Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 09.3.2010 21:12

Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 09.3.2010 16:28

Absolut píše:Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.
Ja si na pytle cementu beru trabose s vozejkem. No ale naposledy jsem to drobet neodhadl a vezl 20 pytlu. Kus 25kg :-) ale jelo to.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.3.2010 15:13

Tak. Není důvod. Je to jako brát si na jeden pytel cementu valník místo tranzita.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.3.2010 14:52

Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 09.3.2010 14:20

Mám dotaz, mohly by být na pražské tramvajové síti používány i kolejnice UIC 60? Pokud by to tedy bylo k něčemu.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 05.3.2010 15:00

Dnes lehla k zemi i poslední část přístřešku (kamrlík) ve smyčce Lehovec.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 05.3.2010 13:23

udrzba - sundan prave proto, aby se mohl neudrzovat (stejny pripad napis kralovka)
bezpecnost - myslis, ze tam nebude zabradli?
ohyzdnost - priznam se, velice subjektivni.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 05.3.2010 13:02

MOp píše:duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.
Úržba - dovolte abych se zasmál, kdy ty přístřešky někdo nějak naposledy udržoval ?!
Bezpečnost - jistě, nyní se dá volně běhat mezi kolejema (ale připouštím, že výhled přes ně byl na pendrek)
Ohyzdnost - směju se podruhé, komu to kdy u DPP vadilo ?!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 05.3.2010 11:57

duvody jsou prozaictejsi a je jich vice - udrzba, bezpecnost, ohyzdnost.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 05.3.2010 11:51

asi je to kvůli vyrušení spojky, tak protože vyjížďáky trojky pojedou po vedlejší koleji, tak aby to viděli a mohli přecházet.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 05.3.2010 8:36

Jeste to zde nebylo - Dopravni podnik Petřiny se nezminil, ze na Lehovci lehnul popelem pristresek na nastupni zastavce vnitrni koleje.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 02.3.2010 0:03

Z toho, co vzniklo a vzniká na Malovance je mi smutno. Teď nemyslím koleje, ale vše ostatní. Zcela dementní příchody od semaforů na zastávku Malovanka, 4 nové SSZ, které asi již po ukončení IGK objížďky nikdo neodstraní či v neposlední řadě naprosto hrůzné zacházení se stavebním materiálem, kdy z chodníků před rekonstrukcí nebyla sejmuta dlažba, která teď padá do výkopů, či je smíchávána se sutí. Ale co, nová dlažba je drobný náklad, spíš je mi líto toho materiálu.

Myslím si také, že zaasfaltovávání a zabetonovávání TT je špatně, protože již pak nejde nijak upravovat niveletu kolejí. Preferoval bych snadno sejmutelnou dlažbu, krerá se dala zadarmo vyzískat z vedle rekonstruované ulice Pod Královkou. Minimálně na část TT není pravidelně pojížděná auty, takže problém s hlukem by nebyl.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 01.3.2010 13:41

Ta 9082 zkouší nějakou novou, špešl linku? :D

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 01.3.2010 1:29

Abych zpříjemnil Pawlovi čekání na FŽ, který se doufám v průběhu úterka upeče, přidám jednu provozní tříkolejku z Malovanky-Dlabačova.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 28.2.2010 11:06

MM-Mikulovsky píše:Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.
V obloucích se přídržnice využívá i na dráze, např. trať 210 jich byla plná, nevím jak je na tom dnes, ale k vidění je i na jiných lokálkách. Nevím jaká byla podmínka instalace, možná oblouk od r150 do r200, možná r250m. S tou opornicí - to je pořád dokola a špatně. Přídržnice na dráze určitě nemá stejný význam jako opornice na TT, protože opornice je opornice a přídržnice je přídržnice, to jsou 2 věci a není to o tom, že se tomu tak někde říká - to je zkrátka termín, tak se to prostě jmenuje u všech tratí. Opornice je nedílná součást hlavy kolejnice, je to boční část o níž se opírá okolek. Proto opornice. Přídržnice přidržuje rovněž okolek, ale z vnitřní strany. Přidržování je třeba jen v případě potřeby, kdy je omezená opora vedení dvojkolí, takže srdcovky, případně ostré oblouky. Bezpečnostní prvky v trati na mostních konstrukcích nejsou ani přídržnice, ani opornice. U našich žlábkových B/NT kolejnic sice používáme termín příruba, ale je to přídržnice. U nenájezdových srdcovek je výhybková přídržnice patrná zesílením příruby v místě srdce. To není prvek bezpodmínečně nutný a není aplikovaný od prvopočátku nenájezdových srdcovek v Praze, příruba v klasickém podání by stačila. Bylo by ale vyšší opotřebení hrotu srdcovky stejně, jako tomu je u všech jiných konstrukcí.

Odpovědět