Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 07.10.2009 23:48

V Hostiku se jiz pokladka dostala na rovinku - chvalime JDCT a DPmPETovu partu za nastolene tempo!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Štěpán » 05.9.2009 12:39

Hodil jsem na TvouTrubku video ukazující jízdu tramvaje přes Libeňák před rekonstrukcí a po rekonstrukci: http://www.youtube.com/watch?v=X3DWdSDe97M - ten rozdíl je docela poznat.

Uživatelský avatar
j p
Uživatel
Příspěvky: 34
Registrován: 28.9.2004 11:46

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od j p » 31.8.2009 14:17

willyjeff píše:
VIKtor píše:Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě... :roll:
Nemusí být přímo na něm, stači na něj jen mrknout z dálky a nové kameny svítí snad i v noci jak jsou jiné barvy :D
Tak to by melo byt poradku. Nebojte se, po roce v prazskem smogu budou ty nove kameny k nerozeznani od tech starych. :)

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od KGX 63 » 31.8.2009 11:25

Děkuji panu Mopovi za vysvětlení. Měl jsem VUIS panel zafixovaný ve špatné kolonce #-o

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 31.8.2009 1:22

KGX 63 píše:Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit čím se odlišuje běžný BKV panel od panelu VUIS? Děkuji :D
fakt nebo si delas prcu? :-)
bkv - http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041296
vuis - http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041495

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od KGX 63 » 30.8.2009 23:45

Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit čím se odlišuje běžný BKV panel od panelu VUIS? Děkuji :D

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 28.8.2009 20:37

MOp píše:Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. :-( Zlatá žulová dlažba...
Co se ti na to nelíbí,vždytˇ je to povrchově skoro původní stav,to bylo taky částečně vydlážděné a zbytek kolejí do lodí zaštěrkováno a vysypáno drtí(škvárou).Za první republiky se tento způsob povrchu dělal běžně(tratě a obratiště),vydláždila se výměna se srdcem a zbytek se zaštěrkoval a zasypal drtí(kamený prach)a uválcovalo se to , i když místo drtě se používala škvára(odpad z elektrárny a z kotelen).Já chápu že zadlážděný dvůr klasickou žulovou dlažbou vypadá lépe,třeba časem k tomu i dojde.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jakub » 28.8.2009 16:46

Ale to zase bývají takové rozlehlejší vozovny na krajích města, kde se to udělalo už při výstavbě. V Praze je zakrytá harfa nutnost už jen proto, že do vozovny není obvykle jiná cesta než přes harfu (a je potřeba tam něco zavážet auty) a harfa zároveň slouží jako parkoviště pro řidiče, na které se tu nějak nikdy nemyslelo a stavět ho tam dnes už je trochu pozdě. Navíc máme téměř okolo všech vozoven zástavbu a jistě by zase nějakého aktivního občana napadlo stěžovat si na to, že by to dělalo moc velký hluk.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 28.8.2009 16:23

v méně IAD-friendly provozech než praze mají dvory vozoven (a tratě, smyčky...) běžně i v OŠ. jistě by to vyšlo nejlevněji.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 7080 » 28.8.2009 16:01

Zdání klame, na druhou stranu, pokud to celé jde z rozpočtu JDCT, tak chápu, že to nemůže být jinak. Když se oklepe magistrátní kasička, tak to na konci roku může třeba vypadat i lépe.
Jinak co se týče provozního hlediska, tak je to určitě krok k lepšímu než původní uspořádání.

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajka » 28.8.2009 15:53

Vypadá to podle mě dobře =D> .

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 28.8.2009 15:05

Já myslim, že dobrý.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.8.2009 14:29

Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. :-( Zlatá žulová dlažba...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobek » 04.8.2009 20:27

A nebude se ono rozšíření hodit mj. už při (někdy snad následující) opravě Hlávkova mostu?
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Karlův most

Příspěvek od P_V » 04.8.2009 15:49

Po poradě s chytrou knihou: na Karlově mostě je původní pouze úsek nad Kampou a tři oblouky na staroměstské straně. Vše ostatní je replika původní stavby, zbudovaná po nějaké povodni, jichž přišlo hafo. Už první povodeň, která přišla asi 30 let po dokončení mostu, z něj smetla 5 oblouků.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.

Odpovědět