Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mixik » 07.9.2012 21:41

pánové, možná nic nového, ale já to zjistil až dneska. vždy jsem si říkal co dp dělá s těma panelama když rekonstrují TT? no přeci je prodají. takže se asi nelikvidují. já myslel že jo.

nechcete si koupit panel? prověřený roky v těžkém provozu......
070920121158.jpg
kde se skladují:
50°7'7.513"N, 14°31'0.006"E
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 07.9.2012 20:30

MM-Mikulovsky píše:b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů ...
Všiml jsem si tam teď drobné překážky, vedení vn. :(

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.9.2012 19:54

P_V píše:MMM: Označený pozemek v Kobylisích je bývalá pískovna, zavezená komunálním odpadem (nejspíš malá únosnost) a poté zrekultivovaná. Takže 25etý lesík vykácet, hlínu skrýt, smetí odvozit...
Na pozemku v Hloubětíně je větračka od metra, ale tak by tam chyběly dvě koleje, žádný problém. Další zajímavé místo je mezi TT a vozovnou, kde se nyní chaoticky skladuje jakýsi čurbes.
1.) Pozemek u KO - dobře neproveditelné, ale byť PA, SA, VO a ŽI jsou zcela obklopeny zástavbou, tak máme ještě MO s mnoha volnými pozemky okolo - to a zase i ve vlastnictví HL.M.Prahy (např. tato rozsáhlá parcela č.61 přímo proti výjezdu z MO).
Navíc:
a) zvětšení deponační kapacity zrovna v MO by odpovídalo předpokládaným potřebám sítě TT (uváděny vozovna - seznam konečných, do nichž/z nichž by byly výjezdy/zátahy):
KO - KO, Sídl. Ďáblice + nové TT do Bohnic
HL - Lehovec, St.Hloubětín, Harfa, Nádr. Vysočany, Palmovka, Výstav.Holešovice, Špejchar
MO - Sídl. Řepy, BH s Vypichem (díky propojce MO - Vypich), Radlická, Sídl. Barrandov + její prodloužení
PA - PA + prodloužení na jih (minimálně na Dvorce), Spořilov + prodloužení na JM, Nádr. Braník, Sídl. Modřany + prodloužení na Libuš,
SA - UDDP s Černokosteleckou, Nádr. Hostivař se Zahr. městem (náhradou obr. Radošovická), Kubánské a Čechovo nám.
VO - DŠ + prodloužení na Dědinu a dlouhou Míli, Petřiny, Podbaba + prodloužení TT do Suchdolu
ŽI - Jarov(Spojovací), Olš. hřbit + nová TT Malešice (či územím nynějšího NNŽ)

b) při provedení "pouze" odstavná hlídaná a ohraničená (oplocená/obezděná) plocha (ať již zastřešená či nikoliv) by bylo záhodno uvažovat nad jejím víceúčelovým využitím = v noci (cca 19 až 7hod.) odstaveny TRAM a přes den (cca 7 až 19 hod.) parkoviště P+R. To by alespoň trochu mohlo ulevit od IAD přetížené Plzeňské přes Košíře k Andělu a ještě by DPP měl slušnou jistotu pravidelného vedlejšího příjmu!
2.) HL:
a) Větračka od metra je asi [urlhttp://mapy.cz/#x=14.530803&y=50.106924&z=18&l=15&rp=m&t=s&u=u&umc=9hRKQxYCVi&uml=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%209%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha]to označené "A"[/url], takže ty cca 2 odstavné koleje by tam stejně mohly být - jen by na ně byl vjezd až za tou větračkou z vedlejší koleje.
b) No máš pravdu celkem (včetně současného tzv. nádražíčka) 196 x 38 metrů západně od vjezdové části objízdné koleje je skutečně velmi slušná plocha na níž by se mělo v pohodě vlézt cca 10 kolejí vedle sebe a na každou z nich 4 až 5 souprav TRAM o délce cca 30m = celkem by se na obou nyní více méně zahálejících plochách v těsném okolí hal HL dalo deponovat asi 80 až 100 souprav!

Jinak se nesmí zapomenout, že rozšíření deponačních ploch v rámci současných provzoven místo výstavby další nové by významně uspořilo provozní náklady (nebylo by třeba zřizovat několik míst vedoucích pro různé profese potřebné na vozovně či v případě HL, kde by nové deponovací plochy byly součástí uzavřeného jediného areálu, by nebylo nutné navišovat počty strážících pracovníků atd.).

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 07.9.2012 9:27

Na staveništi Trojského mostu již několik dní probíhá zvedání trojské části oblouku do definitivní polohy. Byla již rozebrána malá věž, která držela části oblouku při jejich svařování. Průběh akce můžete sledovat online na webkameře Metrostavu, nebo se zpožděním v oficiální nebo naší galerii.
tunelblanka.cz: 6. září 2012
Provádí se svařování dílů na podpěře P3. Výsuv od Holešovic dokončen, proběhl zdvih do montážní polohy pro svařování, probíhá svařování. Dokončuje se opěra O1, provedena betonáž. Probíhá výroba prefabrikovaných prvků zpevnění svahu. Zahájena přestavba P06 a zahájen zdvih "stěrače" na trojské straně.
Trojský břeh http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ja/120906/

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 07.9.2012 2:01

MMM: Označený pozemek v Kobylisích je bývalá pískovna, zavezená komunálním odpadem (nejspíš malá únosnost) a poté zrekultivovaná. Takže 25etý lesík vykácet, hlínu skrýt, smetí odvozit...
Na pozemku v Hloubětíně je větračka od metra, ale tak by tam chyběly dvě koleje, žádný problém. Další zajímavé místo je mezi TT a vozovnou, kde se nyní chaoticky skladuje jakýsi čurbes.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.9.2012 22:21

Brejšín: Ač s MM častou nesouhlasím, tak má pravdu. Jestli ve výsledku budou jenom některé vozovny údržbové vychází mi Motol, Pankrác a Hloubětín díky prostorům, tak jeho nápad není až tak špatný a i do města to není úplně daleko. Byly daleko divočejší nájezdy...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.9.2012 22:06

Brejšín: Právě minimální ubírání odstavných míst byl důvod mého návrhu či zalíbení se alespoň návrhu P_V ohledně výstavby objízdné koleje VO.

Ovšem proč hned mluvit o potřebě naprosto nové vozovny - když minimálně u jedné současné jsou nevyužité pozemky ve vlastnictví HL.M.PRAHA (případně jeho či dokonce přímo DPP většinového spoluvlastnictví, početně i plošně, měnšiny parcel) - ano jedná se zejména o tyto pozemky jižně od vozovny HL - dokonale vhodné pro výstavbu dalších odstavných kolejí!
Ty by mohly být klidně až jednou v budoucnu dodatečně zastřešené novou halou - ovšem jak moc by skutečně byl drahý (v poměru k samotným novým kolejím) alespoň nějaký "lehký" montovaný přístřešek, který by byl obezděný ze tří stran zastřešení (stojících podél nové hranice vozovny) a ze severní strany (orientované do harfy) doplněný cca 26ti vraty?
Možné rozvržení oněch přidaných kolejí v HL zobrazuji na přiloženém schématu.

Parkovací místa kolmo umístěná k současné jižní straně oplocení vozovny by byla nahrazena jejich větším počtem místo těch dvou v současnosti zatravněných ploch v harfě vozovny (ovšem skvělé by bylo kdyby plocha o zeleň naprosto nepřišla a ona parkovací místa byla "ve stínu stromů nad nimi se tyčících").

PS: Sice právně (vyjmutí z fondu lesních pozemků), stavebně (kvůli teréní nerovnosti) i následně provozně (přes komunikaci od současné vozovny) by to bylo složitější, ale i poblíž KO vlastní v katastru Kobylis HL.M.Praha cca tuto rozsáhlou parcelu č.2025/1, která je poměrně značně v dosahu TT i právě stávající KO vozovny, jejíž "odsunutá" odstavná plocha by v případě opravdové nouze nedostatku kapacit vozoven mohla právě na té parcele vzniknout.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 06.9.2012 22:39, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Brejšín » 06.9.2012 20:39

Vypravení může kolísat +-10 vlaků. Nicméně díky 15T naroste počet vozů nutných k udržení provozu. Soupravu 2xT3 můžu rozpojit při vážnější závadě či po nehodě, u dlouhých vozů to nejde. Také bude potřeba znásobit počet lávek, což zase ubere místo. A jestli se přejde na "západní" model odstavných ploch a třeba jen dvou údržbových vozoven, bude potřeba zase ubrat nějaké odstavné místo .......

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 06.9.2012 19:56

Brejšín: Demon psal na zelených něco trochu jiného. Že vypravení spíš lechce klesá.
A není spíš aktuální přeplněnost spíš tím, že stojí půlka 14T, 15T + nějaké T3 na vyřazení?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Brejšín » 06.9.2012 19:17

Aneb hurá, s každou úpravou "k lepšímu" je potřeba ubrat odstavnou plochu alespoň pro 16 tram, zvláště v době kdy nová vozovna je fantasmagorie, vypravení roste a roste a vozovny jsou již přeplněné. Viz Motol, Hloubětín, Vokovice, Pankrác, Žižkov a já nevím kde se ještě odstavuje na dvorku. Je zázrakem, že se nic ještě nestalo, neb všude se rozhodně za námezníkami nestojí. #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.9.2012 7:41

MM-M Z:arrow: Jak píše MOp - nelze.
P_V Z:arrow: Taky nelze, zavazí tam trafačka a jak jsem pochopil, asi je potřeba :D Navíc si nejsem jist jestli by ten oblouk nebyl už skoro zatáčka... :lol: Ale hlavně - ono se to nezdá, ale musely by se ty koleje zakopat, ta ulice směrem k Šárce dost stoupá. Takže taky výškový problém.

Jediný kudy se "zezadu", tedy z ul Za VokVoz dá na současnou poloobjízdku dostat je esíčkem právě mezi trafačkou a bytovkama. Což jak jsem koukal fyzicky sice jde a bourala by se akorát zídka, ale vozy by lízaly roh bytovek. Počítám že obyvatelé by ze zakrytí balkonů a oken bezpečnostním pletivem asi neslintali blahem.
Objízdka bude (má být, jestli se nic nezmění/nezměnilo) po 30.kol, za kterou se ubourá kus skladů kvůli oblouku a napojí na tu stávající. Vjezd předem, dvoukolejně (výjezdová, zatahovací). Jak přesně hodlaj udělat harfu na dvoře netuším.

9001 Z:arrow: Mycí rám je vlevo, na 2. koleji.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.9.2012 22:29

9001 píše:... Mop: To myslíš reálně? Není náhodou úplně vpravo nový mycí rám? ...
No někde by tam snad již měl být, ale výsledek po realizaci objízdné koleje z těch nejsevernějších (asi dvou) kolejí ve VO by měl být obdobou PA = po vjezdu do areálu průjezd pravým krajem haly (jedna kolej DO a jedna mycí rám), při výjezdu za halu spojení obou kolejí v jednu objízdnou, výjezd vlaku až před vrata areálu a zpětný pohyb na některou z odstavných kolejí haly.

K omezení významu VO - i přes omezení TRAM na DŠ a Petřiny po zprovoznění prodloužení =M=A bude velký "záhul" na BH (a to i kdyby se realizovala propojovací TT kolem nem. Motol, protože kapacity MO jsou a budou třeba v Řepých, na Barrandově, Radlické) - ono to nakonec vyjde tak, že ubrané VO kapacity z Petřin a DŠ by mohly padnout na pokrytí provozu prodloužení TT z DŠ.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.9.2012 21:25

Jak vidím jsem otervřel pandořinu skřínku. Spíš to byl dotaz, že jsem si vzpoměl že to někde někdy řešilo.

Mop: To myslíš reálně? Není náhodou úplně vpravo nový mycí rám?
Jinak on význam Vokovic asi ještě klesne, když se otevře MA... Evropská i Petřiny nejspíš čeká omezení a tím i snížení vypravenosti...

MM: Zkus se podívat jaké jsou podmínky na novostavbu TT. Bohužel mě nenapadlo se podívat na Street View...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.9.2012 20:43

MOp. Ano, vytvoření nové objízdné koleje ve VO má mnoho provozních výhod (např. počítám také s vložením přejezdu mezi protisměrné koleje = VO přestanou být, mimo jiné, poslední vozovnou, kde nejde dostat TRAM do protisměrné koleje - tato manipulace se hodila třeba na ŽI po nehodě "starého" KT na Florenci s BUSem).
Ovšem nejsem si jist, že bude dostačovat ubourávání vozovny (určitě je počítáno s přestavbou současné poslední koleje na DO a právě jejím propojení se současnou kusou kolejí za halou). Naopak spíše, díky blízkosti současné kusé = nově objízdné koleje za halou vozovny k obytným domům, bude reálné očekávat problémy - stížnosti na hluk od po ní pravidelně (denně) projíždějících TRAM!
Dříve či později se nakonec přijde na to, že jediným řešením situace je dostavba VO haly - její oběstavění ze západu a částečně z jihu "tubusem" kryjícím objízdnou kolej v blízkosti přilehlých obytných domů!

P_V: Není to vůbec špatný nápad - dokonce ten protihlukový "tubus" za halou by se mohl postavit hned jako hala DO (denního ošetření)!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 05.9.2012 20:29

Asi nějak takto takto. To vypadá rozumně, bourat vozovnu mě nenapadlo. Hlavně to bude mít výhodu v tom, že nepřibude další křižovatka, to už by na té Evropské byl vážně chaos.

Odpovědět