Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 19.8.2018 16:41

vencavasek: Podle mě úžasně :D 95% křižovatek je lepší bez světel a funguje daleko plynuleji než se SSZ :D a na ten zbytek snad máme dost dopraváků :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod vencavasek v 19.8.2018 11:57

Opravdu je potřeba rozlišovat osvětlení a semafory.
To, co zmiňoval mart337, odpovídá tvému odkazu na wikipedii a týká se veřejného osvětlení.

9001 napsal:Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...

To, co popisuješ tady, se tedy týká semaforů, kde Eltodo figuruje i nadále.
A když vidím ten bordel ohledně osvětlení, tak si neumím představit, jak by to vypadalo v případě vypovězení smlouvy u semaforů...
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 18.8.2018 22:08

mart337: To mi asi něco uniklo ;-). Poslední co jsem v tomto zaslechl, tak Krnda to chtěla vypovědět, jenže ELTODO se poměrně drsně ohnalo (a asi i podle práva) a tak to zase všechno utichlo...

Tak beru zpět. On to je docela hukot :D:D Zajímavé čtení...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99e ... ntre_Praha

Otázka jestli do toho spadají i semafory nebo ne...

Bobik: Tak ono všechno bylo "státní/městské"... Pak se to v návalu svobody privatizovalo, aby se to zase mohlo "znárodnovat" a peníze opět tekly do správných kapes...

Oboje má něco do sebe. Když zůstaneme u tramvají, tak Blava se Škodovkami problém nemá, protože mají tak dobře postavenou smlouvu, že Škoda bude platit jak mourovatá pokud tramvaj zůstane v depu nad nějaká %.

A pak smlouvy, které nejsou smlouvy, ale umělecká díla, slovy Tondy Blaníka... (viz voda).
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 18.8.2018 20:42

Není náhodou Eltodo, nebo nebyla náhodou původně městská firma (bývalý Veřejný osvětlení)?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod mart337 v 18.8.2018 20:31

9001 napsal:Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky :-(

Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...


Jen tak pro zajímavost, ale slyšel jsem, že Eltodo už je údajně odstavené mimo (i když se prý soudně brání proti výpovědi), prý si to dělá město samo, ale údajně 3x dráž než Eltodo.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Karosák v 18.8.2018 19:38

Pár postřehů z pochůzky slovně:

Zenklova
Od Stírky po Bulovku jest přebroušeno, pod Vychovatelnou je i pár metrů výřezu, tedy nových kolejnic. Za Bulovkou se nějaké kolejnice přehazovaly, ale nevím, jestli je to čerstvý prohoz. Každopádně kaliforňan je stále u Vychovatelny a vzhledem k rozpracovanosti v křižovatce u Bulovky bych to viděl, že od pondělí se bude ještě jezdit na kolík.
Všude je to ve štěrku, jen v prostoru zastávky Vosmíkových mi to připadalo na w-tram.
Geometrie trati se příliš neměnila, takže docela drsné esíčko u Bulovky zůstává :( Doufal jsem, že se trochu napřímí. Totéž ve stoupání kolem Červené Báně je obrubník od kolejí tak na 3/4 auta, takže nepříjemná souběžná jízda zde stále bude hrozit. Jen u hospody U Karla IV. je kousek plnohodnotný pruh a tram pás vyvýšen a ohraničen zkoseným obrubníkem (asi kvůli nadbíhání náklaďáků) takže už to z vedlejší snad nebude lákat to poslat přímo pod tram, ale nejdříve do svého pruhu a pak zip.
U Kříže DC nově za křižovatkou, místo původní zastávky bumlíky - v prvních týdnech očekávám syndrom Větrník.
V nízkém podjezdu U Kříže byla trolej ukotvena přímo nad koleje na konstrukci viaduktu a příčné dráty před i za viaduktem jsou každý již o chlup výš, čili pokud se kamion dostane až pod viadukt a neserve nic cestou, tak pod mostem zůstane zašprajcnutý sám a nic by nám nemusel přetrhnout Z:idea: =D>
Chválím úpravu T-čkového napojení Primátorská x Zenklova u Discolandu.
Subterra něco hrabe kolem divadla PP a ohrady máme v profilu, takže to budou muset do září zahrabat jinak asi nejezdíme.
Ikdyž budeme jezdit, furt to bude drsný staveniště.

Vinohradská
Kolejově je komplet položeno, je i úplně napojená smyčka, kde jsou nové stožáry, ale zatím chybí TV. Zbývá konstrukci místy svařit a udělat přejezdy. Ve smyčce je třeba nainstalovat kabeláž a přijímače ROV.
V prostoru zastávek OH a Želivského/Stroj. není živice, ale dlažba @3644
Za označníkem zastávky Želivského/Stroj. směrem ke křižovatce je nainstalována krabička pro vzdálené rádio Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 18.8.2018 17:26

Pokud vidím dobře, tak napichovací zábradlí je za sloupem lampy. Nejdřív dotyčný musí přerazit ten sloup, aby se mohl řádně napíchnout na kladnr. :D
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 18.8.2018 14:41

Zenlkova je "super" Napichovací zábradlí na svém místě. Bakšiš pro Eltodo tam je taky :-(

Hlavní, že se radní na Praze 8 z toho rozplývají... No nic...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod von Špilberk v 18.8.2018 14:05

Naposledy Zenklova:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod kruťák v 17.8.2018 12:43

Petr napsal:Skoro bych řekl, že tady toho máme víc :-P http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503

V tom nejsme ve při :prase
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Petr v 17.8.2018 0:03

kruťák napsal:Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil 8-)

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184

Skoro bych řekl, že tady toho máme víc :-P http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018080503
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 16.8.2018 22:11

Karosák: Tak Vysočany zmízi určitě, až se IPR odhodlá k reko náměstí a bude smyčka zvětšena ;-).
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod kruťák v 16.8.2018 22:08

Myslim, že tady jsem vše podstatné o kusé koleji u Muzea dostatečně jasně vysvětlil 8-)

https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2904977184
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Karosák v 16.8.2018 21:18

A samozřejmě že výhybka byť pojížděná jen jedním směrem a ještě bohužel do odbočky podléhá opotřebení, údržbě a veškeré další pasportizaci a pokud nemá opodstatnění, je to jen omezující úsek trati, kde dochází ke zhoršení jízdního komfortu, emisím hluku a dalšímu generování potenciálních problémů (zanášení, namáhání jazyků....). Vzpomeňte, že i jednokolejka Hládkov byla po dobu kráteru ve Střešovicích napojena prostým obloukem - výhybka byla asi na 2 roky vyjmuta Z:idea:
Z tohoto úhlu pohledu je nesmyslná i výhybka ve smyčce Vysočanská, ale to je manipulační prostor, kde se stejně jezdí minimální rychlostí a navíc je sjezdová, takže opravdu chleba nežere a brzy stejně zmizí úplně.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Karosák v 16.8.2018 21:08

Asi spíše 80m kusu se chtělo napsati, ne?
Jinak prostor nových hluchých kolejí prochází celkovou obnovou, což se o křižovatce u Muzea a prostoru kolem rozhodně říci nedá. Dále to, co se dělo ve Škrétově + oblouky nebyla rekonstrukce, ale oprava. Úplně jiná razítka, úplně jiný rozsah prací, použitých technologií, materiálu i financování. Neplést pojmy s dojmy!
No a především křižovatka nad Muzeem na svojí krásu teprve čeká a výhybky tam nelze jentak položit. Nové výhybky (tam, kde předtím nebyly) jsou záležitost investiční, takže úplně jiná liga. Navíc nový tvar křižovatky asi nebude respektovat geometrii stávající trati a také je třeba takovou výhybku napojit na odvodnění a připravit na dálkové ovládání. Tudíž jsme už u poměrně rozsáhlého kopání v oblasti, kterou křižovatka v případě napojování stejně bude muset projít a bude to muset být koordinovaná akce, protože nové dopravní značení, semafory, povrchy, obrubníky, koleje.... Oblast se stejně bude celá rozkopávat a dělat znovu, tudíž tam někam položit výhybku opravdu nemá smysl. Je to jako pověsit si do bytu lustr s tím, že byt budu rekonstruovat až za 2 roky a budu kompletně nově tahat elektriku a měnit dispozice bytu. To také nedává smysl, že?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Další

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: skyo a 6 návštevníků

cron