Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.7.2011 7:53

Proxi: Já jsem Karosáka pochopil jako příklad úseku užití kotev Přístaviště - ¨Pobřežní cesta (i když sám si rozhodně užitím tam nejsem jist - určitě jsou o oblouk vedle mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník).

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 02.7.2011 22:55

Karosák píše:Jasný. Já si zase říkal, že na velké dráze se jezdí vyššími rychlostmi s těžšími vozy. Ale jo, zní to logicky. A proč se třeba ty tratě, jež se nezalévají betronem/živicí, alepoň nekotví, jako např. Přístaviště-Pobřež. cesta, když je riziko, že ujedou :?: A jak je to s tím 3. podbíjením TT. Dělalo se / dělá se :?:
Já mám pocit, že zrovna mezi Přístavištěm a Pobřežní cestou ty kotvy jsou :wink: Ostatně, problém jsou ty BKV.
Třetí podbití se dělá i u tramvajových tratí - nevím jestli vždy, ale při větších rekonstrukcích určitě - většinou po chvíli zkušebního provozu...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 02.7.2011 22:18

podvečerní foto průjezd Branická - Výtoň http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/smes/1107/tram/

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 02.7.2011 22:10

Karosák píše:A nebo ještě-ví se, že BKV oblouky ujíždějí. A přesto se Lipanská zalila betonem a drží a Ostrčilovo náměstí, podobného věku, už zase cestuje k Vyšehradu. Tak já nevim :?
BKV do jistého okamžiku zas tak moc necestovaly... Z toho vyplývá, že Ostrčilovo nám. se dělalo ještě před okamžikem, kdy se z toho cestování stal trend... Lipanská až, když se s tím začalo něco dělat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karosák » 02.7.2011 19:17

Šmarjá...to budu muset přibrzdit :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.7.2011 19:08

Karosák píše:....Taky si s tím ještě moc nevím rady. Nášlap či dva navíc? Nebo to decentně vytáhnout? Jednou máš velká kola a setrvačnost je lepší, nebo když jsi plnej, jindy ti tam zase něco vjede, nebo padnu světla, za obloukem (výše jmenovaným) je zase hnedle sekce. No, někdy se mi kouří z hlavy, co bude lepší, nebo horší....ale zase aby se nezačalo kouřit z tramvaje :)
Bacha ať nepřekonáš mé uvažování, dle mnohých kolegů zde, nad zbytečnostmi, jež se rovná dělání z komára velblouda. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karosák » 02.7.2011 17:10

Jo, ten taky ujel, ale tak nějak celistvě, neláme se. Ano, styl jízdy na tom bude mít také svůj podíl. Taky si s tím ještě moc nevím rady. Nášlap či dva navíc? Nebo to decentně vytáhnout? Jednou máš velká kola a setrvačnost je lepší, nebo když jsi plnej, jindy ti tam zase něco vjede, nebo padnu světla, za obloukem (výše jmenovaným) je zase hnedle sekce. No, někdy se mi kouří z hlavy, co bude lepší, nebo horší....ale zase aby se nezačalo kouřit z tramvaje :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 02.7.2011 16:48

Tvrdě ujetý oblouk je právě na Zahradním městěm hned za mostem Tam to může být i 20-30 cm.

Proxy: Nechci být moc rýpavý, ale občas mi to přijde, že styl jízdy těm obloukům taky moc nepřídá. "vokovické" vytahování oblouků atd.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karosák » 02.7.2011 16:12

Jasný. Já si zase říkal, že na velké dráze se jezdí vyššími rychlostmi s těžšími vozy. Ale jo, zní to logicky. A proč se třeba ty tratě, jež se nezalévají betronem/živicí, alepoň nekotví, jako např. Přístaviště-Pobřež. cesta, když je riziko, že ujedou :?: A jak je to s tím 3. podbíjením TT. Dělalo se / dělá se :?:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 02.7.2011 15:55

Karosák píše:Na koridorech je to krásně vidět, že dokud se neprovede 3. podbití, visí řetězovka jen na provizorních drátcích, aby se při průběžné konsolidaci dala upravovat její geometrie. Ale jaký je rozdíl mezi svrškem TT a "korytem" :?: (nemyslím kolejivo) Vždyť na velké dráze přece ty oblouky dostávají mnohem větší záhul a přesto neujíždí Z:idea: Nebo ne :?: Docela mě to mrzí, protože už toho ujelo dost-tendlecten Hostivař, oblouk nad zastávkou Slánská ZC se taky nějak láme, nebo třeba oblouk pod Ohradou ke Krejcárku. I když tam v nedávné době pobíhali pikolíci Správa TT a tenhle týden (v pondělí) mi přišel nějaký narovnanější-plynulejší. Možná mi něco ušlo. Naproti tomu to, co se zalilo živicí, nebo betonem drží (soudím dle toho, že nikde nevyhřezla zálivka, ani asfalt se nevyboulil).
A nebo ještě-ví se, že BKV oblouky ujíždějí. A přesto se Lipanská zalila betonem a drží a Ostrčilovo náměstí, podobného věku, už zase cestuje k Vyšehradu. Tak já nevim :?
Jaký je rozdíl mezi dráhou a tramvajovou tratí?
Určitě poloměry oblouků jsou na velké dráze větší, a proto je tam možná i vyšší rychlost bez deformace oblouku. Malé poloměry bohužel ujíždí více, pokud se po nich nejezdí krokem...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karosák » 02.7.2011 15:51

ad reko TT Průběžná-Hostivař. No, a už je tam dvacítka... :? Tady nějak nerozumím technologii, a kde udělali soudruzi chybu. Taky jsem si nevšiml, kdy by se na těch rekonstruovaných úsecích (kolejová pole ve štěrkovém loži) dělalo 2. a 3. podbití. V jakém časovém úseku se má dělat :?: Na koridorech je to krásně vidět, že dokud se neprovede 3. podbití, visí řetězovka jen na provizorních drátcích, aby se při průběžné konsolidaci dala upravovat její geometrie. Ale jaký je rozdíl mezi svrškem TT a "korytem" :?: (nemyslím kolejivo) Vždyť na velké dráze přece ty oblouky dostávají mnohem větší záhul a přesto neujíždí Z:idea: Nebo ne :?: Docela mě to mrzí, protože už toho ujelo dost-tendlecten Hostivař, oblouk nad zastávkou Slánská ZC se taky nějak láme, nebo třeba oblouk pod Ohradou ke Krejcárku. I když tam v nedávné době pobíhali pikolíci Správa TT a tenhle týden (v pondělí) mi přišel nějaký narovnanější-plynulejší. Možná mi něco ušlo. Naproti tomu to, co se zalilo živicí, nebo betonem drží (soudím dle toho, že nikde nevyhřezla zálivka, ani asfalt se nevyboulil).
A nebo ještě-ví se, že BKV oblouky ujíždějí. A přesto se Lipanská zalila betonem a drží a Ostrčilovo náměstí, podobného věku, už zase cestuje k Vyšehradu. Tak já nevim :?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od willyjeff » 02.7.2011 14:30

No to bude ta samá oprava jako Palmovka - Vosmíkových, kde opět visí OR 10 z obou stran u zastávky Stejskalova.

Uživatelský avatar
Štěpán
Uživatel
Příspěvky: 696
Registrován: 10.10.2007 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Štěpán » 02.7.2011 13:59

Teda, včera jsem tam jel a obávám se, že ta trať půjde do pryč hodně rychle. Už teď je to tak na OR 40 od Smícháče až na Lihovar. Zvlášť napojení nově opravených úseků na ty původní je hodně houpavé. Tohle tramvaje vymlátí docela rychle.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 02.7.2011 12:54

Předpokladám, že XSC myslel jiný úsek, než ten který je opravovaný. :wink:

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od m@rtin » 02.7.2011 11:53

XSC píše:
m@rtin píše:Pokud vím, komplet reko Smíchovské nádraží - Hlubočepy má proběhnout v roce 2013 spolu s výměnou kolejnic NT1>S49 na Barrandově přesně po deseti letech provozu na této trati.
Ovšem do roku 2013 se do úseku Smíchov-Hlubočepy bude muset ještě sáhnout, spíš několikrát.
Po nedávné opravě si to nemyslím

Odpovědět