Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 18.9.2007 9:11

MF píše:O dispečink vůbec nejde, tady jde o Policii, magistrát a jiné příživnivcké organizace. DP je až ten poslední kdo do toho má co mluvit. Už jsme to tady ale řešily.
Však tak jsem to taky myslel...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 17.9.2007 23:07

Radek píše:Teď jde jen o to, aby to někdo dispečinku povolil používat.
O dispečink vůbec nejde, tady jde o Policii, magistrát a jiné příživnivcké organizace. DP je až ten poslední kdo do toho má co mluvit. Už jsme to tady ale řešily.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 16:36

Jasně, máš pravdu, je to tak.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 17.9.2007 13:12

Absolut píše:Ano, jenže tam je to splítka dvou různých rozchodů. Na LBC tramvajích byl jeden čas vyznačen černožlutými pruhy první schod, protože byly vozy na rozchodu 1000mm příliš daleko od nástupní hrany.
Daleko? Neměli by být spíš blízko? Nemýlím-li se, tak liberecké uspořádání je:

nástupiště - společná kolejnice - rozchod 1000 - rozchod 1435 - osa vozovky

Takže osa koleje o rozchodu 1000 je o 217,5 mm blíž k nástupišti, a za předpokladu, že podvozky nejsou umístěny excentricky, by i vozy rozchodu 1000 měli zastavovat o 217,5 mm blíže k nástupišti.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 12:55

Ano, jenže tam je to splítka dvou různých rozchodů. Na LBC tramvajích byl jeden čas vyznačen černožlutými pruhy první schod, protože byly vozy na rozchodu 1000mm příliš daleko od nástupní hrany.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 17.9.2007 12:49

Absolut píše:Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
V Liberci má splítka ještě větší odskok a jde to.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 17.9.2007 12:48

adam_r píše: Ted jde jen o to, aby se to dispecink naucil pouzivat.
Teď jde jen o to, aby to někdo dispečinku povolil používat.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 17.9.2007 11:44

Absolut píše:Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.
Jeste vic se takovato moznost hodi pri "neplanovanych akcich". V pripadech nejakych mimoradnosti umozni operativni obraceni vlaku od Jecne a VN, namisto nejakych silenych odklonovych tras. Ted jde jen o to, aby se to dispecink naucil pouzivat.
Absolut píše: Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.
Pokud se od druhe polovinu 90. let nezmenili v tomto smeru normy, tak to lze (Brno, Nove sady). Klidne muze jit "pouze" o interni narizeni DPP stejne tak jako je tomu i u spousty dalsich zalezitosti.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 10:54

ad V. Ložek:

Zřejmě jste řidič. Chápu, že zpomalení na výměnách a srdcovkách navíc je nepříjemné. Jenže oblouk navíc je při výlukách velmi cenná věc. Navíc směrové cedení trati s esíčkem z roku 1984 generovalo ještě delší úsek pomalé jízdy. Nelze mít kolejovou síť bez manipulačních tratí, respektive jde to, ale sebemenší výluka vyvolá velké změny. Myslím, že pár výměn a srdcovek na křižovatce není tak vysoká cena za operativnost systému.

Splítka v zastávce skutečně není možná, je to předpis, neptejte se proč, sám to přesně nevím, ale selský rozum napovídá, že když je tolerance vzdálenosti nástupní hrany 50mm a osová vzdálenost splítky 129mm, tak asi splítku do zastávky fakt nejde dát.

Křižovatka je vymazlená z technického hlediska, jako šotouš ji asi neocením, protože se těmi oblouky nebude jezdit.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 16.9.2007 23:35

Delší úsek pomalé jízdy - Výměna je umístěna v mírném oblouku ihned za zastávkou, následuje levý oblouk a pak teprve výměna směr Výtoň. I kdyby se vynechal oblouk směr Jiráskovo náměstí stále zůstane druhá výměna s pomalou jízdou uprostřed křižovatky. Jelikož je první výhybka pravá, lze do ní jet přímo 15km/h a sousedí se zastávkou. Kdyby tam nebyla, nepojede řidič z 0 o moc více. Rozdíl v minimální..

Nutné odstupy vlaků - trolejové kontakty nejsou, radio bude jistě nastaveno tak, aby mohl druhý vlak také stanicovat.

Kde nebude za čas vyvěšen žlutý obdélník? Dokud se budou používat kola tvrdší než kolejnice, půjde vše do sra*ek..

Jaké uspořádání by dovolilo rozjezdovou splitku? Splítka od Moráně není možná z důvodu jejího výskytu v zastávkovém prostoru, což je v pražských poměrech neprůchodné.

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Příspěvek od V. Ložek » 16.9.2007 21:58

Absolut, Palačák: Rodí se nám úplně nejvíc vymazlená křižovatka.
No, mě se až tak vymazlená nezdá. Teda pro šotouše určitě vymazlená bude, ale pro běžný provoz mi připadá, že ten nový oblouk od Moráně k Jiráskovu mostu bude akorát na obtíž.
Využije se tak maximálně jednou do roka při nějaké výluce, ale trvale bude zpomalovat provoz na křižovatce:
- delší úsek pomalé jízdy přes výhybky
- delší úsek blokování výhybek, tj. větší nutné odstupy vlaků
- po čase se ta výhybka začne rozpadat (jazyky jsou snad sice do rovna, ale srdcovka je v oblouku) a bude vyvěšen žlutý obdélník
- ale hlavně mě štve, že toto uspořádání znemožnilo instalovat rozjezdovou splítku od Moráně, která by tu byla pro zrychlení provozu velmi potřebná !

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 14.9.2007 11:33

Kámeíčku, bohužel, normální cestující sedne do dopravního prostředku, který jede přímo a třeba si čte knížku a je mu jedno, zda je to T3 nebo Citybus nebo M1... Příklad je naše sekretářka, měla by to pěšky + m-C + bus o 20 minut kratší, tak jsem se jí ptal, proč jezdí d-17 skoro z konečné na konečnou a odpověď zněla "můžu si v klidu číst"

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 14.9.2007 11:23

Absolut píše:Káemíčku, sorry, ale třeba cestujícímu linky 10 v relaci Štěpánská - Bulovka je metro na prd.

...
To bych se musel pos*at, abych se trmácel přes celý město tramvají. V relaci Štěpánská-Bulovka SAMOZŘEJMĚ nikoho normálního nenapadne nic jinýho než pěšky na Karlák, B a z Palmy teprve tram. Zeptej se na ulici lidí, na mě nedej.
Když NORMÁLNÍ cestující použije tram podle tebe, bude na ní tak nas*án, že přejde na IAD. naopak použije -li jí podle mě, bude potěšen správnou úlohou tramky.
Tys 5.kolona MHD, viď, Abslolutilínečku?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 14.9.2007 10:12

Káem píše:....A nejspolehlivější cestování po Praze je samozřejmě metrem. ...
No o tom bych zrovna moc nemluvil, metro je v posledních týdnech tak spolehlivé že bych si s ním jel pro smrt, včera zase stálo Céčko přes třicet minut ... a narozdíl od tramvaje se v metru težko seberu a půjdu kousek (když nejedu daleko) pěšky, že :wink: :lol:
Absolut píše:...Bohužel musím konstatovat, že hlášení v lince 10 na Štěpánské a I.P.Pavlova sice obsahuje informaci o lince 30, ale nikoli ve tvaru "Pro cestující do zastávek Flora až Sídliště Řepy je zřízena linka 30, přestup za rohem v Bělehradské ulici"....
Měl jsi místo Řep doufám na mysli sídliště Ďáblice, takováhle informace by jim moc nepomohla :wink: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 14.9.2007 10:07

Káemíčku, sorry, ale třeba cestujícímu linky 10 v relaci Štěpánská - Bulovka je metro na prd.

Bohužel musím konstatovat, že hlášení v lince 10 na Štěpánské a I.P.Pavlova sice obsahuje informaci o lince 30, ale nikoli ve tvaru "Pro cestující do zastávek Flora až Sídliště Řepy je zřízena linka 30, přestup za rohem v Bělehradské ulici".

Takže jsem včera na Míráku viděl dost nadávajících lidí lézt do metra, které je jim na *****, protože budou muset několikrát přestupovat - logika metra je přes centrum, takže z míráku na můstek, pak nacpaným béčkem na palmovku...

Odpovědět