Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 20.4.2016 11:48

petr91: jasně, ostrůvek, odbočovák, posun trati k severu, to vše beru, ale proč pak sloupy TV mezi kolejemi, změna osovky, zhoršení výhledu na trať a nutnost tě klikaté divočiny. Sloupy TV s výložníky i hlavicemi VO mohly zůstat v zeleném pásu. I při údržbě zeleně na trati by tolik nepřekážely :-S

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 19.4.2016 23:49

Chtělo by to navrhnout osvětlovací nástavec i na sloup s elektrobižuterií. Když už jde o to estetično.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 19.4.2016 22:05

Karosák píše:Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.
To esíčko tam je z důvodu, aby se tam vešel ostrůvek pro chodce co čekají na zelenou mezi silnicí a TT. Dle mě se tam musel vejít a dle norem má nějakou velikost a IAD s odbočujícím pruhem neuhne (-X
ZXS91 píše:
Měl bych jeden dotaz ke sloupořadí: Místy je samostatně sloup TV a VO metr od sebe. Je to způsobený tou elektrobižuterií na sloupu TV a tudíž nemožností mít 2v1?
Přesně tak.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ZXS91 » 19.4.2016 19:55

Karosák píše:Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.

Koukal jsem na to zábradlí na K-i-n DC a ke všeobecnému blahobytu by pomohlo ubrat 2 pole. Kde se to dá podnítit? To by v rámci zk. provozu ještě šlo připomínkovat, ne?
Souhlasím, na fotce to vypadalo mnohem hůř. Ty zábradlí místy nechápu, ale co už.

Měl bych jeden dotaz ke sloupořadí: Místy je samostatně sloup TV a VO metr od sebe. Je to způsobený tou elektrobižuterií na sloupu TV a tudíž nemožností mít 2v1?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 18.4.2016 10:33

Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.

Koukal jsem na to zábradlí na K-i-n DC a ke všeobecnému blahobytu by pomohlo ubrat 2 pole. Kde se to dá podnítit? To by v rámci zk. provozu ještě šlo připomínkovat, ne?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.4.2016 0:33

von Špilberk píše:... ale po zastávkách není ani vidu, ani slechu. :?
Tím líp, ne? Alespoň to bude svištět a žádný zbytečný zdržování. 8-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 16.4.2016 19:57

A další měsíc budou právě vymýšlet, kde udělat ty zastávky :-D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.4.2016 17:33

Aktuální Karlín: v kolejích už se dělá trávníček, ale po zastávkách není ani vidu, ani slechu. :?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 15.4.2016 23:05

O to je to smutnější...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 15.4.2016 15:21

kruťák : Ale to je prostě o nechuti někoho to řešit... To je totožné jako na Nádraží Strašnice, když tam chvíli byla od hasičarný samostatná fáze pro odbočení do Koryt... Tramvaj to zastavilo a pustilo auta. Přitom stačilo fáze prohodit a bylo to vyřešené a prakticky nikoho z auta to neomezilo, protože pro většinu aut to byla první SSZ v cestě...

Tohle není o neomezování aut, ale o demenci toho kdo to neumí poskládat...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 15.4.2016 15:10

Však já neřikám, že se má všechno zabednit. Jen těm gumokolům zkrátka nesmíme úplně ve všem ustupovat a poskytovat jim větší a větší prostor.
Francouzská to je zas opačnej extrém. Nechápu, proč nejsme schopný naprojektovat nějakou kompromisní "symbiózu".
Když se nad tim zamyslim, tak snad všechny rekonstrukce z poslední doby přinesly z uživatelského hlediska zhoršení. Kdybych měl jmenovat za posledních pár let nějakou reko, která se v tomto směru povedla, tak budu hooodně dlouho vzpomínat a nakonec si asi na žádnou nevzpomenu.

K té preferenci - nechápu, proč neni možné udělat na křižovatce u vjezdu do OC Eden nějakou synchronizaci s "hlavním" SSZ na Slavii. Tam si tramvaj postojí, pak se rozjede a po 100 metrech opět brzdí, aby autíčka mohly odbočit do obchoďáku. To je takovej problém těch 5 sekund počkat a nechat tu tramvaj projet?
Ve výsledku snad jediný pozitivum téhle rekonstrukce spatřuju v tom, že nevznikl nový semafor u ouřadu :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 15.4.2016 12:35

Kruták: Jenže i ty omezení se musí dělat všeobecně trochu s citem... Viz Francouzská.. Tam po krásné stojí pro jistotu už úplně všechno...

Kdybych zabednil Vršovickou, tak mi zase stojí busy...

Ten odbočovací pruh na Slavii je spíš truc projektanta, protože ten pruh ty léta co jsem tam jezdil byl naprosto dostačující...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 15.4.2016 12:08

JirkaR: Naprosto souhlasím a podepisuji. Bohužel "bezpečnostní" ohrádky pro chodce a rezignovaný ústup :auto :auto :auto je trend. Místo aby se město snažilo znepříjemnit automobilistům a naopak zpříjemnit a zrychlit MHD, děje se přesný opak - antipreference, zastávka každých 100m, posun Slavie DC kvůli odbočovacímu pruhu pro :auto, zastávky ohrazené klandry, takže přesně - člověk čumí na prázdnou silnici, ale přejít nemůže, takže jde na přechod, počká si na zelenou... ve výsledku zdržení chodce i pro auta.

Ale jde přece o naší bezpečnost :^o

PS: Doufám, že tento režim antipreferenčních SSZ už neni výsledný. V úterý a ve středu dopoledne jsem se mezi Průběžnou a K-i-n projížděl. Čekalo se na každých světlech, někdy i déle než minutu. Na Průběžný včas, K-i-n zpoždění 3 minuty. Tohle fakt cestující nepřitáhne.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od JirkaR » 15.4.2016 9:44

Já tam bydlím (Koh-i-noor), resp. chodím nakupovat a s klukem do školy (Slavia) a z pohledu chodce je to dle mého názoru opravdu zhoršení.

Koh-i-noor DC: Nejenže je zastávka nechutně daleko od křižovatky (to byla vždycky), ale teď už se nedá ani opatrně přejít přes přilehlou vozovku (a že tam jsou chvíle kdy v tom jediném pruhu bezpečně nic nejede!), takže po příjezdu tram musíme skákat pod její kola abychom se dostali k aspoň nějaké trase směr zástavba. A nezávidím těm hůře pohyblivým, protože obrubníky jsou vysoké a bezbariérová cesta je přes celou dlouhou zastávku dozadu na nesignalizovaný (=řidiči zhusta ignorovaný) přechod a pak zas celou tu štreku zpátky po chodníku.

Slavia: Že je zastávka od nákupního centra (i přestupů na kolmý směr bus) zbytečně daleko, to se samozřejmě už ví. Jenže teď se to ještě zhoršilo - já totiž při pěším přesunu souběžně s auty dělávám to, že průběžně sleduji provoz a vyberu si k přejití (kdekoliv na té štrece) chvíli kdy jsou auta nějakým tím semaforem opodál zastavená a vozovka zeje prázdnotou. Policajt by možná nejásal, ale jsem-li daleko od nejbližší zebry nemají s tím ani předpisy problém, je to bezpečné (žádné spoléhání na slušnost řidičů u přechodu, prostě zrovna nikdo nejede), je to rychlé (nečekám já, nečekají kvůli mně ani auta). Právě cestou od NC Eden k zastávce Slavia se tohle dobře praktikovalo, teď s tím novým zábradlím (v nepřelézatelné úpravě) mám ale jen dvě možnosti: Buď čekat na přechodu už na světlech, nebo dojít až na opačný konec zastávky a tam čekat kdo mě pustí na obyč. zebře. (Přestože se předtím/potom koukám přes klandr na prázdnou vozovku.)

V každém případě zdržení navíc a motivace na tram vůbec nechodit a dojít si na KOH rovnou pěšky. Tahle snaha všechno nalinkovat a ohradit (i tam kde rozhodně nejde o rychlostní/víceproudé komunikace) nakonec vede jen k absurditám, byl bych radši kdyby měl člověk taky trochu prostoru použít mozek a fungovat (s potřebnou opatrností) efektivně. Hustší výskyt "místa pro přecházení" by k tomu asi mohl pomoci.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 15.4.2016 8:59

Karosák píše: Nevidím to tak dramaticky.
No to ja zase jo. Toto jsou prave ty male duvody, ktere skladaji velkou skladacku, ze kterych alespon u me prameni cim dal vetsi nespokojenost s resenim zastavek pri modernizacich trati, a ktere mne stale vice odnaucuji fotit. Byl jsem tam tusim predevcirem cca 20 minut kolem 19 hodiny a nebyl jediny spoj, ze ktereho ci na ktery by nekdo temito misty neproudil. To byl opravdu tak velky problem tam udelat misto pro prechazeni i za cenu vyrazneho zkraceni / uplneho zruseni leveho odbocovaciho pruhu?

Odpovědět