Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
petr91: jasně, ostrůvek, odbočovák, posun trati k severu, to vše beru, ale proč pak sloupy TV mezi kolejemi, změna osovky, zhoršení výhledu na trať a nutnost tě klikaté divočiny. Sloupy TV s výložníky i hlavicemi VO mohly zůstat v zeleném pásu. I při údržbě zeleně na trati by tolik nepřekážely :-S
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Chtělo by to navrhnout osvětlovací nástavec i na sloup s elektrobižuterií. Když už jde o to estetično.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
To esíčko tam je z důvodu, aby se tam vešel ostrůvek pro chodce co čekají na zelenou mezi silnicí a TT. Dle mě se tam musel vejít a dle norem má nějakou velikost a IAD s odbočujícím pruhem neuhneKarosák píše:Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.
Přesně tak.ZXS91 píše:
Měl bych jeden dotaz ke sloupořadí: Místy je samostatně sloup TV a VO metr od sebe. Je to způsobený tou elektrobižuterií na sloupu TV a tudíž nemožností mít 2v1?
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Souhlasím, na fotce to vypadalo mnohem hůř. Ty zábradlí místy nechápu, ale co už.Karosák píše:Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.
Koukal jsem na to zábradlí na K-i-n DC a ke všeobecnému blahobytu by pomohlo ubrat 2 pole. Kde se to dá podnítit? To by v rámci zk. provozu ještě šlo připomínkovat, ne?
Měl bych jeden dotaz ke sloupořadí: Místy je samostatně sloup TV a VO metr od sebe. Je to způsobený tou elektrobižuterií na sloupu TV a tudíž nemožností mít 2v1?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Esíčko u Edenu je sice IPoRno, ale poloměry jsou opravdu velkorysé, takže bych řekl, že je to bez dopadu na jízdní komfort.
Koukal jsem na to zábradlí na K-i-n DC a ke všeobecnému blahobytu by pomohlo ubrat 2 pole. Kde se to dá podnítit? To by v rámci zk. provozu ještě šlo připomínkovat, ne?
Koukal jsem na to zábradlí na K-i-n DC a ke všeobecnému blahobytu by pomohlo ubrat 2 pole. Kde se to dá podnítit? To by v rámci zk. provozu ještě šlo připomínkovat, ne?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tím líp, ne? Alespoň to bude svištět a žádný zbytečný zdržování.von Špilberk píše:... ale po zastávkách není ani vidu, ani slechu.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A další měsíc budou právě vymýšlet, kde udělat ty zastávky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Aktuální Karlín: v kolejích už se dělá trávníček, ale po zastávkách není ani vidu, ani slechu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
O to je to smutnější...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
kruťák : Ale to je prostě o nechuti někoho to řešit... To je totožné jako na Nádraží Strašnice, když tam chvíli byla od hasičarný samostatná fáze pro odbočení do Koryt... Tramvaj to zastavilo a pustilo auta. Přitom stačilo fáze prohodit a bylo to vyřešené a prakticky nikoho z auta to neomezilo, protože pro většinu aut to byla první SSZ v cestě...
Tohle není o neomezování aut, ale o demenci toho kdo to neumí poskládat...
Tohle není o neomezování aut, ale o demenci toho kdo to neumí poskládat...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Však já neřikám, že se má všechno zabednit. Jen těm gumokolům zkrátka nesmíme úplně ve všem ustupovat a poskytovat jim větší a větší prostor.
Francouzská to je zas opačnej extrém. Nechápu, proč nejsme schopný naprojektovat nějakou kompromisní "symbiózu".
Když se nad tim zamyslim, tak snad všechny rekonstrukce z poslední doby přinesly z uživatelského hlediska zhoršení. Kdybych měl jmenovat za posledních pár let nějakou reko, která se v tomto směru povedla, tak budu hooodně dlouho vzpomínat a nakonec si asi na žádnou nevzpomenu.
K té preferenci - nechápu, proč neni možné udělat na křižovatce u vjezdu do OC Eden nějakou synchronizaci s "hlavním" SSZ na Slavii. Tam si tramvaj postojí, pak se rozjede a po 100 metrech opět brzdí, aby autíčka mohly odbočit do obchoďáku. To je takovej problém těch 5 sekund počkat a nechat tu tramvaj projet?
Ve výsledku snad jediný pozitivum téhle rekonstrukce spatřuju v tom, že nevznikl nový semafor u ouřadu
Francouzská to je zas opačnej extrém. Nechápu, proč nejsme schopný naprojektovat nějakou kompromisní "symbiózu".
Když se nad tim zamyslim, tak snad všechny rekonstrukce z poslední doby přinesly z uživatelského hlediska zhoršení. Kdybych měl jmenovat za posledních pár let nějakou reko, která se v tomto směru povedla, tak budu hooodně dlouho vzpomínat a nakonec si asi na žádnou nevzpomenu.
K té preferenci - nechápu, proč neni možné udělat na křižovatce u vjezdu do OC Eden nějakou synchronizaci s "hlavním" SSZ na Slavii. Tam si tramvaj postojí, pak se rozjede a po 100 metrech opět brzdí, aby autíčka mohly odbočit do obchoďáku. To je takovej problém těch 5 sekund počkat a nechat tu tramvaj projet?
Ve výsledku snad jediný pozitivum téhle rekonstrukce spatřuju v tom, že nevznikl nový semafor u ouřadu
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kruták: Jenže i ty omezení se musí dělat všeobecně trochu s citem... Viz Francouzská.. Tam po krásné stojí pro jistotu už úplně všechno...
Kdybych zabednil Vršovickou, tak mi zase stojí busy...
Ten odbočovací pruh na Slavii je spíš truc projektanta, protože ten pruh ty léta co jsem tam jezdil byl naprosto dostačující...
Kdybych zabednil Vršovickou, tak mi zase stojí busy...
Ten odbočovací pruh na Slavii je spíš truc projektanta, protože ten pruh ty léta co jsem tam jezdil byl naprosto dostačující...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
JirkaR: Naprosto souhlasím a podepisuji. Bohužel "bezpečnostní" ohrádky pro chodce a rezignovaný ústup je trend. Místo aby se město snažilo znepříjemnit automobilistům a naopak zpříjemnit a zrychlit MHD, děje se přesný opak - antipreference, zastávka každých 100m, posun Slavie DC kvůli odbočovacímu pruhu pro , zastávky ohrazené klandry, takže přesně - člověk čumí na prázdnou silnici, ale přejít nemůže, takže jde na přechod, počká si na zelenou... ve výsledku zdržení chodce i pro auta.
Ale jde přece o naší bezpečnost
PS: Doufám, že tento režim antipreferenčních SSZ už neni výsledný. V úterý a ve středu dopoledne jsem se mezi Průběžnou a K-i-n projížděl. Čekalo se na každých světlech, někdy i déle než minutu. Na Průběžný včas, K-i-n zpoždění 3 minuty. Tohle fakt cestující nepřitáhne.
Ale jde přece o naší bezpečnost
PS: Doufám, že tento režim antipreferenčních SSZ už neni výsledný. V úterý a ve středu dopoledne jsem se mezi Průběžnou a K-i-n projížděl. Čekalo se na každých světlech, někdy i déle než minutu. Na Průběžný včas, K-i-n zpoždění 3 minuty. Tohle fakt cestující nepřitáhne.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já tam bydlím (Koh-i-noor), resp. chodím nakupovat a s klukem do školy (Slavia) a z pohledu chodce je to dle mého názoru opravdu zhoršení.
Koh-i-noor DC: Nejenže je zastávka nechutně daleko od křižovatky (to byla vždycky), ale teď už se nedá ani opatrně přejít přes přilehlou vozovku (a že tam jsou chvíle kdy v tom jediném pruhu bezpečně nic nejede!), takže po příjezdu tram musíme skákat pod její kola abychom se dostali k aspoň nějaké trase směr zástavba. A nezávidím těm hůře pohyblivým, protože obrubníky jsou vysoké a bezbariérová cesta je přes celou dlouhou zastávku dozadu na nesignalizovaný (=řidiči zhusta ignorovaný) přechod a pak zas celou tu štreku zpátky po chodníku.
Slavia: Že je zastávka od nákupního centra (i přestupů na kolmý směr bus) zbytečně daleko, to se samozřejmě už ví. Jenže teď se to ještě zhoršilo - já totiž při pěším přesunu souběžně s auty dělávám to, že průběžně sleduji provoz a vyberu si k přejití (kdekoliv na té štrece) chvíli kdy jsou auta nějakým tím semaforem opodál zastavená a vozovka zeje prázdnotou. Policajt by možná nejásal, ale jsem-li daleko od nejbližší zebry nemají s tím ani předpisy problém, je to bezpečné (žádné spoléhání na slušnost řidičů u přechodu, prostě zrovna nikdo nejede), je to rychlé (nečekám já, nečekají kvůli mně ani auta). Právě cestou od NC Eden k zastávce Slavia se tohle dobře praktikovalo, teď s tím novým zábradlím (v nepřelézatelné úpravě) mám ale jen dvě možnosti: Buď čekat na přechodu už na světlech, nebo dojít až na opačný konec zastávky a tam čekat kdo mě pustí na obyč. zebře. (Přestože se předtím/potom koukám přes klandr na prázdnou vozovku.)
V každém případě zdržení navíc a motivace na tram vůbec nechodit a dojít si na KOH rovnou pěšky. Tahle snaha všechno nalinkovat a ohradit (i tam kde rozhodně nejde o rychlostní/víceproudé komunikace) nakonec vede jen k absurditám, byl bych radši kdyby měl člověk taky trochu prostoru použít mozek a fungovat (s potřebnou opatrností) efektivně. Hustší výskyt "místa pro přecházení" by k tomu asi mohl pomoci.
Koh-i-noor DC: Nejenže je zastávka nechutně daleko od křižovatky (to byla vždycky), ale teď už se nedá ani opatrně přejít přes přilehlou vozovku (a že tam jsou chvíle kdy v tom jediném pruhu bezpečně nic nejede!), takže po příjezdu tram musíme skákat pod její kola abychom se dostali k aspoň nějaké trase směr zástavba. A nezávidím těm hůře pohyblivým, protože obrubníky jsou vysoké a bezbariérová cesta je přes celou dlouhou zastávku dozadu na nesignalizovaný (=řidiči zhusta ignorovaný) přechod a pak zas celou tu štreku zpátky po chodníku.
Slavia: Že je zastávka od nákupního centra (i přestupů na kolmý směr bus) zbytečně daleko, to se samozřejmě už ví. Jenže teď se to ještě zhoršilo - já totiž při pěším přesunu souběžně s auty dělávám to, že průběžně sleduji provoz a vyberu si k přejití (kdekoliv na té štrece) chvíli kdy jsou auta nějakým tím semaforem opodál zastavená a vozovka zeje prázdnotou. Policajt by možná nejásal, ale jsem-li daleko od nejbližší zebry nemají s tím ani předpisy problém, je to bezpečné (žádné spoléhání na slušnost řidičů u přechodu, prostě zrovna nikdo nejede), je to rychlé (nečekám já, nečekají kvůli mně ani auta). Právě cestou od NC Eden k zastávce Slavia se tohle dobře praktikovalo, teď s tím novým zábradlím (v nepřelézatelné úpravě) mám ale jen dvě možnosti: Buď čekat na přechodu už na světlech, nebo dojít až na opačný konec zastávky a tam čekat kdo mě pustí na obyč. zebře. (Přestože se předtím/potom koukám přes klandr na prázdnou vozovku.)
V každém případě zdržení navíc a motivace na tram vůbec nechodit a dojít si na KOH rovnou pěšky. Tahle snaha všechno nalinkovat a ohradit (i tam kde rozhodně nejde o rychlostní/víceproudé komunikace) nakonec vede jen k absurditám, byl bych radši kdyby měl člověk taky trochu prostoru použít mozek a fungovat (s potřebnou opatrností) efektivně. Hustší výskyt "místa pro přecházení" by k tomu asi mohl pomoci.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No to ja zase jo. Toto jsou prave ty male duvody, ktere skladaji velkou skladacku, ze kterych alespon u me prameni cim dal vetsi nespokojenost s resenim zastavek pri modernizacich trati, a ktere mne stale vice odnaucuji fotit. Byl jsem tam tusim predevcirem cca 20 minut kolem 19 hodiny a nebyl jediny spoj, ze ktereho ci na ktery by nekdo temito misty neproudil. To byl opravdu tak velky problem tam udelat misto pro prechazeni i za cenu vyrazneho zkraceni / uplneho zruseni leveho odbocovaciho pruhu?Karosák píše: Nevidím to tak dramaticky.