Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 02.10.2020 21:46

Mimo ojetí kolejnic je je ještě pár důvodů k větší rekonstrukci. Dřevěné pražce postupně zvětrávají, zatímco beton je věčný. S pružným upevněním je kloktání minimální, ale i starší typ upevnění s žebrovými podkladnicemi je částečně pružný, neb pod šroubem je pérová podložka, jen se to musí občas dotahovat. Při výměně žlábkových kolejnic za železniční se pražce musí měnit vždy, kvůli jiné rozteči patek (jen na barrandovské estakádě byli drsní a převrtali díry v dřevě o pár cm vedle, ovšem jak dlouho to vydrží...) Může se zabahnit štěrk, že se mu sníží únosnost a nedrží to podbité, furt se to propadá, takže je pak nutné štěrk vyměnit a popř. opravit drenáž.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 02.10.2020 19:22

mart337 píše:
02.10.2020 17:25
Jsou tam dlouhé úseky bez dilatace...
Tak zrovna u Pobřežní cesty právě dilatace jsou.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.10.2020 17:25

von Špilberk píše:
02.10.2020 16:44
fricoolinek2 píše:
01.10.2020 3:50
Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí...
Dobrá otázka. Aktuálně si třeba můžeme říct, že u Pobřežní cesty je v oblouku DC OR10 a v oblouku ZC OR20, a kdy že se ty oblouky dělaly (měnily) :?: Nebylo to náhodou loni :?:
Zima nebyla, léto nebylo, a kolejnice stejně ruply. :prase :prase
Takže k proměnným bych asi přidal kvalitu práce a kvalitu materiálu, protože jinak už fakt nevím. #-o ](*,)
Nevím, nejsem odborník na dopravní stavby. Myslím, že možná třeba nejde ani o to, jestli jsou extrémní teploty, ale jak rychle se vystřídají. Nyní třeba byly velké cca 15 stupňů teplotní skoky, třeba ty tomu dávají zabrat. Jsou tam dlouhé úseky bez dilatace a když se to prudce ochladí a smrskne, může to třeba prasknout. Když se oteplí, tak se vzdujou.
Neznám přesně důvod, ale pokavad vím, tak svého času se stěžovalo dost na provoz T6 na Barrandov a v Braníku a Modřanech, protože tam dochází k obrušování a vylamování části kolejnic a s vozy typů T3 a T6 to pak pěkně hází. 14T a 15T mohly do kopce na Barrandov s klidem 60, ale ostatní max 40. I na KOMOKU mohl kolikrát s některými vozy tak maximálně 35, jinak spadl ze sedačky. Říkal jsem si, že jedu se šejkrem.
Ale i u dráhy se pokud vím po čase prohazují kolejnice, neb se ojíždějí. A navařování tomu pomůže jen na chvíli.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 02.10.2020 16:44

fricoolinek2 píše:
01.10.2020 3:50
Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí...
Dobrá otázka. Aktuálně si třeba můžeme říct, že u Pobřežní cesty je v oblouku DC OR10 a v oblouku ZC OR20, a kdy že se ty oblouky dělaly (měnily) :?: Nebylo to náhodou loni :?:
Zima nebyla, léto nebylo, a kolejnice stejně ruply. :prase :prase
Takže k proměnným bych asi přidal kvalitu práce a kvalitu materiálu, protože jinak už fakt nevím. #-o ](*,)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.10.2020 3:50

Rád bych se zeptal - čím je nejvíce limitována životnost samostatných/rychlodrážních tratí, že je po určitém počtu let nutná oprava/výměna/rekonstrukce a nejde to už nadále řešit jen broušením kolejnic? Např. beton na pražcích ztrací svou pevnost? Vlivem dynamických sil od tramvají se "vykloktají" hřeby? Kolejnice ztratí svou pružnost?

Jak je to vůbec s korozí kolejnic? Ta je ryze řízená (zrezne povrch a koroze zůstane jen na něm) nebo se jen prostě nemusí řešit, protože temena kolejnic jsou neustále obrušována a zbytek kolejnice si může reznout jak chce díky "masovosti" železa?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 30.9.2020 19:54

Vlakon: Jenom střelím od boku :-).

Covid, takže méně zahraničních dělníků a makalo se hlavně na stavbách, kde hrozila větší pokuta z prodlení než od DP/TSK

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 30.9.2020 19:22

To je nečekané, když tam během června a července pracovalo dohromady tak 5 lidí :D

Je to blbých 1,1km... Aspoň po Lihovar už mohlo být od léta hotovo. Most chápu, ale dost dlouho se tam taky nic nedělo. Teď najednou armují prahy i v neděli večer v dešti... To samé nějaké přeložky sítí. Celá Nádražní od června rozhrabaná, místo chodníků bahno nebo prach, ale až teď tam Cetin a kdoví kdo ještě motá nějaké dráty... Není něco špatně?

Když se dělala komplet Vršovická (úsek Otakarova - Minská shodně cca 1,1km) trvalo to 45 dní...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 30.9.2020 10:21

Nádražní...
Mimochodem agentura JPP už vydala zprávu o zpoždění prací (hlavně na mostě) a nedodržení termínu zprovoznění.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 26.9.2020 15:44

Pankrác...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.9.2020 9:24


Pepa z Vinohrad
Uživatel
Příspěvky: 38
Registrován: 28.4.2020 11:42

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Pepa z Vinohrad » 17.9.2020 21:29

Já jenom čekám, kdy se to rozpadne. Ale budu doufat, že až tam pojedu, tak že se to nerozsype, to by bylo fakt na :zadnice

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 17.9.2020 16:28

Pudová záležitost. Buď to pude, nebo nepude :-W :-D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.9.2020 11:43

To je otázka, jaká zima bude. Jestli mírná, jako doposud, tak přežije, ovšem jestli udeří mrazy...no, uvidíme.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 16.9.2020 19:41

Tuhle budou alespoň moci využívat cvičky s KT na oběd :devilsmokin Pod Paloučkem je to "jen" vykousané. Naštěstí žádné lomy a propady, jako Na Veselí, byť to teda dělá hluk a jízdní komfort žádná hitparáda, ale když to přežilo vedra, přežije to i zimu Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.9.2020 16:27

von Špilberk: Takže třetí "zbytečná" výhybka za jedno volební rekord :D To bude rekord :D :D

Odpovědět