Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Absolut v 09.3.2007 9:13

To je typické zvěrstvo architektů. Stejný efekt, jako tohle monstrum, by mělo vyházení BKV a zřízení klasiky na desce vystlané gumou + podél trati alej stromečků a živý plot. Vypadalo by to tisíckrát líp a vyšlo by to levněji.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod Karotka v 09.3.2007 8:57

Jednak je to bariéra, která rozdělí zástavbu, jednak nevím, co chtěl básník říci tím "samočištěním". Pokud to nebude někdo mejt a hlídat, tak to zanedlouho bude zaprášený a zasprejovaný -> neprůhledný, nepřehledný. Uvnitř se budou schovávat bezdíci. Ty stromy zvenčí spolu se spodním zakončením konstrukce se zase stanou "přírodním WC".
A co třeba nějaká závada na trati nebo tramvaji? Jak se do toho budou dostávat???
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod Paulie v 09.3.2007 8:43

DJ LA DÉFENSE napsal:Hodně hezké :D Mě se to moc líbí

Hezké to je, ale dobré tak někam na sídliště. Nikoli do zástavby. Totální pohřbení pěší zóny a oddělení obou stran pro chodce.. Kdyby tam radši dali pořádný svršek místo ekotunelu :?
Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
 
Založen: 20.6.2005 12:34

Odeslatod pan Vedoucí v 09.3.2007 7:33

protihlukove opatreni palmovka

No to je zase kokotina na entou. To snad nemysli vazne tam postavit takovouto obludu..
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 09.3.2007 1:01

Hodně hezké :D Mě se to moc líbí
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

TT Na Žertvách

Odeslatod Proxy v 09.3.2007 0:29

Náhodou jsem na netu našel plány dostavby objektu nad AO Palmovka a byla tam i zmínka o protihlukových opatřeních, kde se prý uvažuje, že kolem stávající TT v ulici Na Žertvách by v blízkosti nové budovy byla vystavěna protihluková stěna. V této souvislosti mne napadá, jaké požadavky na odhlučnění se objeví u případné výstavby další nových tramvajových tratí...

Přepis z projektu:
Řešení tramvajové trati v ulici Na Žertvách - návrh protihlukových opatření uvažuje s vytvořením uzavřené protihlukové stěny – tunelu v délce cca 150m (navazující úseky TT budou řešeny úpravou kolejového svršku apod.)
Protihluková tunelová stěna bude rozdělena na 2 části – průjezdnou s profilem u paty cca 10m a výšce cca 7m, a na část se zastávkou TT uvažovanou pro 2 tramvajové soupravy s profilem u paty cca 15m a výšce cca 7m. V místě zastávky bude proveden vstup. Dimenzování profilu tunelu je dáno bezpečnostními a požárními požadavky v provozu TT.
Předpokládaná konstrukce zmíněného tunelu je dle informací architekta (ing. arch. Ivan Stuchlý – D.E.S. Praha) navržena v následující skladbě (model umístění - D.E.S. Praha):
půlkruhovový ocel. rám se ztužujícími příčníky s deskami plexiskla o šířce cca 2m, tl.cca 20mm max.
sokl beton pohledový, možno kanelury, výška cca 80-100cm
v místě zastávky otvory z boku do tunelu

Navržený ekotunel, který je celoprosklený nevyžaduje vlastní osvětlení ani nezastíní okolí, vzhledem k délce 147 m a přerušení tramvajovou zastávkou nevyžaduje umělé větrání. Obloukový tvar umožňuje samočištění. Částečný porost popínavou zelení, designérské tvarování a architektonický detail umožní potlačit jeho rozměry a neobvyklost jeho umístění v městské zástavbě.

Přehledná situace navrženého podmiňujícího řešení je patrná z následujících obrázků:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Odeslatod radek31 v 24.2.2007 11:28

1) říká se tomu rozjezdová splítka
2) podle toho nákresu je zcela jasné, že bude na Palačáku pouze jedna a to ve směru od Výtoně (rozjezd doleva/rovně)

výhoda je kromě rychlejšího stanicování a rychlejšího průjezdu křižovatkou taky v tom, že program SSZ ví s dostatečným předstihem kam ta tramvaj pojede a může lépe preferovat
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod aspirine v 24.2.2007 11:20

admirak napsal:Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:


a hlavně zbytečné,i když tam by se to využilo...
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod admirak v 24.2.2007 11:17

aspirine napsal:vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:
admirak
 

Odeslatod aspirine v 24.2.2007 11:06

vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod admirak v 24.2.2007 0:17

Smurfx napsal:Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
Jo on myslel to rozdvojení(myslím že se tomu říká rozjezdové výhybky)...už jsme se na tom dohodli pře SZ
admirak
 

Odeslatod Smurfx v 24.2.2007 0:13

admirak napsal:Nechápu kam a proč by se instalovala??


Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod admirak v 23.2.2007 22:27

aspirine napsal:při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka,se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Nechápu kam a proč by se instalovala??
admirak
 

Odeslatod aspirine v 23.2.2007 22:21

při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka(myslim tu vyhybku),se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Naposledy upravil aspirine dne 24.2.2007 0:11, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod Petr v 04.2.2007 11:07

syverin napsal:Nene, tady se myslí oblouk v klasice těsně po rekonstrukci, kdy tedy skřípal úděsně. Teď je to co se týče hluku v pořádku (ale to bylo na Perštýně po reko taky), co se týče ojíždění kolejnic už méně. Mazníky opravdu nefungují...
Protože kolejnice oblouku byly plné nečistoty a navíc "neojeté"
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron