Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 27.2.2010 17:53

Jedna narozeninová..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 27.2.2010 11:49

Je to hlavne ve vice klopenych obloucich.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2010 11:01

maayaa píše:
MM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybky
Ale v obloucích to nepoužívají - nemají je tak prudké jako na některých místech TRAM tratě (např. mnou uváděný nadjezd v Brně u Výstaviště). Jinak díky za poučení drážního názvosloví, ale účel - bránění sklouznutí kola z koleje do boku - má stejný jako opornice žlábkové koleje na TT.

maayaa
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 16.12.2009 0:30

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od maayaa » 25.2.2010 15:55

MM-Mikulovsky píše:....ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Na dráze se tomu řiká přídržnice a je to součást každý výhybky

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 25.2.2010 13:59

MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
To co je zakroužkované slouží k vedení nápravy/kola při průjezdu přes srdce .Materiál asi bych tipoval nějakou konstrukční ocel než litinu.Kolejové konstrukce se většinou montují na dřevěné pražce pro snažší montáž(přivrtávání podkladnic ) i když také se používají betonové pražce a pražce s drážkou nebo i panely z drážkami(Vuis).L profily se používají na mostech či mostních estákádách a zabranˇuje to při vykolejení a následného sjetí drážního vozidla z mostu.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 25.2.2010 13:44

MM-Mikulovský:
1) No v Praze se používá jako žlábková kolejnice NT1 z Třince a už se dělaly nějaké pokusy s hlubším žlábkem. Doporučuju článek v jednom z nedávných DP-Kontaktů od Honzy Šurovského o výměně kolejnic na Krejcárku, tam je to pěkně popsané, myslím že to je buď v posledním čísle roku 2009 nebo v prvním roku 2010.
2) Geodet když měří stávající stav nějaké trati, tak ví o tom, kdy se tam něco přestaví skoro nic až úplný *****. Takže je blbost věřit tomu, co říká. Závazně Vám můžu sdělit, že by se zpracování i projednání projektu na Podolské nábřeží na rok 2011 ještě mohlo stihnout, pokud ovšem bude z čeho to financovat, což by se taky ještě dalo stihnout zařídit. Hodně o budoucnu nám napoví úspěchy letošních tří nejdůležitějších akci.

MOp:
Haha :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 25.2.2010 11:34

MM-Mikulovsky píše: když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!
Seš si tím tak jist? Já ještě nikoliv.. Pokud je mi známo, výběrové řízení na zhotovitele teprve probíhá..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2010 11:30

Absolut píše:Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.

Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011 :)
1.) Dobře je jednodušší v oblouku použít žlábkovou, ale táži se jakou? Pochopil-li jsem správně v Praze je užívána specifického profilu, takže věřím, že tu (s nad se širším žlábkem) s níž např. Ostrava kombinuje S49.
2.) Podolské nábřeží - příští rok, to jsem tak odhadoval (viz. TT Jeremenkovou). Věřím, že tomu tak bude - loni když vyměřovali Plzeňskou také říkali možná příští rok, nejpozději následující. A jak víme letos je to jistota!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2010 11:22

9001 píše:MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.
Na Bar. est. jsou žlábkové kolejnice na dřevěných (asi lépe tlumících rázy z průjezdů TRAM) pražcích jež jsou, nevím proč (asi jištění každého pražce proti pohybu do boku pomocí dvou šroubů ke každému z obou profilů - estakáda je v zatáčce) ve středu spojeny dvěma proti sobě usazenými "L" profily ze silnějšího plechu, ale mnou popisovaná opornice u S49 jsou spíše z litiny - viz. foto v příloze (označeny u výhybky v Ostravě).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 25.2.2010 8:54

Silniční přejezd na S49 se samozřejmě udělat dá a bude řešit vytvořením "žlábku" přídavným profilem a zřízením standardního krytu nebo zakoupením speciálních přejezdových prefabrikátů (třeba Strail), obdobně jako kdekoli jinde ve světě, nejblíže a nejlépe třeba v Ostravě. V obloucích o malých poloměrech je rozumnější použít žlábkové kolejnice. Ale na přejezdech v přímé nebo ve velkých poloměrech k tomu fakt není důvod.

Podolská vodárna - Přístaviště možná 2011 :)

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od BerryML » 25.2.2010 6:59

Možna že tam zrovna ano, ale v tom samém šalingradu na Líšeňské trati jsou opravdu v obloucích s menšími poloměry užity coby opornice nabok položené S49. Opornici v tomto případě tvoří hlava kolejnice.... 8-) (a abych nezapoměl, jsou pouze u vnitřní kolejnice oblouku)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 25.2.2010 1:31

MM: Není to spíš ochrana proti větším následkům vykolejení? To samé je na Barrandovské estakádě.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2010 1:09

Středeční Metro psalo o rekonstrukcích tří úseků pražských TT do zkušební podoby S49v otevřeném svršku Kbelská-Lehovec (plánovaný termín březen), Plzeňská (předpoklad léto - prázdniny a asi něco po nich) a dokonce Podolská vodárna - Přístaviště (začíná se prý připravovat, ale termín realizace nestanoven). Psaly ještě, že se DP chce vyhnout užití bez žlábkových kolejnic v malých obloucích a místech pojížděných auty.

Já si vybavuji, že v Brně u Výstaviště na "esovitém" nadjezdu TT nad silnicí je otevřený svršek s bez žlábkovou kolejnicí z jejíž vnitřní strany je instalována (mnou nazývána) "přítlačná traverza" - jakási pomocná opornice. Toto by v Praze užít nešlo? Vždyť je to vyzkoušeno i na jiných místech a městech u nás i v zahraničí - zahládl jsem to několikrát na fotkách uveřejněných na zdejším webu!
A silniční přejezdy přes otevřený svršek TT chtějí řešit vkládáním žlábkových kolejnic? Nešlo by je konstruovat jako přes klasickou železnici? Tam přeci taky nejsou jiné kolejnice než v okolí - jen je to řešeno nedotýkáním auty pojížděné plochy vlastní kolejnice!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karosák » 24.2.2010 20:45

Na tramvečírku v Evaldu se od zastupce JDCT ke mně mechanickým kmitáním v pružném prostředí doneslo, že zmizí přejezd a přibude/ou rádia. Pan admin seděl blízko, takže to jeho ctené uši jistě také zaslechly :wink:

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jakub » 24.2.2010 19:38

Jen jestli tím nebyla myšlena "jen" jedna z nástupních zastávek nebo ten kolejový přejezd před nimi.

Odpovědět