Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 17.3.2014 19:04

von Špilberk píše:Žádný další praktický nápad už nemám. :( Tak už jen jeden extravagantní: Kruh se sice nevejde, ale točna (ala lokomotivní depo) by se určitě vešla. :lol:

a než se ta tramvaj otočí, tak se umyje v mycím stroji umístěném přímo na točně. :D ..

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 17.3.2014 19:02

Ty vo/e, rotunda by byla hodne cool! :-D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.3.2014 18:51

Žádný další praktický nápad už nemám. :( Tak už jen jeden extravagantní: Kruh se sice nevejde, ale točna (ala lokomotivní depo) by se určitě vešla. :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.3.2014 18:32

Nojo, hezkej angličánek, díky za odkaz. Jo, pár tatrovek hlíny by to spravilo.Co by ale nespravilo, tak délku té uličky Do Vozovny. Obávám se, že by tam musely být na triangl oblouky o max r15m aby to vyšlo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 17.3.2014 18:20

Bobik píše:Pánové na ten triangl u/do parčíku zapomeňte. Ono to na těch fotomapách nejni moc vidět, ale v ulici José Martího směrem DC je kopec jako b.bec. Zlom začíná někde hned za vrátnicí. ...
Nic co by nespravilo několik tatrovek hlíny. DP jí má na druhém konci města celou hromadu. 8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.3.2014 18:17

Taky musíš člověku zkazit radost.
Že je ta ulice z kopce vím, jen jsem netušil, že je to tolik, že by to byl problém. Ale OK, jsi místní znalec. :D
Angličani už v Praze byly:http://www.dpp.cz/download-file/233/09-zari-2003.pdf

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.3.2014 17:22

Pánové na ten triangl u/do parčíku zapomeňte. Ono to na těch fotomapách nejni moc vidět, ale v ulici José Martího směrem DC je kopec jako b.bec. Zlom začíná někde hned za vrátnicí. Navíc se obávám, že ulička Do Vozovny je příliš krátká na to, aby se to tam obloukově vešlo - oblouk 90 z Evropské od současných vexlí a následně oblouk 90 do vrat tam rozumně nevyjde ani s angličanem ( což by mohla být zajímavá vexle, byť si ji v tram provozu nějak nedokážu představit :D ). A to mluvím jen o technických problémech a "ideologické" ohledně "ničení kytiček" zcela vynechávám.
Dále - "úvahy o vybudování kruhu" jsou bohužel jenom úvahy. Prostorově se kruh tak, aby se z něj dalo napojit celé depo prostě nevejde.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 17.3.2014 15:11

Aktuální ortofoto je na webu magistrátu, v archivu ortomap. Sice tam je dvůr v plném rozkopu, ale u vjezdu už je položeno.
Triangl by šel posunout blíž k Evropské do toho parčíku... ještě máme 2 týdny do konce vegetačního klidu :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.3.2014 14:22

Anglická výhybka: Jsem pro, tu tady ještě nemáme. :D
Nástupní zastávka: Nepodstatné, klidně nakreslená přes oblouk.
Bohužel nemám mapový podklad se stávajícím dvorem (v mapě je starý dvůr), a ano nejsem projektant, takže jen odhad. Vypočítat to nemůžu. Na překážející vrátnici mi oko stačí. Přesně by nám to mohl vyměřit Absolut. :D

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.3.2014 13:52

No nevím, na severní půlku harfy vozovny by to mohlo navazovat jedině po komletní přestavbě vjezdu u vrat asi s vložením anglické výhybky ;-), a to by stále byla horní čtvrtina harfy nedostupná. Dále by zanikla nástupní zastávka (nebo by byla nalajnovaná přes ten oblouk). Což u mě stejně vyvolává otázku, proč se zastávka Vozovna Vokovice do centra nedala za křižovatku...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 17.3.2014 13:39

von Špilberk: Jednoduché, geniální. =D>
ad tma, podloží, otřesy: I to by šlo řešit, ale dost nákladně - tu kolej i s nějakým tím přístřeškem o nějaké 2 m zahloubit, antivibrační rohože...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.3.2014 11:26

A co nějak takto:http://www.mapy.cz/#!t=r&x=14.331773&y= ... M6M.M8NGMj
Výhoda: méně nových výhybek a menší zásah do už hotového dvora.
Musel by se ubourat roh vrátnice, ale to by bylo asi jednodušší než vybourat půlku vozovny. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.3.2014 11:10

Ještě jsem si uvědomil, že na 1. (letošním) školení přednášející říkal krom uvedené varianty "vnitřkem" úvahy o vybudování "kruhu" - harfa přece po REKO není, tak proč padla tato možnost?

A teď mne napadla ještě jedna varianta možných zátahů - odvozená od PA "akátů":
1. polovina kolejí = po čumáku před vrata poslední koleje a zpětným pohybem do lodí
2. polovina kolejí = po čumáku na začátek nulté koleje (či tzv. před kantýnu) a zpětným pohybem do lodí (tyto koleje samozřejmě by musely mít vjezd/výjezd nejen vlevo do vrat, ale i vpravo ke kantýně/nulté koleji).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 17.3.2014 7:50

Pánové, informace mám sice z vícero zdrojů, leč pouze "neoficiální". Tudíž to berte jako ne zcela zaručené informace. "Oficiálně" se k tomu nikdo nevyjádří, bo jednak "nic není jisté" a situace je jak na bojišti, taky se mění každým okamžikem.

Co se týče "logické" varianty napojení na stávající nultou kolej za vozovnou, tak to narazilo na odpor obyvatel přilehlých domků (jo, tady se holt vymstila akce pánů managerů ohledně "zbavování se" majetku - původní byty pro zaměstnance v majetku DP stavěné s vozovnou byly restituovány). Přilehlí obyvatelé si stěžovali na hluk, po vyřešení a "nacpání" do norem mj taky návrhem zastřešení koleje za vozovnou vznikly zase stížnosti ohledně toho, že tam "bude tma" (současná zeď by se musela zvýšit). Nicméně co jsem slyšel, tak definitivně se tuto variantu přilehlým obyvatelům podařilo odstřelit poukazem na ne zrovna stabilní podloží a obavou z poškození domků díky otřesům z projíždějících tram, což prý soud následně uznal.
No a jelikož mezitím už se předělal dvůr a vjezd, vozovna je napůl rozstřelená a je potřeba to nějak "dořešit", přišlo se s variantou vybouraní dílen a kanclů. Tedy objízdka vnitřkem a po 17. kol. ven. Jednak se to jeví jako jediné možné řešení v sitaci "co s tím" a jednak s touhle variantou si přilehlé obyvatelé můžou trhnout protézou. Byť to netěší nikoho a celý depo se uskromňuje a stěhuje zprava doleva.
Takže asi tak, víc nevím. A jak už jsem říkal, informace jsou bez záruky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.3.2014 23:55

Karosák píše:OMG, ci to byl vubec napad? To je hura-akce jak stehno. Prestavba haly je trochu mimo, jestli se rozpada HL, tak bude ten cash potreba jinde. V tuhle chvili bych vzadu dozdil a halu rozsiril, nebo nejlevneji a nejrychleji zakryl nejakym plexi-tunelem. Nevim, nejsem mistni, ani problematiky znaly, ale tady bud nekdo nemyslel, nebo se mu zbortila rezie :-S
tučně zvýrazněné jsem už v minulosti navrhoval - jen s poznatkem, jestli by "lehké řešení" (např. plexitunel) nepůsobilo pravý opak potřebného = místo utlumení hluku z jízdy TRAM jej naopak ještě více nerezonovalo!

Odpovědět