Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod 9001 v 20.8.2005 16:58

Mě docela překvapila Sokolovská. Jsem čekal,že trávník bude až po náměstí OSN a ony už kousek za budoucí zastávkou Poloklinika Vysočany vykukují nové BKV panely. Je to docela škoda.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Kolejový materiál

Odeslatod DPmPET v 15.8.2005 14:56

Jěště by se to dalo eliminovat přimazáváním okolků a přírub 8-)
DPmPET
 

Kolejový materiál

Odeslatod DPmPET v 15.8.2005 14:54

Nevím ale kvalita kolejí je velmi špatná a na oblouky nevhodná.Bohužel jediný výrobce v ČR jsou Třinecké železárny.Bohužel ty koleje mají jěště euro normu takže nevím kde se stala chyba.Jednoznačně ty kolejnice by potřebovaly o trochu větší tvrdost.Eliminace opotřebování :vyhoblovat užší žlábky(Asi na šířku žlábku+2mm tolerance)myšleno i na oblouky i kolejový konstrukce.Na jednu stranu když se podíváte na nové křížení tak jsou poměrně široké žlábky takže na jednu stranu se taky není divit že se to křížení za 2.roky tvrdě vyvařuje.Tohle je na dlohou debatu. 8-)
DPmPET
 

Odeslatod MOp v 15.8.2005 13:29

Martin Šubrt napsal:
P_V napsal:M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?
Na tuhle otázku také hledám už dlouho odpověď. Ale nějaký odborník na tuhle problematiku jsem určitě občas taky zajde, tak by nás mohl dovzdělat :-). Chtělo by to analýzu poměru zvýšené ceny těch tvrdších kolejnic, rychlosti opotřebení, rozbor pro a proti hlubokých a klasických srdcovek. Hluková porovnání atd., prostě pořádně tučnou bichli :-). Doufám, že na DP nějaká existuje, protože tyhle věci se řešit už musí.

hluboky srdcovky nejsou udajne quli tomu, aby tam v praglu nezapadla sjeta kola. pritom jsou vsak krizovatky, kde to nevadilo a nekdo tam ty hlubsi dal..

no a snad si jen muzeme prat, ze se s prichodem porseter zmeni pomer tvrdosti z kolo > kolejnice na kolo < kolejnice
MOp
 

Odeslatod Martin Šubrt v 15.8.2005 9:49

P_V napsal:M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?
Na tuhle otázku také hledám už dlouho odpověď. Ale nějaký odborník na tuhle problematiku jsem určitě občas taky zajde, tak by nás mohl dovzdělat :-). Chtělo by to analýzu poměru zvýšené ceny těch tvrdších kolejnic, rychlosti opotřebení, rozbor pro a proti hlubokých a klasických srdcovek. Hluková porovnání atd., prostě pořádně tučnou bichli :-). Doufám, že na DP nějaká existuje, protože tyhle věci se řešit už musí.
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Odeslatod P_V v 15.8.2005 9:45

M.Š.: Jak je to s tvrdostí kolejnic versus tvrdost kol, nedávno tu na to padla otázka? Budou se do oblouků používat tvrdší kolejnice?
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod MOp v 15.8.2005 8:46

Martin Šubrt napsal:Taky bych upřednostnil razantnější řešení tvého typu :-). Ale do sítí pod křižovatkou nevidím, do možností rozšířit podchod také ne a navíc nevěřím, že by do toho někdo ty peníze dal. Pokud reálně hrozí, že osy kolejí při blížící se rekonstrukci zůstanou tak, jak jsou, tak se pokousším v rámci možného navrhnout něco, co by šlo udělat téměř za stejné peníze jako rekonstrukce, ale mít z toho nějaký prospěch. Byť ne úplně ideální. Jestli totiž někdo navrhne původní osy a pak to tak opraví, měly by se mu ztráty z opotřebení další roky strhávat z platu :-). Pak ho tady vedle nás rád pozdravím ve frontě u Naděje :-).
jo s tim souhlasim.. presto si myslim, ze se v pristi rekonstrukci zabalzamuje soucasny stav..
z hlediska minimalni maximalizace je to tve reseni prijatelne a i by se podle mne dalo sachovat s osovkama tak, aby se nedelalo nic s podchodem metra.
MOp
 

Odeslatod Martin Šubrt v 15.8.2005 8:33

MOp napsal:z meho hlediska je vsak takoveto reseni take nevhodne. ja bych uprednostnoval jeste daleko nakladnejsi prestavbu, ktera by spocivala v jeste vetsim naprimeni tak, aby jiz od rozvetveni na moste to bylo cele v prime ci mirnem oblouku az k budove ministerstva. samozrejme pocitam s prebudovanim celeho podchodu metra se soucasnym vybudovanim noveho vestibulu blize zastavkam na nabrezi. jelikoz nelze z prostorovych duvodu udelat vystup primo na zastavkach, stacilo by i samotne priblizeni se k zastavce a melo by to pozitivni prispevek pro cestujici z/do modran..
Taky bych upřednostnil razantnější řešení tvého typu :-). Ale do sítí pod křižovatkou nevidím, do možností rozšířit podchod také ne a navíc nevěřím, že by do toho někdo ty peníze dal. Pokud reálně hrozí, že osy kolejí při blížící se rekonstrukci zůstanou tak, jak jsou, tak se pokousším v rámci možného navrhnout něco, co by šlo udělat téměř za stejné peníze jako rekonstrukce, ale mít z toho nějaký prospěch. Byť ne úplně ideální. Jestli totiž někdo navrhne původní osy a pak to tak opraví, měly by se mu ztráty z opotřebení další roky strhávat z platu :-). Pak ho tady vedle nás rád pozdravím ve frontě u Naděje :-).
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Projekt Palackého náměstí

Odeslatod DPmPET v 13.8.2005 19:39

Hnědou barvou vyznačena kolejová situace.Směrově je to stejné jako před výstavbou vyústění stanice metra Karlovo náměstí.Dříve ta křižovatka vypadala trošku rovnější a bez těch debilních kontra oblouků 8-)
DPmPET
 

Kolejová konstrukce-Palackého náměstí

Odeslatod DPmPET v 13.8.2005 19:29

1x16 1=počet konstrukcí 16=počet srdcí v kolejové konstrukci 8-)
DPmPET
 

Re: Projekt Palackého náměstí

Odeslatod P_V v 12.8.2005 21:16

DPmPET napsal:Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)
Prosím vysvětli mi, co znamenají ta čísla, mně ta symbolika nic neříká.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Projekt Palackého náměstí

Odeslatod MOp v 12.8.2005 21:03

DPmPET napsal:Dřív než se postavilo metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení, směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.

nerozumim, resp. neverim tomu.
MOp
 

Projekt Palackého náměstí

Odeslatod DPmPET v 12.8.2005 19:28

Nevím ale naši předkové byly lepší frajeři,protože alesponˇ trochu mysleli dopředu.Takže bylo spousta manipulačních tratí které se daly při výlukách používat 8-)
DPmPET
 

Projekt Palackého náměstí

Odeslatod DPmPET v 12.8.2005 19:23

Já se vám omlouvám protože jsem si spletl jména náměstí.Nevím ale dřív než se postavilo to metro tak od mostu byla 1x16 rozvětvení,směr od Výtoně též 1x16 rozvětvení a od Moráně 1x6 rozvětvení.Přijatelná je navrhovaná varianta 2.Na Jiraskově náměstí byla dříve konstrukce 3x6rozvětvení. 8-)
DPmPET
 

Projekt Kolejové konstrukce-Jiráskovo náměstí

Odeslatod DPmPET v 12.8.2005 18:16

Vypadá to sice hezky,ale za 2 roky provozu se ty kolejnice stejně ojedou protože je to vyrobeno s bláta.Myslím že bude i problém ze stropem od podchodu metra 8-)
DPmPET
 

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron