Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 19.6.2010 11:17

Stejně strojní podbíječky jsou stavěné pro drážní provoz,takže můžou pracovat do nějakého minimálního poloměru(zaleží na typu stroje).Myslím si že co vlastní metro je tak maximálně do poloměru r=50m,takže jí nemůžu stejně dopravovat po tramvajové síti (minimální poloměr r=20 m) a specifický profil kol,takže zbývá jedině přeprava po silnici na návěsu,což není zas tak velký problém.JDCT si stejně najímá od firmy Hans Wendel na podbití TT strojní podbíječku.
Kdyby se sehnaly podbíjecí kladiva tak se dají namontovat na strojní zatlačovačky,které původně sloužily jako strojní podbíječky .A jěště je adaptér s pobíjecími kladivy na Liebherra.
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tonda Ježek » 19.6.2010 9:32

MM-Mikulovsky píše:A proč se teda nakonec nepoužívá? Byl by problém s jejím převozem? Kde je vůbec depovaná?
Deponovaná je zrovna tam kde je potřeba, naposledy se minulý týden přetahovala ze Zličína na Kačerov. Těch úseků kde se používá, opravdu moc není. Na trase C je její použití díky programovému pásu Matry prakticky vyloučeno (musela by se udělat několikadenní výluka vlakového zab. zař), na B se podbíjí tratě v obou tubusech (Rajská zahrada - Černý Most a Hůrka - Lužiny). A samozřejmně všechna tři depa.
Nemá cenu spekulovat, zda by jela po tramvajových kolejích, rozhodně nejednoduší by bylo jí převézt po silnici.
MOp píše:Důvod, který mi byl kdysi sdělen se nemusí zakládat na pravdě a nemám jej ověřen. Berte jej s rezervou - majetkoprávní vztahy = metro vs. tram resp. škoda vs. dpp
Škodovka či Siemens jsou mimo, pracovní vlaky outsourcované nejsou, stále se o ně stará JDCM. Mluvilo se o tom, že pracovní vlaky by dostala Skanska, ale nějak to utichlo. Pokud skutečně existuje nějaký problém v dohodě, tak mezi JDCM a JDCT.

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 18.6.2010 22:13

MOp píše:Tak nám na Spejchare roste první trava! Jen to automaticke zavlazovani zase jaxi chybi.. :-(
Podle informace zde tam automaticke zavlazovani je.

Uživatelský avatar
Venca
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 24.4.2004 23:42
Bydliště: Poblíže několika tramvajových a jedné lodní zastávy.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Venca » 18.6.2010 17:00

Pokud by měl někdo zájem podívat se na fotky z RTT Nádražní, Plzeňská a Makovského ze 14.6.2010, může zde.

Jsou tam mimo jiné poležené pražce ještě bez kolejí v oblouku v Řepích a připravené kolejnice S49 u nádraží Praha - Zličín...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 18.6.2010 14:08

Fotky Hradčanská http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo ... allery=284
a Letná http://www.tunelblanka.cz/aktualni-vyvo ... allery=283

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tom » 18.6.2010 13:40

Když už propojení tram s metrem tak nejlépe tady ;)
http://www.mapy.cz/?query=#mm=TtTcFP@x= ... 90536@z=17

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 18.6.2010 13:39

Důvod, který mi byl kdysi sdělen se nemusí zakládat na pravdě a nemám jej ověřen. Berte jej s rezervou - majetkoprávní vztahy = metro vs. tram resp. škoda vs. dpp.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.6.2010 13:19

A proč se teda nakonec nepoužívá? Byl by problém s jejím převozem? Kde je vůbec depovaná? Na http://www.metroweb.cz/metro/pracvozy/p ... ijecka.htm se píše, že "Automatická strojní podbíječka Plassermatic je obecně určena k přesnému podbíjení křížení, výměn a kolejí o minimálním poloměru oblouku 80 metrů." - na jaký nejmenší poloměr budou na TT S49 používány (s užitím i bez přídavné příruby)? Jak se budou nakonec v Řepých několikrát střídat S49 s NT1 (užitými kvůli obloukům ve svahu + zastávce s přechody a blízkými přejezdy IAD), mohla by vůbec jenom projet i přes žlábkové koleje a to i s výrazně menším poloměrem oblouků (případně přesně jakým minimálně)? Výčet úseků metra, kde se používá (uvedený na odkázaných stránkách), mi připadá dosti krátký - asi není moc vytížená. I kdyby dokázala projet po žlábkových kolejích i malé oblouky (čemuž moc nevěřím) a existovalo (po vzoru některých zahraničních měst) manipulační kolejové propojení sítě TT s Hostivařským depem (jehož jedna kolej je ukončena cca 45 metrů od stávající TT a ještě mnohem blíže pozemku, na němž se uvažuje vybudovat tramvajové obratiště nahrazující to současné v předchozí zastávce Černokostelecká, aby i kratší spoje od/do centra měly vazbu na metro), tak by se asi nemohla pro svou šířku 3 050 mm ani v nočních hodinách a za doprovodu tramvajových pluhů či aut osazených oranžovými majáky přemisťovat po vlastní ose mezi depem a stavěným/rekonstruovaným (včetně "jen" podbití) úsekem TT? Dovoluji si zde v této souvislosti připomenout existenci železniční vlečky vedoucí středem Brněnské ulice Poříčí do areálu tamního výstaviště (dokonce jednou za pár posledních let projetou tam a zpět v nedávné minulosti i speciálními osobními vlaky v denních hodinách), která je ve směru od výstaviště propojena manipulačním obloukem i s TT za zastávkou Poříčí ZC nacházející se v ulici Křížové.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 18.6.2010 10:00

šla, také se o jejím nasazení uvažovalo.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tonda Ježek » 18.6.2010 9:46

Jeden laický dotaz (pokud se to už zde řešilo, omlouvám se)
Nešla by na S49 použít naše podbíječka z metra?

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 17.6.2010 14:37

Po kolejích na původním mostě Svatovítská už není ani památky :) http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... h.jpg.html
další foto: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/100617/

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 17.6.2010 8:52

Kdyby poloha, ona nebyla přesně definována její existence. Ono se na Jiráskově náměstí předpokládalo, že tam budou pražce, to jo, ale nevědělo se, že jsou takhle hezky zabetonované. Nebo aspoň já jsem o tom nevěděl nic a očekával jsem tam pražce ve štěrku nebo něco jako na Nábřeží kpt. Jaroše, ne půl metru pořádnýho modráku se zabetonovanými betonovými pražci.

Na Nádražní odhaduju, že kdyby se měly udělat jen hrobečky a kolejnice na původní desku, tak by to sice asi šlo, ale niveleta trati by byla o nějakých skoro 20 cm níž, než je teď. Kromě toho v úseku u zastávek Anděl je trať v podobě přeložené někdy v roce 1984 a tam se ten podkladní beton dělal asi skutečně jen pod vrstvy živice u BKV, což je sice chvályhodné, že to tam udělali, ale asi ta vrstva bude nestejně tlustá a těmi 15 cm dle MOpa bych si nebyl jist - viz osobní pozorování Marka B. Uvážíme-li, že to asi vznikalo metodou "místo hutnění tam vylijeme pár mixů betonu když už jich na stavbu stanice metpa máme hafo", tak lze něco takového předpokládat. Tím ovšem neříkám, že je to nějak špatně - Nádražní na Andělu v zastávkách patřila rozhodně k těm lépe udělaným tratím na BKV.

Mimochodem, malá ukázka toho, co taky máme na některých tratíc pod panely BKV.
konstrukce.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 16.6.2010 20:05

Těch několik cm může být klidně i 15. Záleží místo od místa a na dříve použité technologii stavby tratě. Ono jiná tlouštka byla v zastávkách, jiná těsně za přejezdem s Bezděchovou a nyní je jiná v okolí přejezdu Ostrovského, kde opravdu chvílemi prosvítá hlína.

A proč se nepoužila původní deska na Jiráskově náměstí? S určitou pravděpodobností byla použita jen na části úseku tram trati a nikdo si nebyl jist jejím stavem a možná nebyla ani přesně definována její poloha. Navíc po odkrytí panelů došlo k překvapení - deska nebyla monolitická, ale místy v ní byly zabetonované pražce včetně upevňovadel po původní trati..

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Marek B. » 16.6.2010 18:21

Možná to je blbá otázka, ale proč se na Jiráskově náměstí a v Nádražní nepoužila původní betonová deska?

A ještě mám jedno doplnění. Jak jsem se ptal, jak hluboko v Nádražní sahá ta původní betonová deska, tak jsem zjistil, že již pouze několik cm pod odfrézovanou část. Vidět to je v místech, kde fréza zajela poněkud hlouběji - je tam již hlína a kamení.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 16.6.2010 15:40

díky za super fotky - radost pohledět! jak na likvidaci BKV v řepích, tak na zvětšení parku na ladronce.

Odpovědět