Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 09.7.2007 10:08

Myslím si, že malé Absolutí zamyšlení nebylo třeba kazit poslední větou, ale že naopak vyjadřuje stanovisko prazskych tramvaji.

Opomenul si vytékající lepidlo z pod bokovnic až na kolejnice a kvalitně zatlačenou pryž, kterážto utěsnuje b1 do bkv v některých úsecích silou nula, nula, prd, protože tam není..

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 09.7.2007 9:41

Absolut píše:Malé Absolutí zamyšlení nad stavem světa...

Včera jsem nadšeně oznámil přítelkyni, že v ulici, do které se stěhuje, bude za pár let možná jezdit tramvaj. Reakce byla překvapivě negativní, tramvaje přeci dělají kravál víc než auta a autobusy. Stejný den jsme se byli s panem Mopem toulat po rekonstruované křižovatce na Albertově... Dnes ráno jsem čekal na svoji tramvaj na Černokostelecké, přijela T3, byla zdálky slyšet na tom odhlučněném svršku a odchlípnuté bokovnice v trávě se nadšeně třásly v očekávání přejezdu mojí linky 24 ... no a v tu chvíli mi to došlo. S tramvajemi a tramvajovými tratěmi v Praze je to jako když si koupíte nábytek, dovezou Vám ho v krabici a když to složíte, tak to nikdy nesedne tak hezky, jako to vypadalo v obchodě. Tu škvírka, tamhle něco vrže, nějaká ta hrana nelícuje a povrch není tak hezký. Přesně tak vypadá nová křižovatka na Albertově - připomíná mi když jsem podle superkvalitního návodu montoval superkvalitní komodu ze superobchodu se supernábytkem. Na křižovatce jsou použity nejlepší a osvědčené technologie a výrobky osvědčených a náležitě certifikovaných výrobců a stejně detaily nesedí. A naše česká vozidla s takovou tratí drží basu a tak nová kráska 14T vesele vrže a rachtá, aby i nový vůz na nové trati dal Pražanům jasně najevo, že všechno funguje tak, jako vždycky fungovalo. Je to obrovská záhada a asi prokletí naší zeměpisné šířky. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč je nábytek vystavený v obchodě složený na milimetr přesně a proč třeba v nedaleké Vídni i ty nejrozvrzanější tramvaje starší než leckteré naše T3 jezdí tiše a klidně po tratích bez tlustých bokovnic.

Tento článeček vyjadřuje názor uživatele Absolut a není názorem domovských stránek prazsketramvaje.cz
No a to buď rád, že Ti v tom obchodě nedali místo roviny oblouk , nebo místo pravé a levé výhybky dvě levé tak, jako se to obvykle stává. Mě ale vždy zbyl nějaký ten spojovací materiál :lol:

S tou 14T. Co bys chtěl. Žádný zázrak to není, jen ty prachy za to. No co, to je jako akční nabídka toho obchodu pro prduchy - Lidlu. Kupte si tramvaj v Lidlu, má sice nedostatky, ale za ty prachy! Koupíte li si jednu, dostanete druhou (na díly) zdarma!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 09.7.2007 9:25

Malé Absolutí zamyšlení nad stavem světa...

Včera jsem nadšeně oznámil přítelkyni, že v ulici, do které se stěhuje, bude za pár let možná jezdit tramvaj. Reakce byla překvapivě negativní, tramvaje přeci dělají kravál víc než auta a autobusy. Stejný den jsme se byli s panem Mopem toulat po rekonstruované křižovatce na Albertově... Dnes ráno jsem čekal na svoji tramvaj na Černokostelecké, přijela T3, byla zdálky slyšet na tom odhlučněném svršku a odchlípnuté bokovnice v trávě se nadšeně třásly v očekávání přejezdu mojí linky 24 ... no a v tu chvíli mi to došlo. S tramvajemi a tramvajovými tratěmi v Praze je to jako když si koupíte nábytek, dovezou Vám ho v krabici a když to složíte, tak to nikdy nesedne tak hezky, jako to vypadalo v obchodě. Tu škvírka, tamhle něco vrže, nějaká ta hrana nelícuje a povrch není tak hezký. Přesně tak vypadá nová křižovatka na Albertově - připomíná mi když jsem podle superkvalitního návodu montoval superkvalitní komodu ze superobchodu se supernábytkem. Na křižovatce jsou použity nejlepší a osvědčené technologie a výrobky osvědčených a náležitě certifikovaných výrobců a stejně detaily nesedí. A naše česká vozidla s takovou tratí drží basu a tak nová kráska 14T vesele vrže a rachtá, aby i nový vůz na nové trati dal Pražanům jasně najevo, že všechno funguje tak, jako vždycky fungovalo. Je to obrovská záhada a asi prokletí naší zeměpisné šířky. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč je nábytek vystavený v obchodě složený na milimetr přesně a proč třeba v nedaleké Vídni i ty nejrozvrzanější tramvaje starší než leckteré naše T3 jezdí tiše a klidně po tratích bez tlustých bokovnic.

Tento článeček vyjadřuje názor uživatele Absolut a není názorem domovských stránek prazsketramvaje.cz

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 05.7.2007 20:44

7080 píše:Co se týče náměstí Republiky, tak by jsi se měl spíš dotazovat na magistrátu, proč se mu nepovedlo sladit opravu mostu s postupem investora při přestavbě kasáren, když se rok před první výlukou vyhlašovalo, že se bude dělat oboje současně. Viděl bych to tak, že cena za opravu od DP bude tak maximálně dvě třetiny toho co se zaplatí firmě, která bude provádět celkovou rekonstrukci. V ceně jsem započítal i prémii za předčasné ukončení výluky před plánovaným termínem. Současná oprava Karlova náměstí jde z peněz Dopravního podniku, až bude celková oprava Karlova náměstí tak to půjde u investičních peněz magistrátu. Zkrátka z jiné škatulky.
Nelíbí se mi současný stav ani trochu a bohužel máš asi pravdu, že tam ta výluka bude.
No to je to co mi vadí. Škatulka sem škatulka tam. Kdo zřizuje DPP?? Já mám pocit že magistrát. Takže je snad jedno jestli magistrát zaplatí opravu nebo DPP. To máš jako vozovna kobylisy rozbije tramvaj posilá jí na opravu do dílen a zaplatí za opravu dílnám. Tohle mě přijde fakt hrozný. A proč se tak děje?? Každá vozovna má svojí škatulku.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 05.7.2007 20:33

jara píše:Mno nevím. Zajímal by mě rozdíl mezi cenou co se vydá za to opravení z nejhoršího a z celé rekonstrukce
Tyhle opravy jsou pro obyčejného cestujicích jako jsem já dosti hrozné. Do Května jsem využíval linku 8 z Dejvic na Náměstí republiky každý den. A ono když v posledních 2 letech vždy na půl roku tam zavřou trať tak tě to teda dosti otraví tam cestovat MHD. Často tam jezdím i o víkendech. A opravdu je pro mě jednoduší tam jet o víkendu autem nežli tramvají. Proč?? Tramvají tam jsem za 25 minut. Autem za 12!!!! Před tím to bylo tramvají za 18 minut. A ještě to mám pohodlnější. Takže HURÁ!! HURÁ!! Za rok bude zase měsiční výluka na Karláku
Co se týče náměstí Republiky, tak by jsi se měl spíš dotazovat na magistrátu, proč se mu nepovedlo sladit opravu mostu s postupem investora při přestavbě kasáren, když se rok před první výlukou vyhlašovalo, že se bude dělat oboje současně. Viděl bych to tak, že cena za opravu od DP bude tak maximálně dvě třetiny toho co se zaplatí firmě, která bude provádět celkovou rekonstrukci. V ceně jsem započítal i prémii za předčasné ukončení výluky před plánovaným termínem. Současná oprava Karlova náměstí jde z peněz Dopravního podniku, až bude celková oprava Karlova náměstí tak to půjde u investičních peněz magistrátu. Zkrátka z jiné škatulky.
Nelíbí se mi současný stav ani trochu a bohužel máš asi pravdu, že tam ta výluka bude.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 05.7.2007 19:56

7080 píše:Samozřejmě bych byl radši, kdyby se to udělalo celé nové, ale aspoň něco.
Mno nevím. Zajímal by mě rozdíl mezi cenou co se vydá za to opravení z nejhoršího a z celé rekonstrukce
Tyhle opravy jsou pro obyčejného cestujicích jako jsem já dosti hrozné. Do Května jsem využíval linku 8 z Dejvic na Náměstí republiky každý den. A ono když v posledních 2 letech vždy na půl roku tam zavřou trať tak tě to teda dosti otraví tam cestovat MHD. Často tam jezdím i o víkendech. A opravdu je pro mě jednoduší tam jet o víkendu autem nežli tramvají. Proč?? Tramvají tam jsem za 25 minut. Autem za 12!!!! Před tím to bylo tramvají za 18 minut. A ještě to mám pohodlnější. Takže HURÁ!! HURÁ!! Za rok bude zase měsiční výluka na Karláku

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 05.7.2007 19:28

jara píše:No tak to je asi nevýhoda toho když to má dělat DPP tam si to DPP může dovolit takto zkrátit. Kdyby to dělala externí firma tak by si to nemohl DP dovolit.
Neviděl bych to až tak černě, kvalita nebude z nejlepších, ale co čekat od mimořádné opravy. Oblouky se za dva víkendy vymění, to už známe, zbytek je ještě v ucházejícím stavu. A podfukování panelů se dá taky během dne maximálně dvou taky zvládnout. Nikdo asi nečeká, že to bude rekonstrukce, ale jen oprava z nejhoršího.
Samozřejmě bych byl radši, kdyby se to udělalo celé nové, ale aspoň něco.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 05.7.2007 19:10

MF píše:Tak jsem se dozvěděl, že plánovaná totální výluka Karláku nebude a místo toho bude několik víkendových výluk. To zase bude kvalita za rozumnou cenu :cry:
No tak to je asi nevýhoda toho když to má dělat DPP tam si to DPP může dovolit takto zkrátit. Kdyby to dělala externí firma tak by si to nemohl DP dovolit.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 05.7.2007 18:57

Oprava Štefánikova mostu by se měla zkrátit o 4-5 dnů.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 05.7.2007 18:13

To je pěkně termixovatá fotka ;-)

7040

Příspěvek od 7040 » 05.7.2007 17:43

to teda jo :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 05.7.2007 15:58

Tak jsem se dozvěděl, že plánovaná totální výluka Karláku nebude a místo toho bude několik víkendových výluk. To zase bude kvalita za rozumnou cenu :cry:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 04.7.2007 15:58

Smurfx píše:Platí stále termín opravy Palacké křižovatky 18. července? Nebo se zase něco událo a celé se to posune.
Už je to zveřejněno i na HURÁ-stránkách :wink: tak snad skutečně ano.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 04.7.2007 14:10

Platí stále termín opravy Palacké křižovatky 18. července? Nebo se zase něco událo a celé se to posune.

Když jsem viděl tu 3 dny neopravenou výhybku ve fotožurnálu na Palackého náměsít napadlo mě, že třeba čekají až do rekonstrukce :) . Ono až tam zase nějaká tramvaj vykolejí tak tam zase naběhne partička a opraví to za pár hodin

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Příspěvek od DPmPET » 03.7.2007 14:23

Absolut píše:Teda chlapci, tady te toho tři ******:

ad DPmPET a Albertov: Ano, jsou tam viditelné jisté nerovnosti. Byl jsem však ujištěn, že tam zaručeně je vše OK. Obrázek si udělej sám.

ad Matošo a výluka: Důvod jsou peníze. Kdyby jich bylo víc, tak se udělá víc. V Nuslích se skutečně efektivně opravily ta špatná místa. To, že trať i jinde vypadá blbě, neznamená, že je tak strašná. Ostatně, BKV pokryté tenkou vrstvou živice vypadají blbě vždy a všude, vroubkované panely (posledních cca 15 let od otočení formy) vypadají o dost líp.

ad Matošo a zatlačovačka: Tomu roku 1963 nevěřím. První BKV v Praze byly na konci 70. let. Předtím nemělo význam pořizovat zatlačovačku. Není to 1983?

ad Quetzalcoatl a panely: "Krátkých" panelů jsou tři velikosti, doporučuji procházku po vyloučené trati v Nuslích s krejčovským metrem :) nejběžnější krátké panely se jmenují VL8 a jsou skutečně vhodné i do přímé. Ostatní dva typy se jmenují VL5 a VL7 a jsou určené do oblouků, protože mají lichoběžníkový tvar. Katalog panelů je na webu SSŽ a můžete si to tam všechno prostudovat.
Já sem si ho už udělal.DPmPET 8-)

Odpovědět