Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Se nediv, kdyz se za tyden musi jezdit.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V sobotu i v neděli jsem projížděl po Evropské. Je to v poměrně pokročilém stavu, sype se hlína a rolují koberečky - na druhou stranu třeba ostrůvky Thákurovy ještě nejsou to pravé ořechové. Hlavně mě ale překvapilo nasazení lidského materiálu, na stavbě desítky jedinců (v sobotu bych odhadl ke stovce).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Novej, novej... Von taky novej panel nevyjde zrovna lacino. Takže co já vím, tak repanelizovat novejma vyjde dráž, než nová technologie. Samo záleží od konkrétního případu, ale poruchy žlabů jsou jen u určitých sérií, zbytek tratí se rozsypává spíš na různá vzdutí, lomy a nestabilitu a podmáčení. Takže bytelný panel, přímý úseka řádně udělaný podklad může mnoho zachránit!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jen jsem konstatoval, že takto zablokovaných úseků je v Praze opravdu mnoho. Možná tam částečně patří i těch pár metrů BKV na Václaváku.Marek B. píše:No a? Co bys dělal ty na místě DPP? Zrekonstruoval to pořádně, abys to pak za 5-10 let odepsal?Blaueminence píše:Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?
Výstaviště mi přijde na pár místech propadlé až dost. V této oblasti ale evidentně rekonstrukce čehokoli taky nehrozí, ačkoli slušná trať ke křižovatce Výstaviště žádná nevede.von Špilberk píše:Většina repanelizací se celkem povedla (Výstaviště, Libeňák, Rašínovo nábř.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
9001: KOukni, co se třeba minulej rok vytahovalo ze Štefánikovy. Jsou jako nový.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Otázka je jak se definuje dobrý panel...
Před velkým ústupem panelů se měnily staré panely, které v té době dožívaly a říkalo se, že držely podstatně lépe než nové (pro mě vroubkované), které šly do kopru do pár let...
Takže vlastně které panely se ted berou? Původní, které už před lety byly špatné a nebo ty "nové", které jsou na tom ještě hůře...
Před velkým ústupem panelů se měnily staré panely, které v té době dožívaly a říkalo se, že držely podstatně lépe než nové (pro mě vroubkované), které šly do kopru do pár let...
Takže vlastně které panely se ted berou? Původní, které už před lety byly špatné a nebo ty "nové", které jsou na tom ještě hůře...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vytěžený panel nemusí znamenat nepoužitelný panel. Pokud není poškozen a žlábek je OK, tak proč kupovat nový
Já spíš vidím základ úspěchu repanelizace v úpravě podloží, aby se panely nepropadaly. Většina repanelizací se celkem povedla (Výstaviště, Libeňák, Rašínovo nábř., i ta letošní Stírka vypadá na pohled dobře), nedaří se jen ta Nádražní. A na Nádražní bude asi taky velký vliv provozu BUS.
A jsem zvědav na Revoluční, protože tam je to taková hrůza, že cokoliv bude lepší, než to co tam je teď.
Já spíš vidím základ úspěchu repanelizace v úpravě podloží, aby se panely nepropadaly. Většina repanelizací se celkem povedla (Výstaviště, Libeňák, Rašínovo nábř., i ta letošní Stírka vypadá na pohled dobře), nedaří se jen ta Nádražní. A na Nádražní bude asi taky velký vliv provozu BUS.
A jsem zvědav na Revoluční, protože tam je to taková hrůza, že cokoliv bude lepší, než to co tam je teď.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Když by si je někdo objednal, tak by se i udělaly...
A někdo se dělat musí, když poměrně nedávno se dělaly v Plzni...
A někdo se dělat musí, když poměrně nedávno se dělaly v Plzni...
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ony se ještě nové panely dělají?9001 píše:Ale ona i repanelizace se dá udělat kvalitně s novými BKV panely... Jenže když se tam navozí co se kde vytěžilo a bude se to pořád dělat jako "dočasné" tak to bude pořád na dvě věci...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ale ona i repanelizace se dá udělat kvalitně s novými BKV panely... Jenže když se tam navozí co se kde vytěžilo a bude se to pořád dělat jako "dočasné" tak to bude pořád na dvě věci...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ono to nemusí být jen o ceně. Výměna panelů je prostě oprava, kdežto cokoliv jiného (OKS, w-tram) je rekonstrukce, a možná to chce jiná razítka. A úřad je prostě DP nedá, i kdyby DP chtěl. Třeba Zenklova (úsek BKV) je pod stavební uzávěrou kvůli Libeňské spojce, která bude bůhvíkdy.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Zatím to vypadá, že když se podíváme na dobu, kterou se čeká, tak by snad by byl na výměnu i W tram...
Možná pro ostatní. Rozdíl mezi OKS s panely (Koněnova) a nebo s asfaltem je o kolik dražší než repanelizace...
Možná pro ostatní. Rozdíl mezi OKS s panely (Koněnova) a nebo s asfaltem je o kolik dražší než repanelizace...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No a? Co bys dělal ty na místě DPP? Zrekonstruoval to pořádně, abys to pak za 5-10 let odepsal?Blaueminence píše:Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Takže něco jako Hlávkův most, Výstaviště a další kvůli budoucím "možná plánům" nerekonstruovatelné tragédie?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Důvodem je pravděpodobně dlouhodobý plán dělat v Revoluční kolektor a změnit pak polohu kolejí a celkový profil ulice. Jelikož se tato akce pořád odkládá, finální RTT nešlo naplánovat do současných os kolejí a tak se bude jen opravovat.ElWapp píše:Proč se má Revoluční jen repanelizovat?