Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 15.6.2016 12:11

Jen poznámka: na Zahradním městě by měly zastavovat i rychlíky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 15.6.2016 11:55

To si rozhodně nemyslím... Od Strašnic je to podstatně blíž.

Po dalších změnách se tam bude jezdit jenom ráno... A pak je otázka když bude železnice postavená, tak jestli tam vůbec bude potřeba zajíždět i ráno...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 15.6.2016 11:11

Tak za prvé.
Vzdálenost od tram zastávek Eden na zamýšlenou vlakovou je zhruba stejná, jako je dnešní cesta ze zastávky tram Nádraží Strašnice na vlakovou zastávku. Z autobusu je to ještě blíž. Eden může být také dost využíván k přepravě po nákupu v cetru Eden, jako je tomu na Smíchově.
A hlavně za druhé.
Ve špičkách jezdí do Hostivaře všechny 22, takže budovat nějakou novou smyčku kvůli pár lidem mimo špičky je nesmysl.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 15.6.2016 8:26

mart337 píše:No když se na to podívám tak pomalu nevidím důvod proč budovat novou smyčku. Sice se ruší nádraží Strašnice, ale kdo bude chtít z krátké 22 na vlak tak může přestoupit už v Edenu. Takže násilné budování nové smyčky je zbytečné. Zvlášť když se musí šetřit.
Eden bude pro přestup na tramvaj totálně k ničemu a i na busy pokud se nějak výrazně zastávky neposunou blíž...

Smyčka potřeba je. Přestup z vlaku je poměrně velký a pak by musela celá 22 až do Hostivaře, což se nám výstavba smyčky vrátí do několika let...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.6.2016 8:26

Bobik píše:
mart337 píše:No když se na to podívám tak pomalu nevidím důvod proč budovat novou smyčku.
Protože Radošovická je moc brzo, ale Hostivař zase moc daleko.
100%

+ na Edenu bude rozhodně mnohonásobně delší a nekrytý přestup vlak/TRAM vedený ulicemi = takže ten bude pohodlnější a za deště sušší pod přístřešky vlakových nástupišť a podjezdem železnice krytých TRAM zastávek :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 15.6.2016 7:23

mart337 píše:No když se na to podívám tak pomalu nevidím důvod proč budovat novou smyčku.
Protože Radošovická je moc brzo, ale Hostivař zase moc daleko.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 15.6.2016 2:08

No když se na to podívám tak pomalu nevidím důvod proč budovat novou smyčku. Sice se ruší nádraží Strašnice, ale kdo bude chtít z krátké 22 na vlak tak může přestoupit už v Edenu. Takže násilné budování nové smyčky je zbytečné. Zvlášť když se musí šetřit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.6.2016 16:42

9001: já tam jezdím ojediněle = neměl jsme tucha, že parkoviště je odtahové = nejen oplocené, ale hlavně jedním směrem na něj najíždí jen určití znalí řidiči tzv. z profese.
Uvedené informace mne vedou, k myšlence, že to parkoviště (byť třeba mírně zmenšené) může zůstat uvnitř obratiště, které by mělo TV taženou pod krátkými výložníky uchycenými ke sloupům podél (nejlépe vně) kolejí (aby nebyly žádné dráty nad parkovací plochou, kde se běžně pracuje s hydraulickým zvedacím ramenem) :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 14.6.2016 15:48

Myslím, že poslední verze byla ta, že se zruší odtahové parkoviště a smyčka bude místo něj.

Čeho se obávám víc, aby nějakou chorou hlavu nenapadlo smyčku vůbec nedělat...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.6.2016 15:23

slonik píše:Mně právě přijde, že se tam ta smyčka naprosto nemá kam vejít... Každopádně vizualizace pěkná, už aby se začalo něco dít :D
Když to v nákresu je zachyceno těsně pod Jižní spojku (viz příloha), tak místa na obratiště TRAM opravdu, až na ten dosavadní plácek mezi železnicí na severu - Jižní spojkou na jihu a Švehlovou ul. na západě - parkovištěm u ul. Ždánické na východě, moc vidět nemůžeš :!:

Byť výše mnou odkázané je určitě více než dostačující prostor pro TRAm smyčku, tak existovaly jistě i varianty:
1.) obnovit ji v parčíku/náměstí Mezi Zahrádkami
2.) jako jihozápadní polovinu obratiště využít traťovou kolej ZC v ul Švehlově a cca takto (či až ul. Ždánickou) dostavět jen severovýchodní polovinu obratiště

PS: Obě dokreslované varianty TRAM obratiště (minimálně částečně) se nacházejícího jižně od Jižní spojky lze udělat jistě i s manipulačními kolejovými oblouky od/k Nádr. Hostivař.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 14.6.2016 15:06

Pokud si vzpomínám, byly různé verze, včetně třeba "blokové" kolem mostu a benzinky. Jestli se dospělo k nějakému závěru, netuším.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od slonik » 14.6.2016 14:38

Mně právě přijde, že se tam ta smyčka naprosto nemá kam vejít... Každopádně vizualizace pěkná, už aby se začalo něco dít :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 14.6.2016 13:22

http://www.koridory.cz/archives/8804/

Něco z roku 2013 cca od 7 minuty je tam Zahradní město, ale smyčka tam není... To spíš bude akce DPP...

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od slonik » 14.6.2016 12:16

Je někde k dispozici projekt, jak to bude po rekonstrukci všechno vypadat? Kde bude smyčka, co zastávky a tak? Hledal jsem, ale nenašel...

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 14.6.2016 10:50

No vida, tak 3x hurá!

Odpovědět