Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
MOp: k fotu 3 - Vždyť pruh IAD stejně za tím současným esíčkem - čili cca za 100 metrů již dnes končí a neproniknutelné kolony IAD tam zase nevídám a tedy výsledkem by bylo dle mne jen občasné maximální zdržení TRAM DC o jeden cyklus SSZ před zastávkou Ruská. Výhodou by bylo naopak TRAM DC neomezování protijedoucí IAD v oné 90° zatáčce, kterou často řežou právě po koleji DC. I oddálení koleje ZC od podélných parkování u kraje vozovky o šíři jízdního pruhu IAD by mělo výhody. TRAM by neomezovala auta zaparkovávaná, vyjíždějící či nejhůře špatně zaparkovaná - přesahující do průjezdního profilu.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
MMM:
ad foto 1 - sam sis v maluvce odpovedel, proc to tak byt nemuze - vesel by se tam pouze jeden vuz. Sirka pokracujiciho chodniku k prujezdu je vice nez nedostatecna.
ad foto 2 - pri reko Zenklovky se toto misto jiste predela.
ad foto 3 - zajimavy napad, take mne to jiz drive napadlo. realizace nejspis neprojde kvuli ztrate pruhu iad
ad foto 1 - sam sis v maluvce odpovedel, proc to tak byt nemuze - vesel by se tam pouze jeden vuz. Sirka pokracujiciho chodniku k prujezdu je vice nez nedostatecna.
ad foto 2 - pri reko Zenklovky se toto misto jiste predela.
ad foto 3 - zajimavy napad, take mne to jiz drive napadlo. realizace nejspis neprojde kvuli ztrate pruhu iad
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Může mi někdo vysvětlit toto? V celkem perkfektne zadlazdene krizovatce vyrvali jiz osazene kostky a vytvari napric pás šířky odhadem 70cm - metr, ktery vede doprostred krizovatky (takze se nejedna o prechod), ktery je zadlazden v primce, nikoliv jako okolni kostky. Jedine, co mne napadlo je cyklopruh, ale proc takto debilne?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
A) Že si to představuješ místo stání TAXI jako zastávkový mys? Osobně bych jej raději viděl o kousek dál za vyústěním ulice K. Světlé (viz. příloha 1) - snad by si posléze řidiči aut od ní vyjíždějících uvědomili/přinutilo je to, že musí tramvaje na hlavní pustit!Absolut píše: Ohledně Lazarské - nosím tam v hlavě vizi, ale nevím, zda by v tomhle státě a tomhle městě byla realizovatelná... Ostatně hned o pár zastávek vedle leží moje vysněná zastávka Karlovy Lázně z.c. (uhodneš kde a na úkor čeho ???), která by mi umožnila zrušit dnešní zastávku Národní divadlo z.c. d-17+18 na nábřeží a udělat novou pouze pro d-17 před křižovatkou přímo u divadla
B) Dále z podobných důvodů sním o zastávkovém mysu na zastávce Vosmíkových DC (viz. příloha 2) - za tou zastávkou najíždí IAD na koleje, její nájezd o cca 40 metrů dřív by ji stejně proti současné situaci neomezil, ale nesrovnatelně zvýšil bezpečnost nastupujících/vystupujících cestujících.
C) Ještě více, než o výstavbě mnoha zastávkových mysů, sním o snížení počtu oblouků na TT či zvětšení jejich poloměru - např. na Vršovickém náměstí (viz. příloha 3), kde by 90° zatáčka měla mít větší poloměr a měla být zakončena náběhy (ještě většími poloměry), aby nájezd a výjezd z oblouku byl co nejplynulejší. zakreslená změna TT by měla dalších mnoho výhod: 1.) auta jedoucí ZC poměrně často "řežou" tuto zatáčku po koleji DC - nový tvar a poloha TT do této jejich stopy umísťuje kolej ZC 2.) auta ZC nyní nemají možnost tuto zatáčku projet souběžně s tramvají, protože se mezi ní a podél TT zaparkovaná auta nevlezou - po opravě by se vlezla 3.) auta jedoucí DC stejně po pár desítkách metrů za pravotočivou zatáčku najíždějí na TT, takže nájezd na ní již v zatáčce by je opět výrazně neomezil 4.) posunutím TT severně od oné 90°zatáčky by bylo zrušeno následné nepříjemné esíčko, jímž musí tramvaje projíždět dosti malou rychlostí (přiměřená dle typu TRAM je cca 20km/h).
D) Ty své vize o úpravě zastávek Lazarská by jsi měl jistě oživit - vždyť představitelé MČ (či Magistrátu?) veřejně prezentovali, že musí navázat na výstavbu výtahu do stanice metra B Národní třída! Mohl by jsi je tu alespoň trochu naznačit? Nemám žádnou představu, jak ty zastávky řešit co nejlépe bezbariérově a přitom, aby to reálně umožňovalo průjezd IAD kolem cca pět minut stanicujících nočních linek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 29.8.2010 15:39, celkem upraveno 2 x.
Re: Rekonstrukce TT
ad sloupek: stále věřím, že zvítězí zdravý rozum a info o konečné se tam objeví. jinak by tam bylo toho místa nějak moc, ne? mimochodem je škoda, že nový sloupek není třeba na národní třídě nebo u divadla, když už se tam tak pěkně všechno rekonstruuje.
ad zastávky ND: co mě překvapilo, je instalace vodících/upozorňujících proužků, něco jako toto: http://gnogongo.de/wp-content/uploads/Haltestelle1.jpg - nicméně na rozdíl od německých zvyklostí umístěných podél hrany zastávky směrem do silnice, nikoli do kolejiště. co to je a proč to tam je, resp. proč to není na jakýchkoli jiných rekostruovaných zastávkách?
a mimochodem, doufám, že všechny nové peróny z letošních rekonstrukcí jsou "vysoké" aspoň á la barrandov. nebo doufám marně? jinak nezbývá než se připojit k MŠovu tvrzení o promarněných příležitostech.
ad zastávky ND: co mě překvapilo, je instalace vodících/upozorňujících proužků, něco jako toto: http://gnogongo.de/wp-content/uploads/Haltestelle1.jpg - nicméně na rozdíl od německých zvyklostí umístěných podél hrany zastávky směrem do silnice, nikoli do kolejiště. co to je a proč to tam je, resp. proč to není na jakýchkoli jiných rekostruovaných zastávkách?
a mimochodem, doufám, že všechny nové peróny z letošních rekonstrukcí jsou "vysoké" aspoň á la barrandov. nebo doufám marně? jinak nezbývá než se připojit k MŠovu tvrzení o promarněných příležitostech.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
No jó, já vím, že to není reko na dřeň, ale prostě se nedokážu smířit s tím, že přechody na Makovského řeším s kolegou úředníkem MHMP mimo svou pracovní náplň po večerech, na zábradlí upozorňuju, když jdu kolem, Myslíkovu přednesu architektům, ale při povolování se už MČ na nic nikoho neptají atd... Magistrát je tu od finálního razítka. Někdo mu musí připravovat podklady, pro mě za mě, ať je budoucí ÚDI dalším odborem magistrátu, který bude aktivní a moderovat tyhle úkoly. Když to neumí OMI, když to neumí odbor dopravy atd. Ale, ať už kurňa není ÚDI zalezlý v TSK a nechcípá tam ve stylu, můžeme vám milí politici milosrdně nakreslit, co jste si přáli na PLYNU... Vždyť za Prahu nikdo pořádně neprojednává normy, nekope za potřebné změny, nemonitoruje problémová místa, nevyřizuje stížnosti, kvalitně nekomunikuje a metodicky nevede městské části...To všechno je proklatě potřeba a stojí nás to peníze...moc peněz.Absolut píše:Pozor, Spálená nebyla ...
Zpět ke Spálené. Vím, že se s kolejemi hnout vlastně nedalo, osová vzdálenost je tam determinována parkovacím pruhem a do obrub se jít nemohlo, ale bože ty to vidíš, jaká je to škoda. Samá promarněná příležitost. Mimochodem, dnes jsem koukal na možnost nezalomeného přechodu na křižovatce Myslíkova - Spálená. A ono by to šlo...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Pozor, Spálená nebyla žádná "hloubková rekonstrukce" ale pouze rekonstrukce tramvajové trati. Od doby, co se dělají rekonstrukce tratí pořádně, a ne jen zase pomocí panelů BKV, tak Tě to víc praští do očí, že se s tím nedělají i zastávky, ale je to o penězích i o tom, že by to bylo potřeba víc projednat a jinak připravit i naprojektovat. To vše samozřejmě je možné, ale chybí jednotící orgán, který by uměl dupnout a říct, že se bude tramvajová trať rekonstruovat pouze v případě, že se současně udělá to a to. Takový orgán bych já osobně viděl na MHMP, ale klidně to může být i jinak, každopádně teď v tomto ohledu náš úřední šiml zcela selhává - viz Makovského, Myslíkova atd. Čili s Tebou asi souhlasím.
Ohledně Lazarské - nosím tam v hlavě vizi, ale nevím, zda by v tomhle státě a tomhle městě byla realizovatelná... Ostatně hned o pár zastávek vedle leží moje vysněná zastávka Karlovy Lázně z.c. (uhodneš kde a na úkor čeho ???), která by mi umožnila zrušit dnešní zastávku Národní divadlo z.c. d-17+18 na nábřeží a udělat novou pouze pro d-17 před křižovatkou přímo u divadla
Ohledně Lazarské - nosím tam v hlavě vizi, ale nevím, zda by v tomhle státě a tomhle městě byla realizovatelná... Ostatně hned o pár zastávek vedle leží moje vysněná zastávka Karlovy Lázně z.c. (uhodneš kde a na úkor čeho ???), která by mi umožnila zrušit dnešní zastávku Národní divadlo z.c. d-17+18 na nábřeží a udělat novou pouze pro d-17 před křižovatkou přímo u divadla
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Takž já v roce 2000, ty v roce 2003 - není na čase se tomu věnovat pořádně znovu? Na Ropidu je jiná doba a Lazarská je skutečně ostuda. Nicméně mě zaráží, že se hluboká rekonstrukce Spálené tímto problémem nezabývala. Jinak musím velmi pochválit zastávky Národní divadlo, po dlouhé době nemám co vytknout, a to včetně přechodů. Horší je, že se z hlediska vyčkávacích ostrůvků jaksi zase zapomnělo na přechod u Mikulandské. Doprčic, já chci obnovit ÚDI a dbát na tyhle věci, shánět na ně peníze a starat se, aby je měl kdo spravovat, aby to všecko mělo logiku... Včera jsem dělníky montující před přechody na Hradčanské překvapil šťouravou poznámkou, že tam nemají dávat matné, že tam pak není vidět. Že prý se optají šéfa a nebo to mám přes své kontakty uplatnit na kolaudaci. Pokud se sami nechopili iniciativy, už jsem přes vyšší místa zařídil, ale zase mě štve, že tu prostě chybí instituce, která by na všechno dbala. Ne se vyvyšovala, to by neklapalo, ale opravdu pracovala...Absolut píše:MŠ: Měl jsem tendence věnovat se detailně Lazarské ve svojí diplomové práci. Když jsem se o to v roce 2003 začal zajímat, bylo mi na Ropidu sděleno, že je to jako dráždit hada bosou nohou a ať se na o vykašlu. Tak jsem se na to vykašlal.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
MŠ: Měl jsem tendence věnovat se detailně Lazarské ve svojí diplomové práci. Když jsem se o to v roce 2003 začal zajímat, bylo mi na Ropidu sděleno, že je to jako dráždit hada bosou nohou a ať se na o vykašlu. Tak jsem se na to vykašlal.
Re: Rekonstrukce TT
I tento panel by při troše programátorské snahy mohl poskytovat více informací. V akci jsem ho neviděl, ale např. by se vedle čísla linky mohl střídat odpočet a konečná zastávka.
Mmch povšimněte si prudce elegantního odskoku na spodku sloupku
Mmch povšimněte si prudce elegantního odskoku na spodku sloupku
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Rekonstrukce TT
Je škoda, že šipky téměř zmizely. Protože oproti těm současným papírům (které, jak všichni víme, byly speciálně o prázdninách chyb plné) bylo na šipkách mnohem méně chyb. Ani vlastně nevím, proč je zrušili. Ale aby tenhle příspěvek nebyl úplně o ničem, dovoluji si přiložit jeden obrázek.
Obrázek má sice mdlou kvalitu, ale jde o informační panel, který byl prezentován na DOD 2007 v Hloubětíně. Neříkám, že vypadá zcela ideálně po estetické stránce, ale z mého pohledu poskytuje přesně to, co se od něj chce. Nevím, jestli tam byl tehdy jen na okrasu nebo se s ním dokonce v pražské síti počítalo, ale v porovnání s tím, co máme teď, co bychom za něj dnes dali.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Tak zase je to plná matrice, takže by měl umět napsat cokoliv. Nicméně s háčky a čárkami to už bude vypadat hůře, a konečné typu Sídliště Ďáblice budou asi muset být na druhém řádku pod číslem linky, nebo tak něco, tak to asi není to pravé ořechové. Ale nechám se po otevření funkcí rostlináře třeba příjemně překvapit.Jakub píše:Ohledně instalace sloupků musím souhlasit s MŠ. Navíc pokud opravdu ten sloupek neumí ukázat cílovou stanici, ale ukazuje jen ty šipky, tak pak se dá považovat téměř za zbytečný (minimálně na zastávkách, za kterými se nevětví trať).
Re: Rekonstrukce TT
Přesně, koukat na šípku rovně od klotlářky až po řepy je fakt na nic, to tam mohli nalepit šipky papírové..Jakub píše:Ohledně instalace sloupků musím souhlasit s MŠ. Navíc pokud opravdu ten sloupek neumí ukázat cílovou stanici, ale ukazuje jen ty šipky, tak pak se dá považovat téměř za zbytečný (minimálně na zastávkách, za kterými se nevětví trať).
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Rekonstrukce TT
Ohledně instalace sloupků musím souhlasit s MŠ. Navíc pokud opravdu ten sloupek neumí ukázat cílovou stanici, ale ukazuje jen ty šipky, tak pak se dá považovat téměř za zbytečný (minimálně na zastávkách, za kterými se nevětví trať).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ještě jeden dotázek. Proč není noční zastávka Lazarská směr ND přisunutá ke křižovatce a nikdo se nepokusil o zastávkový mys? Zastávka mohla být v délce 32 m. Kdyby nočních linek přibylo, dal se mys už dnes protáhnout ještě za sloupek do prostoru zastávky dnešní a na 67 m. Na druhé straně šlo udělat totéž. Nebo například vídeňská noční, kde mohly přes den parkovat auta a v noci by se tam zastavovalo. Opět standardně vyklizeno na 32 m, stavebně připraveno a zatím i s nočním parkováním na 67 m. Škoda, osovka je kousek za Lazarskou hned zase 3 m, takže se zachováním jízdního pruhu od Máje to ani ve výhledu už udělat nepůjde... To to nikoho ani nenapadlo? To budeme v noci mít centrální přestupní bod furt jak za socialismu? Napadlo někoho alespoň upravit denní zastávku Lazarská na bezbariérovou, když už u ní bude výtah? Řeší se to? Mimochodem, první návrhy jsme s kolegy na úpravu těchto zastávek předali Praze 1 už na fakultě před 10 lety...