Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
Absolut:
Plná čára: Špatně jsem se vyjádřil. Že by měla čára být před výjezdem z boční ulice přerušená (přerušovaná) je mi jasné. Jasné mi není proč není také vedle kolejí na náměstí před světelnou křižovatkou s Holečkovou ulicí. Sám jsem viděl, že se auta řadí do dvou pruhů až na koleje což může poněkud kazit vysoký stupeň preference tramvají na této křižovatce.
A to parkování aut vedle plné čáry v ulice na Újezdě (viz. 1 obrázek) je v pořádku? Auta tím pádem jedou stejně po kolejích, takže plná čára je tam úplně k ničemu. Vcelku mi to vodorovné značení přijde nějaké zmatené a nedodělané.
Že by ten sloup mohl být na okraji v trávníku mi také připadá logické. Taky mi připadá divné, že by ta vedení v chodníku byla vedena tak klikatě. Ten sloup (na 3 obrázku) vzadu těsně u okraje trávníku je totiž taky nový.
Plná čára: Špatně jsem se vyjádřil. Že by měla čára být před výjezdem z boční ulice přerušená (přerušovaná) je mi jasné. Jasné mi není proč není také vedle kolejí na náměstí před světelnou křižovatkou s Holečkovou ulicí. Sám jsem viděl, že se auta řadí do dvou pruhů až na koleje což může poněkud kazit vysoký stupeň preference tramvají na této křižovatce.
A to parkování aut vedle plné čáry v ulice na Újezdě (viz. 1 obrázek) je v pořádku? Auta tím pádem jedou stejně po kolejích, takže plná čára je tam úplně k ničemu. Vcelku mi to vodorovné značení přijde nějaké zmatené a nedodělané.
Že by ten sloup mohl být na okraji v trávníku mi také připadá logické. Taky mi připadá divné, že by ta vedení v chodníku byla vedena tak klikatě. Ten sloup (na 3 obrázku) vzadu těsně u okraje trávníku je totiž taky nový.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
9001: Blbost.
P_v: Spíš se hraje na vibrace. Ale hlavně proč mít na baráku závěs, když nemusím. Ať ho tam má soused.
P_v: Spíš se hraje na vibrace. Ale hlavně proč mít na baráku závěs, když nemusím. Ať ho tam má soused.
Re: Rekonstrukce TT
Jak je to s odhlučněním závěsů, neodmítají to majitelé domů právě kvůli přenosu hluku do zdiva?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na to závěsy na domech by se hodil "plzenský systém" . Když majitel nechtěl závěs, přivezl se tlustý sloup a položil se před dům. Pak se majitel rozhoupal a radši povolil než aby měl před oknem sloup.
Re: Rekonstrukce TT
sloupořadí jsou pro mě trnem v oku už léta letoucí. viz bělohorská - už přes 10 let tu máme duplicitní sloupy v úseku klášter-billa (dříve vypich-billa) a je to fakt hnus. navíc staré kandelábry jsou různě zohýbané a vůbec, blééé. krom toho před zast. u kašt. dc byly (později) umístěny dva sloupy TV přímo doprostřed chodníku. už se tomu smál/nad tím podivoval ledaskdo, co mě šel domů navštívit...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
V. Ložek:
1) Ta plná čára má motivovat gumokoly k jízdě ve svém pruhu, i když ten "pruh" je v tom oblouku strašlivě úzký, ale aspoň ta čára dá řidiči tramvaje informaci o přesahujícím gumokolu. Není to nic moc, ale něco to je. Před křižovatkou čára logicky končí, protože kdyby pokračovalan plná čára přes křižovatku, tak by se tím vlastně vjezd degradoval dopravním značením jen na použití pravých oblouků. Nicméně i mně ta čára trochu leží v žaludku.
2) Poloha nového sloupu - nový sloup lze postavit tam, kde není v kolizi s podzemními vedeními inženýrských sítí a v úsecích podél linie chodníků to zpravidla bývá kolem 0,7-0,9 metru od obruby na osu sloupu. To, že stávající sloup stojí jinde je hezké, ale nic to neumožňuje, nový lze postavit jen tam, kde se podaří vyběhat všechna razítka - no a že se pak kopne do země a nějaké kabely jsou o metr vedle přesně v místě nového sloupu už je jen technický problém, legislativně je tam "čisto" a sloup postavit lze. Čili nové sloupy se staví tam, kde se je podaří projednat a zpravidla to bývá blíže k obrubě a dále od baráků. Což při úzkém chodníku bývá i "doprostřed".
3) Závěsy se ruší a nahrazují sloupy proto, že se zejména po r. 1989 nikdo moc nezabýval věcnými břemeny závěsů na nemovitostech a tak máme v síti hromadu míst, kde musí být závěs na objektu při nejbližšírekonstrukci TV odstraněn. Když se podívám do zahraničí, kde lze závěsy na domech dělat při novostavbě TT, tak nevím, co si mám myslet o naší keltské kotlině...
4) Jejda. Koordinace sloupů VO a TV je v Praze odvěký probĺém, příkladem budiž třeba úsek Kubánské náměstí - Nádraží STrašnice, kde byl (a možná ještě je) les duplicitních sloupů - staré VO a nové TV připravené k instalaci nástavců se svítidly VO. Tak tedy... Dopravní podnik je správcem trolejovéhop vedení a stožárů TV, firma Eltodo je správcem sítě VO a stožárů VO. Tyto dva subjekty jsou schopny se dohodnout na integraci stožárů, existuje a po dohodě se běžně osazuje stožár VO schopný nést TV a dále existuje i stožár TV, který lze upravit dosazením nástavce se svítidlem VO. Ale koordinace tak, aby nevznikl les duplicitních stožárů je možná jen při totální přestavbě ulice, kdy se ruší staré VO i TV stožáry. Jinak to věstšinou narazí na fakt, že zařízení VO i TV mají nějakou životnost, takže se třeba rekonstruuje TT včetně TV, ale správce VO nemá důvod ani odůvodnitelné peníze na to jít paralelně do rekonstrukce VO, takže se to "připraví" a připravené to může být ještě nekolik let... Jak je to ve Štefánikově nevím, sloup na fotce mi připadá jako obyčejný TV...
5) Ještě si neodpustím poznámku k těm polohám sloupů. DO jisté míry je to dáno i tím, že si projektant sází sloupy tam, kde mu to "nejlépe vyjde". Ten proti vchodu do zahrady se mi nelíbí, ale možná to fakt nešlo líp. Bohužel co funguje ve stávajícím stavu, nefunguje podle platných ČSN po rekonstrukci. Ohledně toho sloupu v chodníku, co by snad mohl být blíže trávníku - tam bych se bál toho, že blíže k trávníku vede něco v chodníku a nelze tam dát sloup - viz výše. Ale nechápu, proč ten stožár nemůže být v tom trávníku, ideálně třeba i jiné barvy než šedivý... Že nemůže být sloup v trávníku, to by asi uměla vysvětlit nějaká pracovnice odboru ochrany prostředí...
1) Ta plná čára má motivovat gumokoly k jízdě ve svém pruhu, i když ten "pruh" je v tom oblouku strašlivě úzký, ale aspoň ta čára dá řidiči tramvaje informaci o přesahujícím gumokolu. Není to nic moc, ale něco to je. Před křižovatkou čára logicky končí, protože kdyby pokračovalan plná čára přes křižovatku, tak by se tím vlastně vjezd degradoval dopravním značením jen na použití pravých oblouků. Nicméně i mně ta čára trochu leží v žaludku.
2) Poloha nového sloupu - nový sloup lze postavit tam, kde není v kolizi s podzemními vedeními inženýrských sítí a v úsecích podél linie chodníků to zpravidla bývá kolem 0,7-0,9 metru od obruby na osu sloupu. To, že stávající sloup stojí jinde je hezké, ale nic to neumožňuje, nový lze postavit jen tam, kde se podaří vyběhat všechna razítka - no a že se pak kopne do země a nějaké kabely jsou o metr vedle přesně v místě nového sloupu už je jen technický problém, legislativně je tam "čisto" a sloup postavit lze. Čili nové sloupy se staví tam, kde se je podaří projednat a zpravidla to bývá blíže k obrubě a dále od baráků. Což při úzkém chodníku bývá i "doprostřed".
3) Závěsy se ruší a nahrazují sloupy proto, že se zejména po r. 1989 nikdo moc nezabýval věcnými břemeny závěsů na nemovitostech a tak máme v síti hromadu míst, kde musí být závěs na objektu při nejbližšírekonstrukci TV odstraněn. Když se podívám do zahraničí, kde lze závěsy na domech dělat při novostavbě TT, tak nevím, co si mám myslet o naší keltské kotlině...
4) Jejda. Koordinace sloupů VO a TV je v Praze odvěký probĺém, příkladem budiž třeba úsek Kubánské náměstí - Nádraží STrašnice, kde byl (a možná ještě je) les duplicitních sloupů - staré VO a nové TV připravené k instalaci nástavců se svítidly VO. Tak tedy... Dopravní podnik je správcem trolejovéhop vedení a stožárů TV, firma Eltodo je správcem sítě VO a stožárů VO. Tyto dva subjekty jsou schopny se dohodnout na integraci stožárů, existuje a po dohodě se běžně osazuje stožár VO schopný nést TV a dále existuje i stožár TV, který lze upravit dosazením nástavce se svítidlem VO. Ale koordinace tak, aby nevznikl les duplicitních stožárů je možná jen při totální přestavbě ulice, kdy se ruší staré VO i TV stožáry. Jinak to věstšinou narazí na fakt, že zařízení VO i TV mají nějakou životnost, takže se třeba rekonstruuje TT včetně TV, ale správce VO nemá důvod ani odůvodnitelné peníze na to jít paralelně do rekonstrukce VO, takže se to "připraví" a připravené to může být ještě nekolik let... Jak je to ve Štefánikově nevím, sloup na fotce mi připadá jako obyčejný TV...
5) Ještě si neodpustím poznámku k těm polohám sloupů. DO jisté míry je to dáno i tím, že si projektant sází sloupy tam, kde mu to "nejlépe vyjde". Ten proti vchodu do zahrady se mi nelíbí, ale možná to fakt nešlo líp. Bohužel co funguje ve stávajícím stavu, nefunguje podle platných ČSN po rekonstrukci. Ohledně toho sloupu v chodníku, co by snad mohl být blíže trávníku - tam bych se bál toho, že blíže k trávníku vede něco v chodníku a nelze tam dát sloup - viz výše. Ale nechápu, proč ten stožár nemůže být v tom trávníku, ideálně třeba i jiné barvy než šedivý... Že nemůže být sloup v trávníku, to by asi uměla vysvětlit nějaká pracovnice odboru ochrany prostředí...
Re: Rekonstrukce TT
Absolut: Pár poznámek a dotazů k rekonstruované trati na Újezdě:
Co znamená plná čára podél tramvajové tratě (a zároveň řady parkujících aut) a proč náhle končí v oblouku u vjezdu na náměstí a nevede až ke křižovatce? Ten sloup uprostřed chodníku je také povedený. To ho nešlo dát k okraji trávníku jako ten za ním? A obdobně sloup uprostřed chodníku před vchodem do Kinské zahrady. Zase při téhle akci zase přibily sloupy na úkor závěsů na domech. Budou na ně alespoň přemístěny pouliční lampy?
Co znamená plná čára podél tramvajové tratě (a zároveň řady parkujících aut) a proč náhle končí v oblouku u vjezdu na náměstí a nevede až ke křižovatce? Ten sloup uprostřed chodníku je také povedený. To ho nešlo dát k okraji trávníku jako ten za ním? A obdobně sloup uprostřed chodníku před vchodem do Kinské zahrady. Zase při téhle akci zase přibily sloupy na úkor závěsů na domech. Budou na ně alespoň přemístěny pouliční lampy?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Jo něco se viděl při výměně pražců v pražském metru,kdy se vydloubnou staré dřevěné vyhnilé pražce a vloží se tam betonové polopražce z pružným uchycením vossloh.Jo tam se foukne trošku montážní pěny ale pak se to jěště doleje silikonem nebo gumoasfaltem.P_V píše:DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav
U systému který se použil u Vyšehradského tunelu a na náměstí Kinských(Švandovo divadlo) tak souprava se skládá z plastové podkladnice,2 ks vymezovacích podložek(rozměry 7/9,5/12/14,5/17,5 podle potřeby)2 ks vrutu a2 ks hmoždin.Po lehkém dotažení a kontrole rozchodu a geometrie se to zalije betonem.Pa zatvrdnutí se to dotáhne na požadovaný moment momentovým klíčem nebo strojem (robel).
U tohoto systému to vlastně drží hmoždinky a pro pohyb do strany plastová podkladnice,která má ze spoda prolisy.
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
No tak pražce betonové tam jsou ,ale v přechodových kusech.Proložené pražce by byly lepší s kombinací s plastovými podkladnicemi vossloh(rychlejší doladění rozchodu a optimalní roviny)MOp píše:Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
Re: Rekonstrukce TT
Dřevěné pražce se občas běžně zalévají betonovou směsí (kolejové obvody,kaverny a pod),je to lepší než podbíjet pražce štěrkem furt do kola.Geometrie koleje je stabilnější a nedochází k poklesům.Používala se tato technologie dříve i nyní.PvvS píše:Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
DPmPET
Naposledy upravil(a) DPmPET dne 30.5.2009 14:42, celkem upraveno 1 x.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pvvs: No nevím, co jsou v Praze oblouky na dřevěných pražcích zalitých do betonu (namátkou náměstí Míru), tak i po poměrně dlouhé době drží jako helvétská víra.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Drevene prazce jsou samozrejme jen v miste kolejovych obvodu. Vzhledem k faktu, ze trat drzi jiz 6 rokem bez jedineho problemu, je poznamka o vode zatim bezpredmetna..
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
Na Svandove divadle prazce nejsou, ale hodilo by se je tam po cca 4 metrech vkladat kvuli snadnejsi vystavbe.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dreveny prazce do betonu ?? No potes vidle, pokud tam v ziem zatece.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dodatečně vkládané pražce se použily třebas v ulici Na Poříčí http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006112502 a vypadalo to tam tak, jak fotky ukazujíP_V píše:(...)Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky(..)
Re: Rekonstrukce TT
DPmPET: Vůbec tomu nerozumím. Kde na těch fotkách jsou pražce? Koleje tam visí ve vzduchu, sem tam podepřené špalíkem a ukotvené páskem. Kdyby se tam ty pražce měly vkládat dodatečně, tak na těch vrutech už nebudou navlečené hmoždinky.
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav
Jak kvalitně se asi beton napasuje pod kolejnice a podkladnice visící ve vzduchu. Snad všude na stavbě, kde se něco betonovalo do bednění, tak v místě kde bednění bylo vodorovně shora, jsem si povšiml bublin a dutin. Jo kdyby se kolejnice přivrtávaly na hotovou hladkou desku, a tedy od začátku již byly zatížené vlastní vahou, to by byla jiná.
No ale když se v metru můžou pražce připevňovat montážní pěnou, tak asi technologie a materiály pokročily natolik, že není třeba míti obav