Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Trať na Radlické
Ahoj, dneska vyjela tramvaj T6A5 ev.č. 8660 na zkušební jízdu na (zatím nedokončenou) trať na Radlickou. Stihl sem ji vyfotit jen z jedoucího autobusu =)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Mezi Pobřežní cestou a Přístavištěm je ten hrobeček už nějaký ten pátek...VIKtor píše:Takže kromě připravovaných kolejových konstrukcí ve smyčce Braník se v oblouku při zastávce "Pohřební" cesta objevil hrobeček kameniva na plánovanou (v dosud utajeném termínu?) rekonstrukci trati...
Re: Rekonstrukce TT
Takže kromě připravovaných kolejových konstrukcí ve smyčce Braník se v oblouku při zastávce "Pohřební" cesta objevil hrobeček kameniva na plánovanou (v dosud utajeném termínu?) rekonstrukci trati...
- Tom 11
- Uživatel
- Příspěvky: 774
- Registrován: 19.8.2006 18:17
- Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ano,je to tak. Ještě upřesním časy příjezd v 8:30 a v 9:00 už se odjíždělo,v 9:35 byl pomeranč již ve vozovně.MOp píše:Dnes se konala po osmé ráno kolaudace Olšanské. Pomeranč dorazil kolem 8:40 a v 9:30 již odjížděl směr vozovna Kobylisy. Jediný, kdo jej zachytil byl Tom11, blahopřejeme!
Na ukázku dvě malé fotky:Vůz 5521 při kolaudaci Olšanské a Vůz 9009 při kolaudaci Olšanské
Re: Rekonstrukce TT
Sakra, jsem prozrazen.MOp píše:...Této jízdě již přihlíželo přibližně 6 šotografů - Tom11, Quatzalcoatl, Štěpán, Admirák, Aspirin a má maličkost.
btw. Nejednalo se o Aspirineho, ale o jeho bráchu. Aspirine se tou dobou hrabal ve vozovně Motol v podvozku nějaké tramvaje.
Re: Rekonstrukce TT
To záleží jak je zvlněná kolej,někdy pár desetin někdy až 2 mm.fricoolinek2 píše:Chtěl bych se zeptat na toto:
O kolik se zmenší šířka a výška, když podstoupí broušení kolejovým brusem? Je to v řádech desetin, jednotek nebo desítek mm?
DPmPET
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
Re: Rekonstrukce TT
no to si někdo tedy fandí se svou postavouMOp píše:........... a má maličkost.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dnes se konala po osmé ráno kolaudace Olšanské. Pomeranč dorazil kolem 8:40 a v 9:30 již odjížděl směr vozovna Kobylisy. Jediný, kdo jej zachytil byl Tom11, blahopřejeme!
V 11:00 se konala zkušební jízda vozem KT8D5 ev.č. 9009 (Skanska), který nacouval/zpětně se napohyboval na trať z křižovatky NNŽ, následně přejel protisměrně trať až k Olšanskému náměstí, kde nabral členy komise a uskutečnil jim takový malý výlet. Olšanské náměstí - NNŽ (zde vyzkoušení devítkového oblouku a následný návrat do Olšanské) - Mezi hřbitovy - Želivského - Olšanské hřbitovy, kde se otočil ve smyčce - Želivského - NNŽ - (vyzkoušení druhého devítkového oblouku) a tradá Olšanskou ke stejnojmennému náměstí. V 11:30 odjel vůz již bez komise zpět manipulačně do své domovské vozovny Hloubětín. Této jízdě již přihlíželo přibližně 6 šotografů - Tom11, Quatzalcoatl, Štěpán, Admirák, Aspirin a má maličkost.
V 11:00 se konala zkušební jízda vozem KT8D5 ev.č. 9009 (Skanska), který nacouval/zpětně se napohyboval na trať z křižovatky NNŽ, následně přejel protisměrně trať až k Olšanskému náměstí, kde nabral členy komise a uskutečnil jim takový malý výlet. Olšanské náměstí - NNŽ (zde vyzkoušení devítkového oblouku a následný návrat do Olšanské) - Mezi hřbitovy - Želivského - Olšanské hřbitovy, kde se otočil ve smyčce - Želivského - NNŽ - (vyzkoušení druhého devítkového oblouku) a tradá Olšanskou ke stejnojmennému náměstí. V 11:30 odjel vůz již bez komise zpět manipulačně do své domovské vozovny Hloubětín. Této jízdě již přihlíželo přibližně 6 šotografů - Tom11, Quatzalcoatl, Štěpán, Admirák, Aspirin a má maličkost.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Chtěl bych se zeptat na toto:
O kolik se zmenší šířka a výška, když podstoupí broušení kolejovým brusem? Je to v řádech desetin, jednotek nebo desítek mm?
O kolik se zmenší šířka a výška, když podstoupí broušení kolejovým brusem? Je to v řádech desetin, jednotek nebo desítek mm?
Re: Rekonstrukce TT
V Olomouci na dvouch železničních přejezdech TT-Pavlovičky a Nová Ulice je taková zvlášnost.Náběžné kolejnice s mělkými žlábky jsou v rovině s kolejí S 49.Takže tramvaj jede bez krytí (asi 10 cm)po hlavě S 49 a přeskakuje mezeru takže to hezky přes to klape.Absolut píše:Srdcovka u tramvají je mnohm víc namáhavá a citlivá věc, než u železnice. Navíc úhly křížení jsou podstatně větší, než třeba železniční výhybková srdcovka s úhlem třebas 1:6,5. Mělké žlábky se logicky dělají proto, že je zapotřebí nějaký kompromis mezi plynulou jízdou, rychlostí a životností kola i kolejnice. Jak by vypadala hluboká srdcovka se můžete jet podívat třeba do Okolouce na pžejezdy železničních tratí, kde tramvaj doslova "skáče". Takový efekt by měla srdcovka na křižovatce, kdyby v ní nebyl mělčí žlábek a nejezdilo se po okolku. Železnice s tímhle nemá problém díky malým úhlům.
Edit: Brejšín byl rychlejší
Pane MOpe, a to jste technik?
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
Výměny které jsou klasicky smontované v příložkách budou ve styku stále pracovat(tepelná roztažnost),tudíž bude praskat provařená hlava kolejnic,narozdíl od sváru.Marek B. píše:Absolut: Já nevím, ale když se kouknu na tyto fotky, tak mě ta křižovatka zas tak v dobrém stavu nepřijde: Ale není to asi nic vážného.
Měl bych ale pár dotazů (fotky z křižovatky Anděl):
1. foto) Proč nemohou být na křižovatkách hlubší žlábky, aby tramvaje nevyjížděly svými okolky do žlábků rýhy?(nebo co použít tvrzené hlavy kolejnic?)
2. a 4. foto)Proč nebyli konstruktéři TT za 100 let existence vyřešit to, že praskají sváry vedle výhybek? Přijde mě, že na frekventované křižovatce je doba výdrže pouze několik málo roků. Přitom u železnice jsem něco takového neviděl. Na Andělu (nejen) je například také problém, že se vymlacují prohlubně na kraji kolejnice a jazyka výhybky, ale to se snad začlo řešit nevýměnými jazyky (nově na Olšanském náměstí)
3. foto) A když se pak sváry znovu navaří, dopadá to takto, což mě moc velké zlepšení stavu nepřijde.
U některých výměn z vyměnitelnýmí jazyky se jedná už o konstrukční závadu kdy uchycení jazyka v rozparku a těle výměny se prostě protluče a je to prostě už neopravitelné.U starších typů se to jěště dá tak trochu zachránit ,kdy se vyndá jazyk a ovaří se přípravek k uchycení jazyka a plotna jazyka se vypodloží plechy a stáhne se to přípravkem a šrouby,když to nejsou ztržené závity.
U srdcí záleží na zpracování zda hluboké,nebo mělké z náběžných kolejí(mělké žlábky) a hlavní roli také hraje materiál a údržba.
DPmPET
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Srdcovka u tramvají je mnohm víc namáhavá a citlivá věc, než u železnice. Navíc úhly křížení jsou podstatně větší, než třeba železniční výhybková srdcovka s úhlem třebas 1:6,5. Mělké žlábky se logicky dělají proto, že je zapotřebí nějaký kompromis mezi plynulou jízdou, rychlostí a životností kola i kolejnice. Jak by vypadala hluboká srdcovka se můžete jet podívat třeba do Okolouce na pžejezdy železničních tratí, kde tramvaj doslova "skáče". Takový efekt by měla srdcovka na křižovatce, kdyby v ní nebyl mělčí žlábek a nejezdilo se po okolku. Železnice s tímhle nemá problém díky malým úhlům.
Edit: Brejšín byl rychlejší
Pane MOpe, a to jste technik?
Edit: Brejšín byl rychlejší
Pane MOpe, a to jste technik?
Re: Rekonstrukce TT
Hluboká či nehluboká srdcovka je přímo závislá na poměru úhlu křížení a šířce kola. Jestliže je malý úhel nemusí se vyvařit, jelikož kolo je vždy neseno nějakou jeho plochou po nějaké části hlavy kolejnice. Jestliže se úhel křížení zvětší natolik aby kolo propadlo do žlábku ( nejlepší si to je představit na úplně kolmém křížení + nezapomeňte že provozem se žlábek rozšíří) musí se vyvařit aby kolo jelo po okolku. Snad jsem to nepomotal.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Rekonstrukce TT
Pokud to ovšem nevzkazuje Monty Python...
http://orangecow.org/pythonet/pics/gumby1.jpg
http://orangecow.org/pythonet/pics/gumby1.jpg
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
MF ne ?? Městská policiie snad ještě TF nenavštěvujeMOp píše:...edit: MP vzkazuje, že jsou na Olši 3 hluboké srdce.