Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 27.2.2012 21:43

Kasme: nemáš aktuální fotku stavěného mostu ve Svatovítské ulici? Když jsem si to tam naposledy prohlížel, zdálo se mi, že mezi vznikajícím "podstavcem" pro TT a soušasným chodníkem na v současnosti provozované části mostu je nějak podezřele moc místa na to, že tam mají být jen dva jízdní pruhy. Nevíš proč?

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 27.2.2012 16:46

odpolední fotoprůjezd nábřežím kpt. Jaroše http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/tr ... 12/120227/


ranní Trojský most http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/120227/

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Marek B. » 21.2.2012 14:37

Martin Šubrt píše:petr03: Bohužel tohle není záměr, jen fatální absence někoho (osoby či instituce), kdo by dal dopravním stavbám a projektům řád, byl schopen hlídat souvislosti, mohl ovlivnit přidělování peněz a přejímal za to vše odpovědnost, pokud by se něco nepovedlo.
To je na tom právě to nejhorší, proti tomu se blbě bojuje.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.2.2012 14:14

petr03: Bohužel tohle není záměr, jen fatální absence někoho (osoby či instituce), kdo by dal dopravním stavbám a projektům řád, byl schopen hlídat souvislosti, mohl ovlivnit přidělování peněz a přejímal za to vše odpovědnost, pokud by se něco nepovedlo.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr03 » 21.2.2012 14:03

Asi moc složitá křižovatka na plánovače. Přitom by v této úpravě asi šlo si šikovně pohrát s daným řízením této křižovatky. No jo,budeme si muset počkat do příští rekonstrukce této křižovatky, která bude někdy ....... ví bůh.
Jinak k MŠ: Oni na to přijdou, až to bude vše udělané, dáno do provozu, a pak se na to přijde. A bude se to řešit. A jak? No přeci další zakázkou, další rekonstrukcí, další odtok našich peněz. Proč to dělat jednoduše, když to jde takto a mít z toho pěkný vejvarek doma, že.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.2.2012 13:12

To křížení je navíc navrženo špatně, protože mezi ním a světly zc není místo na jednu soupravu. Dále je stále navrženo v příliš ostrém úhlu, který svádí řidiče k vyšší rychlosti.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 21.2.2012 13:06

Tato podoba byla v planu. Nevim, proc nevysla.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr03 » 21.2.2012 11:53

Ted jsem se díval na ten plán rekonstrukce, a nestálo by za to vzít za úvahu jednu významnou změnu na této křižovatce. Co takhle tramvajové koleje od centra přimknout k chodníku, pravý pruh IAD do veletržní by se v tu chvíli dostal za koleje a tím by se zrušilo jedno křížení za křižovatkou. Sice by vzniklo velké křížení v křižovatce, ale šikovné řízení světel by to určitě vyřešilo. Ale asi na to je stejně pozdě.

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Looki » 21.2.2012 11:21

ta úprava Letný a náměstí je nehorázná prasárna... :auto :auto :auto :auto :auto :auto :auto :auto :auto :auto

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 18.2.2012 18:28

V Sokolovské byly jedny z prvních cyklopruhů vůbec a můj kolega je tam po povodních osobně zrušil.

Na fotce je kus cyklopruhu vidět zcela vlevo.
6472+6475-8-karlinske-nam-19970819.jpg
Mimochodem, Sokolovskou v Karlíně na kole dodnes jezdím. Raději než po té stezce. Ale myslím si, že je v pořádku, že tam pruhy nejsou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 18.2.2012 15:59

Žádnou logiku bych v tom nehledal, protože tam není. To je asi jako proč jsou namalované pruhy na Rohanském nábřeží a ne v Sokolovské. Edit: tedy ne že by je tam pak bylo potřeba malovat, že.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.2.2012 15:50

Já prostě nechápu, proč se dělají takové cyklopaskvily. Na Prašném mostě bude podchod. Všechno se tam přestavuje. Kdyby z toho byl i podjezd pro cyklisty, mohla by pak stezka pokračovat naproto logicky ulicí Na Valech, kde by se pro obousmrnou stezku dal využít prostor, který sloužil nedávno pro obousměrný provoz. Badeniho klidně překonat signalizovaným cyklopřejezdem. No a dál luxusně přilepeno k té pěší a bruslařské trase na konci pláně, dále do Letohradské ulice před gympl. No a k tomu doplnit cyklopřejezdy na Badeniho-Milady Horákové do Pelléovy třeba směrem dc a u smyčky Špejchar zc, aby byla dobře přístupná druhá strana Milady Horákové. A pak si vybrat místo pro další cyklopřejezd buď na Letenském nám, ale spíše to z Letohradské protáhnout Oveneckou a cyklopřejezd přes Veletržní.

Nikde žádné cyklopikto. Kdo chce jet z cyklistů po hlavní, klidně podle předpisů může. Když má někdo kolo a děti, pojede po bezpečné trase, která od páteře přes Letnou bude mít ramena do okolního území za hlavní ulici. Hlavní ulice může mít jeden pruh široký 3,5 metru, přes něj neřízené přechody na zastávky, minimum odbočováků, maximálně krátké řadící pruhy. Letná přece nepotřebuje 2+2 pruhy, když nejsou ani ve Veletržní a de fakto na tomto průjezdu nikdy nebyly. To je úplná absurdita mluvit o tom jako o záloze za Blanku, když to stejně dál pak neprojede.

Žádné stezky, co se za křižovatkou vydělí k chodníku a pak v nějakém "parkovišti pro koně" zase sjedou k hlavní a pak zmizí. K tomu nepotřebuju cyklopruhy, na rovném úseku jsem jako cyklista celkem v pohodě, problém mám u křižovatek, kde mi s ním nikdo nepomáhá... jen se vyhazují peníze.

Vždyť ta Letná bude ve výsledku více zdevastovaná a zamořená a chodcům i cyklistům nevstřícná, než když Blanka nebyla. To je za 36 miliard fakt skvěle výsledek. Projektujeme profily ulic jako v blázinci, naprosto devastujeme veřejný prostor...

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od piskvorrr » 18.2.2012 14:41

P_V píše:Cyklopruh směrem k náměstí je opravdu výživný. Kus tam vede souběžně dokonce dvoupruh, jednak piktokoridor ve vozovce, druhak i plnohodnotná stezka při chodníku. A těsně před křižovatkou se obojí spojí a po pár metrech zmizí, tam se cyklista asi bude muset teleportovat do vyhrazeného červeného stání. Jako by ta stezka nemohla pokračovat tou zelenou nudlí až k semaforu.
To je ovšem teoretická podpora cyklistiky v podání MHMP, fakticky její represe: v bezproblémových úsecích namalujeme piktoomalovánky (bez jakékoli opory v zákoně a vyhlášce, tedy zcela bezvýznamné), které před problémovými úseky zmizí. Poté nám to (kromě odšktrtnutí kolonky "cyklisté") bude sloužit jako důkaz, že a) cyklisti si naší podpory neváží, protože tam stejně nejezdí (no aby jo, když je to past na slony, která fakticky bezpečnost provozu snižuje) a tudíž b) není ani třeba se s tím patlat, protože kdo není zavšivená socka a nepřítel pokroku, jede autem. Cui prodest?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.2.2012 14:01

Přestávám být schopen vysvětlit návštěvám z ciziny i z republiky, proč přes upřímnou snahu všech přispěvatelů k projektu, jsou výsledky stále dementnější a dementnější...

Jenom tak smutně poznamenám, že se možná letos podaří odstranit anomálii zastávky Štěpánská jejím odsunem zpět nad křižovatku. Mezi zastávkami zde bylo 140 metrů. A abychom se neradovali moc, tak mezi zastávkou Letenské nám. zc a Korunovační zc bude necelých 150 metrů. Jen doplním, že pro lidi z okolí by bylo atraktivnější ve směru dc ráno na zastávce Korunovační spíše nastupovat, protože večer vylezou na Letenském nám., jdou si nakoupit a pak to fakt přes dva přechody dojdou. Podotýkám, že ty přechody se stavebně zpřehlední, doplní se ostrůvky...a přesto musí být zdvojená zastávka.

Snižujeme si rychlost tramvají naprosto zbytečnými zastaveními. Ale budiž, když zastávka Korunovační, tak obousměrně, ale pak teda dodat b a při letošní výluce přestavět a znovu posunout i obě zastávky Sparta....

Přece není normální, abychom měli zc sled zastávek 150 m, 250 m a následující 850 m.... Posunul bych novou zastávku Sparta zc ještě o 170 metrů dál ke Špejcharu do prostoru za západní tribunu Sparty pro obsluhu pláně a stadiónu. A vstřícně umístil zastávku dc. Tak by se sled zastávek zc alespoň změnil na 150 m, 420 m, 580 m. A holt s ulice u Sparty by se šlo tím směrem, kterým by člověk svou tramvaj potřeboval.... Když už tedy Korunovační zastávka musí být pro pejezd křižovatky.

Jinak bych tedy spíše vrátil Spartu obousměrně tam, kde byla a Korunovační nedělal.

Stejně tak na Letné nikdy nebyly průběžné dva jízdní pruhy, dc u Letenského nám. je jeden přímý a jeden vpravo. Klidně až tam mohly být jen řaďáky a na pláni mohl být jen jeden pruh (byl tam, protože do ulice U Sparty byl dlouhý odbočovák). teď jsou před ulicí U Sparty pruhy tři a i kvůli tomu tam bude SSZ. Totální úlet. Klidně tam mohl být neřízený přechod, maximálně přes přímý a ten odbočovací pruh... V pohodě by to šlo.

Místo druhého pruhu mohla být plnohodnotný cyklopruh či stezka. Místo toho cyklopiktoblbosti a předsunuté stopčáry na výjezdu z Letenského tunelu....

Mankote, to je horší než Kocourkov.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 18.2.2012 13:45

Cyklopruh směrem k náměstí je opravdu výživný. Kus tam vede souběžně dokonce dvoupruh, jednak piktokoridor ve vozovce, druhak i plnohodnotná stezka při chodníku. A těsně před křižovatkou se obojí spojí a po pár metrech zmizí, tam se cyklista asi bude muset teleportovat do vyhrazeného červeného stání. Jako by ta stezka nemohla pokračovat tou zelenou nudlí až k semaforu.

Odpovědět