Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V Plzeňské a Makovského se budou v létě měnit oblouky z roku 2010. Od té doby se jen navařovaly a brousily. S ohledem na provoz 4 linek a v dolní části 5 linek a navíc výjezdů / zátahů na výměnu nárok některé už určitě mají.
Zatíženější radiálu asi Praze nemáme...
Zatíženější radiálu asi Praze nemáme...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: Však Plzeňská také jede od té doby jen v režimu lokálních oprav. Jen dolní úsek Radlická - Tomáškova, je ještě z doby dávno před BKV a kolejivo již zkrátka dožilo. A zaplaťpánbůh, že se tomu někdo pravidelně věnuje. Třeba se osvědčí navařování tvrzené vrstvy a po výměně to bude žít zase o nějaký pátek déle.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nádražní bude, jen se nebudou rekonstruovat koleje. Výluka bude kvůli přeložce sítí...P_V píše:Shoduje se to jen v té Nádražní a o ní se tu zas psalo, že kvůli nějakým nevyřešenostem nebude..
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Otázka je, jestli do sebe nemíchají silniční a tramvajové uzavírky.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
26.12.2018
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/pra ... 08020.html
https://www.novinky.cz/domaci/495187-no ... peklo.html
Vrací se též tradiční letní uzavírka Plzeňské. Čekal bych, že od zmizení BKV a položení otevřeného svršku to tam bude v pohodě a nanejvýš rychlé místní opravy. A ono ne.
https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/pra ... 08020.html
20.1.2019Podle strategie rozvoje má DPP v roce 2019 naplánovány opravy hned několika tramvajových tratí. Jde o opravu kolejí v Nádražní ulici na Zlíchov, trať z žižkovské Ohrady na Palmovku, rekonstruovány budou koleje mezi ulicí Vladimírova a vozovnou Pankrác na Praze 4 a také na Bubenském nábřeží a v ulici Komunardů v Praze 7. Konec oprav je plánován na rok 2020, pouze v případě úseku Ohrada-Palmovka se všechny práce uskuteční v roce 2019.
https://www.novinky.cz/domaci/495187-no ... peklo.html
Tak jako tedy co? Buď se nasadí údernické tempo, jaké tu nebylo ani když se doháněl konec dotační EU sedmiletky, nebo jsou to zprávy z náhodného generátoru. Shoduje se to jen v té Nádražní a o ní se tu zas psalo, že kvůli nějakým nevyřešenostem nebude.Rekonstrukce ale čekají i tramvajové tratě. Ta největší bude od března do července v ulici Vinohradská. Od července do listopadu pak budou práce probíhat v ulici Nádražní a přes léto bude úplně přerušena doprava v úseku Hlubočepy–Smíchovské nádraží.
V dubnu a květnu čeká opravy Strossmayerovo náměstí, v červnu a červenci Plzeňská ulice a na podzim poté křižovatku Na Poříčí s Těšnovem a Bubenské nábřeží.
Vrací se též tradiční letní uzavírka Plzeňské. Čekal bych, že od zmizení BKV a položení otevřeného svršku to tam bude v pohodě a nanejvýš rychlé místní opravy. A ono ne.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ale ona se tam ta pořádná repanelizace dělá. Tahle bude už několikátá. Problém je v tom, že repanelizací jako takovou si vždycky pomůžeš jen na pár let. Pokud chceš něco trvanlivějšího, pak je nutná rekonstrukce. Repanelizace totiž vždycky znamená jen přeskládání/výměnu panelů a srovnání spodku. A na tom spodku se to vždycky do pár let zase rozjede. Pokud nechceš, aby se to rozjíždělo, musíš hrábnout do toho spodku - jenže to už je rekonstrukce. A do tý se pochopitelně nikomu nechce, když rekonstrukce se změnou polohy celé ulice je na spadnutí. Že je na spadnutí už přes deset let, není vina DP. DP se do rekonstrukce v současné poloze - s tím, že než se politici "konečně" dohodnou, uplyne minimálně dalších deset let, takže se to vyplatí - samozřejmě sám od sebe pustit nemůže. Minimálně proto, protože jednak mu to nikdo nepovolí a jednak mu na to nikdo nedá peníze.9001 píše:Pak je otázka jestli by DP neměl sáhnout po pořádné repanelizaci úseku...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pak je otázka jestli by DP neměl sáhnout po pořádné repanelizaci úseku...von Špilberk píše:Chtěl jsem to napsat už dřív, ale zapomněl jsem: Na školení 3 bylo řečeno, že u Nádražní je prý nějaká změna v projektu, a že se asi ani letos rekonstrukce (přeložky) Nádražní nedočkáme. Ví někdo něco
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Chtěl jsem to napsat už dřív, ale zapomněl jsem: Na školení 3 bylo řečeno, že u Nádražní je prý nějaká změna v projektu, a že se asi ani letos rekonstrukce (přeložky) Nádražní nedočkáme. Ví někdo něco
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
První letošní akce v Badeniho ulici...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No jo, jsou to hezké malůvky. Podle obrázku se tam mají vejít dvě soupravy, ale délka zastávky je max. těch cca 50 m. Takže klasicky 15T a RP nebo krátký SOR. Dlouhý s odřenejma ušima. Dvě 15T ani náhodou a ani dvě RP soupravy. V budoucnu by tam mělo asi jezdit víc tram linek, nejspíš na úkor 193.
Jezdit se má teoreticky v prokladu, což ale ve špičkách vůbec neplatí. Hodně často se tam sjedou 18 a 193, a to v obou směrech. Ke zpoždění dochází jak 18 ZC (od NBS) tak 193 DC (na NBS). Ve výsledku se to tam tedy nějak poskládá a když se sjedou dvě soupravy, tak holt ta druhá počká. To se už dělá i dnes.
Horší je to s tou 134, ta tam teda vůbec nemá šanci ostře doprava odbočit. To by bylo vlastní harakiri. A hlavně by mne docela zajímalo, jak bude pak vypadat cyklus křižovatky. A nebo se počítá se stanicováním 134 ve směru Kavčí hory až za křižovatkou? To by se možná dalo přežít.
Jezdit se má teoreticky v prokladu, což ale ve špičkách vůbec neplatí. Hodně často se tam sjedou 18 a 193, a to v obou směrech. Ke zpoždění dochází jak 18 ZC (od NBS) tak 193 DC (na NBS). Ve výsledku se to tam tedy nějak poskládá a když se sjedou dvě soupravy, tak holt ta druhá počká. To se už dělá i dnes.
Horší je to s tou 134, ta tam teda vůbec nemá šanci ostře doprava odbočit. To by bylo vlastní harakiri. A hlavně by mne docela zajímalo, jak bude pak vypadat cyklus křižovatky. A nebo se počítá se stanicováním 134 ve směru Kavčí hory až za křižovatkou? To by se možná dalo přežít.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
140MB PDF stáhnu a prostuduju, až nebudu obětovat FUP, takže teď odpovím neznaje faktů.
Tím naznačuju, že sjednocení směrem ZC není tak dobrý nápad jako sjednocení DC. Směrem na Pankrác ta nejednotnost nevadí, když se 18, 134 i 193 za Povstáním stejně rozdělují každá jiným směrem. Ale co jsem pochopil, tak už s tím stejně nic neuděláme, protože už je to nakresleno a schváleno. Takže se můžeme jen těšit a být překvapeni (ať už mile, či nemile).
No myslel jsem to tak, že by 134 stanicovala mezi světly a pak znova o 30 metrů dál u metra. Pro jízdu směr Děkanka je sjednocení zastávek zhoršením, protože teď člověk vyleze z metra a rovnou jede. Nově bude čekat, až ho přechod milostivě pustí k zastávce - čili bude buď hodně naštavných kaštanů, kterým to ujede před nosem, anebo vzniknou nebezpečné situace, až budou přebíhat na červenou. A že těch kancelářských krys a televizních zaměstnanců není mezi osmou a půl desátou málo. Ani z Podolí na metro to nejezdí úplně prázdný. Představa, jak se vyvrhne celý bus na úzký ostrůvek a druhý dav stejného množství se pohrne do autobusu. No potěš pánbů.mart337 píše:Nevím přesně co je míněno tím přidat, ale předpokládal jsem, že 134 bude stanicovat společně s tram a 193.kruťák píše:kdyby pro 134 byla ta zastávka "mezi světly" jenom přidaná k současným
Tím naznačuju, že sjednocení směrem ZC není tak dobrý nápad jako sjednocení DC. Směrem na Pankrác ta nejednotnost nevadí, když se 18, 134 i 193 za Povstáním stejně rozdělují každá jiným směrem. Ale co jsem pochopil, tak už s tím stejně nic neuděláme, protože už je to nakresleno a schváleno. Takže se můžeme jen těšit a být překvapeni (ať už mile, či nemile).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
thriller2: Průser to je , protože dopravní stavby takového rozsahu stavíme i na desítky let... Takže ted to nepotřebujeme, neznamená, že za 5 let nebude potřeba mezi tram a busem přestup a je úplně jedno jaké to bude mít číslo...
Navíc to je o ochotě řidičů se tam vmáčknout a pochybuji, že v dnešní době nějaká bude ... To není myšleno ve zlém, víme jak to dopadá při průseru...
Navíc to je o ochotě řidičů se tam vmáčknout a pochybuji, že v dnešní době nějaká bude ... To není myšleno ve zlém, víme jak to dopadá při průseru...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Málo to je, ale není to zas takovej průser. Dyť 18 a 193 jezdí v prokladu. Navíc, za zastávkou bude ještě tak 3 - 4 metry přechod, takže rezerva tam je. Navíc, sor má poslední dveře metr ok konce a 15 T dokonce dva metry, takže při troše snahy tam odstanicují současně i dvě patnáctky.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Což je málo, když 15T má přes 31m a KB má 18m + nějaká díra mezi vozy...thriller2 píše:Obrázek naopak vypadá, že tam bude zastávka o délce 45 m. Dneska je tam mezi světlama 47 m, když se přechod posune trošku jižněji, tak se vykouzlí maximálně 53 m, víc místa tam opravdu není.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Obrázek naopak vypadá, že tam bude zastávka o délce 45 m. Dneska je tam mezi světlama 47 m, když se přechod posune trošku jižněji, tak se vykouzlí maximálně 53 m, víc místa tam opravdu není.