Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Dana

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Dana » 30.3.2009 19:19

jara píše:Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Ano .. moc děkuji za obrázky. Já nalezla tytu schematické obrázky:
Obrázek
Obrázek
Kanálky v prvním obrázku se jistě musí rychle zanést, ucpat a zanýtovat oježděným materiálem.

Druhý obrázek mne navádí na zamyšlení nad umístením nádrže. Je v Praze umístěna v malých zemních skříních podél trati? Nebo je poblíž u některého sloupu nádrž? Jsou tyto nádrže plněny z nějakého tanku? Nebo formou přivážených bombiček plných substance? Maže se stejným olejem, jako výměny?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 30.3.2009 18:16

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komfortama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Může mi někdo osvětlit, proč se tedy Komforty tak zhusta propagují a mimo Prahu i používají, mají-li na tratě tak fatální vliv jak tu popisujete ?
Vždycky jsem byl toho názoru, že dvojí vypružení je použito právě z důvodu nižšího vertikálního tlaku na kolejnice...

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jara » 30.3.2009 16:43

Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od syverin » 30.3.2009 16:42

PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
IMHO to není dvojím vypružením, ale tím, že ty podvozky mají zachovaný dělený rám, ač by ho teoreticky mít nemusely - velmi podobně konstruované podvozky z Düsseldorfu ho taky nemají.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2009 15:39

Pod hlavou je skutečně dírka a mazivo tou dírkou vystříkne do žlábku. Možná bych nějaký schémátko našel, ale určitě ne hned...

Dana

Re:

Příspěvek od Dana » 30.3.2009 14:48

trainzjohny píše:Doufám, že na ty oblouky dají přimazávání jako je to v zatáčce na Náměstí Republiky, mám pocit že to opravdu pomáhá.
Zkoumala jsem fotografie. A jejich na webu požehnaně. Nemohu přijít na to, jak ty mazníky fungují. Pravděpodobně je vyvrtán kanálek skrz hlavu kolejnice (event pod hlavou). Pak by se to muselo zanášet prachem, zatuhlým mazivem a roznýtovaním způsobeným opotřebením.

Možná je zespodu žlábku přivedena tryska a nákolek se brodí????
Máte někdo nějaký schematický obrázek?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od PvvS » 30.3.2009 10:14

Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2009 9:26

Pane DPmPETe, jen odbíhejte od zadaného tématu, Vaše odběhy jsou poučné!

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 29.3.2009 19:11

Když se dělají táhlé oblouky o mírném poloměru z rovných kolejí ,tak časem to má tehdenci zalamovat a vznikají takzvané vlaštovky.Každá kolej má svojí pamětˇ se vrátit do původního rovného tvaru ve kterém kdysi byla.

Když se objeví na kolejích vlnky je potřeba koleje co nejrychleji přebrousit ,dochází rozechvění pražců a k destabilizaci koleje.

Ke chvění vozidla můžou přispět i zákusy ,takže se musí vyvařit vyhoblovaná koruna i příruba.

Další faktor : kola nejsou v profilu .
Tak to je asi tak vše ale to už odbíhám od zadaného tématu .
DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Oskar » 29.3.2009 15:49

To je jasné, za to může digitalizace! :lol:
Zadavatel požadoval oblouk, počítač to vykreslil jako polygon a podle toho se to postavilo :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 29.3.2009 0:47

To zcela určitě. Při bližším pohledu je dobře patrné že to není plynulý oblouk ale spousta úseček cca 1,5m dlouhých poskládaných za sebou do oblouku #-o Čím to že se to děje? Typem (kvalitou) kolejnic, otevřeným svrškem, neschopností stavět kvalitní a trvanlivé tratě nebo všechno dohromady + ještě něco navíc?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 22:05

Trat na estakáde potrebuje v podbít a přebrousit. Z vlastního pozorovaní nejvetsí bordel delají naopak T6, zatímco T3 v pohode..

Uz aby byla nová kola!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.3.2009 22:02

Ještě jsem si vzpomněl na pár věcí k tématu podbíječka:
jára píše:Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??)
V rámci co nejmenších záborů okolních ploch jsou němci zvyklí po sobě uklízet. Podbíječku nakládají na návěs každý den a podle potřeby si ji staví na příslušnou kolej.
trainzjohny píše:může se podbíječka z metra použít na tramvajích ???
Dnes jsem se na to ptal. Bohužel by to nešlo. Problémem je kromě profilu kola také s použitými nástavci, které údajně nejsou kompatibilní s kolejnicemi typu NT1. Možná se využije někdy v budoucnu při kladení polí s S49, ale kdo ví..
Nutno dodat, nejsem si jist, zda máme pro podbíjení tratí kvalifikované jedince.

Zítra se podbíjí kolej do centra, v pondělí podbíječka v dopoledních hodinách odjede zpět do Drážďan. Kdo nemáte vyfoceno, či se chcete jen podívat, máte zítra šanci vidět stroj v akci.

poznámka: Podbíječka přes kaliforňan jet může, využívat jej však nebude. Možná někdy příště.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 28.3.2009 21:59

DPmPET píše:Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.
DPmPET 8-)
Nepopírám vliv údržby, ale jsou případy, kdy vůz kmitá jen na specifickém úseku trati. Nejproblematičtější úseky jsou Braník - Nádraží Modřany a pak také estakáda na Barrandov. Z mého pozorování mi vychází, že soupravy T3 kmitají skoro všechny, T6 minimálně, u KT a 14T k tomu nedochází, hlavně proto že oproti klasické soupravě je pohyb zatlumen. Zajímavé je, že v obou případech jde o trati na estakádě, zvlášť u Barrandova je velmi výrazné, že kmitání odezní, jakmile se z estakády přejde na zatravněnou trať.
Podle mě jde tady o spojení klasického vrtivého pohybu, který je vlastní všem kolejovým vozidlům a u tramvají je umocněn otáčivými podvozky, s odezvou tratě, kdy zřejmě na estakádě je tlumení vibrací nejmenší.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Markus » 28.3.2009 21:14

Příště si napíšu inventární číslo vozu a dohledám kde že to zanedbávají :) Díky za objasnění.

Odpovědět