Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od -KUBI- » 17.11.2015 16:06

Mám pocit, že samostatné sloupy VO byly zasazeny i vedle běžných sloupů na kterých nejsou odpojovače, napínací závaží apod., ale mohu se mýlit, viděl jsem to pouze za jízdy z auta.
Pana MM-M, který se nikdy nemýlí, byť si plete pojem vypínací a napínací a navíc na místě v posledních pár dnech zjevně ještě nebyl, když netuší o přemístění osvětlení z chodníků do osy komunikace bych rád dodal, že jeho hysterický příspěvek byl naprosto zbytečný a posílat mě někam a nazývat lhářem je trošku přehnané a dost to Vás vypovídá. Já si příště udělám detailnější pochůzku po rekonstruovaném úseku a Vy si zajděte k doktorovi pro nějaké léky, to co předvádíte není normální.

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 17.11.2015 15:42

MM-Mikulovsky píše:
-KUBI- píše:Mě spíš překvapily sloupy veřejného osvětlení ani ne půl metru od sloupů trakčního vedení v úseku od nádraží k Otakarově. To nemohly být ty sloupy sdružené pro oboje, beztak jakákoliv oprava nebo práce na osvětlení ze strany TSK bude narušovat provoz tramvají. Nechápu to, vypadá to tragicky :roll:
#-o promiň, ale trochu mi to nesedí - mezi Nádr. Vrš. a Otakarovou jsem přeci viděl:
1.) sloupy TV v ose TT = mezi kolejemi
2.) sloupy VO zůstávaly původní v chodnících podél vozovek
Z:arrow: nemohou být sobě blíž než je průjezdní šířka jedné koleje a souběžné vozovky, což není 0,5metru :!:

Ovšem netvrdím, že se nemělo udělat "alá" Podolské nábřeží = VO integrováno na sloupy TV v ose koleje = chodníky bez sloupů :!:

PS: pokud ti jde teoreticky o nějaké výjimky (např. sloupy s vypínacím závažím TV), které tedy snad integrovat s VO neumíme, tak to už jdi s prominutím někam s tebou uvedenou zkreslující lží.
VO se opravdu přesunulo na sloupy TV, ale jak píše MM-M jsou výjimky u kterých to nejde (nedělá se to) a u těchto sloupů TV je extra sloup VO.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 17.11.2015 15:20

Červenobílé cirkusové zábradlí podle mě patří do 80. let. Aniž bych to spojoval s komunistama, je to prostě architektura z té doby. Myslím, že od těch časů už lidstvo vymyslelo mnohem estetičtější a bezpečnější druhy zábradlí.
martin8211 píše:zastávka MHD má být vidět a ne být zahalena v chomáči černého železa
Nechci hejtovat, ale tohle bych prosil vysvětlit. Právě kvůli tomu to Praze vypadá tak, jak to vypadá. Každý má nějaký názor, co by mělo "být vidět", a tak "je vidět" všechno. Všude samá reklama, poutač, billboard, logo, upozornění, zákaz, značka, zábradlí, a to všechno musí praštit přes oči. Tahle nikým nekontrolovaná přeplácanost patří do raných devadesátek. Myslím, že už jsme vyspělejší, a určitá čistota a estetika by měla mít prim. A určovat jí má město s odborníky, tedy právě ten IPR, kterého ale nikdo neposlouchá, takže tu následujících 20 let do další rekonstrukce budeme mít cirkusové zábradlí. Z toho je mi smutno.

A pak tu mám ještě jeden pohled, a sice: Je tam to zábradlí vůbec potřeba? Jasně, zase normy a rádoby bezpečnost. Já se na Nádraží Vršovice pohybuju takřka denně a garantuju vám, že do týdne tam bude povalení, až někdo poběží na tramvaj na červenou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.11.2015 14:21

-KUBI- píše:Mě spíš překvapily sloupy veřejného osvětlení ani ne půl metru od sloupů trakčního vedení v úseku od nádraží k Otakarově. To nemohly být ty sloupy sdružené pro oboje, beztak jakákoliv oprava nebo práce na osvětlení ze strany TSK bude narušovat provoz tramvají. Nechápu to, vypadá to tragicky :roll:
#-o promiň, ale trochu mi to nesedí - mezi Nádr. Vrš. a Otakarovou jsem přeci viděl:
1.) sloupy TV v ose TT = mezi kolejemi
2.) sloupy VO zůstávaly původní v chodnících podél vozovek
Z:arrow: nemohou být sobě blíž než je průjezdní šířka jedné koleje a souběžné vozovky, což není 0,5metru :!:

Ovšem netvrdím, že se nemělo udělat "alá" Podolské nábřeží = VO integrováno na sloupy TV v ose koleje = chodníky bez sloupů :!:

PS: pokud ti jde teoreticky o nějaké výjimky (např. sloupy s vypínacím závažím TV), které tedy snad integrovat s VO neumíme, tak to už jdi s prominutím někam s tebou uvedenou zkreslující lží.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od -KUBI- » 17.11.2015 11:58

Mě spíš překvapily sloupy veřejného osvětlení ani ne půl metru od sloupů trakčního vedení v úseku od nádraží k Otakarově. To nemohly být ty sloupy sdružené pro oboje, beztak jakákoliv oprava nebo práce na osvětlení ze strany TSK bude narušovat provoz tramvají. Nechápu to, vypadá to tragicky :roll:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 17.11.2015 11:18

Martin8211: presne, me se treb nelibi lampy v jinych mestech a taky to nedávám za vinu komousum.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 17.11.2015 11:14

Červenobílé zábradlí na zastávky dle mě patří. Navíc to stavebnicové vypadá moc hezky, narozdíl od trubkového. Zkrátka, zkusil bych to chápat, jako pražskou tradici - červené sloupky, pruhované zábradlí a červenokrémové vozy, což nemá s komunismem dnes nic společného. Zkrátka, bohužel jsme prošli takovým vývojem kultury a je to tak a jsme na to zvyklí. Na kolik to působí zastarale si netroufám tvrdit. Pravdou je, že by v roce 2015 mohla být vymyšlená lepší koncepce označníku s displejem, který umí rolovat text a né přihlouplé terčíkové bedny a měla by se systematicky osazovat na všechny zastávky.
Jinak IPR se mi moc líbí a černé lampy a doplňky ulicím docela sluší. Jenže zastávka MHD má být vidět a ne být zahalena v chomáči černého železa.

DanG
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 07.9.2014 22:59

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od DanG » 17.11.2015 10:41

Na Citybus.cz už je fotka zrekonstruované zastávky Nádraží Vršovice. Na nástupních ostrůvcích je nové červenobílé zábradlí. Tak platí onen manuál IPR nebo ne? Na Karláku je zábradlí černé, na Praze 6 jsou některá zábradlí natřená zeleně, ve Vršovicích se opět instalují zábradlí červenobílá. Každý pes, jiná ves. Na IPR se stále schůzuje, probíhá jeden workshop za druhým a přitom to ve městě není skoro nikde vidět. Možná nejhůře vypadající zastávky MHD ze všech větších měst v ČR má právě Praha, hlavní město. Je to ostuda. Někdy mám pocit, že na rozhodujících místech sedí nějací OSTalgici, kteří dělají všechno pro to, aby se Praha nikdy nezbavila takového toho komunistického puncu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.11.2015 22:32

9001 píše:Nápad táhnout tramvaj kolem soudu není úplně špatný, ale otázka je jestli víc lidí není právě na té hlavní...
...........
Nevím, co myslíš hlavní - vím ovšem, že největší obsazenost TRAM na současné TT v oblasti je:
=M= (C Pražského povstání) - Palouček / Na Veselí
Z:arrow: není ovšem tak velká, že by se nedala pobrat současně =
Palouček - Na Veselí - Pankrác =M= C (+ v budoucnu snad jednou přeci i to =M= D - kromě současného přímého spojení, na Háje a přes centrum na Letňany, tam bude další nové na Písnici)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 16.11.2015 21:56

Nápad táhnout tramvaj kolem soudu není úplně špatný, ale otázka je jestli víc lidí není právě na té hlavní...

Zbytek už je trochu utopie. Si tam moc blízko domů a to by asi neprošlo. To samé u toho kruháku...

To už mi přijde rozumnější smyčka natvrdo před Motokovem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.11.2015 21:18

von Špilberk píše:lupinek: takových výhledových prodloužení po Praze je...
Důležité je, že se 2017/8 bude rekonstruovat TT k vozovně Pankrác, a rozhodně se s tím nebude TT prodlužovat na Pankrác. TO prodloužení se bude dělat výhledově, to znamená: možná, asi, snad, rádi bychom, třeba, někdy později (přeloženo do normální řeči: víme, že nikdy, ale budeme o tom aspoň kecat)
Já tu musím připomenout mé (zde již v minulosti prezentované) přesvědčení, že je to škoda - resp. zcela nekoncepční, protože tím vznikne na jednu stranu slepý apendix k vozovně a na druhou souběh TT s =M=C mezi jeho dvěma až třema sousedními stanicemi (Pražského povstání, Pankrác a možná i Budějovická) :!:

Mnohem praktičtější vidím opustit současnou TT kolem =M=C Pražského povstání (místo TT mezi ul. Děkanská vinice I a Na Veselí vybudována parkovací stání jako náhrada za ty rušené mezi ul. Na Veselí a Hvězdova) =
1.) od Paloučku TT vést kolem budovy Vrchního soudu (resp. asi nejlépe zrušit současnou kusou kolej tzv. v akátech) k obratišti Vozovna Pankrác (toto přebudováno ze současného půdorysu kapky na oválný půdorys + otočit směr průjezdu odstavnými/předjízdnými kolejemi u bytového domu před vozovnou, které by byly dál využívány jen při mimořádnostech a výlukách)
2.) v ul. Soudní a Na Veselí posunot osu TT, tak aby dostatečně daleko okolo průjezdního profilu TT bylo maximum parkovacích stání (v Soudní přimknout k severnímu kraji vozovky k věznici, aby u jižního z podélných stání mohla být šikmá a kolejový oblouk do ul. Na Veselí měl zvětšený poloměr) + se otočí směr zast. Na Veselí (současná ZC bude DC a naopak)
3.) mezi ul. Na Veselí a Hvězdova zrušit středový pás někdejšího tělesa TT (dosud používaný k parkování IAD) a místo něj vytvořit 2 jízdní pruhy IAD ZC a místo těch současných vybudovat samostatné těleso TT podél západního kraje nové vozovky v ul. Na Pankráci
3.) kolejovým obloukem o co největším poloměru vést TT do ul. Hvězdovy a tam (hned za oním obloukem) cca v úrovni současné BUS zastávky Pankrác směrem ke Kavčím horám vybudovat nové stejnojmenné TRAM zastávky u samostatného tělesa TT
4.) ul. Hvězdovou TT vést dál dvoukolejně (každá pro jeden směr jízdy) po samostatném tělese severně podél vozovky až před křižovatku s ul. Pujmanové, z níž se od jihu připojují kolej DC
5.) TT by mohla být provozně nejpraktičtěji (nejvhodněji s ohledem na vytíženost zastávek) ukončena tzv. blokovou smyčkou kolem parku Na Pankráci s třemi jednosměrnými zastávkami:
a) nácestnou ZC Pankrácký park - za překřížením ul. Pujmanové
b) KONCOVOU-CÍLOVOU A POČÁTEČNÍ (výstupní/nástupní) Kavčí hory - v úrovni současných konečných BUS l.188
c) nácestná DC Sídliště Pankrác - před výjezdem do středového pásu ul. Pujmanové (cca v urovni současné protisměrné BUS zastávky)

PS: netřeba snad dodávat, že od právě popsané TT to není ani 1,5km k TT Dvorce - byť terénem náročným minimálně jako Trojská a Barrandov dohromady = v prostředních 2/4 bude třeba kombinace značného klesání/stoupání TT a tunelů (včetně jednoho pod dvěma bytovými domy postavenými ve svahu nad u. Jeremenkovou
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 16.11.2015 22:03, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.11.2015 18:41

lupinek: takových výhledových prodloužení po Praze je...
Důležité je, že se 2017/8 bude rekonstruovat TT k vozovně Pankrác, a rozhodně se s tím nebude TT prodlužovat na Pankrác. TO prodloužení se bude dělat výhledově, to znamená: možná, asi, snad, rádi bychom, třeba, někdy později (přeloženo do normální řeči: víme, že nikdy, ale budeme o tom aspoň kecat)

lupinek
Uživatel
Příspěvky: 51
Registrován: 15.11.2015 20:36
Bydliště: na lince 156

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od lupinek » 16.11.2015 17:45

-já si nic nikdy nevymýšlím

Od Prahy 4 mám toto:
V současné době nastává situace, kdy bude v letech 2017 až 2018 v oblasti ulic Táborské-Na
Pankráci připravováno vícero záměrů dílčích rekonstrukcí a úprav, které se projeví i na
budoucí kvalitě veřejného prostranství. Zásadním záměrem v území bude připravovaná
rekonstrukce tramvajové tratě v úseku od křižovatky Táborská – Nuselská po vozovnu
Pankrác v ulici Soudní, s výhledovým prodloužením tramvajové tratě směrem ke stanici
metra Pankrác, který bude Dopravní podnik a.s. připravovat v roce 2016

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Polaanek » 16.11.2015 10:15

A věděl by někdo "skutečný" důvod? Toto mi přijde pouze jako zástěrka pozdržení rekonstrukce. Není za tím, že developer chce jiné uspořádání (například postavit přejezd přes TT, jinak křižovatky, atd... ), tedy změnu projektu, což mu nikdo neschválil a proto se snaží zdržovat, protože po rekonstrukci už to nepůjde?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.11.2015 10:10

MOp píše:Nikoliv po ní, ale během výstavby. Pokud je mi známo, DPP vyhrál.
v případě pravdivosti tohoto důvodu dotyčný není de.il - počítám, že on kvůli omezení hluku má přikázány nějaké limity při své výstavbě.

skutečně DPP vyhrál - či dotyčný odpůrce využívá tzv. obstrukce následnými stížnostmi (s odůvodněním, že Praha uděluje vlastně stavební povolení sama sobě - resp. vlastní firmě) zaslanými k výše postaveným úřadům/institucím (včetně vrchního správního soudu)?

Odpovědět