Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 04.12.2016 21:40

Vzhledem ke vzdálenosti zastávek a různých jiných omezení rychlosti, má maximální rychlost zvýšená o 10km vliv baj voko do 5-10s mezi dvěma zastávkami. Rozjíždět ten kus železa sežere docela dost energie, kterou hned zas zmaříte.
Docela solidně o tom psal A. Liskovský, který se podílel na AVV, a cílovém brzdění na metru A. Zkoumala se optimalizace rychlosti, času a propálené energie. Při využití maximální rychlosti mezi stanicemi se sice uspoří třeba 90s na jeden průjezd konečná-konečná, ale spotřeba energie jde nahoru třeba o 15% (hodnoty berte s rezervou, nemůžu to najít). Vycházelo z toho, že v praxi je lepší jezdit s rezervou a úsporněji.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.12.2016 21:22

MM: Nechci se hádat, ale Brno mě letmým pohledem přijde, že má mimo PK podobný počet km co má celá sít v Ově :D.

Když si natukl tu analgoii se železnicí, tak je otázka, jestli si někdo nevydupe nějakou formu ZZ, když kolejové vozidlo bude lítat 80 kmh/.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2016 19:50

9001 píše:MF: V Ově právě kvuli tomu vyhrál Stadler VŘ, takže to asi někdo minimálně tam myslí vážně :twisted:
se tomu ani nedivím - vzhledem:
1.) k celkové délce TT mimo PK, která je jistě v ČR největší
2.) ke skutečnosti, že TRAM doprava tam historicky a technicky (např. styk kolo-kolejnice) vyšla z železnice

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.12.2016 18:34

MF: V Ově právě kvuli tomu vyhrál Stadler VŘ, takže to asi někdo minimálně tam myslí vážně :twisted:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2016 18:20

MF píše:pokud ta blbost se zvýšením rychlosti bude, tak pouze na 70km/h. a budou jimi jezdit vozy vybavené systémem EMA. Hlavně nevím jak to bude zajištěné v souběhu se starými vozy - budou dvoje jízdní řády? Nebo jak? Nebo se bude jezdit podle těch obyčejných a pak se bude čekat na čas u sloupku? Přijde mi těch 1O km/h. navíc jako naprostá píkovina.
1.) EMA - ve funkci "zónový omezovač" mi již před několika roky? dával jediný praktický smysl
2.) za plánovaného provozu preferuji do úseku s povolenou rychlostí nad 60km/h "posílat" jen vlaky toto povolení využívající, AŤ TO MÁ PRO CESTUJÍCÍ SMYSL V KRATŠÍ JÍZDNÍ DOBĚ (PLÁNOVANÉ I REÁLNÉ) :!:
3.) na KOMOKU také považuji max 70km/h za jediné reálné, ale JE TU VIZE Z LEVSKÉHO TU TT PROTÁHNOUT K =M=D A DALŠÍ VIZE O VYBUDOVÁNÍ TT OD =M=D "DO REGIONU" = LOGIKA DÁVÁ SMYSL TY VIZE/TT SLOUČIT/PROPOJIT A NA NOVÝCH/VZDÁLENĚJŠÍCH (OD CENTRA) ÚSECÍCH BY TY VOZY MOHLY REÁLNĚ VYUŽÍT I TĚCH 80KM/H

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 04.12.2016 18:06

pokud ta blbost se zvýšením rychlosti bude, tak pouze na 70km/h. a budou jimi jezdit vozy vybavené systémem EMA. Hlavně nevím jak to bude zajištěné v souběhu se starými vozy - budou dvoje jízdní řády? Nebo jak? Nebo se bude jezdit podle těch obyčejných a pak se bude čekat na čas u sloupku? Přijde mi těch 1O km/h. navíc jako naprostá píkovina.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 04.12.2016 17:58

Jako malej si vzpomínám, že v SU tramvajích bylo na budce řidiče psáno, že nejvyšší povolená rychlost je 70 km/h. I v nějakém starším novinovém článku se psaly ódy na nové vozy T, s nimiž bude možno jezdit po samostatném tělese 70. Pokud se mi to tedy s něčím neplete... Kdysi se tu psalo o nějaké neoficiální rekordní jízdě KT8 atakující stovku. :) A tramvaj 14T se snad v Modřanech také zkoušela, oficiálně ale bez obecenstva, na vyšší rychlosti než je nastaven omezovač. V Brně s 13T prý jezdí do Modřic 70.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2016 17:56

von Špilberk píše:To bylo to první, co jsem zavrhl, neboť komplikace s vypravením. Tohle není dobrá cesta, zvlášť kdyby takových úseků bylo víc.
Další problém určitě budou jako obvykle papíry: je tramvaj 14T a 15T schválena na rychlost 80 :?: A je modřanská trať vůbec na rychlost 80 :?:
(nevím, ptám se)
jak víc - na jakém jiném úseku než KOMOKO i jen teoreticky tu rychlost nad 60km/h lze uplatnit SMYSLUPLNĚ PLÁNOVANĚ PRO VŠECHNY TAMNÍ SPOJE :?:
žádném
Z:arrow: Barrandov 2 tunely s OR 50/30 (byť údajně kvůli stavu TT, ale 30 je kvůli přechodům chodců za nimi - před zastávkami a ten s 50 to je k rozhledu do oblouku akorát) + estakáda DC ze svahu OR35 = nemá smysl tam "hnát" jen vozy nad 60km/h :!:

VZHLEDEM K TOMU, ŽE 14/15T MAJÍ RYCHLOMĚRY NAPROGRAMOVANÉ SE ZOBRAZENÍM 80KM/H, TAK POČÍTÁM, ŽE TO JE MAXIMUM JEJICH SCHVÁLENÍ, BYŤ ÚDAJNĚ BYLA U 14T VYZKOUŠENA SCHOPNOST "PŘEKROČIT" I 100KM/H :!: NA WEBU ŠT O TRAMVAJ ELEKTRA WROCLAW (= OBDOBĚ PRAŽSKÝCH 14T) JE UVEDENA MAX RYCHLOST 70KM/H, A TAMTÉŽ O TRAMVAJ FORCITY ALFA RIGA(OBDOBĚ PRAŽSKÝCH 15T) TAKÉ JE UVEDENA MAX RYCHLOST 70KM/H = JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE MAX RYCHLOST BYLA VOZŮM SCHVÁLENA PODLE MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI POVOLENÉ V DANÉM STÁTĚ, A KDYŽ SE TATO ZVÝŠILA A VOZY JÍ JSOU SCHOPNY V PROVOZU BEZPEČNĚ VYVYNOUT, TAK JI LZE DODATEČNĚ POVOLIT (JAKO SPOUSTU JINÝCH ZMĚN NA TĚCH VOZECH) :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 04.12.2016 18:06, celkem upraveno 2 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.12.2016 17:41

MM-Mikulovsky píše:nebo je logickým řešením do úseků s povolenou 80km/h (nebo i jen 70km/h) "posílat" jen vlaky schopné dosáhnout tuto rychlost Z:arrow: čímž by s ní bylo možno počítat v JŘ :!:
To bylo to první, co jsem zavrhl, neboť komplikace s vypravením. Tohle není dobrá cesta, zvlášť kdyby takových úseků bylo víc.
Další problém určitě budou jako obvykle papíry: je tramvaj 14T a 15T schválena na rychlost 80 :?: A je modřanská trať vůbec na rychlost 80 :?:
(nevím, ptám se)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 04.12.2016 17:26

Von: To je pravda... Ale i tak třeba v Modřanech by se uživit mohlo.

MM: Tot otázka.. Hlavně, když jsou tu jisté tlaky wanizovat vozový park... :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.12.2016 16:29

von Špilberk píše:
P_V píše:V Modřanech by se to určitě využilo.
No, ale jen pro dohánění zpoždění. Rozhodně podle toho nejde udělat jízdní doby v JŘ, protože jezdí i tramvaje, se kterými víc než 60 nelze.
................
9001 píše:Sice u současných úseků se to asi moc reálně nevyužije, ale u novostaveb a nebo přeložek by to mohl být zajímavý argument.
To ano, protože každý protitramvajový aktivista se vytasí s tím, že vyšší rychlost = větší hluk. 8-[ :twisted:
Navíc trendem v Praze je, že tramvaj vyjíždějící zadkem z jedné zastávky už čumákem vjíždí do další zastávky, takže...
1.) nebo je logickým řešením do úseků s povolenou 80km/h (nebo i jen 70km/h) "posílat" jen vlaky schopné dosáhnout tuto rychlost Z:arrow: čímž by s ní bylo možno počítat v JŘ :!:
2.) ve městě na povrchu velmi omezené možnosti využití, ale pro plánování pří/meziměstských povrchových úseků TT nebo podpovrchvých úseků TT v intravilánu obcí by tím vznikla zajímavá výstavbou a provozem levnější, ale atraktivitou (kapacitou/častostí) spojení srovnatelná alternativa železnice/metra :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 04.12.2016 14:19

P_V píše:V Modřanech by se to určitě využilo.
No, ale jen pro dohánění zpoždění. Rozhodně podle toho nejde udělat jízdní doby v JŘ, protože jezdí i tramvaje, se kterými víc než 60 nelze.
A to nemluvím o tom, že až za Černým koněm vzniknou na místě bývalých skleníků nové baráky, tak mezi Černým koněm a Belárií určitě vznikne zastávka. 8-)
9001 píše:Sice u současných úseků se to asi moc reálně nevyužije, ale u novostaveb a nebo přeložek by to mohl být zajímavý argument.
To ano, protože každý protitramvajový aktivista se vytasí s tím, že vyšší rychlost = větší hluk. 8-[ :twisted:
Navíc trendem v Praze je, že tramvaj vyjíždějící zadkem z jedné zastávky už čumákem vjíždí do další zastávky, takže...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 04.12.2016 14:08

P_V píše:V Modřanech by se to určitě využilo. (návrat situace před zavedením registračních tachometrů :) )
Ano, na toto rád vzpomínám :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 03.12.2016 22:56

V Modřanech by se to určitě využilo. (návrat situace před zavedením registračních tachometrů :) )

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 03.12.2016 21:09

Na zelených se Jenki zminil, že prý z legislativy zmizelo omezení pro tramvaje na 60km/h a může se jezdit 80 km/h pokud je na to způsobilá trat.

Sice u současných úseků se to asi moc reálně nevyužije, ale u novostaveb a nebo přeložek by to mohl být zajímavý argument.

Odpovědět