Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod MOp v 16.10.2017 20:08

demon napsal:Za měsíc a půl ? Tak 75% je kolejí hotovo a kanalizace je už tušim komplet.
Času dost.

Dle mapy.cz je rozdelano cca 840 m a zbyva dodelat 680 m. Postup by měl byt ale rychlejsi, bo se nebude cekat na mostare.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod demon v 16.10.2017 19:00

Za měsíc a půl ? Tak 75% je kolejí hotovo a kanalizace je už tušim komplet.
Času dost.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod von Špilberk v 16.10.2017 17:58

9001: vtip vtipný, ale já myslel právě koleje. :wink:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 16.10.2017 10:15

von Špilberk napsal:Nusle v obrazech...
Musím říct, že ve mně pomalinku začínají hlodat pochybnosti o termínu 9.12. :-k


Mezi bagry přece jezdíte po reko běžně. Když tam bude kolej napevno tak není co řešit :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod von Špilberk v 16.10.2017 7:17

Nusle v obrazech...
Musím říct, že ve mně pomalinku začínají hlodat pochybnosti o termínu 9.12. :-k
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod MM-Mikulovsky v 04.10.2017 22:07

Oponent napsal:MM-M:
Ty předpisy jsou hezky napsané. Pro malé město, kde se jednou za několik let zavře jedna ulice a v těch ostatních je spousta kapacity navíc, je to i použitelné. Takže jsi pro okamžité zastavení provozu na třetině tramvajové sítě v Praze a propuštění třetiny řidičů tramvají z práce :D :) :shock: :? :(
A já myslel, že tu máme tramvaje pro to, aby vozily lidi...
Nikoliv já jsem pro dodržování jednoho ze základních právníh principů:
"následkem činnu (zakázaného - ať již právem trestním, přestupkovým nebo jiným/občanským) je i následek, který by nenastal bez působení jiné/tzv. třetí osoby"
= JE-LI ZAKÁZÁNO, ABY SE NA TRAMVAJOVÉM PÁSE VYSKYTOVALO NĚCO TZV. PEVNÉHO/STOJÍCÍHO - AŤ JIŽ TECHNICKÁ SOUČÁST KOMUNIKACE (COŽ JSOU I DOČASNÉ/PŘENOSNÉ ZNAČKY NEBO OHRAZENÍ VÝKOPŮ) NEBO STOJÍCÍ/PARKUJÍCÍ VOZIDLO, TAK PROSTĚ ZA BOČNÍ MAXIMÁLNĚ CENTIMETROVÝ (MNOHDY SPÍŠE MILIMETROVÝ) STŘET S TÍM NEMŮŽE BÝT ODPOVĚDNÝ ŘIDIČ TRAMVAJE :!: :!:
Jenže v ČR mu je ta odpovědnost přičítána/vnucována příslušnými (vyšetřujícími) orgány (zároveň odpovědnými za nezajištění bezpečnosti na té silnici/TT) a on se jí musí pracně, a to ještě ve vlastním volnu, bránit znalostí příslušných předpisů (místo, aby přijatelné pracovní podmínky a tedy i právní ochranu mu zajistil zaměstnavatel, který z toho bude "těžit" nehrazením škody na cizým majetku z vlastních pojistek a obdržení plné náhrady za sebevětší škodu na vlastním majetku od protistrany/její pojišťovny, zatímco v případě uznání/"hození" vinny na svého zaměstnance nemá nárok na náhradu své škody od něj/z jeho pojistky více jek 4,5násobek jeho hrubé měsíční mzdy a uplatnění svých pojistek pro náhradu škody cizí se jistě odráží ve výši pojistného na další pojistné období) :!: :!: :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 04.10.2017 20:46

Oponent napsal:a propuštění třetiny řidičů tramvají z práce :D :) :shock: :? :(
Kdepak, třetina řidičů přece chybí, takže konečně bude normální plný stav... :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Oponent v 04.10.2017 19:34

MM-M:
Ty předpisy jsou hezky napsané. Pro malé město, kde se jednou za několik let zavře jedna ulice a v těch ostatních je spousta kapacity navíc, je to i použitelné. Takže jsi pro okamžité zastavení provozu na třetině tramvajové sítě v Praze a propuštění třetiny řidičů tramvají z práce :D :) :shock: :? :(
A já myslel, že tu máme tramvaje pro to, aby vozily lidi...
Oponent
Uživatel
 
Založen: 08.11.2007 21:05

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod mart337 v 04.10.2017 17:36

Ne ne. S hlukem to nemá co dělat. 13 byla ukončena na Zvonařce kvůli výluce v Nuslích. A pokračovala tam i po zavedení 6 přes IPP (stále odůvodněno výlukou Nusle -viz stránky dpp).
A nakonec byla v rámci zavedení 23 odkloněna do Vršovic.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Radek v 04.10.2017 14:42

13 na Zvonařce myslím souvisela s kauzou hluk (kolaudace Bělehradské).
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod thriller2 v 04.10.2017 14:13

Já měl za to, že po čas loňské výluky na Spořilov byla linka 13 výlukově zkrácena na Zvoanřku, aby na Synkáči mohly obracet 11+14 a že její stálá, byť neprojížděná, trasa byla na Synkáč.

Na DPP je jenom zmíněná trvalá změna LV od 25.3. (tj. od ukončení letošní výluky na Spořiov), po které 13 jezdí místo na Bruselskou na Mírák. Jinak nic.
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod MM-Mikulovsky v 04.10.2017 13:42

thriller2 napsal:Prosím vás, vzpomenete si na výluku z počátku tohoto roku (Plynárna Michle - Spořiov)? 11 a 14 končily na kaliforňanu u plynárny, to je mi jasný, ale kromě toho linka 13 tehdy končila na Zvonařce. Pamatuje si někdo proč? A nekončila ta 13 na Zvonařce náhodou i minulý rok během rekonstrukce trati na Spořilov a nezůstala ona 13 na Zvonařce i přes vánoce, kdy se rekonstrukce na cca měsíc zastavila?
A nebyla "náhodou" Zvonařka STÁLOU KONEČNOU (minimálně od září 2016) l. 13 do doby zavedení nostalgické linky 23?
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod thriller2 v 04.10.2017 12:39

Prosím vás, vzpomenete si na výluku z počátku tohoto roku (Plynárna Michle - Spořiov)? 11 a 14 končily na kaliforňanu u plynárny, to je mi jasný, ale kromě toho linka 13 tehdy končila na Zvonařce. Pamatuje si někdo proč? A nekončila ta 13 na Zvonařce náhodou i minulý rok během rekonstrukce trati na Spořilov a nezůstala ona 13 na Zvonařce i přes vánoce, kdy se rekonstrukce na cca měsíc zastavila?
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod MM-Mikulovsky v 03.10.2017 21:36

Oponent napsal:..........
Jeden znamená minimalizaci přerušení provozu tramvají a ostatní průjezdné dopravy za sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu, druhý opakované dlouhodobé vyhnání veškeré dopravy pryč z relativně krátkého úseku. Hlasuji pro variantu 1 8-)
podle tebe: "sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu" = v reálu DOSLOVA PROTAHOVÁNÍ SE TRAM NA MILIMETRY KOLEM STAVEBNÍCH HRAZENÍ A PRACUJÍCÍCH STROJŮ A DĚLNÍKŮ a to ještě za přítomnosti (alespoň v jednom směru) IAD a to za situace, kdy se vinna za případný střet těch TRAM s uvedeným "hází" na jejich řidiče, byť existují předpisy:
Na povolení a realizaci výkopů či jiných stavebních úprav na PK se rozhodně také vztahují různé závazné předpisy, které zaručují, že uvedené činnosti neohrozí bezpečnost provozu na PK a to včetně provozu dráhy (po PK případně vedené)!Např. by to měly být Zákon o prov. na PK 361/2000Sb., §45, odst. 1+2+3+5+6, Vyhláška 294/2015Sb. provádějící pravidla prov. na PK, §18 Podrobnosti o označení překážky provozu na pozemních komunikacích,
Nařízení vlády 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, §2, odst.1+3 a jeho příloha 1 bod I., odst.1, odr. a) „... Při vymezení staveniště se bere ohled na související přilehlé prostory a pozemní komunikace s cílem tyto komunikace, prostory a provoz na nich co nejméně narušit. ...“ + odst.6 „.... Po celou dobu provádění prací na staveništi musí být zajištěn bezpečný stav …... dopravních komunikací.....“+ bod III, odst. 2 „Nejsou-li ….. součásti pracovišť dostatečně stabilní samy o sobě, je třeba stabilitu zajistit vhodným a bezpečným ukotvením, aby se vyloučil nežádoucí nebo samovolný pohyb celého pracoviště nebo jeho části.“,¨
Zákon 13/1997 Sb.o pozemních komunikacích, §13 „Příslušenstvím dálnice, silnice a místní komunikace jsou: a) přenosné svislé dopravní značky, a dopravní zařízení, ...“ + §24, „.... odst.2 O uzavírce …. rozhoduje příslušný silniční správní úřad ….. Příslušný silniční správní úřad žádost projedná …..c) s provozovatelem dráhy,jde-li o pozemní komunikaci, na níž je umístěna dráha, d) s Policií České republiky, má-li objízdná trasa vést po silnici, místní komunikaci nebo veřejně přístupné účelové komunikaci.…. odst.4 Při rozhodování příslušný silniční správní úřad dbá, aby ….. objížďka byla řádně technicky zabezpečena a byla z hlediska provozu vyhovující ….“
TO MÁ ZARUČOVAT ÚČASTNÍKŮM PROVOZU NA PK, ŽE VŠE SOUVISEJÍCÍ S PK JE PROVÁDENO/UMÍSTĚNO NA PK TAK, ŽE TO PROVOZ NEOHROŽUJE – RESP. ANI NEOMEZUJE VÍCE NEŽ JE VYZNAČENO INSTALOVANÝM DOČASNÝM/PŘENOSNÝM ZNAČENÍM – ZEJMÉNA NA NĚM UVEDENÝMI OMEZENÍMI RYCHLOSTI, KTERÁ SE TAK DÁ POVAŽOVAT ZA NAPROSTO PŘIMĚŘENOU PRO PRŮJEZD PŘES STAVENIŠTĚ A DODATEČNÝ POŽADAVEK PČR, ŽE ŘIDIČI MĚLI RYCHLOST VÍCE SNÍŽIT, ABY NEDOŠLO K NEHODĚ, JE PROTIZÁKONNÝ, A TO ZEJMÉNA MIMO DOBU POHYBU PRACOVNÍKŮ NA PK (STAVENIŠTI NA NÍ)! NAVÍC V PŘÍPADĚ DRAH VEDENÝCH PO PK TO MÁ ZARUČOVAT, ŽE JE ZAJIŠTĚNO NEOHROŽENÍ BEZPEČNOSTI JEJICH PROVOZU V MÍSTĚ POVOLENÝMI „OPATŘENÍMI“ - SOUČÁSTMI PK V OKOLÍ DRÁHY, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY JEJICH PROVZOVATELÉ MĚLI PROVOZ DRÁHY, DLE SVÝCH POVINNOSTÍ, V DANÉM MÍSTĚ PŘERUŠIT (DO DOBY POMINUTÍ OHROŽENÍ JEJÍ BEZPEČNOSTI)!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Oponent v 03.10.2017 20:08

P_V napsal:To je přeci nová tradice, že město zásadně rozkopává ulice ve dvou sezónách, aby měli místní obyvatelé a obchodníci radost z prodloužené přehlídky stavebních technologií. V první sezóně koleje, v další sezóně sítě pod těma kolejema a zbytek okolo. Nuselská, Klapkova, jamrtál... Zároveň je snaha uplatňovat jinou tradici vynalezenou již dříve, že sloupů není nikdy dost a jeden by neunesl zároveň troleje i veřejné osvětlení.

Zatím se nenašel člověk, který by u tak dlouhé ulice dokázal zorganizovat kompletní přestavbu za jednu sezónu. Máte příležitost to všem ukázat :twisted:
Ovšem lze se inspirovat odjinud; třeba v Olomouci je trať od náměstí Hrdinů k nádraží. Před pár lety se rekonstruovala třetina, bylo to asi za půl roku a nejsou v ní žádné velké sítě. Letos 10.4. přestaly jezdit tramvaje a začala další třetina prací a už to brzy bude hotové. Zase bez zásadních sítí. A za pár let bude ještě jedna výluka zbývající třetiny. Suma sumárum nebudou tramvaje jezdit asi rok a půl. Nebo důležitá radiála v Brně přes Žabovřesky. Napřed kus ulice Veveří (asi rok a čtvrt bez provozu tramvají), pak Minská (další rok a čtvrt) a chybí ještě kus před Komínem. Tentokrát se všemi sítěmi, ovšem suma sumárum se obchodníci zaradují z více než čtyřletého zastavení provozu tramvají a neprůjezdnosti ulic.
Nuselská: výluka nejdůležitější části TT byla dva měsíce, zrekonstruoval se most přes Botič a v ulici U Plynárny je hotový vodovod a přeložená kanalizace. V Klapkově je hotový horkovod, vodovod, pod kolejemi jsou hotové práce na plynovodech a na kanalizaci. Opět za dvouměsíčního přerušení provozu tramvají. Jamrtaal: plynovod je hotový, rekonstruuje se most přes Botič, kvůli obchodníkům se musí rekonstrukce více kouskovat, takže je to rozpočítané na 4 měsíce přerušení provozu tramvají, z toho 3 jsou na vlastní rekonstrukci TT. Kanalizace se rekonstruovala předchozí zhruba 3 roky za provozu. Zjednodušeně řečeno, jeden přístup je podélně, druhý napříč. Jeden znamená minimalizaci přerušení provozu tramvají a ostatní průjezdné dopravy za sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu, druhý opakované dlouhodobé vyhnání veškeré dopravy pryč z relativně krátkého úseku. Hlasuji pro variantu 1 8-)
Oponent
Uživatel
 
Založen: 08.11.2007 21:05

Další

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron