Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
tady jde ale o metodu výstavby, ne o nějaké detaily. jsou S49 slučitelné s trávníkem až k temeni koleje, jako je to na všech zatravněných tratích v praze? já doufám, že nikoli a že se přistoupí k tomu, co jsem viděl v berlíně - tráva je zhruba v té úrovni, kde by normálně ležel u OS štěrk.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Zatravění bude vždy na té dané městské části. Když to bude chtít platit tak at si tam dá třeba záhon s růžema. Ono někomu došlo že to přeci jen kapánek něco stojí ta udržba. A také je to potřeba zalévat a s tím jsou spojené další investice.pawel píše:pokud se přejde na S49 a bude se sem tam i zatravňovat (řepy?), vyslovuji se pro takovou podobu zatravnění, kdy travička je až pod patou kolejnice, zhruba tolik jako štěrk, což zabrání IAD jízdě po TT. pak to nemůže dopadnout tak ohyzdně jak u hradu, kde je tráva solidně rozježděná. v úseku v keplerově je nyní instalován nový pokus, jak zabránit vjezdu aut - jakési příkopy podobné těm, co bývaly na HR.
Re: Rekonstrukce TT
pokud se přejde na S49 a bude se sem tam i zatravňovat (řepy?), vyslovuji se pro takovou podobu zatravnění, kdy travička je až pod patou kolejnice, zhruba tolik jako štěrk, což zabrání IAD jízdě po TT. pak to nemůže dopadnout tak ohyzdně jak u hradu, kde je tráva solidně rozježděná. v úseku v keplerově je nyní instalován nový pokus, jak zabránit vjezdu aut - jakési příkopy podobné těm, co bývaly na HR.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Přejezdy se budou dělat samozřejmě také komplet v S49 s přídavným "žlábkovým" profilem. Pak se na ně vybleje beton a zaasfaltuje povrch. Nesmíš Proxy zapomínat, že přes ty přejezdy jezdi několik autobusovych linek...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na tu jednu akci rocne, kdy se vozik pouzije, je pronajem ekonomicky prijatelny a mozna i vyhodnejsi nez samotna jeho vyroba.
Re: Rekonstrukce TT
Nestálo by za zvážení nechat si vyrobit vlastní štěrkovací vozík? Nějak stavebně náročný přece není. Pro pohyb na stavbě není nutná asi žádná zvláštní homologace, ta by ovšem byla nejspíš nutná při převozu po kolejích na stavbu a jako tažné vozidlo by šlo použít takřka jakékoliv vozidlo, zejména nynější pluhy T3M třebas. Přeci nechat si jej pokaždé přivézt z Mostu a zase odvézt a platit nějaké to půjčovné něco stojí?
Re: Rekonstrukce TT
Já nevim co je to relativně zaměnitelné, buď díl nahradit lze, nebo nelze. Tady vzniká rozdíl v rozchodu (beru v místě, kde se měří, ne spodek hlavy) 5 milimetrů, takže i když vyměnim podkladnice, pořád jsem se stojinou na stejnym. UIC60 (a dnes už asi všechno) se navíc ukládá bez podkladnic. Je třeba vyměnit komplet rošt. Jinak ano, hlava je podle tohoto obrázku vyválená stejně, ale já mám v tištěné specifikaci oproti 80/300 jen r225. Nicméně větší šíře hlavy mi při stejném poloměru dává u hrany jiný sklon. Teď je tedy otázka, kde je pravda.
Mě spíš zarazilo sjednocení profilu železniční a tramvajové kolejnice. Lidi si to tady přečtou, pak to někde kváknou jako fakt (když to píše sklaní TF uživatel), a jsou za trubky.
Mě spíš zarazilo sjednocení profilu železniční a tramvajové kolejnice. Lidi si to tady přečtou, pak to někde kváknou jako fakt (když to píše sklaní TF uživatel), a jsou za trubky.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Když přesně, tak přesně.. Dle mého stále platí jsou "relativně" zaměnitelné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Ve fotožurnálu je chyba v porovnání NT1 - S49. Zaoblení není určitě stejné, jsou tam jiné poloměry. Přechod hlava - opornice (hrana vršek - bok) je u NT1 r6mm, u S49 r13mm. Zaoblení hlavy je u NT1 r200mm, u S49 r225mm. Na těch fotkách je rozdíl hran jasně vidět. Kdyby byl profil stejný, nějak by ztratil veškerý tenhle cirkus kolem kolejí smysl.
Doufám, že budou na přírubách náběhy.
S49 vs UIC60:
Ono je jednoduché lidi peskovat, ať nejdřív hledají, než se začnou ptát, ale je třeba si zamést taky před vlastním prahem. Než se ztrapnit bludem, je lepší něco si o tom nejdřív přečíst. Můj názor.
Doufám, že budou na přírubách náběhy.
S49 vs UIC60:
I zde jsou rozdíly, hlava u S49 je o 5mm užší a o něco víc se směrem dolů rozšiřuje. Pochopitelně je rozdíl i v profilu (tvaru hlavy).MOp píše:...Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné....
Ono je jednoduché lidi peskovat, ať nejdřív hledají, než se začnou ptát, ale je třeba si zamést taky před vlastním prahem. Než se ztrapnit bludem, je lepší něco si o tom nejdřív přečíst. Můj názor.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 03.3.2005 20:01
- Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Tak tak. Važme si toho, že se sem podařilo konečně dotlačit S49 (teda pánové to vám to trvalo, když v ostatních provozech je to už celkem běžné, viz Brno, Ostrava, Most a Litvínov). A zeptám se: Kdy se budou opravovat Modřany a Podolské nábřeží?MOp píše:Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
Fííha, zase jsem o něco chytřejší. Díky.Petr píše:Kdyby někdo netušil.....
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Kdyby někdo netušil, co to jsou inventární kolejnice, odpověď najde tady http://fyzmatik.pise.cz/124560-bezstyko ... ncani.htmlMOp píše:Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice (...)
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice, ktere se nahradi dlouhymi kolejnicovymi pasy jako na zeleznici jsem take jiz nekolikrat dostal. Po mistnim setreni musim rict, ze se o inventarky nejedna a bude tam hooodne svaru.. Vsak si proto take dpp poridil novou svarovaci hlavu na naves..
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
A na železnici se zase svařují ty dlouhé kolejnicové pásy. Představa, že navážíme městem sto metrů dlouhů kolejnicový pás Každopádně jednotlivá předmontovaná pole znamenají neskutečnou úsporu času. Montují se v době, kdy pro vrchni stavbu není "jiná práce", tedy za špatných klimatických podmínek pro rekonstrukce tratí.Marek B. píše:Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?