Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.7.2015 16:44

pawel: To je bohužel realita, ale máš pravdu. Napíšu to jinak.

Cyklisté jsou nejhorším účastníkem dopravního provozu. Dopravní předpisy, bezpečnost provozu a vůbec ohled k ostatním účastníkům je nulový. I zkušenost z cyklojízdy ukazuje, že nejsou schopni se tolerovat mezi sebou natož dodržovat předpisy o rychlosti na uzavřené komunikaci pouze pro sebe.
Ano i mezi řidiči aut jsou podobní lidé, ale vzhledem k počtu aut je to minimální číslo... Za to u cyklistů to dosahuje desítek procent...
Na základě těchto případů nevidím naprosto důvod proč cyklistům ustupovat...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.7.2015 16:22

pawel: Cyklisté se do Ječné prostě nevejdou. Samo o sobě je velkým problémem, jak tam nějak upravit zastávku Štěpánská, aby byla bezbariérová a vedle ní také zůstaly dva pruhy. Dva pruhy vozidel jsou zcela striktní a absolutně nepřekonatelný požadavek Policie, který je nepřekonatelný následujících 30 let. Už jen jistá omezená regulace tohoto dvoupruhu v opačném směru světly narazila na takový odpor, že se možná reko Karlova nám. v naprosto drobné podobě ani neuskuteční. Vykouzlit Štěpánskou za takových podmínek je téměř zázrak.

O tom, že Ječní není vhodná pro cyklo vědí i cyklisté, také proto Ječná není ve schématu celoměstských tras. Turistická cyklodoprava je směrována ulicemi U nemocnice, Apolinářskou a přes Fugnerovo nám./Wenzigovu dál na Vinohrady. Rychlí cyklisté mají namalován protisměrný stoupací pruh v Žitné, který je daleko bezpečnější, bo na auta vidí. Ten má pokračovat do Bělehradské a Jugoslávské. Cílem je cyklisty provést oblastí maximálně bezpečně. I snížení počtu pruhů v Žitné ze 3 na 2 je ovšem za hranou toho, co některé orgány dokáží akceptovat, takže ani tato věc v dohledné době nehrozí. Ale navrhnout kola na koleje do kopce, to kolikrát stejní lidé, kteří brání ta auta, dokáží.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 13.7.2015 14:19

omlouvam se redakci za OT a pripadne prosim o presun do jineho vlakna, ale nemuzu nereagovat.

"9001", kdybys chodcum nedal chodniky, vsude zrusil prechody a vybudoval nad- a podchody ci zbytecna SSZ, budou se chovat stejne - chodit tamtudy, kde je to nejkratsi a spojene s pokud mozno nejmensi fyzickou namahou, pripadne nebudou cekat na zelenou tam, kde se da prejit i pri cervene. pri tom budou porusovat predpisy. stejne tak to delaji cykliste, protoze prostupnost nasich mest pro cyklistu je vzhledem k extremnimu podrizeni autoprovozu bohuzel spatna. jak se mam dostat legalne z karlova namesti na tylovo nam., aniz bych porusil zakaz jizdy na chodniku ci v jednosmerce a zaroven si nezlikvidoval plice v kolone aut?

a prosim mirni svuj nechutny ton plny prasat, dementu apod. ja sebe (ani tebe) za prase ani dementa nepovazuju a myslim, ze ke slusne diskusi tohle vubec nepatri.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 13.7.2015 13:55

pawel: Dokud se budou cyklisté chovat jako největší prasata v provozu, tak nemají nárok si cokoli vyskakovat... Svoji demenci slušná část potvrdila i chováním v Blance... Tam dokonce k pomlácení nepotřebovali ani ošklivou IAD...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 13.7.2015 11:52

treba protoze vedlejsi jsou plne jednosmerek, zajizdek, kocicich hlav, parkujicich aut a nejsou v nich obchody...
a mimochodem, proc porad cpeme chodce na hlavni ulice? mohou prece chodit vedlejsimi, tam nebudou autum prekazet.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 13.7.2015 11:41

Proč má stále někdo potřebu cpát cyklisty na hlavní ulice? Okolo je tolik pěkných vedlejších ulic pouze s lokálním provozem, kdy by podle mě nikdo nikomu nepřekážel. To myslím obecně.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 13.7.2015 11:24

to me tedy mrzi, ze i MS tady vypousti informace, ktere vedou k nafouknuti cele veci a vlne nenavisti vuci jakekoli jinakosti.
- piktogram se dava doprostred koleji leda tam, kde neni jina moznost prujezdu (vysehradsky tunel, karlovy lazne). jezdit na kole pri kraji je v techto situacich nebezpecne. a dopravu to nebrzdi, jedna se o kratke useky, casto s OR 30.
- v jecne zadne stromoradi padnout nemusi. bud se obetuje pruh IAD (zhruba po melounovu) a dale po chodniku (drsnejsi reseni, ale vzhledem k aktualni neobyvatelnosti jecne by bylo ku prospechu), nebo se pojede po chodniku uz odzdola. mozne to je a v zahranici by to bylo zcela bezne. spolu s rekonstrukci chodniku by bylo mozne tam soupajici chodnikovy cyklopruh zavest.
- "v prvni rade vymistit auta z koleji, pak stromoradi". spatne. to je pristup z let 70.,/80., ktery nas dovedl do dnesnich problemu. spravne reseni: snizit intenzity provozu aut tak, aby tramvajim neprekazely, rozsirit chodniky, zvysit propustnost pro chodce a cyklisty.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.7.2015 7:22

Ale houby: na bok tramvají se zvenku instalují madla, v zastávce Štěpánská se cyklista sedící na kole čapne madla a vyveze se i s kolem na Pavlák. Vy taky neumíte nic vyřešit. :D (Hádám, že všichni cyklisti jsou pro.)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.7.2015 23:09

Petrpes píše:Das idioten bande :D Ale je to spíše k pláči...
Takhle si cyklisti akundrát zadělají na daleko větší nenávist ostatních. To je jako s nespravedlivou podporou menšin, taky si tím získali patřičnou oblibu u většiny :)
Jen doplním, že v tomto případě nešlo o cyklisty, ti sami takovou věc považují za naprosto absurdní. Ale Praha 2 si nechala zpracovat jakýsi solitérní cyklogenerel, který spočívá v tom, že jsou vybarveny ulice Prahy 2 a je tam řečeno, že tam budou jezdit cyklisté. A jelikož to drží jednosměrnosti pro auta, tak Žitnou dolů, Ječnou nahoru. Zeptal jsem se, v Ječné kde, zda to cyklogenerel řeší. Prý ne, prý je to vize a kudy to projede vyřeší až projektanti při stavbě. Tak jsem namítl, že v Ječné buď padnou stromy, nebo jeden pruh pro auta. To samozřejmě P2 nechce, takže kdosi z výboru dopravy řekl, že tedy proč by to nahoru nešlo po těch kolejích. Nikdo to nekomentoval, ale domnívám se, že proto, že to bylo něco tak absurdního, že si to reakci na tom výboru nezasloužilo. Nedomnívám se tedy, že by to hrozilo. Ale chtěl jsem ukázat 9001, že jeho vtípek není tak daleko od reality, a že skutečně zazněl a na vlastní uši jsem jej jako návrh slyšel ;-). Já i chápu, že v Dánsku na nějaké lince tram, kde je int. 30 minut, to možná jde, ale v Ječné fakt ne a na tom se asi shodne kdokoliv rozumný.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 11.7.2015 22:03

Das idioten bande :D Ale je to spíše k pláči...
Takhle si cyklisti akundrát zadělají na daleko větší nenávist ostatních. To je jako s nespravedlivou podporou menšin, taky si tím získali patřičnou oblibu u většiny :)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.7.2015 21:47

9001 píše:
Petrpes píše:V první řadě by mělo být dostat auta z kolejí, když zbyde místo, ať se klidně dělá stromořadí :lol:
V dnešní úžasné době se ti tam ještě nakreslí piktogram pro cyklisty do prostřed kolejí :lol:
Se ti to vtipkuje ;-). Praha 2 si zpracovala sama cyklogenerel, kde cyklisté mají jet Ječnou nahoru. Na jejich výboru dopravy jeden jejich zástupce s vážnou tváří tvrdil (poté, co jsme se jemně optali, kam že se nějaký cyklopruh v Ječné vejde), že nevidí problém, aby cyklisté Ječnou nahoru jezdili po tramvajových kolejích. Prý to viděl v Dánsku ;-).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 11.7.2015 11:54

Ekoteroristi a cykloteroristi nechápou, že ve městě by měla být první tramvaj.
Pak dejme tomu chodec, cyklista a :auto ! Ale zatím to vypadá tak že ta tramvaj je bohužel poslední, nebo předposlední.
Poslední je chodec, první nepochopím proč cyklista...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 11.7.2015 11:44

Petrpes píše:V první řadě by mělo být dostat auta z kolejí, když zbyde místo, ať se klidně dělá stromořadí :lol:
V dnešní úžasné době se ti tam ještě nakreslí piktogram pro cyklisty do prostřed kolejí :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 11.7.2015 11:40

V první řadě by mělo být dostat auta z kolejí, když zbyde místo, ať se klidně dělá stromořadí :lol:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 10.7.2015 9:42

Martin Šubrt píše:
pawel píše:bude se belehradska celkove rekonstruovat i v useku jugo-rumunska? zatim tam je nova trat, silnice a chodniky jsou ale beze zmeny.
Pokud vím, tak nebude. V rozsahu akce TSK byl jen úsek Rumunská - Otakarova. Je mi z toho smutno, protože od Bruselské se drží až na křižovatku s Jugoslávskou zbytečně osovka 3,5 metru, mohla být 3,0 m, a s lehkou úpravou chodníku tam šlo vykouzlit ještě před Rumunskou a pak za Rumunskou bumlík. Takhle se tam zas bude střídavě parkovat a i když ne, širší auta budou na koleje zasahovat. Takže žádné řešení dlouholetého problému.
no ja bych spis rozsiril chodniky a doplnil stromoradi, kazdopadne diky za odpoved!

Odpovědět