A abych poskytl také krátkou odpověď: V Brně
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Mně osobně, vzhledem k velmi krátkým mezizastávkovým vzdálenostem, přijde 70 opravdu nepříliš přínosný a nehospodárný...no luxus, spíš prostě nesmysl. Prostě na to nemáme vhodné tratě a to nikoliv technicky, nýbrž provozně. Jak říká Bobik, jde TAKÉ o ten rozhled - abych to ze 70 byl schopen PROVOZNĚ zastavit k překážce, potřebuji minimálně 200 a více metrů. Ta rovinka u Černého koně to víceméně splňuje, ale třeba ten horizont "lochnesky" před Belárií nepřekonávám víc než 50. Prostě musím počítat s tím, že za horizontem stojí vlak, který zdehl, nebo před něj zrovna někdo skočil. Kam nevidím, tam neletím. Navíc proč to letět plnou, abych to za horizontem musel "škrtit". Ta dynamika jízdy musí dávat smysl - takže to rozhulákám od Koně, bo tam krásně vidím. Ale pak setrvačností překonám horizont, což je zaprvé bezpečné a zadruhé hospodárné a ono se to pak k té Belárii ještě krásně rozparádí. Ale letět přes horizont 70 na rozhled je za mně prostě kamikadze!
Takže jeden pokusný úsek a kolik ten má už jen od pohledu omezení. Ještě bych si dovedl představit 70 v úseku Přístaviště - Pobřežní cesta. A možná Hlubočepy - Geologická, ale jen teoreticky, bo ten táhlý oblouk na estakádě nedrží ani po rekonstrukci úplně příkladnou geometrii, jsou tam dilatace a za měnírnou nahoru už mi překáží zářez. Ano, je to táhlé, ale je tam vegetace a zdůrazňuji, že musím být schopen zastavit PROVOZNĚ, aby to dávalo smysl.
A druhým, výrazně omezujícím faktorem, je ostatní provoz, stavebně technická řešení a pražský přístup k tramvaji jako k vozidlu dle 361čky, nikoliv jako k dráze! Přejezdy typu "vjíždíme na pozemní komunikaci" , mračna SSZ jež nedokážou reagovat ani na vozidlo jedoucí 50, a především velmi krátké mezizastávkové úseky jsou pro tyto pokusy hrob I ta Ostrava, pokud vím, má každý 80' úsek vždy delší než 1000m, musí mít nějaké alespoň decentní oplocení, širší ochranné pásmo.
Takže bych to ocenil v Modřanech jen tehdy, kdyby byly zastávky pouze: Braník, Nádr. Modřany, Poliklinika, Levského, Sídl. Libuš.
Úsek Smíchov - Lihovar až v době, když to bude možné odpálit už od vchodu do odbavovací haly a na samostatném tělese. Vypich - Malý Břevnov bez Obory a 3 SSZ. Dědinská - Terminál 3. Zdiby... trať do Modřic, Vsetínská - Krematorium... apod.
Takže jestli můžu vyslovit přání ve prospěch zrychlení a zefektivnění provozu, nikoliv oslnivých čísel, pak prosím, ať se aktivně začne projednávat a udržovat (ne, že uprostřed 70 bude od září viset OR10 na minimálně 2 místech ) snadno dostupná a smysluplná rychlost 60.
Máme co dohánět
OKS Bř. klášter - Vypich doplnit OBOUSMĚRNĚ! * Baterie - Vojenská nemocnice * Hradčanská - Prašný most * Thákurova - přejezd Hadovka * neprudit se silniční 30 na Hercovce * Bulovka - Vychovatelna (a ta na znamení) * Kolbenova - opravit most, nebo to zasypat * úseky OKS Depo Hostivař - Na Homoli * úseky OKS kolem Zahradního města * smyčka Dvorce - Přístaviště * úseky OKS Kavalírka - Kotlářka (doplnit R výhybku) - Poštovka, Krematorium Motol - Hlušičkova.
70 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml
Takže jeden pokusný úsek a kolik ten má už jen od pohledu omezení. Ještě bych si dovedl představit 70 v úseku Přístaviště - Pobřežní cesta. A možná Hlubočepy - Geologická, ale jen teoreticky, bo ten táhlý oblouk na estakádě nedrží ani po rekonstrukci úplně příkladnou geometrii, jsou tam dilatace a za měnírnou nahoru už mi překáží zářez. Ano, je to táhlé, ale je tam vegetace a zdůrazňuji, že musím být schopen zastavit PROVOZNĚ, aby to dávalo smysl.
A druhým, výrazně omezujícím faktorem, je ostatní provoz, stavebně technická řešení a pražský přístup k tramvaji jako k vozidlu dle 361čky, nikoliv jako k dráze! Přejezdy typu "vjíždíme na pozemní komunikaci" , mračna SSZ jež nedokážou reagovat ani na vozidlo jedoucí 50, a především velmi krátké mezizastávkové úseky jsou pro tyto pokusy hrob I ta Ostrava, pokud vím, má každý 80' úsek vždy delší než 1000m, musí mít nějaké alespoň decentní oplocení, širší ochranné pásmo.
Takže bych to ocenil v Modřanech jen tehdy, kdyby byly zastávky pouze: Braník, Nádr. Modřany, Poliklinika, Levského, Sídl. Libuš.
Úsek Smíchov - Lihovar až v době, když to bude možné odpálit už od vchodu do odbavovací haly a na samostatném tělese. Vypich - Malý Břevnov bez Obory a 3 SSZ. Dědinská - Terminál 3. Zdiby... trať do Modřic, Vsetínská - Krematorium... apod.
Takže jestli můžu vyslovit přání ve prospěch zrychlení a zefektivnění provozu, nikoliv oslnivých čísel, pak prosím, ať se aktivně začne projednávat a udržovat (ne, že uprostřed 70 bude od září viset OR10 na minimálně 2 místech ) snadno dostupná a smysluplná rychlost 60.
Máme co dohánět
OKS Bř. klášter - Vypich doplnit OBOUSMĚRNĚ! * Baterie - Vojenská nemocnice * Hradčanská - Prašný most * Thákurova - přejezd Hadovka * neprudit se silniční 30 na Hercovce * Bulovka - Vychovatelna (a ta na znamení) * Kolbenova - opravit most, nebo to zasypat * úseky OKS Depo Hostivař - Na Homoli * úseky OKS kolem Zahradního města * smyčka Dvorce - Přístaviště * úseky OKS Kavalírka - Kotlářka (doplnit R výhybku) - Poštovka, Krematorium Motol - Hlušičkova.
70 (80) je sranda, která něco stojí, má v Praze omezené možnosti uplatnění, musí tomu být extra přizpůsobena (homologovaná) vozidla, trakční vedení, i trať...jsou to citelné náklady s mizernou efektivitou v našich podmínkách.
Naopak 60 je rychlost, kterou můžeme rozšířit bez výrazných nákladů okamžitě a brání jí jen úřední šiml
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nikde. Tedy, teoreticky by se asi našlo, ale bude to opravdu jenom teoretický, něco jako spousta šedesátek, kde sice cedulky visí, ale reálně se tam té rychlosti nedá dosáhnout (nebo tak na vteřinu), protože krátký, nebo protože rozhled.
Teoreticky by to šlo třeba na Trojská - Nad Trojou, prakticky nevím, nevím, fůra přejezdů, zas tak přehledný to tam není, oblouk...
A na PK, i kdyby tam nakrásně visela silniční 70, mám drobet obavu, jak by se na to tvářili policajti, vzhledem k zábrzdný vzdálenosti.
Teoreticky by to šlo třeba na Trojská - Nad Trojou, prakticky nevím, nevím, fůra přejezdů, zas tak přehledný to tam není, oblouk...
A na PK, i kdyby tam nakrásně visela silniční 70, mám drobet obavu, jak by se na to tvářili policajti, vzhledem k zábrzdný vzdálenosti.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kde by mohly být výhledově další úseky se sedmdesátkou?
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Musíte si to užít, než vám tam zřídí uprostřed další zastávku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vyvěšen je, legislativa nebrání, DP se taky nebrání, nakonec ani není důvod, jen jaksi nemáme příliš vozů, které by takovou rychlostí mohly jezdit.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Prý bude / je vyvěšen rychlostník umožňující v úseku černý kůň - belárie jet až 70 km/h. To už tomu nebrání nějaká legislativa? Z doslechu nebo ze školení jsem měl informace, že se tomu DP bránil, protože prý bychom jako řidiči museli mít přísnější zdravotní prohlídky?? Co je na tom všem pravdy? Kdo ví jak to ve skutečnosti je, tak nechť odpoví. Díky.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jel jsem x10 nahoru a skleněné kulisy jsou naštěstí opravdu jen nad elektrifikovanými kolejemi Nového spojení. Nahoře je toho víc, protože je tam pod dráty i ta úvrať do depa. Ovšem co bylo trochu překvapení, že ten již položený oblouku od dilatací směrem do zastávky Krejcárek byl zase rozebraný Asi to nevyšlo na první dobrou no...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Počkej...pocem, Ivane... Já sice jako nevím, jestli je to akce Jardy , ale teď, si říkám, skrze ty dráty... že tohle nad elektrifikovanou kolejí být musí. Znáte takové ty plechové sítě, kvůli kterým jste nikdy nemohli koukat z mostu na vlaky? Tak doufejme, že to bude jen nad těmi elektrifikovanými kolejemi. Ostatně i dřív to tam bylo, akorát v horizontálním provedení a zavěšené pod mostovkou. Tohle má být asi hezčí... jenže
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Prej zákaz vstupu.
Si tam léta kratim cestu, kolem kolejí je místa dost.
Si tam léta kratim cestu, kolem kolejí je místa dost.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ty skla budou nejspíš nutnost, počítám, z důvodu nějakýho předpisovýho nesmyslu z ranku "ochrana idiotů". Aneb sice je tam zákaz vstupu, ale pod tím jsou dráty a silnice a vůbec a co kdyby náhodou...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A k čemu tam ty skla, proboha, vůbec jsou? Na most je zakázán vstup, hluku na otevřeném svršku je minimální, nehledě na to, že tam nejsou obytné domy a hned pod tim vede velká dráha bez zdí. Jedině snad to, aby se utratily peníze, nebo aby se cestujícím zhoršil výhled
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pecka, díky za foto. Těším se na svezení.
Jen ty zvýšené skleněné obruby na estakádě... Výdrží čisté a bez grafitti? Jestli ne, tak to efekt vzdušné stavby dost zprasí a cestujícím zkazí výhled.
Jen ty zvýšené skleněné obruby na estakádě... Výdrží čisté a bez grafitti? Jestli ne, tak to efekt vzdušné stavby dost zprasí a cestujícím zkazí výhled.