Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
1.) Dnes jsem na vlastní oči viděl (a trochu nafotil), že TT mezi Hradčanskou až kulaťákem se skutečně silně rýsuje, až na jeden (v trase překážející) nemalý výkop před položeným kolejovým křižením Prašný most a jeden další (dnes ještě betonovaný) u konce zástavby od Hradčanské nacházející se v těsné blízkosti již položených pražců TT.
2.) V Myslíkově u Spálené se začíná rýsovat mezi kelejnicemi konečný povrch komunikace - viz. 1. foto.
3.) Mám několik dotazů k technologi W-tram, jenž bude hojně užita při REKO TT v centru, Andělu i Plzeňské (po Kotlářku):
a) Název technologie je podle tvaru úchytů (plastových či jakých, k nimž je vlastní kolejnice přichycena přes pružiny a šrouby) zalívaných betonovou deskou? (Podívám-li se z boku, tak díky jeho dvěma nožkám – velkým hmoždinkám, se dá představit jako dvojité vé.)
b) Základní betonová deska má sahat maximálně k dolní hraně kolejnice, aby mohla být kolejnice v budoucnu vyměněna bez nutnosti výměny "W" úchytů a demolici stávající základní betonové desky? (Není-li další vrstvou dlažba, tak technologická přestávka před další betonáží má usnadnit oddělení vrstev. Osobně bych spíše věřil nějaké, byť tenké, vložené dělící/izolační vrstvě z odlišného materiálu.)
c) Takže když porovnám detaily betonáže kolejnice na Jiráskově náměstí a v Myslíkově (2. a 3. foto), tak ta druhá z nich je špatně, protože přesahuje patku kolejnice?
2.) V Myslíkově u Spálené se začíná rýsovat mezi kelejnicemi konečný povrch komunikace - viz. 1. foto.
3.) Mám několik dotazů k technologi W-tram, jenž bude hojně užita při REKO TT v centru, Andělu i Plzeňské (po Kotlářku):
a) Název technologie je podle tvaru úchytů (plastových či jakých, k nimž je vlastní kolejnice přichycena přes pružiny a šrouby) zalívaných betonovou deskou? (Podívám-li se z boku, tak díky jeho dvěma nožkám – velkým hmoždinkám, se dá představit jako dvojité vé.)
b) Základní betonová deska má sahat maximálně k dolní hraně kolejnice, aby mohla být kolejnice v budoucnu vyměněna bez nutnosti výměny "W" úchytů a demolici stávající základní betonové desky? (Není-li další vrstvou dlažba, tak technologická přestávka před další betonáží má usnadnit oddělení vrstev. Osobně bych spíše věřil nějaké, byť tenké, vložené dělící/izolační vrstvě z odlišného materiálu.)
c) Takže když porovnám detaily betonáže kolejnice na Jiráskově náměstí a v Myslíkově (2. a 3. foto), tak ta druhá z nich je špatně, protože přesahuje patku kolejnice?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na Hradčanské před archivem leží první metry kolejí...
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.jpg.html
napojení na Svatovítskou bude také brzy
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.jpg.html
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.jpg.html
napojení na Svatovítskou bude také brzy
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 4.jpg.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Dle toho co jsem ve středu osobně viděl (a něco málo nafoti), jsem přesvědčen že v rámci omezení zejména stávajícím podjezdem pod železnoční tratí je vytvořen slušný základ pro budoucí podobu prostranství.Proxy píše:Obávám se, že dostatečně neznáš pražské cestující Podle mých poznatků z NH se od tramvaje chodí cestou-necestou, strom nebo trávník by kaštany nezastavilm@rtin píše:Nemyslím si, že by stromky na nástupním ostrůvku někdo rozjezdil..
Proxy: Projektanti se podle mne z minulosti poučili a chodníky navrhli v praktických směrech a až předimenzované kapacitě.
m@rtin: Mezi těmi chodníky zůstalo však dost místa pro budoucí výsadbu zeleně (která by snad mohla být i podél protější strany komunikace u opěrné zdi. (viz. 1. dvě přiložená fota).
Bobik: Přibližnou hranici finální podoby komunikace u podjezdu železnice můžeš vidět na třetí fotce - vybledlé se změní, protože hlavně chodník v podjezdu má být přemístěn do nové "vlastní díry" vpravo a místo něj bude druhý pruh pro IAD směrem na nový Trojský most.
PS: Škoda je jen nutnosti té OR 20 kolem středového sloupu protipovodňového uzavření podjezdu za zastávkou ZC, ale což prostě si budeme muset navyknou, že i na budoucí následnou přímou TT se musí TRAM rozjíždět pozvolna a až spíš při výjezdu z podjezdu, protože víc doprava trať posunout asi skutečně nešlo – moc tam toho místa na dva pruhy IAD nezůstalo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Na Hradčanské už se začíná rýsovat poloha tram tratě a to jednak na stropě vestibulu metra a před Archivem. Celkový pohled na "zastávkovou" část Hradčanské.
Na jižním předmostí mostu Svatovítská je doasfaltováno (dokonce už je na nový sloup (přes most) zavěšena stávající trolej), na severu přibylo zase pár pražců a kolejnic (pokračování asi až při výluce).
Také pokračují práce na bezbariérových nástupištích "nové" zastávky Vítězné náměstí.
Na jižním předmostí mostu Svatovítská je doasfaltováno (dokonce už je na nový sloup (přes most) zavěšena stávající trolej), na severu přibylo zase pár pražců a kolejnic (pokračování asi až při výluce).
Také pokračují práce na bezbariérových nástupištích "nové" zastávky Vítězné náměstí.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Obávám se, že dostatečně neznáš pražské cestující Podle mých poznatků z NH se od tramvaje chodí cestou-necestou, strom nebo trávník by kaštany nezastavilm@rtin píše:Nemyslím si, že by stromky na nástupním ostrůvku někdo rozjezdil..
Re: Rekonstrukce TT
Nemyslím si, že by stromky na nástupním ostrůvku někdo rozjezdil..Bobik píše:No minimálně (když pominu most) tam trošku chyběj silnice a jiný drobnosti. No a tak předpokládám nějakej nájezd stavební techniky až se to bude dělat "nafurt". Tak proto mi přišlo zbytečný cpát tam teď nějaký kytičky, který by beztak potom rozjezdili.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
No minimálně (když pominu most) tam trošku chyběj silnice a jiný drobnosti. No a tak předpokládám nějakej nájezd stavební techniky až se to bude dělat "nafurt". Tak proto mi přišlo zbytečný cpát tam teď nějaký kytičky, který by beztak potom rozjezdili.
Re: Rekonstrukce TT
A na to jsi přišel jak?Bobik píše:Kucí neblbnětě Dyk je to tam jen dočasný (krom kolejí) a celý se to bude předělávat až se (nejdřív) za dva roky postaví ten novej most. Takže proto si myslím že to zalili betonem, prostě "nas.at na hrob, žádný kytky" beztak se to bude zas bourat.
Nový uzel Nádraží Holešovice se samozřejmě bourat nebude, ten je připravenej v současné poloze na napojení na NTM.
Re: Rekonstrukce TT
i já jsem to chválil, ale spíš jsem mluvil o křižovatce. každopádně je to lepší než dříve, ale dalo se to udělat i lépe - nechtěl jsem ale být škarohlíd:) nicméně s těmi stromy mi marek b. mluví z duše. taky cyklopruhy se tam někam mohly vtěstnat.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
Kucí neblbnětě Dyk je to tam jen dočasný (krom kolejí) a celý se to bude předělávat až se (nejdřív) za dva roky postaví ten novej most. Takže proto si myslím že to zalili betonem, prostě "nas.at na hrob, žádný kytky" beztak se to bude zas bourat.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Kdyz si nekdo, kdo umi rysovat ci tvorit nacrtky udela volno, stravim u nej hodiny vysvetlovaniim a zpracovanim navrhu.
Samozrejme jsem opomenul zminit, ze me reseni by bylo vyrazne drazsi a znamenalo by sahnout i do mostu zeleznicni trate.
Samozrejme jsem opomenul zminit, ze me reseni by bylo vyrazne drazsi a znamenalo by sahnout i do mostu zeleznicni trate.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
MOp: Ty politické výlevy sis opravdu mohl odpustit. Občas je tady jako na idnesu, kde jsou schopni Paroubka s Nečasem vnést i do diskuze o vaření.
Opět jak je tvým dobrým zvykem kritizuješ,že něco mohlo být lépe, ale nic v reálu nevytvoříš. Co kdyby si udělal nákres jak to mohlo vypadat...
Opět jak je tvým dobrým zvykem kritizuješ,že něco mohlo být lépe, ale nic v reálu nevytvoříš. Co kdyby si udělal nákres jak to mohlo vypadat...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Obávám se, že zábradlí časem a velice brzy bude..
Stromy - no comment. Trefils hřebíček na hlavičku. Tvé postřehy mne čím dál více ubezpečují v tom, že z tebe vyroste myslící projektant či někdo takový.
Měl jsem v umyslu onehdá komentovat čísi poznámku - jéje, tady to prokouklo, ale zdravotní stav mi to neumožnoval. Mě se tedy nezdá, že by to byl nějaký zázrak. Pouze tím, že je to nové a zářící novotou jako modrý pták, devítka a kecy veřejné.. Mě se naopak zdá, že zvítězila megalomanská adfaltobetonová lobby. Toto místo mohlo být vyrobeno s citem, noblesou a hlavně funknčně daleko lépe! Muselo by se ale chtít a používat mozek.
Na druhé straně uznávám, že současné řešení zastávek není vůbec špatné a snažilo se vytežit maximum za relativně přijatelné náklady.
Stromy - no comment. Trefils hřebíček na hlavičku. Tvé postřehy mne čím dál více ubezpečují v tom, že z tebe vyroste myslící projektant či někdo takový.
Měl jsem v umyslu onehdá komentovat čísi poznámku - jéje, tady to prokouklo, ale zdravotní stav mi to neumožnoval. Mě se tedy nezdá, že by to byl nějaký zázrak. Pouze tím, že je to nové a zářící novotou jako modrý pták, devítka a kecy veřejné.. Mě se naopak zdá, že zvítězila megalomanská adfaltobetonová lobby. Toto místo mohlo být vyrobeno s citem, noblesou a hlavně funknčně daleko lépe! Muselo by se ale chtít a používat mozek.
Na druhé straně uznávám, že současné řešení zastávek není vůbec špatné a snažilo se vytežit maximum za relativně přijatelné náklady.
Naposledy upravil(a) MOp dne 26.5.2010 0:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Rekonstrukce TT
Zajímavější je že se tam nevysadilo ani zábradlí. Takový otevřený prostor na ulici se už jen tak nevidí.Marek B. píše:Mohl by mě někdo vysvětlit...
Re: Rekonstrukce TT
Mohl by mě někdo vysvětlit, proč se na několikametrový zastávkový ostrůvek Nádraží Holešovice ZC a všude na okolních chodnících nemohl vysadit ani jeden strom a vše se bezskrupulózně zabetonovalo/zaasfaltovalo? Že by byly všude IS? - tomu nevěřím ani náhodou. Zase si evidentně někdo hodně zjednodušil život.
Jo a čím se brousí reko TT, když v Praze není zapůjčený kolejový brus? Já jen že TT Holešovice - Ke Stírce je celá zbroušená.
Jo a čím se brousí reko TT, když v Praze není zapůjčený kolejový brus? Já jen že TT Holešovice - Ke Stírce je celá zbroušená.