Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo tak, už to chápu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Já vím, já to vysvětlovat nepotřebuju. Nastiňoval jsem pohled cestujícího, který musí opustit předčasně tramvaj. Např. sám mám problém nějakým svým kamarádům vysvětlovat čerpání přestávky mimo vůz. Nechápou to. Ještě nějak poberou střídání se svačinářem, ale skákání z vozu na vůz fakt vůbec.
Takže vysvětlovat někomu, kdo musí z tramvaje, že tramvaj se musí otočit, protože někdo chce jet i na druhou stranu, a protože bla, bla, bla...
Cestující to fakt nezajímá, takže ano - je to nutné, ale vypadá to blbě a dobrou reklamu nám to nedělá. A o tom jsem mluvil.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Obratové časy nás tu taky trápí, jelikož se nám jakákoliv nepravidelnost neuvěřitelně natahuje tím, že se přes všední den prakticky nedá umazávat zpoždění.
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.
Je to ale fakt případ od případu.
A fakt nikdo nerovná, aby nám tu správně blikaly čtverečky. Prvotní zájem je, aby se minimalizoval dopad na cestující, pak na řidiče. Z toho ale plyne, že se tomu člověk věnovat musí. Obracení do času je v odpovídajících případech žádoucí, nejde jen o cestující v tramvaji, ale i o ty, kteří čekají na tramvaj do centra. A pokud za sebou jedou tři zpožděné 9 do Řep, pak je fakt nejlepší první otočit do času řekněme přes vozovnu. Cestující pobere ta druhá, která stejně pojede hned z konečné zpět, a první výrazně umenší od vozovny do centra rozestup mezi spoji. Do toho samozřejmě vstupují také BP, střídání a tak. To se všechno zohledňuje.
Je to ale fakt případ od případu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A já ten výraz šoto vždycky myslím s takovou láskou a něhou...
A kdo nutil DP, aby ji zrušil Nezrušil si ji náhodou DP sám
Pohled od řízení tramvaje je zase ten, že mít ve špičce na Spořilově pro l.11 7 minut na obrat je . Podobně průletové jsou teď všechny linky s pauzou mimo vůz. Třeba l. 19 má na Pankráci 6 minut a na Lehovci 8 minut ( i když na Lehovci by mohla mít víc), takže to je jistě nesmírně milovaná linka (řidiči i dispečinkem). Kombinace utažených obratových časů, utažených jízdních dob, rozkopané Prahy a vylepšeného LV, kdy jsou nějakou linkou zaplácnuté i smyčky dříve volné (Synkáč, Žižkov), vytvořila stav, který nějaká kusá kolej na Republice (která navíc vznikne za x měsíců) nevyřeší. Ale nejsem proti, aby vznikla.
Akorát, že to vypadá jako maskovací operace, any NĚKDO nemusel přiznat, že se mu něco nepovedlo, a že máme problémy (s vozy, řidiči, penězi). Tak to zamaskuje další akcí, která to trochu vylepší, ale zase ne moc.
A ještě si můžeme dát pohled cestujícího, jelikož magistrát a vedení DP si vytkly za cíl návrat cestujících do MHD. Ovšem pokud jezdíme metodou náhodného výstřelu, díra - 3 tramvaje - díra a pokud vyhazujeme lidi před cílem jejich cesty, aby se tramvaj správně seřadila v počítači, tak tento způsob přesvědčování lidí, aby se vrátili do MHD, se mi zdá poněkud nešťastný.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tyhle výkřiky, že je všechno šoto, co se mně trochu nepozdává, mě tu fakt nebaví. Přelévá se to sem z uřvaných zelených a debatě to neprospívá, jen ji to destruuje.
Pohled od řízení dopravy, který se sem snažím vnést, je, že současný stav manipulačních tratí v centru prostě nestačí. Stačí půlhodinový odklon tří linek, kdy se nám prohází pořadí, čili běžná záležitost, a rázem je bordel v půlce města. Ve smyčkách nevychází koleje, nevychází střídání, vláčkuje se a vznikají "díry". Musí se obracet po trase a odstavovat do času, prohazovat pořadí, ale kde? Na konečných to jde kvůli hustotě provozu výjimečně. Florenc je plná hned. A co nám zbývá dál? Nakonec se to nabaluje a rovnání trvá hodiny. Vysmívanou kusou kolej na Barrandově používám denně, obdobně odstavnou v Modřanech. Jak se hodí předjízdná nástupní ve Spořilově a jak chybí ta u výstupní. To jsou všechno věci, které nejsou tolik patrné, ale výsledný bugr zaregistruje každý.
Ty kusé koleje fakt pomohou. Byť trať přes ul. Na Florenci ideálně s odstavnou kolejí by samozřejmě zase byla něco úplně jiného.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na Florenci majitelé realit nesouhlasí, ale můžou to zkusit na druhou stranu: jednokolejná bloková smyčka Nám.Rep. - V Celnici - Masaryk. nádr.
Tam snad tramvaj nikdy nejezdila, takže mnohem víc šoto.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Odpověď...
V současnosti probíhající rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem měla podle původních plánů skončit v pátek 15. října. Během prací jsme ale v místech pro přesun nové trati narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, něž na nich postavíme nové tramvajové těleso.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak obnovení (manipulační) trati, nebo alespoň její části v ul. Na Florenci bychom asi uvítali raději, když je to i trochu stranou, ale ...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak já chápu, že se to šoto musí maskovat za něco smysluplnýho.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Florenc právě výrazně nestačí.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ehmm, zrovna tady se nabízí smyčka Florenc. Nějak mi z tý kusý koleje na Republice spíš čouhá šoto, maskovaný pohádkou o odstavech. Už vidím chcíplotinu, vraženou zrovna mezi dav turistů před Obecním domem...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
P_V: Zlepšení operativnosti. V centru nám zoufale chybí odstavná místa, kam se dají vystrčit vozy po nehodách či se závadami. Rozumím, že to navenek není tolik vidět, ale jde o podstatnou součást snahy o stabilitu systému. A ještě víc nám chybí možnosti otáčet vlaky na trati.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
PV: počty srdovek.
K nábřeží: Během prací jsme v místech, kam jsme měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali, a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby si zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso. V mezičase jsme realizovali ostatní práce tak, abychom případný skluz zkrátili na minimum. Povedlo se nám jej zkrátit na dva týdny. Cestujícím i řidičům se nicméně omlouváme za nepříjemnosti,“
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... em-nabrezi
K nábřeží: Během prací jsme v místech, kam jsme měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali, a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby si zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso. V mezičase jsme realizovali ostatní práce tak, abychom případný skluz zkrátili na minimum. Povedlo se nám jej zkrátit na dva týdny. Cestujícím i řidičům se nicméně omlouváme za nepříjemnosti,“
https://www.dpp.cz/spolecnost/pro-media ... em-nabrezi
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Na jednu stranu chtějí maximální odhlučnění, mazání, pryžové rohože a L profily (vejde se to vůbec nad strop metra?). Na druhou stranu tam budou minimálně využívané výhybky a srdcovky, které kromě finančních nákladů budou generovat i hluk.
Co znamenají ta čísla v šifře "konstrukce 3x6"?
Co znamenají ta čísla v šifře "konstrukce 3x6"?
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Chystá se rekonstrukce Revoluční včetně křižovatky Nám. Republiky.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/460750
Stávající konstrukce tramvajové trati v úseku náměstí Republiky je tvořena kolejnicí NT1 na betonových pražcích a povrchem z velké dlažby. Nová konstrukce trati bude tvořena kolejnicí NT1 na dřevěných pražcích s povrchem z velké dlažby. Bude se jednat o konstrukce 3x6 a konstrukci 1x1, na kterou bude navazovat kusá kolej v délce cca 33 metrů ve směru k ul. Na Příkopě.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/460750
Stávající konstrukce tramvajové trati v úseku náměstí Republiky je tvořena kolejnicí NT1 na betonových pražcích a povrchem z velké dlažby. Nová konstrukce trati bude tvořena kolejnicí NT1 na dřevěných pražcích s povrchem z velké dlažby. Bude se jednat o konstrukce 3x6 a konstrukci 1x1, na kterou bude navazovat kusá kolej v délce cca 33 metrů ve směru k ul. Na Příkopě.