Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
DPmPET
- Uživatel
- Příspěvky: 385
- Registrován: 01.2.2007 20:24
- Bydliště: Praha 6,Petřiny
Příspěvek
od DPmPET » 02.7.2010 18:26
MOp píše:Většinou je problém v rozlámaných plastových svěrkách, které tu kolejnici drží na místě, uvolní se, a pohybem kolejnice, kterou v tu dobu nic nedrží usmyknou upevňovací šrouby. Šrouby se nachází ve zrezlých kolejničkách, špatně se vyměnují atd...
Tak ono je to upevnění na tvrdo,proto se od toho ustupuje,nikdy sem se nesetkal že by byla plastová svěrka zlomená(u drážkových pražců) nebo usmýknutá,ohledně rezavých drážek či kolejniček to není zas takový problém,drážka se vyčistí a vymění se šroub.Horší je to ,když opravdu drážky jsou zalité betonem.Tak už opravdu zbývá použít původní šrouby.Velká slabina tohoto systému.
DPmPET
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 02.7.2010 15:02
Tak plastová svěrka je to poslední, v čem by byl problém. Ta je z polyamidu a ten se dá odstranit celkem snadno. Někde mám fotku, jak taková svěrka klidně doutná a tím se sama odstraňuje.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 02.7.2010 14:51
Většinou je problém v rozlámaných plastových svěrkách, které tu kolejnici drží na místě, uvolní se, a pohybem kolejnice, kterou v tu dobu nic nedrží usmyknou upevňovací šrouby. Šrouby se nachází ve zrezlých kolejničkách, špatně se vyměnují atd...
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 02.7.2010 14:42
My ale asi nevíme, jaký byl důvod, že se drážkové pražce nerecyklují ale bourají. Jestli za tím stojí špatný stav pražců, nevhodná konstrukce vzhledem k automobilní zátěži, větší změna geometrie, snaha o jednotnou konstrukci svršku, snaha o větší zakázku...
-
kasme
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od kasme » 02.7.2010 11:05
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 02.7.2010 10:22
Ano. Jsem moc zvědavý, jak bude vypadat první výměna železa na upevnění W-tram na betonové desce. Jestli půjde odstranit svrchní vrstvu betonu a jestli budou uzly upevnění použitelné pro výměnu kolejnic. Ale to se bohužel nejspíš dozvíme až v horizontu 15 let, kdy by třeba mohla být výměna kolejnic ve Vyšehradském tunelu.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 02.7.2010 10:17
Myslím, že se tím krásně ukázalo, že i dnešní praxe. Zabetonování pražců a další způsoby rekonstrukcí lze hodnotit po opravdu dlouhé době.
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 02.7.2010 9:53
Dovolil bych si k tématu rekonstrukce TT upozornit na probíhající práce na křižovatce ulic Radlická a Plzeňská. Probíhá zde demontáž křižovatky na drážkových pražcích TB92V, které byly před 15 lety deklarovány jako geniální řešení umožňující výměnu kolejové konstrukce bez vybourání pražců. Posuďte sami jak to dopadlo.
-
Kalanis
- Uživatel
- Příspěvky: 97
- Registrován: 04.10.2008 17:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kalanis » 30.6.2010 23:12
Tak tady to je...
Inspiroval jsem se stavem k 1970, návrhem od Satry a požadavkem na zakopání Holešoviček. V horní polovině jsou povrchy, v doní podzemí.
Zastávky Vychovatelna jsou přesunuty ke křižovatce a smyčce, Bulovka blíže DC. Busy jsou taženy nadále po povrchu, hlavní dopravní proudy ale pod zemí.
Variantně je možno vrátit tram do Holešoviček, avšak způsob nacvaknutí na stávající síť u mostu Barikádníků mi zatím uchází. Do té doby lze realizovat "Pankrác" - podélné stání na vyvýšeném tělese.
Pro zvětšení ve Firefoxu funguje Ctrl + +
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Kalanis
- Uživatel
- Příspěvky: 97
- Registrován: 04.10.2008 17:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Kalanis » 30.6.2010 21:25
On ten stávající projekt má jednu vadu - Holešovičky na povrchu (už teď průser). Tudíž celý prostor MÚK Bulovka by měl jít přehrabat do stavu, do kterého měl být postaven už na začátku (Liberecká POD Zenklovu). A vzhledem k tomu, že poslední zhoupnutí, ze kterého lze pokračovat plynule ve spádu do milánem hloubeného tunelu, je ještě před nadjezdem s Davídkovou...
Jo, pak lze kvalitně obnovit uliční prostor včetně Kobylisské zatáčky a případné smyčky tamtéž. Linkové vedení pak může následedovat.
FN Bulovka má z pohledu dopravy jeden problém - je na příliš malém prostoru se značným převýšením (kopec). Tam už koleje (natož smyčku) nesložíte.
Dejte mi tak dvě hodinky času, abych něco z fleku zkusil nakreslit...
-
mart337
- Uživatel
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21.8.2008 22:26
Příspěvek
od mart337 » 30.6.2010 19:31
Nevidim problém vést nahoru jeden a půl metrolinky. Kde je psáno, že ti tam musí jezdit všechny spoje. Zrovna tak jako na d9 či d17 můžeš nahoru poslat taky jenom půlku spojů a druhou ukončit na Palmovce.
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 30.6.2010 16:59
mart337 píše:
Dovolil bych si souhlasit s 9001, nemyslím si že každé tři čtyři stanice musí být smyčka. Lidi z úseku Bulovka - Kobylisy by byli nadšení z toho, že jim tam večer pojede jenom d10 a nic víc. Navíc řešit kam ji nacpat a majetkoprávní vztahy. To není žádná prča viz řešení konečné autobusu 205 Zelený Pruh - nevyřešení vztahů přineslo prodloužení na Zemanku a otáčení U Dobešky.
Navíc řešit to takhle násilně ukončením, to bys pak mohl třeba nechat zbudovat pro d3 konečnou Modřany poliklinika, protože tam ti taky vystoupí gro lidí a na Levského nechat jen d17.
A kde je psáno, že by tam zůstalo současné LV? Lidí z úseku Bulovka-Kolbylisy je nula nula prd a hlavně by tam byla protažena CD/CT linka 25. Pokud se bude realizovat systém metrolinek, jsem zvědav, jestli se někdo odváží poslat na Okrouhlickou 2 emka po 2 minutách/špička. Jedno emko by zas na Bulovce bylo málo.
-
m@rtin
- Uživatel
- Příspěvky: 598
- Registrován: 02.1.2007 19:29
- Bydliště: Praha - Ruzyně
Příspěvek
od m@rtin » 30.6.2010 16:56
9001 píše:Ono toho moc nevymyslíš, protože bulovka je daleko tak jako tak.
Mohl by třeba Absoult dát aspon malou představu jak by měla Bulovka za pár let vypadat?
Stačí zadat do yvhledávače "Libeňská spojka"
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/v ... ka-spojka/
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 30.6.2010 16:09
Ten nápad s Poliklinikou Modřany by na Ropidu měl šanci
-
mart337
- Uživatel
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 21.8.2008 22:26
Příspěvek
od mart337 » 30.6.2010 15:55
m@rtin píše:9001 píše:
Spíš je otázka o potřebnosti smyčky. nevím, ale cesta Kobylisy - Palmovka je výhodnější tram než metrem a to i zůstane.
Smyčka by potřeba byla, protože za Bulovkou do Kobylis jezdí tramvaje poloprázdné. Hodně lidí jezdí od Palmovky právě do stanic Stejskalova, Vosmíkových a na Bulovce se většinou tramvaj vyprázdní. Taková 24 je v úseku Bulovka-Kobylisy úplně zbytečná.
Dovolil bych si souhlasit s 9001, nemyslím si že každé tři čtyři stanice musí být smyčka. Lidi z úseku Bulovka - Kobylisy by byli nadšení z toho, že jim tam večer pojede jenom d10 a nic víc. Navíc řešit kam ji nacpat a majetkoprávní vztahy. To není žádná prča viz řešení konečné autobusu 205 Zelený Pruh - nevyřešení vztahů přineslo prodloužení na Zemanku a otáčení U Dobešky.
Navíc řešit to takhle násilně ukončením, to bys pak mohl třeba nechat zbudovat pro d3 konečnou Modřany poliklinika, protože tam ti taky vystoupí gro lidí a na Levského nechat jen d17.