Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 02.6.2021 19:39

Treba tak, ze budeme motivovat lidi k tomu, aby jezdili autem mene nez v soucasnosti. K tomu patri mj. i kvalitni, prostupna a bezpecna infrastruktura pro pesi, a to vcetne starsich lidi, zen a deti.
(A ne, nechci tady rozjizdet zadnou velkou debatu, ale neda mi to, kdyz tu nekdo oznacuje zcela vecny a slusny prispevek spoludiskutujiciho za 'kecy' a jeste doda velkou davku ironie.)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 02.6.2021 19:04

FiJi píše:
02.6.2021 11:19
Ulice (i křižovatky) jsou veřejná prostranství a mají sloužit všem, nejen autům. Tedy i pěším, cyklistům, MHD…
Super, tleskám za krásné prohlášení. Jak od nějakýho moderního politika, co "drží prst na tepu doby". Ovšem trošku nechápu, jak konkrétně nám tyhle "krásný kecy" pomůžou ty ucpaný ulice (i křižovatky) odecpat.... 8-)

FiJi
Uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 29.11.2012 21:19

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od FiJi » 02.6.2021 11:19

Markus píše:
31.5.2021 15:08
Ta křižovatka zatím kráčí alespoň pohledem kapacity v čase zpět
Naštěstí už se kapacita křižovatky neposuzuje jenom podle toho, kolik jí projede aut. Ulice (i křižovatky) jsou veřejná prostranství a mají sloužit všem, nejen autům. Tedy i pěším, cyklistům, MHD…

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 01.6.2021 13:45

Jak mne už tady ETWapp upozornil, světla tam asi budou natvrdo a ne jen blikající panáček. Stožár na světla tam sice moc vidět na fotkách není, ale ta plná čára před přechodem o něčem svědčí. Takže asi světla půjdou *- v současném rytmu, s tím že na přechodu asi bude zelená pro chodce při a nebo těsně před zelenou od vodárny. Bude to holt asi brzdit pruh od vodárny na Táborskou, ale jinak mne nic jiného rozumného nenapadá. Ideál to sice není, ale v rámci zajištění bezpečnosti toho přechodu to asi je OK.

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od František Nyklíček » 01.6.2021 10:11

Markus píše:
31.5.2021 13:03
Akorát na té poslední fotce (...) nechápu ten nový přechod od Centrotexu k zastávce, proč nestačil ten co je nahoře u rohu s Děkanskou vinicí? Možná mi něco uniká, ale tahle to vypadá, že chtějí zastavit auta co tam budou přijíždět ze 3 směrů (z Nuslí, z Podolí tj. Lomnického a ještě od kongresáku tj. Na Pankráci) prakticky ještě v křižovatce, to vypadá na celkem deadlock, znám to tam dobře a hodně lidí tam mění pruhy, z Podolí chtějí zpravidla na magistrálu apd.
Vážně byste chtěl honit lidi od Lomnického až nahoru (ještě podél výfuků), aby pak po ostrůvku přešli zase dolů? Ulice holt není dálnice a město není jen pro auta - stačí ta zběsilost pro pěší o kus vedle. Předpokládal bych, že přechod bude normálně součástí křižovatky, a nebude tedy mít odspoda vlastní semafor pro auta. Semafory těsně za křižovatkou mi také přijdou jako hovadina, ale to snad nebude tento případ.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 31.5.2021 22:13

9001 píše:
31.5.2021 21:24
Demon:Bohatě stačí něco, co nepropíchne vozidlo jako párátko ;-)
Což by splnil akorát řetěz a to neni úplně výkřik designu.
Za mě tento typ zábradlí naprosto ready.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 31.5.2021 21:50

No, ty nový klandry už jsou kvůli tomu právě segmentový (a rozložitelný na neškodný prvočinitele), takže tohle by hrozit nemělo.
A co jsem zatím viděl, když to do nich někdo poslal, tak to funguje.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 31.5.2021 21:24

Demon:Bohatě stačí něco, co nepropíchne vozidlo jako párátko ;-)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 31.5.2021 16:00

Bude tam naprosto normální semafor, vždyť je vidět i na fotce. Je tam i stopčára.

Na tomto semaforu v obdobných případech svítí červená jen tehdy, kdy by tam řidič stejně chodce očekával, tj. určitě by se nemělo stát, že tam bude červená současně se zelenou od Vyšehradu nebo od Synkáče, kde předpokládám směrovou šipku. Naopak bych čekal, že zelená tam bude při zelené od Pankráce doleva.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 31.5.2021 15:50

Markus píše:
31.5.2021 13:03
Rekonstrukce na Pražského povstání se mi líbí. Akorát na té poslední fotce (IMG_20210524_143917.jpg) nechápu ten nový přechod od Centrotexu k zastávce, proč nestačil ten co je nahoře u rohu s Děkanskou vinicí? Možná mi něco uniká, ale tahle to vypadá, že chtějí zastavit auta co tam budou přijíždět ze 3 směrů (z Nuslí, z Podolí tj. Lomnického a ještě od kongresáku tj. Na Pankráci) prakticky ještě v křižovatce, to vypadá na celkem deadlock, znám to tam dobře a hodně lidí tam mění pruhy, z Podolí chtějí zpravidla na magistrálu apd.
No úplně ideál to není, ale ta zastávka bude nejspíš hodně frekventovaná a mít tam jen jeden přechod je docela málo. Proto je asi přidán ten spodní. Na fotce není vidět celý přechod, ale světla jako taková na spodním přechodu asi nebudou, akorát si myslím, že tam bude jen blikající panáček který bude svítit se zelenou na přechodu a chvíli po ní. A myslím že ta zelená s panáčkem budou svítit akorát na začátku kdy bude zelená od Podolské Vodárny. Jinak to podle mne nepůjde.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Markus » 31.5.2021 15:08

Nebudu se pouštět do flame nad nehotovým dílem, uvidíme realitu, mě jen zajímalo, zda to má nějaké technické řešení co zatím nevidím pobrat. Ta křižovatka zatím kráčí alespoň pohledem kapacity v čase zpět, pamatuju si ještě doby, kdy v těch místech toho přechodu byly 3 pruhy, levý odbočovák na magistrálu směr Brno, prostřední rovně a pravý byl převážně pro auta, co jela směr Kavčí hory a čekala, až chodci přejdou. Už tam dlouho nebydlím, ale když tudy jedu, stojí dost aut ze všech těch směrů, co jsem uvedl. No a zpočátku to nezávidím ani chodcům, protože to bude trvat, než si mazáci co to tam právě že dobře znali všimnou, že tam přibyl semafor, zvlášť jestli se naplní má slova a bude to tam postávat, bude zaclánět dodávka či bus, to je hned ...

sebi
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 18.5.2013 16:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sebi » 31.5.2021 13:33

ElWapp píše:
31.5.2021 13:22
Semafory za křižovatkou nejsou nic neobvyklého...
https://mapy.cz/s/dekalahale
...
A je to docela špatný nápad. Zrovna tu první v seznamu jsem už jednou na červenou projel - až na zebře mi došlo, že tam svítí něco červeného.
Když vyjede člověk od Kauflandu, zatáčí za zatáčku kam nevidí, tak kouká v první řadě na chodník a ostrůvek u přechodu jestli na přechod nevleze nějaký chodec. Pokud o semaforu neví, tak si ho nevšimne...
Opravím se, není to "docela špatný", ale regulerně blbý nápad.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 31.5.2021 13:22

Semafory za křižovatkou nejsou nic neobvyklého...
https://mapy.cz/s/dekalahale
https://mapy.cz/s/capapovaca
https://mapy.cz/s/lacatopuje
https://mapy.cz/s/fulomosuzo
jde o to, jaký bude program celé křižovatky...

Markus
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Markus » 31.5.2021 13:03

Rekonstrukce na Pražského povstání se mi líbí. Akorát na té poslední fotce (IMG_20210524_143917.jpg) nechápu ten nový přechod od Centrotexu k zastávce, proč nestačil ten co je nahoře u rohu s Děkanskou vinicí? Možná mi něco uniká, ale tahle to vypadá, že chtějí zastavit auta co tam budou přijíždět ze 3 směrů (z Nuslí, z Podolí tj. Lomnického a ještě od kongresáku tj. Na Pankráci) prakticky ještě v křižovatce, to vypadá na celkem deadlock, znám to tam dobře a hodně lidí tam mění pruhy, z Podolí chtějí zpravidla na magistrálu apd.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 30.5.2021 20:34

Ty bys raději loukotě či bambus ? :lol:

Odpovědět