Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 29.7.2010 10:07

Badeniho x MH http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... o.jpg.html

Hradčanská http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.jpg.html

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 28.7.2010 20:23

trainzjohny píše:
MOp píše:Troufam si s jistotou tvrdit, ze to "dlouhe zastreseni" je spise "dlouhe, zbytecne a drahe zabradli".
Souhlasím se zabradlím, s tím zbytečným už moc ne... alespoň se konečně nebudou lidi z tramvaje valit do silnice jak vlna po celé délce vlaku, ale jen na přechod na začátku stanice.

Co mě ovšem doslova šokovalo byla hromada trubek natřených do bílo-červené a posvařovaná do asi 2m kusů zábradlí připravených na Hlušičkové dnes ráno. Pokud někdo chce v současný době použít při takovéhle rekonstrukci trubkový zábradlí, tak je u mě asi 100 let za opicema.
Nejsou peníze. Proto taky, pokud vůbec, budou mít přechody přes TT na Makovského před kolejemi vyčkávací prostor jen uděalný vodorovným značením. DP má málo peněz, městské části P17 je to fuk, MHMP to nemá jako prioritu, byť jsem se s kolegou s MHMP před opravou snažil, ale projektantovi to nařídit nelze, ÚDI už není a tak se to nějak zflikuje... A podobné prostě pltí pro zabradlí a další vyloženě nenutnou vybavenost. Ale Šteiner se tam před volbama chlubit půjde určitě...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Tonda Ježek » 28.7.2010 19:53

Pokud by vás zajímalo, kam se poděly vytěžené části TT z letních rekonstrukcí, tak jsou zatím uskladněny v depu Zličín 8-)
http://foto-aktualne.mhdcr.biz/thumbnails.php?album=48
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od trainzjohny » 28.7.2010 16:18

MOp píše:Troufam si s jistotou tvrdit, ze to "dlouhe zastreseni" je spise "dlouhe, zbytecne a drahe zabradli".
Souhlasím se zabradlím, s tím zbytečným už moc ne... alespoň se konečně nebudou lidi z tramvaje valit do silnice jak vlna po celé délce vlaku, ale jen na přechod na začátku stanice.

Co mě ovšem doslova šokovalo byla hromada trubek natřených do bílo-červené a posvařovaná do asi 2m kusů zábradlí připravených na Hlušičkové dnes ráno. Pokud někdo chce v současný době použít při takovéhle rekonstrukci trubkový zábradlí, tak je u mě asi 100 let za opicema.

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od DPmPET » 28.7.2010 15:05

Tak na Poděbradské jsou 2 typy přechodových kusů (z NT 1 na S 49,B1 na S49)vyfrezované z bloku.Použité přechodové kusy (z NT 1 na S49)na Plzenˇské a v Makovského ulici jsou svařované ze dvou profilů kolejí.Samozřejmě to záleží na dodržení technologie při svařování aby nedošlo k lomu přechodového kusu .Tento typ svařeného přechodového kusu používají i jiné dopravní podniky v ČR i v zahraničí.Neviděl bych to zas tak nějak černě.
DPmPET 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.7.2010 11:21

Troufam si s jistotou tvrdit, ze to "dlouhe zastreseni" je spise "dlouhe, zbytecne a drahe zabradli".

Mezikusy - Lehovec delal DPP vlastnimi silami, Repy dela Eurovia + Skanska. Kazdy dela prechody S49-NT1 jinak. Ano, presne jak zde nekdo psal. Alespon cas ukaze, co je lepsi.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.7.2010 11:13

Za hokusy pokusy tedy pěkně děkuju - troufám si tvrdit, že i jako laikovi mi je jasné co to v těch Řepých bude dělat. Dle informací z DP-K to byl důvod, proč se na Lehovci dával ten přechodový mezi kus.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MKzB » 28.7.2010 10:42

On ten přechodový kus vyfrézovaný z monolitu bude několikanásobně dražší, než dvě svařené kolejnice.
Napadá mě, zda Praha nedělá takový pokus: Jednu trať s monolity, druhou s prostými sváry a časem se to vyhodnotí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.7.2010 9:52

Velmi mne zaujaly informace z fotožurnálu 26.7. o reko TT Plzeňské http://foto.prazsketramvaje.cz/2010/cer ... /index.php:
1.) To se ustoupilo od přechodových kusů mezi žlábkovou a bez žlábkovou kolejnicí (použitých na Lehovci)?
2.) Že minimálně ty skutečně frekventované zastávky (např. Blatiny) budou mít velmi dlouhé zastřešení (jako v současnosti má např. nástupní v obratišti Radlická a všechny na TT Barrandov).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.7.2010 10:50

pawel píše:.... - třeba v kombinaci se zadlážděnou cestičkou pro řidiče. je to jednoduché, praktické a účelné, zejména při rekonstrukcích. odrazuje to od motání se v kolejišti (ať už pěšky, nebo s autem)...
Toto by se mi právě nejvíc zamlouvalo - snažil jsem se to naznačit viewtopic.php?f=13&t=684#p130782 "Nepožadoval bych třeba ani plné vydláždění, protože proč by člověk "chodil pod tramvají" - čili stačilo by vydláždit prostor mezi kolejemi, ale mezi kolejnicemi může (mimo 2 až 3 „přechodů“) zůstat otevřený (jako na jednokolejce v Tróji)."

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 27.7.2010 10:39

mně se štěrk v obratišti (i jinde) líbí. dělají to tak léta i mimo prahu a nezdá se, že by to činilo problémy - třeba v kombinaci se zadlážděnou cestičkou pro řidiče. je to jednoduché, praktické a účelné, zejména při rekonstrukcích. odrazuje to od motání se v kolejišti (ať už pěšky, nebo s autem). navíc to možná časem zaroste trávou, která bude zadarmo. okolo nasázet keře a stromky a výsledek bude jistě příjemnější, než doposud. naopak hrůzu mám ze zadlážděných/zaasfaltovaných/zapanelovaných plání, třeba jako ještě nedávno kolem trati na plzeňské nebo v nyní již také zaniklém úseku na patočkově (octárna-hládkov).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 27.7.2010 10:27

MM- Na Krejcárku je poměrně velký oblouk, Modřany atd. Ta je taky svršek jenom zasypán a je to v pohodě :wink:

Kolik turistů si viděl na Řepích? Opravdu si myslím, že zadláždění smyčky není o prezentaci DPP. U sloupků s Tebou souhlasím, ale tady je opravdu moc.

Při takovém sněhu co byl letos, ti celkem může být jedno co bude podtím, protože si původní podklad nešlápneš i kdyby si chtěl

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.7.2010 10:17

9001 píše:Jdi do Ostravy a pak můžeš něco říkat :wink:
Právě, že jsem obratiště tramvají s více či méně štěrkem zasypaným otevřeným svrškem navštívil, naposledy to bylo loni na podzim v Plzni - a moc si nedovedu představit bezpečnou chůzi po takovém materiálu při takových návalech sněhu jako byly letošní zimu! Ale třeba se mílím. Ovšem platí to co jsem teď psal ohledně zastávkových sloupků – Praha je hlavní město, takže by se měla porovnávat s lepšími a ne s horšími. Navíc co se stane, když se v oblouku obratiště štěrk z mezi prostoru kolejí dostane do žlábku?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 27.7.2010 8:59

MM-Mikulovsky píše:
MOp píše:...Smyčka Řepy štěrk, zastávkový prostor možná zadlážděný stylem kostky ke krajni kolejnici / vyblity litym asfaltem, ale spíše štěrk. ...
To je snad vtip - jak budou řidiči po střídání v obratišti plnit nařízení D1/2 a kontrolovat vlak jeho obejitím? O cestě na WC ani nemluvě. Vždyť zejména za sněhu a jiných zhoršených povětrnostních podmínek to je skoro neschůdné - čili s obrovským rizikem úrazů! Nepožadoval bych třeba ani plné vydláždění, protože proč by člověk "chodil pod tramvají" - čili stačilo by vydláždit prostor mezi kolejemi, ale mezi kolejnicemi může (mimo 2 až 3 „přechodů“) zůstat otevřený (jako na jednokolejce v Tróji).
Jdi do Ostravy a pak můžeš něco říkat :wink:

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 26.7.2010 21:02

Do reko Narodni se pustili pekne zcerstva, dnes kolem druhe odpoledni uz trhali panely smerem od krizovatky Narodni-Spalena do obou smeru...

Prostor zastavky Narodni trida je z obou stran ohrazeny pletivem, coz v kombinaci s ohradami kolem staveniste COPA (kde se mimochodem zjevne uz delsi dobu nic nedela...) vytvari huste industrialni dojem a znacne stisnuje zde obvykle davy, jez musi ohrady dlouhosahle obchazet.

Odpovědět