Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6709
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 11.4.2010 20:34

MOp píše:No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
Já se obávám, že jednotky kusů to nejspíš nebudou nikdy, už jen vzhledem ke stavu financí nutných pro pořízení nových obručí pro 14T, u kterých tímto klesne životnost někam k 60.tisícům kilometrů...
V současnosti dle mých informací výšce 16 mm odpovídá nějakých 60-70% vozového parku a to dlouhodobě, protože při dvou funkčních soustruzích prostě nelze vyššího čísla dosáhnout.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 11.4.2010 18:51

Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 8750 » 11.4.2010 17:44

MF píše:Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.
Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 11.4.2010 16:17

Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.

Spíš mě napadla myšlenka než samolepka na sklo použít razítko "schopno na S49" do vozové knihy. Ale zase to přináší možnost selhání toho, kdo razítko dává a neustálé hledání údajů o vozech při jejím přebírání.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 11.4.2010 16:14

MOp: Pokud to budou jednotky vozů, tak to je opravdu bezpředmětná diskuze.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 11.4.2010 14:11

No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od KGX 63 » 11.4.2010 14:04

A nemělo by si tohle ohlídat spíš depo? Selským rozumem mi přijde logické, že když bude označen 1.vůz soupravy patřičným piktogramem, tak že by to mělo platit zároveň i pro druhý vůz téže soupravy. Ze začátku bude třeba překlenout určité mezidobí než přejde většina vozů na požadovanou výsku okolku 16mm a soupravy se budou skládat podle momentálních možností jednotlivých dep. Očekávám drobná škatulata hejbejte se. Trochu oříškem budou asi případné odklony při MU, alespoň ze začátku.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 11.4.2010 13:58

Dle logiky veci a prislusneho ustanoveni ten, ktery vuz prebiral v depu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 11.4.2010 13:39

Mop: Tady se možná narazí na to co když řidič vyjede nezkontroluje a svačinář vypadne. Na koho to potom spadne?

Proč se neudělal další bod, že nelze spojit do soupravy vozy, které nesplnuji podmínky na S49?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 11.4.2010 10:40

ano, kazdy vuz.

je tam psano pred vyjezdem, nikoliv pri stridani.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.4.2010 10:34

15 Provoz na kolejnicích tvaru 49E1 – doplnění § 55
15.1 Návěst „Kolejnice 49E1“
Návěst „Kolejnice 49E1“ povoluje další jízdu do příslušné kolejové větve pouze vlaku, jehož všechny vozy jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1.
Návěst je tabulka o rozměrech minimálně 500x500mm se zeleným podkladem. Uprostřed návěsti je bílou plochou vyznačen tvar kolejnice. Návěst musí být ve spodní části doplněna šipkou (šipkami) černé barvy ve směru, do kterého mohou pokračovat pouze vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1.

15.2 Označení vozů způsobilých k pojíždění kolejnic 49E1
Vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1 jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění těchto kolejnic. Piktogram je umístěn ve spodní části pravé strany čelního skla. Obrazové provedení piktogramu je v příslušném poměru zmenšenou verzí návěsti dle bodu 15.1.
15.3 Povinnosti řidiče tramvaje
Řidič je povinen před výjezdem zkontrolovat označení všech vozů vlaku piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1. S vozy neoznačenými tímto piktogramem nesmí vjet do úseků označených návěstí dle bodu 15.1.


Z této citace návrhu úpravy předpisů to chámu tak, že každý vůz bude označen zvlášť - to abych při střídání ve směru do příslušných úseků TT šel zkontrolovat i druhý vůz! Nebo skutečně mám důvěřovat předávajícímu, jak bylo zde již psáno? (Doplnění) Osobně jsem přesvědčen, že jeho oznámení ve smyslu "vše v pořádku" by mělo stačit, ale bojím se (po zkušenostech u DP vlastních i jiných), že při maléru by to šlo za mnou a ne nikoliv za ním.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 09.4.2010 21:46

9001 píše:Máš někde grafické provedení?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 09.4.2010 9:38

Přesně jak píše Gabuliatko - správná je vždycky taková varianta, která je bezpečnější.

9001: No v podstatě jsi to pochopil dobře, i když to tady zase servíruješ svým tradičně agresivním způsobem. Na trati v Poděbradské by toho mohlo jet docela dost, a to i s okolkem pod 16 mm. Je to trať s oblouky o docela velkých poloměrech. Určitě by tam vypadly některé historické vozy, co jsem tak na ně tuhle ve Střešovicích koukal. No ale ty tam asi zatím nepojedou.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od gabuliatko » 09.4.2010 9:10

P_V píše:Neměly by se spíš červenou tabulkou značit vozy co tam nemohou? Předpokládám že 16 mm by mělo být brzy něco jako standard a měly by to splňovat pokud možno všechny tramvaje, vyjma několika co právě čekají na soustruh.
Můj laický názor je, že to je z důvodu bezpečnosti.
Pokud někdo odcizí cedul že smí, tak nesmí. Ale pokud někdo odcizí cedul že nesmí, tak je zaděláno na průšvih.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.4.2010 8:18

p_v - moje rec.. souhlasim s tebou.

Odpovědět