Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 01.4.2010 14:59

Most se vožral, škytnul si a špatně dosednul.. :-)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 01.4.2010 14:30

Co je jinak? :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.3.2010 15:03

XSC píše:
Fořtík píše:Stavba je to pěkná, což o to, ale nějak mi uniká důvod, proč by měli být lidi znásilňováni k tomu, aby používali něco, co někdo naprojektoval.
Nezapomeňte na to, že Hloubětín je sídliště staré 50 let. V té době neexistovala dálnice a Poděbradská byla součástí mezinárodního tahu Praha - Varšava (a ve městě se jezdilo 60, v noci bez omezení). Proto tam byly naprojektovány podchody. Dnes jsou tam intenzity mnohem vyšší než tehdy, ale už to nemá význam dálkové komunikace, takže jeden semafor navíc nevadí.
"Semafor navíc" může naopak prospět:
1.) Často jsem tam vídal policisty měřit rychlost a i přes upozorňující tabule bývali asi mnohdy úspěšní, protože na úrovni výstupní zastávky na Lehovci měli odstavené hříšníky!
2.) Přestanou mít problémy BUS vyjíždějící ze Slévačské s vjezdem a zařazením do Poděbradské. (Někdy pomohlo až moje viditelné zastavení TRAM a jejich pouštění a to v cca polovině případů nebylo vynucené blokováním mé koleje.)

Nesmíme zapomínat, že přístup na zastávku po přechodu pro chodce má proti variantě podchodu velkou výhodu ve stavebně jednodušším - čili tedy levnějším, a v neposlední řadě pro lidi s omezenou pohyblivostí a maminky s kočárkem kratším bezbariérovým řešením!!!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 31.3.2010 7:53

Fořtík: Musím se zastat svého řemesla - spousta nelogických věcí není čistě dílem projektantů, ale taky často investorů, kteří jsou schopni požadovat nadchod / podchod / zeď / zábradlí za každou cenu.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 31.3.2010 7:50

Krtínek: No řekněme, že se nejdřív vymyslelo, že bude SSZ Poděbradská - Slévačská. Nechme stranou, zda je dobře, že se tam udělá, já si osobně myslím, že je to z akce Praha jedno z těch spíš lepších míst. No a na tom SSZ není problém udělat hezký přechod. A taky není propblém napojit na něj zastávky, akorát jaksi stály v cestě ty výstupy z podchodu. Pokud by se přechod na zastávky dělal jinde, třeba na druhém konci zastávek, tak by to samozřejmě šlo taky, jen by tam byl přechod cca 80 metrů od křižovatky řízené SSZ, což sice není nemožné, ale je to poměrně blbé řešení, neboť řidiči mívají snahy "stíhat zelenou" respektive "rychle to rozjet na č+ž".

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od XSC » 31.3.2010 0:53

Fořtík píše:Stavba je to pěkná, což o to, ale nějak mi uniká důvod, proč by měli být lidi znásilňováni k tomu, aby používali něco, co někdo naprojektoval.
Nezapomeňte na to, že Hloubětín je sídliště staré 50 let. V té době neexistovala dálnice a Poděbradská byla součástí mezinárodního tahu Praha - Varšava (a ve městě se jezdilo 60, v noci bez omezení). Proto tam byly naprojektovány podchody. Dnes jsou tam intenzity mnohem vyšší než tehdy, ale už to nemá význam dálkové komunikace, takže jeden semafor navíc nevadí.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Fořtík » 31.3.2010 0:02

krtinek píše:
Absolut píše:Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.
No to smysl dává, ale proč to nutně museli zabetonovat? Nic jim přece nebrání, aby byla zastávka bezbariérová a zároveň by byl i výlez z podchodu...
Stavba je to pěkná, což o to, ale nějak mi uniká důvod, proč by měli být lidi znásilňováni k tomu, aby používali něco, co někdo naprojektoval. Vzpomínám si, že jsme jako malí jezdívali vlakem z Modřan, respektive do Modřan - lidi, co šli ze zastávky chtěli jít přímou cestou na zastávku autobusu, ne nějakým obludáriem, co projektatnti vymysleli. A tak zábradlí mezi kolejemi a současně s ním i zábradlí u zastávky do centra bylo často zbaveno prostřední (respektive spodní) tyče. Pomatuji si, jak tam ty tyče nějaký ouřada zarputile nechával přivařovat, aby tam vydrželi týden, maximálně 14 dní. Nebo jiný případ - poměrně dlouho se odpovědným dařilo ignorovat vyšlapané stezky od busu 148 svážející lidi z televize na metro Pražského povstání, až se jednoho krásného dne dočkaly vyšlapané stezky zadláždění a zkulturnění. A od té doby je klid. Na Povstání jsme si to odbyli před pár lety, v Hloubětíně se dočkali teď. 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 30.3.2010 23:52

treba to, ze ten bezbarierovy pristup vede presne pres ten vystup z podchodu.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 30.3.2010 23:40

Absolut píše:Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.
No to smysl dává, ale proč to nutně museli zabetonovat? Nic jim přece nebrání, aby byla zastávka bezbariérová a zároveň by byl i výlez z podchodu...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 30.3.2010 22:31

Na tuhle otázku není nijak složitá odpověď...

Přes stávající podchod nešlo zřídit na zastávky bezbariérový přístup, ale na povrchu to půjde. No a vzhledem k tomu, že už je nějaký ten pátek plánovaná u Sídliště Hloubětín nová křižovatka se SSZ, tak se aspoň ten přechod udělá už teď.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3165
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kruťák » 30.3.2010 19:22

Absolut píše:Sídliště Hloubětín - Výstupy na zastávky tramvaje už tam v neděli vůbec nebyly.
Divil jsem se tomu, ale je to tak. Normálně to zabetonovali. To by mě teda zajímalo proč. :shock:
100330_151529a.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 30.3.2010 0:00

Bald píše:...Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.
Pokud slovo TRAMVAJ vyměníš za slovo AUTOMOBIL pak budu 100% souhlasit.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 29.3.2010 23:53

Fází fatálního omylu jménem autobus už má větší část Evropy úspěšně za sebou.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 29.3.2010 20:17

Bald píše:...Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.
Takovému přizpůsobení se říká autobus :D

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 29.3.2010 19:45

MOp: srdcovky - ano, nájezdová je nějaký slang co slýchám v DP od svého nástupu. On tomu kde kdo nějak říká, terminologie je zde na fóru vcelku pestrá. :wink: To je jedno, o to nešlo, šlo o to, že jsou nenahraditelné. Poskakovat zkrátka ve městě a se skládanými koly nejde.

jeffer: kolo mě nějak nenapadlo, cyklista to vždycky nějak přeskáče. Měl jsem na mysli motorky, skůtry, které jezdí rychle a takový žlab už je chytne. Nedovedu si představit, že budu s mašinou kličkovat přes kolejnice jako v někde zde nedávno uveřejněném návodu pro cyklisty :lol: Podle mě by se tramvaje měly přizpůsobovat městu a jejich vývoj by měl směřovat tak, aby nijak neobtěžoval obyvatele města.

Odpovědět