Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 12.3.2010 14:44

tady jde ale o metodu výstavby, ne o nějaké detaily. jsou S49 slučitelné s trávníkem až k temeni koleje, jako je to na všech zatravněných tratích v praze? já doufám, že nikoli a že se přistoupí k tomu, co jsem viděl v berlíně - tráva je zhruba v té úrovni, kde by normálně ležel u OS štěrk.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jara » 12.3.2010 13:17

pawel píše:pokud se přejde na S49 a bude se sem tam i zatravňovat (řepy?), vyslovuji se pro takovou podobu zatravnění, kdy travička je až pod patou kolejnice, zhruba tolik jako štěrk, což zabrání IAD jízdě po TT. pak to nemůže dopadnout tak ohyzdně jak u hradu, kde je tráva solidně rozježděná. v úseku v keplerově je nyní instalován nový pokus, jak zabránit vjezdu aut - jakési příkopy podobné těm, co bývaly na HR.
Zatravění bude vždy na té dané městské části. Když to bude chtít platit tak at si tam dá třeba záhon s růžema. Ono někomu došlo že to přeci jen kapánek něco stojí ta udržba. A také je to potřeba zalévat a s tím jsou spojené další investice.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 12.3.2010 13:14

pokud se přejde na S49 a bude se sem tam i zatravňovat (řepy?), vyslovuji se pro takovou podobu zatravnění, kdy travička je až pod patou kolejnice, zhruba tolik jako štěrk, což zabrání IAD jízdě po TT. pak to nemůže dopadnout tak ohyzdně jak u hradu, kde je tráva solidně rozježděná. v úseku v keplerově je nyní instalován nový pokus, jak zabránit vjezdu aut - jakési příkopy podobné těm, co bývaly na HR.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 12.3.2010 12:27

Přejezdy se budou dělat samozřejmě také komplet v S49 s přídavným "žlábkovým" profilem. Pak se na ně vybleje beton a zaasfaltuje povrch. Nesmíš Proxy zapomínat, že přes ty přejezdy jezdi několik autobusovych linek...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 12.3.2010 12:00

Chválím za fotožurnál z Poděbradské :-)
Jen jedna věc trochu kazí podle mne celé akci na kráse - přejezdy takhle hnusně splácené z BKV :oops:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 12.3.2010 11:54

Na tu jednu akci rocne, kdy se vozik pouzije, je pronajem ekonomicky prijatelny a mozna i vyhodnejsi nez samotna jeho vyroba.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 12.3.2010 11:51

Nestálo by za zvážení nechat si vyrobit vlastní štěrkovací vozík? Nějak stavebně náročný přece není. Pro pohyb na stavbě není nutná asi žádná zvláštní homologace, ta by ovšem byla nejspíš nutná při převozu po kolejích na stavbu a jako tažné vozidlo by šlo použít takřka jakékoliv vozidlo, zejména nynější pluhy T3M třebas. Přeci nechat si jej pokaždé přivézt z Mostu a zase odvézt a platit nějaké to půjčovné něco stojí?

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 12.3.2010 11:32

Já nevim co je to relativně zaměnitelné, buď díl nahradit lze, nebo nelze. Tady vzniká rozdíl v rozchodu (beru v místě, kde se měří, ne spodek hlavy) 5 milimetrů, takže i když vyměnim podkladnice, pořád jsem se stojinou na stejnym. UIC60 (a dnes už asi všechno) se navíc ukládá bez podkladnic. Je třeba vyměnit komplet rošt. Jinak ano, hlava je podle tohoto obrázku vyválená stejně, ale já mám v tištěné specifikaci oproti 80/300 jen r225. Nicméně větší šíře hlavy mi při stejném poloměru dává u hrany jiný sklon. Teď je tedy otázka, kde je pravda.
Mě spíš zarazilo sjednocení profilu železniční a tramvajové kolejnice. Lidi si to tady přečtou, pak to někde kváknou jako fakt (když to píše sklaní TF uživatel), a jsou za trubky. :wink:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 12.3.2010 11:07

Když přesně, tak přesně.. Dle mého stále platí jsou "relativně" zaměnitelné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bald » 12.3.2010 10:25

Ve fotožurnálu je chyba v porovnání NT1 - S49. Zaoblení není určitě stejné, jsou tam jiné poloměry. Přechod hlava - opornice (hrana vršek - bok) je u NT1 r6mm, u S49 r13mm. Zaoblení hlavy je u NT1 r200mm, u S49 r225mm. Na těch fotkách je rozdíl hran jasně vidět. Kdyby byl profil stejný, nějak by ztratil veškerý tenhle cirkus kolem kolejí smysl.
Doufám, že budou na přírubách náběhy.

S49 vs UIC60:
MOp píše:...Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné....
I zde jsou rozdíly, hlava u S49 je o 5mm užší a o něco víc se směrem dolů rozšiřuje. Pochopitelně je rozdíl i v profilu (tvaru hlavy).

Ono je jednoduché lidi peskovat, ať nejdřív hledají, než se začnou ptát, ale je třeba si zamést taky před vlastním prahem. Než se ztrapnit bludem, je lepší něco si o tom nejdřív přečíst. Můj názor.

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 12.3.2010 9:42

MOp píše:Teoreticky ano - liší se však hmotností, !výškou! (uic je o 23mm vyssi), šířkou paty a rmaximální rychlostí, kterou je možné je pojíždět a hlavne cenou. Tvar hlavy mají stejný, tudíž jsou "relativne" zaměnitelné. Ale proc to delat? Tram rychle nejezdi, vazi mene jak zel. vozidlo a S49 je vsude plno..
Tak tak. Važme si toho, že se sem podařilo konečně dotlačit S49 (teda pánové to vám to trvalo, když v ostatních provozech je to už celkem běžné, viz Brno, Ostrava, Most a Litvínov). A zeptám se: Kdy se budou opravovat Modřany a Podolské nábřeží?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Bobik » 09.3.2010 22:11

Petr píše:Kdyby někdo netušil.....
Fííha, zase jsem o něco chytřejší. Díky.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 09.3.2010 21:59

MOp píše:Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice (...)
Kdyby někdo netušil, co to jsou inventární kolejnice, odpověď najde tady http://fyzmatik.pise.cz/124560-bezstyko ... ncani.html

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.3.2010 21:46

Otazku, zda se nahodou nejedna o inventarni kolejnice, ktere se nahradi dlouhymi kolejnicovymi pasy jako na zeleznici jsem take jiz nekolikrat dostal. Po mistnim setreni musim rict, ze se o inventarky nejedna a bude tam hooodne svaru.. :-) Vsak si proto take dpp poridil novou svarovaci hlavu na naves.. :-)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 09.3.2010 21:22

Marek B. píše:Dík za vysvětlení. Pak tady mám ještě 1 "zlepšovák". Nedaly by se pro S49 používat douhé kolejnicové pásy, jako na železnici? Takto se musí jednotlivá kolejová pole svařovat. Třeba na rovném Lehovci by se uživily, ne?
A na železnici se zase svařují ty dlouhé kolejnicové pásy. Představa, že navážíme městem sto metrů dlouhů kolejnicový pás :roll: Každopádně jednotlivá předmontovaná pole znamenají neskutečnou úsporu času. Montují se v době, kdy pro vrchni stavbu není "jiná práce", tedy za špatných klimatických podmínek pro rekonstrukce tratí.

Odpovědět