Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
No tak BKV na tomhle podkladu by dlouho nevydržely
Ad 1) No ten asfalt tam asi nechat můžou.
Ad 2) No nevím. Staré obrubníky je třeba očistit a určitě by se někde musely i řezat. Určitě pracnější. A opotřebené jsou tam v té Myslíkově dost. Podle mého názoru by nové povrchy ke starým obrubám byly jako pěst na oko. Je to tázka vkusu. Víc se mi líbí nové
Ad 1) No ten asfalt tam asi nechat můžou.
Ad 2) No nevím. Staré obrubníky je třeba očistit a určitě by se někde musely i řezat. Určitě pracnější. A opotřebené jsou tam v té Myslíkově dost. Podle mého názoru by nové povrchy ke starým obrubám byly jako pěst na oko. Je to tázka vkusu. Víc se mi líbí nové
Re: Rekonstrukce TT
Abs: No já bych čekal štěrk smíšený z hlínou a pak už hlínu/písek.
1) Taky doufám, že se ty obruby vytěží - ty jsou koneckonců tak z roku 1960-70 - žádná velká hodnota - i když za 60 let... , myslel jsem nechat tam ten asfalt. Nové obrubníky mi nevadí, tos špatně přečetl. Vadí mě, že u nástupní hrany se z důvodu imaginárních úspor používá úzký obrubník, když by měl být široký, prostě to není hezké.
2) Zásadní nesouhlas. Staré obrubníky udělat dobře jdou. Třeba v ulici Pod Pekařkou je část chodníku nově opravena a staré obrubníky srovnané do dokonalé přímky. Teď to tam vypadá jako v roce 1938. Rozdíl v pracnosti nevidím. Spíš nutnost odvézt staré, koupit a přivézt nové... A ještě mají zámek, takže do sebe zapadají, kdežto nové ne. Otázka estetického působení je podle mě subjektivní. Mě se víc líbí staré.
1) Taky doufám, že se ty obruby vytěží - ty jsou koneckonců tak z roku 1960-70 - žádná velká hodnota - i když za 60 let... , myslel jsem nechat tam ten asfalt. Nové obrubníky mi nevadí, tos špatně přečetl. Vadí mě, že u nástupní hrany se z důvodu imaginárních úspor používá úzký obrubník, když by měl být široký, prostě to není hezké.
2) Zásadní nesouhlas. Staré obrubníky udělat dobře jdou. Třeba v ulici Pod Pekařkou je část chodníku nově opravena a staré obrubníky srovnané do dokonalé přímky. Teď to tam vypadá jako v roce 1938. Rozdíl v pracnosti nevidím. Spíš nutnost odvézt staré, koupit a přivézt nové... A ještě mají zámek, takže do sebe zapadají, kdežto nové ne. Otázka estetického působení je podle mě subjektivní. Mě se víc líbí staré.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
tak tam za me hodte treba cecko, kdyz vam to udela radost...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Marek_B: Mimochodem, co bys přesně čekal v Tvojí představě trati BKV pod těmi dvěma vrstvami živice za podloží?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Marek_B:
Ano, u jakékoli pevné jízdní dráhy je zásadní udělat tu geometrii dobře a to na první pokus Na Anděl se podívám, nevím. Ale zhodnoť sá jako častý cestující geometrii v Podolském tunelu.
ad 1) Chápu Tvé architektonické cítění, ale ty staré obruby mají také pramálo společného s "historickou" podobou Jiráskova náměstí. Neměly by se tam s památkových důvodů nechat panely BKV? Zejména u tak památkově chráněného baráku, jako je Tančící dům? Nic proti památkaření, ale tady mi to připadá nesmyslné. Ohledně původní obruby - doufám, že ji stavba vytěží a nenechá v tom ostrůvku...
ad 2) Protože udělat nový stav ze starých obrub by bylo o dost pracnější = dražší a déle by to trvalo a výsledek by nebyl zaručen. Máš na fotce rovný úsek, kterým stavba začala, ale bude tam spousta obloučků. Já jsem moc rád, že budemem mít takhle hezkou ulici. Aspoň jednu Nová obruba co se tam teď bude dávat je taky žulová a za sto let ji bude Tvůj pravnuk strašně chránit jako památkově cennou Takže asi tak.
ad 3) Tahle betonová deska tam je buď od trati, která tam byla před panelizací (pravděpodobné) nebo byla zřízena jako podklad pod živičné vrstvy při konstrukci BKV (méně pravděpodobné). V Praze je hodně často k vidění stav, kdy panely BKV neleží na několika vrstvách živice a podkladu z betonu, ale na jedné vrstvě a podkladu se zbytky původní konstrukce trati. Minulý týden se třeba na Jiráskově náměstí našly pod BKV pražce i s podkladnicemi.
MOp: Ale to je škoda, pane kolego, že se nezúčastníte ankety.
Ano, u jakékoli pevné jízdní dráhy je zásadní udělat tu geometrii dobře a to na první pokus Na Anděl se podívám, nevím. Ale zhodnoť sá jako častý cestující geometrii v Podolském tunelu.
ad 1) Chápu Tvé architektonické cítění, ale ty staré obruby mají také pramálo společného s "historickou" podobou Jiráskova náměstí. Neměly by se tam s památkových důvodů nechat panely BKV? Zejména u tak památkově chráněného baráku, jako je Tančící dům? Nic proti památkaření, ale tady mi to připadá nesmyslné. Ohledně původní obruby - doufám, že ji stavba vytěží a nenechá v tom ostrůvku...
ad 2) Protože udělat nový stav ze starých obrub by bylo o dost pracnější = dražší a déle by to trvalo a výsledek by nebyl zaručen. Máš na fotce rovný úsek, kterým stavba začala, ale bude tam spousta obloučků. Já jsem moc rád, že budemem mít takhle hezkou ulici. Aspoň jednu Nová obruba co se tam teď bude dávat je taky žulová a za sto let ji bude Tvůj pravnuk strašně chránit jako památkově cennou Takže asi tak.
ad 3) Tahle betonová deska tam je buď od trati, která tam byla před panelizací (pravděpodobné) nebo byla zřízena jako podklad pod živičné vrstvy při konstrukci BKV (méně pravděpodobné). V Praze je hodně často k vidění stav, kdy panely BKV neleží na několika vrstvách živice a podkladu z betonu, ale na jedné vrstvě a podkladu se zbytky původní konstrukce trati. Minulý týden se třeba na Jiráskově náměstí našly pod BKV pražce i s podkladnicemi.
MOp: Ale to je škoda, pane kolego, že se nezúčastníte ankety.
Re: Rekonstrukce TT
Musím říci, že mě přijde, že u W-tram je těžké dodržet přesnou geometrii. Chybí mi tam možnost to po zabetonování ještě srovnat. Třeba když jsem se včera podíval zblízka na Andělu na již zabetonovanou kolej DC na rovince v zastávkách, tak mě přišlo, že že jsou tam určité odchylky od ideální GPK, ale možná jsem pidlooký - ne že by to byl v provozu problém, ale mám rád když se věci dělají dokonale.
Pár poznámek k rekonstrukcím:
1) (viz foto 1) Nový ostůvek Jiráskáč je pěkný, ale jsem rozhodně proti používání těch úzkých obrubníků u nástupní hrany(v pravé části obrázku), natož pak v historickém jádru. Proti zvýšené nástupní hraně nic nemám, ale s normálně širokým obrubníkem. Ten použitý obrubník je do Prahy naprosto nevhodný, protože porušuje dlouholetou tradici. Jinak doufám, že zbytek starého ostrůvku bude ponechán uvnitř nového pro budoucí archeology
2) (viz foto 2) Vysvětlí mě někdo, proč v Myslíkově byly vytěženy staré ručně opracovávané obrubníky, kterým nebylo VŮBEC NIC a nahrazeny novými? Za ušetřené peníze se mohly udělat široké ty obrubníky na Jiráskově náměstí...
3) (viz foto 3) Docela by ně zajímalo, kdy byla zřízena ta betonová podkladní vrstva, na kterou se vyleje betonová deska v Nádražní. Člověky by totiž řekl, že pod panelem a 2 vrstvami asfaltu/betonu už bude podloží...
Pár poznámek k rekonstrukcím:
1) (viz foto 1) Nový ostůvek Jiráskáč je pěkný, ale jsem rozhodně proti používání těch úzkých obrubníků u nástupní hrany(v pravé části obrázku), natož pak v historickém jádru. Proti zvýšené nástupní hraně nic nemám, ale s normálně širokým obrubníkem. Ten použitý obrubník je do Prahy naprosto nevhodný, protože porušuje dlouholetou tradici. Jinak doufám, že zbytek starého ostrůvku bude ponechán uvnitř nového pro budoucí archeology
2) (viz foto 2) Vysvětlí mě někdo, proč v Myslíkově byly vytěženy staré ručně opracovávané obrubníky, kterým nebylo VŮBEC NIC a nahrazeny novými? Za ušetřené peníze se mohly udělat široké ty obrubníky na Jiráskově náměstí...
3) (viz foto 3) Docela by ně zajímalo, kdy byla zřízena ta betonová podkladní vrstva, na kterou se vyleje betonová deska v Nádražní. Člověky by totiž řekl, že pod panelem a 2 vrstvami asfaltu/betonu už bude podloží...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
d/ nevím a netrápí mě to.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Polaanek: Nemusíte se obávat v Myslíkově žádných zvrhlostí typu schodu u vchodu do domů. Nová trať je skutečně níž než stará a výsledný efekt ulice bude připomínat třeba okolí zast. Hellichova. Mimochodem tam se tehdy taky muselo s kolejí o pár centimetrů dolů.
Malá kvízová otázka pro zvídavé děti.
Jaký je na křižovatce Nákladové nádraží Žižkov výškový vztah kolejové konstrukce vůči obrubě na nároží u odbočení d-9 d.c.?:
a) Koleje zhruba stejně vysoko jako obruba
b) koleje necelých 20 cm pod obrubou
c) koleje necelých 20 cm nad obrubou
Karel_IV: To, co máte na fotce, je úsek kolejových obvodů před křižovatkou. Předpokládám, že na tomhle určitě neležely panely, ale byly tam normální NT1 kolejnice v dlažbě. Proč to stavba rozebrala v předtsihu nevím a netrápí mě to.
Malá kvízová otázka pro zvídavé děti.
Jaký je na křižovatce Nákladové nádraží Žižkov výškový vztah kolejové konstrukce vůči obrubě na nároží u odbočení d-9 d.c.?:
a) Koleje zhruba stejně vysoko jako obruba
b) koleje necelých 20 cm pod obrubou
c) koleje necelých 20 cm nad obrubou
Karel_IV: To, co máte na fotce, je úsek kolejových obvodů před křižovatkou. Předpokládám, že na tomhle určitě neležely panely, ale byly tam normální NT1 kolejnice v dlažbě. Proč to stavba rozebrala v předtsihu nevím a netrápí mě to.
Re: Rekonstrukce TT
Já je nechci otravovat, protože musí být šíleně unavení a vyšťavění z těch veder...MOp píše:Jo tohle, no tak to ma pan Absolut pravdu..
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Každopádně to bude pro IAD výživné...
Původně jsem myslel, že ty dřevěné pražce jsou nepříjemné překvapení způsobující komplikaci...
Tady do toho hrábli hned 1.6. a pak najednou klid...
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jo tohle, no tak to ma pan Absolut pravdu..
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Prejezd? Odhadem v prubehu pristiho tydne. Presny termin neznam. Neni nic jednodussiho nez si dojit na stavbu a zeptat se primo mistra.
Re: Rekonstrukce TT
Neví někdo, kdy rozeberou i prostor křiž Ostrovského x Nádražní ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
Dnes jsem se byl podívat v Myslíkovce, a zaujalo mě na již částečně hotové trati od Spálené vysoký rozdíl (až -30 cm) v nivelitě trati od původní urovně, kterou lze odhadnout podle zbytků dlažby v této části. Jaký ma toto význam? To se budou muset snižovat i chodníky? Pak ale vznikne schod u vchodů do domů.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Nee pane MOpe. Tady se jedna o zabetonovane drevene prazce na krizovatce Nadrazni - Za Zenskymi domovy, ty jsou tam od roku 2004 a zustanou tam.
Ohledne W-tramu respektive jakychkoli jinych pevnych jizdnich drah - kdyz se to udela presne, tak by to mohlo vydrzet docela dlouho a hlavne by mohlo byt mozne po ojeti kolejnic jen vymenit kolejnice vyrobene podle puvodni geometrie. Na rozdil od BKV pokud by se pevna jizdni draha udelala blbe, tak se na to prijde hned po zhotoveni pri zamereni skutecneho stavu dokoncene stavby.
Nejsem si zcela jist, zda je to spravna cesta, to ukaze az cas, ale je dobre, ze se s takovymi vecmi zacalo.
Ohledne W-tramu respektive jakychkoli jinych pevnych jizdnich drah - kdyz se to udela presne, tak by to mohlo vydrzet docela dlouho a hlavne by mohlo byt mozne po ojeti kolejnic jen vymenit kolejnice vyrobene podle puvodni geometrie. Na rozdil od BKV pokud by se pevna jizdni draha udelala blbe, tak se na to prijde hned po zhotoveni pri zamereni skutecneho stavu dokoncene stavby.
Nejsem si zcela jist, zda je to spravna cesta, to ukaze az cas, ale je dobre, ze se s takovymi vecmi zacalo.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Předpokládám, žes viděl, jak dřevěné pražce vytváří pouze formu, po vybetonování části úseku. Poté se zase vyndavají..
Re: Rekonstrukce TT
křižovatka (za ŽD x Nádražní) včetně výhybek je stále na svém místě, jedná se o úsek dlouhý cca 10 metrů směrem k SSZ Ostrovského x Nádražní. Mám i foto, ale nahrajuje sem až večer, teď nemám potřebné vybavení pro přenos...Absolut píše:Definuj přesně místo. Jestli jde o křižovatku, tak to je poměrně běžné, že se dřevěné pražce zabetobnují.
Než se betonovalo, pobíhali tam lidé s přístroji a přesně definovaly horizontální a vertzikální polohu kolejnic... i proto tam je tolik bodů na zemi, tolik bočních upevnění a tolik podpěr...
Jediné, co mi přišlo zvláštní, v prostoru zastávky betonují krajetím, že bagr to tam sype (leje) ze lžíce a když to upravuje jakýsi dělník, zadělává odkryté kolejnice a žlábky... až to ztvrdne (což bude v tom horku rychle), krásně se to bude čistit...