Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Rekonstrukce TT
Ale to zase bývají takové rozlehlejší vozovny na krajích města, kde se to udělalo už při výstavbě. V Praze je zakrytá harfa nutnost už jen proto, že do vozovny není obvykle jiná cesta než přes harfu (a je potřeba tam něco zavážet auty) a harfa zároveň slouží jako parkoviště pro řidiče, na které se tu nějak nikdy nemyslelo a stavět ho tam dnes už je trochu pozdě. Navíc máme téměř okolo všech vozoven zástavbu a jistě by zase nějakého aktivního občana napadlo stěžovat si na to, že by to dělalo moc velký hluk.
Re: Rekonstrukce TT
v méně IAD-friendly provozech než praze mají dvory vozoven (a tratě, smyčky...) běžně i v OŠ. jistě by to vyšlo nejlevněji.
Re: Rekonstrukce TT
Zdání klame, na druhou stranu, pokud to celé jde z rozpočtu JDCT, tak chápu, že to nemůže být jinak. Když se oklepe magistrátní kasička, tak to na konci roku může třeba vypadat i lépe.
Jinak co se týče provozního hlediska, tak je to určitě krok k lepšímu než původní uspořádání.
Jinak co se týče provozního hlediska, tak je to určitě krok k lepšímu než původní uspořádání.
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Vypadá to podle mě dobře .
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Já myslim, že dobrý.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Téměř dokončená harfa vozovny Kobylisy.
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. Zlatá žulová dlažba...
Vím, že šetřit se musí, ale za "makadamový" povrch JDCT pochválit prostě nemohu, je mi z něho k zblití.. Zlatá žulová dlažba...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce TT
A nebude se ono rozšíření hodit mj. už při (někdy snad následující) opravě Hlávkova mostu?
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.
O dobudování Pobřežní jáužnevímkolik (IV+V?) a Vysočanské radiály nemluvě, to je běh na hodně dlouhou trať.
Re: Karlův most
Po poradě s chytrou knihou: na Karlově mostě je původní pouze úsek nad Kampou a tři oblouky na staroměstské straně. Vše ostatní je replika původní stavby, zbudovaná po nějaké povodni, jichž přišlo hafo. Už první povodeň, která přišla asi 30 let po dokončení mostu, z něj smetla 5 oblouků.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.
A nad tím, co se vybudovalo po povodni koncem 19. století, by dnešní ortodoxní památkáři asi pukali vzteky - ona rekonstruovaná část má pouze slupku původní stavby, ale vnitřek je (podle výkresu v té knize) moderní vylehčená konstrukce, založená na kesonech. Tehdy se spokojili jen s tím, že zamítli vážně míněný návrh na přestavbu mostu, spočívající ve snížení počtu pilířů a zvětšení rozponu polí, aby velká voda snáze prošla. To dnes se radši staré základy pečlivě konzervují mezi štětovými stěnami, i za cenu toho, že to trhá parníky jež se tam opováží vplout.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jak je vlastně široký Štefánikův most, který byl rekonstruován nedávno
Mi přijde jeho uspořádání jako ideální pro městský most - dva pruhy tramvají, dva pruhy aut, dva pruhy cyklostezky a dva pruhy chodníků... rozhodně se nedá hovořit o nějaké kapacitní mega komunikaci, nebo se mýlím?
Mi přijde jeho uspořádání jako ideální pro městský most - dva pruhy tramvají, dva pruhy aut, dva pruhy cyklostezky a dva pruhy chodníků... rozhodně se nedá hovořit o nějaké kapacitní mega komunikaci, nebo se mýlím?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Nemusí být přímo na něm, stači na něj jen mrknout z dálky a nové kameny svítí snad i v noci jak jsou jiné barvyVIKtor píše:Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě...
Re: Rekonstrukce TT
Tady už někdo dlouho nebyl na Karlově mostě...m@rtin píše:...pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
To je hodně odvážné tvrzení, že je něco původní, když to bylo znovu postaveno s použitím původních surovin. Ohledně Libeňského mostu si myslím, že je beton jako beton, nicméně nelíbí se mi rozšiřování mostu jen tak protože prostě proto. Zvlášť, když se v Karlíně zřídila za hromadu hnašich peněz kapacitní komunikace spojující Libeň s magistrálou.
Re: Rekonstrukce TT
Tak to je samozřejmě pěkná pitomost. Karlův most je až na betonovou desku v něm, pár kamenů na zábradlí a dlažby stále původní. I pilíře stržené povodní před více jak 100 lety byly postaveny z kamenů na dně Vltavy.P_V píše:Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Re: Rekonstrukce TT
Čím se liší 70 let starý beton od 0 let starého betonu, když to zvenku vypadá stejně? Janákovo to bude i nadále. Třeba na takovém Karlově mostě jsou původní jen základy několika pilířů, vše ostatní je jen trapná pozdější replika.Marek B. píše:Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.
Re: Rekonstrukce TT
Ten most má v neposlední řadě velkou historickou hodnotu (kubistický sloh, arch Janák) a kopie se prostě originálu nikdy rovnat nemůže. A ještě k tomu je rozšíření zcela zbytečné, jak už napsali jiní.