Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 02.10.2017 18:12

Blaueminence napsal:Tak si říkám, proč už dávno není takových výhybek po Praze 20x tolik...
Protože "nikdysetotaknedělalo"? Praha byla dlouho specifická v dogmatu "nic než žlábek". :D Buďme rádi, že se ledy hejbou a je snaha počty zvyšovat. Ostatně stačí vzpomenout pár let nazpět na různé "svaté boje" nejmenovaných jedinců proti S49.... A co si vzpomínám, tak i proti R1 byly připomínky :roll: #-o
Čest a sláva JDCT, v tomhle blázici se snažit o modernizaci čehokoli musí být o nervy.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Petrpes v 02.10.2017 16:47

Chtělo by to i rychlostní křížení, třebas i pod Pohořelcem...
Přitom to určitě snese víc i tak jak to je, chtělo by to tramvaje zrychlit ;)
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod von Špilberk v 02.10.2017 15:14

mart337 napsal:Tak mě to nějak připadá stejné jako dřív, tedy kromě těch dvou "krabic" na sloupu. Ta výhybka mi připadá stejná (na první pohled). Fakt je, že už když se instalovala původní 700, tak se mluvilo o tom, že se přes ní dá údajně jet rychleji.

Asi jo. Podle zadláždění se zdá, že se výhybka nevyměňovala, jen se něco předláždilo. Takže ta šuškanda byla zřejmě pravdivá.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod ZXS91 v 02.10.2017 13:21

Kam to jde, nainstalovat splítky nebo rychlostní výhybky. Trošku se podívat na zoubek křížením - opravdu to víc než patnáct nesnese? Pak preference. Pak se teda probudím.... :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 51

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod -KUBI- v 02.10.2017 12:49

Vjezd do smyčky Korlářka, tam by to chtělo prase drbání :prase
-KUBI-
Uživatel
 
Založen: 05.2.2012 18:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod mart337 v 02.10.2017 12:09

Ba ba. U tunelu - R03 je do odbočky 30 a ne 40.
Jinak co se týče toho většího počtu R výhybek, je to sice hezké, ale ne zas tak jednoduché. Podle mne by se třeba podobná výhybka jako v Braníku hodila ke smyčce Těšnov od Bílé Labutě. Podobné by to mohlo být u smyčky Harfa, na Malovance a pod., zkrátka tam, kde se to vyplatí možností hned pokračovat vyšší rychlostí (kde nenásleduje křížení).
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Petrpes v 02.10.2017 11:19

Nebylo u tunelu do odbočky 30?

Rychlostní výhybky
Číslo Umístění Typ Povolená rychlost
R01 Prašný most od Hradčanské pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R02 Vozovna Střešovice do vozovny pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
R03 Letenský tunel od Strossmayerova náměstí pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R04 Nádraží Braník do obratiště pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
Vysvětlivky:
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Blaueminence v 02.10.2017 8:46

Tak si říkám, proč už dávno není takových výhybek po Praze 20x tolik. Pokud to dobře chápu, tak jediným kritickým místem je srdcovka, která musí být hluboká a pak neexistuje důvod, proč přes ní nejezdit prakticky plnou rychlostí. I za cenu investic do "pevnějších vnitřností" - vždyť křížení a výhybky jsou největší slabinou tramvajové dopravy, zejména v Praze.
Blaueminence
Uživatel
 
Založen: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Petrpes v 02.10.2017 6:43

Já mám taky občas rozdíl v neviditelných částech :D
Ale je praUda, že to vypadá jako normální vexle...
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 01.10.2017 18:48

Jo, to mě taky napadlo, že je to vlastně "stejný". :) Nicméně rozdíl v samotném železe téměř žádný nebude, současný vexle toho skousnou dost. Rozdíl je vlastně akorát v těch "neviditelných" částech, jako je lepší zabezpečení mechanismu (nebo jak to nazvat).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod mart337 v 01.10.2017 14:44

Tak mě to nějak připadá stejné jako dřív, tedy kromě těch dvou "krabic" na sloupu. Ta výhybka mi připadá stejná (na první pohled). Fakt je, že už když se instalovala původní 700, tak se mluvilo o tom, že se přes ní dá údajně jet rychleji. To mě u Střešovic připadá RO2 mohutnější. I když tam se zase jezdí 30 do oblouku, tady se bude 30 jezdit rovně.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod von Špilberk v 01.10.2017 14:02

R04 Braník...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod P_V v 30.9.2017 8:43

To je přeci nová tradice, že město zásadně rozkopává ulice ve dvou sezónách, aby měli místní obyvatelé a obchodníci radost z prodloužené přehlídky stavebních technologií. V první sezóně koleje, v další sezóně sítě pod těma kolejema a zbytek okolo. Nuselská, Klapkova, jamrtál... Zároveň je snaha uplatňovat jinou tradici vynalezenou již dříve, že sloupů není nikdy dost a jeden by neunesl zároveň troleje i veřejné osvětlení.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod Bobik v 30.9.2017 8:33

Vono se toho nekoná víc. Jsem si naivně myslel, že by se to mohlo udělat komplet i se silnicí a chodníkama , ale když vidím ty vyřezaný díry akorát na koleje ... :cry:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Odeslatod 9001 v 30.9.2017 7:14

Von: Já myslím, že budeme rádi, že na konec zastávky Ostrčilovo náměstí (u hradeb) nemrsknou SSZ...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron