Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 29.7.2018 10:01

Karosák píše:Jasně, že by se to muselo vykopat a technologii dát novou, ale to už je pod rozlišovací schopnost obecenstva a v rámci obnovení provozu tak nějak očekávatelné. Mě šlo spíš o to, že dneska se o tom bude maximálně snít, ale to parkoviště není síla zrušit. Zatímco kdyby tam ležely koleje a parkovalo se stále na hulváta a drážní těleso úředně existovalo, tak se dá říct "přeparkujte si" a může se hrabat...
Nezlob se, ale podle mne není problém, pokud se opravdu rozhodne o výstavbě trati na Pankráci, dát výpověď z pronájmu plochy a tu trať tam postavit. Pozemky snad města jsou, plány na trať v UP taky a smlouva na pronájem je snad taky vypověditelná. Ale na co nyní stavět trať která bude mít pár set metrů a cpát tam další tram, když tam vzhledem k návaznosti zatím stejně bude muset jezdit bus. Až bude řádně vymyšlený a projednaný další pokračování - ať už do Dvorců, či do Michle, nebo na Kačerov či kam jinam, tak se může něco stavět.
To samé platí pro Vinohradskou. Až se opravdu rozhodne co dál, tak pak se jednoduše předělá oblouk u Škrétovy na křižovatku s další návazností. Ale nevím koho to vůbec napadlo tam cpát kusou kolej. Akorát za ta desetiletí, až snad dojde na nějaké to propojení, by se to zase muselo dělat znovu a celou tu dobu tam jezdit s omezením kvůli vekslím.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 29.7.2018 8:37

Jasně, že by se to muselo vykopat a technologii dát novou, ale to už je pod rozlišovací schopnost obecenstva a v rámci obnovení provozu tak nějak očekávatelné. Mě šlo spíš o to, že dneska se o tom bude maximálně snít, ale to parkoviště není síla zrušit. Zatímco kdyby tam ležely koleje a parkovalo se stále na hulváta a drážní těleso úředně existovalo, tak se dá říct "přeparkujte si" a může se hrabat...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 28.7.2018 20:51

Ono přece minimálně Pankrác byla na spadnutí, ale jak to dopadlo víme všichni...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 28.7.2018 20:16

Těch kousků v ulicích Na Pankráci a Budějovické bude víc, asi všude kde se nedělalo krásno, ale parkuje se tam. Místy se to v tom asfaltu i protlačuje.
Ale nepředpokládám, že by stačilo jen koleje jen odhrabat :) Celé by to muselo ven a do hloubky, počínaje novou drenáží.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 28.7.2018 18:52

Ano, na Pankráci je zlikvidováno Z:arrow: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2007080102
Chtěl jsem jen zkopírovat odkaz, ale pár fotek jsem si prohlédl a bolí to strašně...tohle se prokoučovalo naprosto brutálně :zadnice :cry: :cry:
Myslíte, že kdyby to tam dodnes leželo, že by měla obnova větší naděje :?:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4254
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 28.7.2018 16:51

P_V píše:A když se trochu odbagruje asfalt na Pankráci, tak 2:1.
Obávám se, že už ne, že tam byly zalité koleje postupně odtěženy už dávno. Maximálně se tam dá nalézt nějaký zapomenutý kousek pod obrubníkem jako na Václaváku, nebo tak něco, ale víc už ne.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 28.7.2018 15:06

Přeci ve smyčce. I když tedy, trať to není a nemá být.
Jinak přeci máme nenapojené koleje ještě v Opletalově a ty jsou dokonce perspektivní i vůči mezimuzejnímu kousku! (podle toho jaká varianta vyhraje) Takže už nyní je to s Brnem 1:1. A když se trochu odbagruje asfalt na Pankráci, tak 2:1.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 28.7.2018 13:47

Teď mě budeš muset asi trochu popostrčit, protože nevím, kde nám na Spořilově leží připravený kus nové nenapojené trati...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 28.7.2018 13:06

Karosák píše:Já si myslím, že je ten kousek odnikud nikam velmi nutno postavit, už jen pro věc cti, protože Brno ho narozdíl od nás má :devilsmokin
Dovolil bych si s tebou nesouhlasit! Co Spořilov?!
Pravda, není to tolik na očích v centru. Sorry jako... :devilsmokin :devilsmokin :devilsmokin

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 28.7.2018 12:36

Já si myslím, že je ten kousek odnikud nikam velmi nutno postavit, už jen pro věc cti, protože Brno ho narozdíl od nás má :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4254
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 28.7.2018 7:34

von Špilberk píše:K nenapojeným kolejím mezi muzei pak budou chodit celé generace šotoušů koukat na kuriozitu. :wink:
No, podobná kuriozita už tu kdysi byla na Jiráskově mostě. Schválně, zdali ji tohle trumfne... :lol:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1521
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od XSC » 27.7.2018 10:16

Tak se na ty koleje posadí dvě tramvaje jak uprostřed Václaváku a vznikne muzejní hospoda :-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 27.7.2018 9:26

Tak v tom posledním recyklovaném článku je napsáno, že letos na podzim se udělají koleje mezi muzei při dokončování tamního uličního prostoru. A tím nevzniklou kusé koleje, ale vyloženě koleje odnikud nikam, no a logicky to provoz na magistrále neovlivní vůbec.
Navíc v diskuzi u předchozích fotek píše Absolut:
Filip A. Jiřík No právě, že reko Vinohradské se ještě v tomhle úseku nedělá, a až se udělá, tak tam na ten trojúhelník bude příprava. Oprava TT Škrétova tomu taky v zásadě nebrání. Ale taky čekám, co bude po volbách...
Takže ani po reko Vinohradské v příštím roce nebudou výhybky, ale příprava... 8-)

Ovšem jinak bych s tím, co bude příští rok počkal. Skoro bych se vsadil, že kromě té přípravy nebude už nic ani v dalších letech. K nenapojeným kolejím mezi muzei pak budou chodit celé generace šotoušů koukat na kuriozitu. :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3006
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 26.7.2018 22:29

9001 píše:Jak bez přerušení magistrály?
Nevím přesný citát, ale nebylo to myšleno tak, že stavba proběhne bez celkového přerušení magistrály? Tzn. že se koleje přes magistrálu postaví nejdřív přes jeden pruh a potom přes zbylé dva (případně obráceně).
Plocha na odstavení má být v mezimuzejní Vinohradské, bylo to na té vizualizaci.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9578
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 26.7.2018 21:37

Karosák: Ono se to taky prezentovalo, že kolej bude až příští rok při reko zbytku Vinohradské...

Ale spíš nechápu to vyjádření mluvčí. Jak bez přerušení magistrály? Do toho šrafovaného se vejde tak 1xT resp. jeden motorák, ale jak bude bezpečné, tam vypustit "dav" nevím no... Natož to použít jako nástup...

Odpovědět