Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod K-M v 30.10.2006 12:12

7080: Ač to možná občas nevypadá, tak jsem velmi proodborový člověk (a jsem v našich odborech) - ovšem vadí mi, když se odbory nestarají o zaměstnance a mluví do řízení podniku.
R31: Takže strýc je výhodář :-) už chápu některé fíry, že říkají, že jim nabídli rychlíky a oni že nechtěj svoje pantografy opustit :-) Nic ve zlym. Že to má placený, nic proti tomu. Já bych to po vás zadarmo taky nechtěl. Jenže podnik předstírá, že vás platí a vy předstíráte, že se můžete přetrhnout. Kolikrát já už slyšel: Za tyhle peníze...?
Akri: Myslím, že v mém výpočtu bys tu placenou půlhodinu dostal - 1000 Kč je kolik? 8 hodin? 16 půlhodin? Kolik máš směn?
A hlavně - já bych si ty ušetřené prostředky nenechával, jaxte mohli vidět, já bych přidal tam kde to chybí, třeba řidičům. Nebo zastávkový službě, aby bylo na nedělní příplatky a nevyvěšovali pondělní JŘ v pátek.
R31: Učebnice mě už 20 let nezajímaj. Zajímá mě účetnictví. To je rozhodující pro určení nákladů. Sorry, ale za pětikorunu se ti u tramvaje ani nevotevřou dveře.
Akria R31: Ale oni by neodešli. Oni by ve smlouvě měli 5 let a nebo celý náklady. Nejsem blbej, abych školil lidi a ti mi utíkali. Já to taky tak podepisoval. Jenže to bylo za totáče :-)
Vidím že opravdovej kapitalismus ani po 17 letech tady ještě není. A my už se ho asi nedožijeme, jak to tak pozoruju.
K-M
 

Odeslatod radek31 v 30.10.2006 12:01

Akribius napsal:Dneska sice nesmí nováček 3 roky odejít sám,ale kdo opravdu zjistí,že mu to nesedí,tak přes doktory či alkohol odejde stejně.
nováček může odejít jak chce, akorát pokud to je během prvních 3 let, tak zaplatí přijímací lék. prohlídku (2000-2500) a poměrnou část 10 000Kč - takže po roce třeba 6667Kč
vzhledem k penězům co do něj DP vložil směšná částka

DP má asi 1500 řidičů, takže každá nepopulární změna typu zatažení do jiné vozovny, střídání na druhém konci Prahy může znamenat, že pár lidí odejde (pokud to pro ně byla příslovečná poslední kapka) a to se pak taková změna šeredně nevyplatí
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 30.10.2006 11:56

Akribius napsal:...
Myšlenka občasného zatažení nebo vyjetí z jiné vozovny by mě nebyla zas až tak cizí,za předpokladu,že by byla domluva,že 30 minut po zatažení mám ještě placeno.Pořád je pro DPP lepší ti dát mzdu za půl hodiny jakoby navíc než táhnout prázdnou tramku přes celé město.Ale jak znám jednání s podřízenými u DPP,tak by to dopadlo tak,že by ti řekli zatáhneš do KO a jestli se ti něco nelíbí tak....(dále to všichni známe).
A za co by si chtěl ty peníze?? Těch 30 minut. Já nabízím řešení, jak zatáhnout vozy na noc do cizí vozovny s tím, že řidiče by se to vůbec nedotklo. Zatahoval by vůz na cizí hřiště, řidič by byl domovský.
Naposledy upravil DJ LA DÉFENSE dne 30.10.2006 12:02, celkově upraveno 1
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod Akribius v 30.10.2006 11:49

Asi před rokem se mě dostal do ruky material,že výcvik jednoho řidiče-průměrného (2 typy vozů) stojí DP 152.000Kč.
Což je pochopitelně dosti velká suma.Takže je potřeba,aby pokud už do někoho investuju takové prachy, vydržel a to dobrovolně.Dneska sice nesmí nováček 3 roky odejít sám,ale kdo opravdu zjistí,že mu to nesedí,tak přes doktory či alkohol odejde stejně.
Takže některé úspory za každou cenu (podotýkám některé) se nakonec nevyplatí,protože odejde školený (a drahý) personál.
Myšlenka občasného zatažení nebo vyjetí z jiné vozovny by mě nebyla zas až tak cizí,za předpokladu,že by byla domluva,že 30 minut po zatažení mám ještě placeno.Pořád je pro DPP lepší ti dát mzdu za půl hodiny jakoby navíc než táhnout prázdnou tramku přes celé město.Ale jak znám jednání s podřízenými u DPP,tak by to dopadlo tak,že by ti řekli zatáhneš do KO a jestli se ti něco nelíbí tak....(dále to všichni známe).
Akribius
Uživatel
 
Založen: 16.8.2004 14:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Odeslatod radek31 v 30.10.2006 11:23

problém je, že žijete v mylné představě, že lidi jsou levnější než km najeté tramvají, ale tak to není
km najetý tramvají je levný
ale naučit desítky depáků něco dalšího je drahé (desítky tisíc na každého - tramvaj je složitá, to není 4 hodinové školení na nový typ, ale desítky a stovky hodin učení a stovky a tisíce hodin praxe)
to samé u řidičů (tisíce a tisíce stojí vycvičit ho na všechny tramvaje - při pražském systému + v době, kdy se to učí nemůže jezdit s lidma) - takový řidič pak navíc bez mrknutí oka odejde, když ho začnete posílat přes půl Prahy naprosto zbytečně

laskavě si vypočítejte jak se vám ta "úspora" vyplatí, pokud vám odejde třeba 10 řidičů (1 řidič co odejde stojí tak 240 000,- - 120 tisíc je ošacení a výcvik řidiče co nakonec odejde a dalších 120 je potřeba na jeho náhradu + nový řidič dělá nehody a to stojí peníze + nový řidič potřebuje zácvik - a to mluvím pouze o základu na T3 bez KT8, bez T6 a 14T)

takže uspoříte za rok 1 000 000Kč na kilometrech, ale zaplatíte desítky mil. na výcviku řidičů a depáků
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 30.10.2006 11:18

7080 napsal:Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.
Ale vždyť nemusíš mít vyškolený personál, na všechno. Stačí, když ten vlak tam přespí, nebo snad na kačenách se na Pankráci dělaly opravy az tu jednu jedinou noc co tam spaly? Proč to šlo na Pankráci a nejde to plošně?? To jsou jen kecy, že by to nešlo, šlo by to udělat. Jen zatím, nemá každyý řidičák na všechno.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod 7080 v 30.10.2006 11:15

DJ LA DÉFENSE napsal:Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.


Jenže takového člověka musíš mít na ráno, odpoledne a večer, potom počítej, že má nějakou dovolenou, takže potřebuješ další, kteří ho zastoupí. A je rozdíl mezi lidmi co se starají o mechanickou část vozu včetně karoserie a o elektrikáře. Najednou tu máš o pár dalších lidí navíc.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod radek31 v 30.10.2006 11:12

Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
nesmysl, nastupuje vždy v Praze a pokud se má někam přepravit tak to je PLACENÉ!!!

ad spolehlivost 471 - jak je spolehlivá v porovnání s jiným vlakem netuším, ale ve srovnání s tramvají je to zoufalost
strejda najezdí méně hodin týdně než já, ale se závadou končí 3x v týdnu
já na T6 zažiju tak 5 vážných závad za rok a někdy třeba taky půl roku ani jednu
na 471 pravidelně vyhoří elektronika za 1,5 mil. - zatím je to v záruce, ale za chvilku už nebude a ČD se dostanou do problémů

2KM - ad náklady - už jsi slyšel pojmy variabilní a fixní náklady? autobusy mají minimální fixní a vysoké variabilní náklady, tím pádem se vyplatí autobus nevypravit, pokud pro něj není dostatečná poptávka
u tramvají je to přesně naopak - největší náklady jsou fixní (trať, trolejové vedení, nákup vozů, vlastně i řidiči, protože se mu musí zaplatit minimální hodiny), ale variabilní jsou ve srovnání směšně nízké - proto se u tramvají vyplatí, když tramvaj jezdí - i 10 cestujících ve voze je výhodnější než tam poslat autobus, pokud by ta tramvaj měla stát ve vozovně (pokud by mohla jezdit jinde vytíženější, tak prosím, ale o tom se tady nebavíme)
ty se podíváš na součet nákladů a hned se oháníš náklady na km, ale to je z ekonomického pohledu naprosto mimo - i kdyby si tramvaj vydělala 0,1Kč nad fixní náklady, tak se vyplatí jí vypravit, místo aby trčela ve vozovně - doporučuji nějaké základy Mikroekonomie

ad úsporu přidat k platu řidičů - no tak to je taková utopie, že to ani nemá cenu komentovat - nemluvě o tom, že když vozovna ušetří každý den 1000Kč na "zbytečně" projetých km, tak rozpočítáno pro 200 řidičů to není opravdu zásadní částka
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 30.10.2006 11:05

demon napsal:2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
Ne budete muset umět všichni všechno pořádně, pokud ne vyházet a najít takové co to zvládnou.

A nebo, což by bylo lepší mít třeba člověka který umí T3, T6 a 14T, dalšího na T3M a T3R.P a mít takovéto kombinace v podobě minima, lidí si myslím.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod 7080 v 30.10.2006 10:55

K-M napsal:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.


Odbory nekomentuji, přinesly i lecos dobrého.

Specializace vozoven chybou možná je, ale proč by se měli vokovičtí učit opravovat T6 nebo 14T, když se u nás prakticky neobjevují. Do budoucna možná.

Střídané přestávky, půjdou pokud bude přijato více lidí. V současné době, kdy je nedostatek řidičů a kvalitních řidičů ještě víc, jede maximálně to jde teď. Na víc opravdu podnik nemá.
Naposledy upravil 7080 dne 30.10.2006 11:07, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod demon v 30.10.2006 10:54

K-M napsal:Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.

2) Není lepší, když někdo něco doopravdy umí, než když někdo teoreticky umí všechno, ale ve skutečnosti má o všem znalosti povrchní? Pokud nebude "specializace" a všichni budou muset umět všechno, bude potřeba najmout další lidi - vyšší náklady.
3) Střídané přestávky - potřeba víc řidičů - vyšší náklady. A záleží na tom co mají ve smlouvě, já mam třeba Hostivař...
Naposledy upravil demon dne 30.10.2006 10:55, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod K-M v 30.10.2006 10:42

7080 napsal:Tak to by jsi zkusil navrhnout jen jednou. Vzbouříš odbory téměř ke stávce. A kdo by se o ty vozy staral? Myslíš, že se vokovický budou starat motolským o T6? Vždyť o tom vůbec nic nevědí. Možná tak o RP a to ještě s největším odporem. Každá vozovna se bohužel stará jen o ty svoje, navzdory probíhající transformaci.

Ono je taky vcelku rozdíl cestovat přes den a na výjezd ve čtyři ráno, noční dopravou. Já třeba jezdím z Černýho mostu do Vokovic, je to skoro hodina cesty, ale do Hloubětína bych třeba jezdit nastálo nešel. To už radši do Kobylis.

Tohle pěkný učebnicový výčet důvodů "když se nechce".
1)Příliš rozhodují odbory o ekonomice podniku.
2)Specializace vozoven je taky chyba.
3) Místo výkonu práce řidiče je Praha. Takže může rozhodovat maximálně o té Praze, ale ne o Vokovicích, Hloubětíně a pod.
4) Cestování do práce? Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
K-M
 

Odeslatod K-M v 30.10.2006 10:37

7080 napsal:Kde jsi k tomu přišel, naši depáciVO spojují občas noční, když s nima jedou do myčáku a nechtějí jet nadvakrát, ale jinak je maximálně převlíknou na výjezd a občas i umejou.

No a je to tady.
K-M
 

Odeslatod DJ LA DÉFENSE v 30.10.2006 10:37

7080 napsal:K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.
Jasně, to máš pravdu, ale podívej se už se na tom začíná pracovat pomalu. Tohle by nebylo špatné řešení, pro těch pár pozdněvečerních vlaků.
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
 
Založen: 23.10.2006 14:00

Odeslatod 7080 v 30.10.2006 10:35

DJ LA DÉFENSE napsal:Asi nechápeš, tak naposledy. Ráno přijedeš do vozovny autem, v tvém případě do Vokovic, vezemeš si vlak, linku 20. Toto pořadí je turnusově zatahováno v 0:10 do Motola. Ty vystřídáš kolem 13:30 na Andělu, vystřídá tě motolský řidič, a v klidu si můžeš zajet pro auto a domu. Co je na tom jiného než teďka??? Je to přece totéž, jen s tím rozdílem, že v součastnosti Tě vystříd někde po trase tvůj kolega z depa a on s tím pojede do vašeho depa... Je to přece totéž!!!


K tomu je potřeba taky ještě jeden základní detail. Všichni řidiči musí mít papíry na všechno, to je otázka nejméně dvou let. Potom je tvůj plán realizovatelný. Pak půjdou i střídané přestávky bez omezení typů vozů.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 návštěvník

cron