Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.2.2015 21:23

MOp: Takže rozkopáno bude?

MM: Dobrý systém... Takže co ztratím na Cibulce, mi nažene Plzenská. Ty máš asi stejnou kalkulačku jako Krnáčová s kupony...

P_V: Vzhledem k rychlosti rozhodování vedení města bych těch půl roku bral hodně optimisticky...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Plynární

Příspěvek od P_V » 24.2.2015 21:22

MOp píše:Krizeni s Argentinskou lze rozkopat, jelikoz existuje objizdna trasa - přes Trojsky most.
Ale tam poněkud pokulhává kapacita, na rozdíl od Blanky.
9001 píše:Přečetl bych si zprávy ohledně Blanky :wink:
Když to šlo odkládat léta, mohlo to ještě ten půlrok navíc počkat, ne?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2015 21:15

9001 píše:..........

K té kolmosti. Chceš mi tvrdit, že v úseku (ÚD) Na Homoli - Depo Hostivař jede autobus kolmo k tramvaji? :lol: :lol:

...........
právě že nikoliv = =M=(A), TT i BUS v základu vedou v místě v jedné směrové ose (souběžně) - s tím, že se BUS a TT cca 2km překrývají (jenže ta TT je hlavně tzv. technickou = pro napojení areálu ÚDDP a není její potřebnost/význam uměle zvyšovat zvyšováním kapacity spojů na ní)

zatímco na Plzeňské je potenciál "natáhnutí" cestujících z menšího či většího okolí kolem TT a tím její význam zvýšit

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Plynární

Příspěvek od MOp » 24.2.2015 21:03

P_V píše:Nyní je Plynární ulice v rozkopu. Nevíte proč? Vždyť se přeci říkalo, že tahle část počká až na tunel Blanka, aby šlo rozkopat křížení s Argentinskou.
Krizeni s Argentinskou lze rozkopat, jelikoz existuje objizdna trasa - přes Trojsky most.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.2.2015 20:41

G: Jenže 7 je něco jako 125. Prostě alternativa k metru.

11 je alternativa k A, ale max na 2 stanice... Na delší cestu lidé zafárají.

Podél nové trasy bych si nedělal iluze... Sice ted lidi nadávají, až jim jednou tramvaj nepřijede, tak metro rádi využijí a dost se jich nevrátí do tram...

MM: Ale Depo je stejný problém jako Klamovka. SD bus byl nahrazen soupravou T... Stejně by se dala na ÚD natáhnout ve spičce souprava a efekt by byl stejný... Takže proč to neprosadit? :twisted:.

K té kolmosti. Chceš mi tvrdit, že v úseku (ÚD) Na Homoli - Depo Hostivař jede autobus kolmo k tramvaji? :lol: :lol:

P_V: Přečetl bych si zprávy ohledně Blanky :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Plynární

Příspěvek od P_V » 24.2.2015 20:37

Nyní je Plynární ulice v rozkopu. Nevíte proč? Vždyť se přeci říkalo, že tahle část počká až na tunel Blanka, aby šlo rozkopat křížení s Argentinskou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2015 19:54

9001 píše:MM: Linka nabízí metro na druhé straně... Navíc děláš jako by Vyšehradským tunelem jezdili jenom osobáky :lol:

Proč mi nevyvracíš Depo Hostivař? 8-)
...........
metro na druhé straně linky = nabízí cestu do jiného směru než metro na první straně = je nesmysl ztrácet čas jízdou oklikou

k Depu Hostivař - viditelně někdo neumí "číst mezi řádky" a:
1.) nepozná rozdíl ve směru jízdy BUS od trasy kolejové MHD = kolmo / podélně (pokračování za její konec)
2.) nebere v potaz využívanou/potřebnou kapacitu spojů

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 24.2.2015 19:47

thriller2 píše:Von totiž tady každej (krom 9001 of course) zapomíná, že tramvaje jsou v první řadě napaječ metra a teprve v druhé prostředek pro cestu do centra a to jedině, protože tam nic jiného nevede.
:D Typicky linka 7.11,13 :D A ta nová 2 ta na 100%. :D A proč sakra na Petřinách chtěj nechat 18? :D

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 24.2.2015 19:14

Von totiž tady každej (krom 9001 of course) zapomíná, že tramvaje jsou v první řadě napaječ metra a teprve v druhé prostředek pro cestu do centra a to jedině, protože tam nic jiného nevede.

von Š. Díky, moji oblíbění, už jsem je dlouho neposlouchal, tak si dnes dám večer s bratry E.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2015 19:01


Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.2.2015 18:38

MM: Linka nabízí metro na druhé straně... Navíc děláš jako by Vyšehradským tunelem jezdili jenom osobáky :lol:

Proč mi nevyvracíš Depo Hostivař? 8-)

P.s. Výhledově to vypadá jako v Chalupářích... :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2015 17:11

9001 píše:..........
Pokud bus najede k TT a má cil u metra, tak u tramvaje NESMÍ skončit a má dojet k metru...
Když citovaný příspěvek začal absurdním příkladem, tak převedu do absurdna citovanou část:
l.124 končí u TT na Dvorcích (a 121 na Podolské vodárně) a mnoho lidí, co jí (jimi) přijelo ze Zeleného pruhu a Dobešky (od Kavek) bezpochyby směřuje/má cíl u =M=B Palackého nám. = #-o dle tvého tvrzení musí být tyto BUS linky prodlouženy na Palačák a doslova "protlačeny" Vyšehradským tunelem, kde budou omezovány (až ohrožovány) a naopak omezovat/ohrožovat všechna protijedoucí vozidla včetně protijedoucích spojů BUS i TRAM!!!

Velmi mne zajímá, jak navíc vyřešíš dle tvé "logiky" (= že všechny BUS linky musí končit u metra a NESMÍ KONČIT u jiné povrchové linky) zbytečnost přestupu při cestě mezi Zeleným pruhem s Dobeškou a Smíchovským nádražím na Dvorcích mezi BUS linkami 124 a 118 #-o #-o #-o

A to raději nezačnu rozebírat ukončení několika BUS linek u TT na Nádraží Braník a poblíž Nádraží Modřany (končí "vedle" na zastávce Obchodní náměstí)!

PS: Navíc si uvědom, že výhledově má být zrušen BUS terminál u =M=B Anděl - vestibulu Na Knížecí a nahrazen novým terminálem postaveným v rámci cca 2. etapy tzv. revitalizace prostoru po nákladovém nádraží Smíchov (ten nový terminál má sloučit dosavadní terminály Na knížecí a před Smíchovským nádražím) = BUS linka končící dnes na Klamovce by dle tebe musela být pak protažena nikoliv na Knížecí, ale až na Smíchovské nádraží!!!! Ovšem mne se spíše zdá logické, aby BUS linka přijíždějící ke Klamovce od jihu a na ní dnes končící pokračovala někam na sever.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.2.2015 16:48

thriller2 píše:MARV: A která část vídeňské úmluvy je relevantní k této diskuzi? Snad ne čl.29/1 :lol:
mezinárodních tzv. Vídeňských úmluv je určitě víc - ano, byla určitě myšlena "ÚMLUVA O SILNIČNÍM PROVOZU (Vídeň 1968)", v níž je uvedený článek obsahující:
odst.1.) Žádný řidič se nesmí chovat tak, aby ohrozil chodce.

odst. 2.) Bez újmy ustanovení článku 7, odstavec 1, článku 11, odstavec 9 a článku 13, odstavec 1 této Úmluvy, je-li na
vozovce přechod pro chodce, který je, jako takový, označen svislými nebo vodorovnými značkami na vozovce:
.......
ovšem obsahuje zejména:
ČLÁNEK 29
Kolejová vozidla
odst. 1.) Vede-li kolejová dráha po vozovce, musí každý uživatel silnice při přiblížení tramvaje nebo jiného kolejového vozidla opustit, pokud je to možné, koleje, aby uvolnil cestu kolejovému vozidlu.
odst. 2.) Smluvní strany nebo části jejich území mohou přijmout pro jízdu kolejových vozidel na silnici a pro vyhýbání nebo předjíždění těchto vozidel zvláštní pravidla odlišná od ustanovení stanovených v této kapitole. Smluvní strany nebo části jejich území však nesmí přijmout ustanovení odporující ustanovení článku 18, odstavec 7 této Úmluvy.
ČLÁNEK 18
Křižovatky a povinnost dát přednost
.........
odst. 7.) Řidiči nekolejových vozidel musí dát přednost kolejovým vozidlům.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 24.2.2015 16:41

MM: Takže analogicky by k Depu Hostivař nemělo dojet ani kolo, protože na ÚD je místa dost a busy se měly točit tam. Chápeš o co mi jde???

Pokud bus najede k TT a má cil u metra, tak u tramvaje NESMÍ skončit a má dojet k metru...

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 24.2.2015 16:31

Často v německých městech jsem viděl, že autobus zkrátka přijel k tramvajím a tam byl přestup a do města dál jenom tramvají (kapacitní přestupní terminály u konečných tramvají s návazností po celý den). Chápu ale, že u takové 123 to fakt nejde na Kavalírce.

Odpovědět