Stránka 23 z 659

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 16.5.2021 14:17
od von Špilberk
Zastávky Palouček se už vylouply do představitelné formy... :D

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 16.5.2021 9:26
od von Špilberk
Oběžníček hlásí:
Oprava tramvajové trati v oblasti křižovatky „Bulhar“ a vložení kolejové konstrukce na křižovatce Senovážné náměstí x Opletalova

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 16.5.2021 9:23
od Syrda
Výluka u Bulhara - tipuji na opravu v podjezdu
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9229
po zavedení 19 odhaduji zkrácení 36 k Vozovně Žižkov

instalace povrchové výhybky před zahájením výluky
https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne- ... etail/9308

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 16.5.2021 9:13
od von Špilberk
Pražského povstání...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 15.5.2021 20:30
od Bobik
A bude to ve stejnou dobu i za stejný peníze?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 15.5.2021 20:20
od ElWapp
Nic takového se v TP 170 nepíše. Stejně únosná vozovka se dá udělat z asfaltového betonu i z liťáku. A u obou konstrukcí se po pár letech bude měnit obrusná vrstva. Naopak ta "betonová" deska v podloží je problém, protože zákonitě popraská a ty trhliny se propíší do obrusu...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 15.5.2021 12:44
od Bobik
Jo, jenže toho liťáku tam není tolik. Je tam hlavně beton a na něm (relativně) tenká šlupka z liťáku. Čili do míst, kde je předpoklad častýho poškození (vyjetí kolejí) a nerovnoměrný zátěže, což tady zrovna je (do kopce, semafor, častý rozjezdy a brždění, křižovatka) a tedy oprav, je to na ty opravy lepší/levnější. Ze stejnýho důvodu se třeba do bus zastávek namísto právě tý válcovaný směsi dává ten liťák taky. Festovní beton dospod a navrch lehce "vyměnitelná" šlupka z liťáku, kterej se stihne vyměnit za víkend, místo složitýho frézování celý zastávky do hloubky.

Zkrátka do válcovaný směsi na podobně zatíženým místě ty koleje vyreješ ne o moc později (takže tvrvanlivost ti významně neprodlouží), ale zato hlouběji, protože ta vrstva je relativně vysoká, navíc "nosná" a musí se strhnou (odfrézovat) celá a položit znova. Zatímco u liťáku je ta "nosná" vrstva hlavně beton pod ním a liťák slouží pouze coby horní obrusná, lehce opravitelná "krycí" vrstva.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 15.5.2021 10:58
od demon
Bobik píše:
15.5.2021 6:22
A copak někde mluvím o únosnosti?
No píšeš že do válcovanýho povrchu se líp vyjíždí koleje...
...ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje...

Na to mi prostě přijde liťák mnohem horší...

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 15.5.2021 6:22
od Bobik
demon píše:
14.5.2021 20:06
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?
A copak někde mluvím o únosnosti?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 14.5.2021 20:06
od demon
Karosák píše:
12.5.2021 21:50
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Mě se na tom ostrůvku nelíbí, že se na jeho jižním konci zapomnělo na bezbarierovost, což považuju u zastávky této délky za poměrně zásadní chybu... #-o
P_V píše:
12.5.2021 21:43
Použití na vozovce mi připadá neobvyklé, tam se dává válcovaná směs... asi se někdo plácl přes kapsu.
Na vozovce válcovaná směs je, liťák je mezi kolejemi.
Bobik píše:
13.5.2021 6:02
Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.
Nejsem stavař, ale opravdu má liťák vyšší únosnost než válcovaná směs ?
Logika mi velí právě opak, zhutňená zaválcovaná směs podle mě snese mnohem víc než hrbolatá řidká hmota zasypaná štěrkem.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.5.2021 11:37
od Karosák
Si señor :D Z:idea:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.5.2021 8:32
od Petr
Karosák píše:
12.5.2021 21:50
(...)Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k(...)
Představ si zastávky Braunova a odsuň je z Radlic na Pankrác. Kapišto? :lol:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.5.2021 6:31
od Ústečák
Karosák píše:
12.5.2021 21:50
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou @3644
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení O:)
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem :!: Z:idea:
Ten Palouček jsou vlastně dva nevstřícně umístěné ostrůvky - koleje dělají lehké esíčko, takže se nástupiště k označníkům rozšiřují a obě zastávky tedy jsou v decentním pravém oblouku (bude pěkně vidět na soupravu).

Obecně se mi ta reko líbí, jen: nad ostrůvkem Nuselská radnice dc už dobře postavená auta neobjedem, tam bude sdružený pruh, a ten štrách asfaltu v ul. Na Pankráci mě jako místního fakt štve. Místo trávníku 30 m šířky asfaltu v celé délce a radnice se bije v prsa, jak se jim to tam povedlo ustát s tím, že průjezd IZS po kolejích je samozřejmě naprostá nezbytnost. Tedy jen po ulici Na Veselí, odkud parkoviště na trati IZS najednou nevadí. =D>

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 13.5.2021 6:02
od Bobik
P_V píše:
12.5.2021 21:43
Použití na vozovce mi připadá neobvyklé, tam se dává válcovaná směs...
Jak kde. Obvyklejší sice je klasická "balená", nanášená finišérem, ale třeba na D11 je takovejhle povrch taky. Ono to souvisí i se zátěží povrchu, protože ta válcovaná směs se dělá ve vyšší vrstvě (obyvkle se dávaj dvě na "stabilku" - stabilní podkladní betová šlupka) a líp, resp. hlouběji se do toho vyjíždí koleje, což je zase náročnější na opravy. Takže na tomhle místě mi to přijde vhodný, pořádnej betonovej základ a na něm dvě vrstvy lehce opravitelnýho liťáku.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 12.5.2021 21:50
od Karosák
Mně se líbí ten ostrůvek Nuselská radnice DC.
Jednak naděje že ostrůvky nejsou endemit, ale především zde ta výhoda, že IAD se bude řadit do svého pruhu již nad zastávkou @3644
Zastávku Palouček si pořád nějak neumím představit :-k
Ale zatím to celé vypadá pěkně. První fotka od Špilberka v náhledu na mně dělala dojem vizualizace krásna a pak mně potěšilo, když jsem to rozklikl a viděl, že je to skutečné provedení O:)
Přijde mi, že narozdíl od Zenklovy se tady už přecijen více přemýšlelo a diskutovalo nad dílem :!: Z:idea: