Stránka 329 z 659

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2013 9:14
od Bobik
von Špilberk píše:A teď vlastně musíme doufat, že tam vznikne opravdu pořádná kolona, protože čím delší, tím lepší. :D
Hmm, a možná za dva roky si toho někdo všimne, dalších 5 let to bude řešit (=přemýšlet o tom) a za deset let se s tim začne něco dělat. Jenže to bude stejně k ničemu, protože to bude vycházet z pět let starýho modelu a situace bude dávno někde úplně jinde. :roll:

MŠ: Fajn, tomu jak to ne/funguje bych rozumněl. Teď by mě ale zajímalo, kdo za to zodpovídá (kdo za to "může"). Přeci musí existovat nějakej úředník, někde na radnici či magistrátu, kterej má na dveřích cedulku ředitel územního rozvoje, plánování, dopravy, infrastruktury či tak něco, a ve svejch kompetencích a zodpovědnosti se starat o to, aby právě tyhle věci fungovaly. Nebo jsem ve svejch představách "příliš naivní" a nikdo ýádnou zodpovědnost za nic vlastně nemá? (jak to?)
Dále - modely se řešej roky? Fakt? :shock: To jako nikdo neví, jak to po Praze jezdí? 90% řidičů co jezděj denně po městě, jedno jestli tramvaják či dodávkář ti z fleku řekne, co se asi tak stane když se tam a tam udělá tohle a tohle a navíc se víc jak z 80% trefí naprosto přesně, a ty tvrdíš, že nějaký modelování trvá v řádu let? U kompletní a komplexní modeláže celýho města prosím, ale jedno blbý náměstí? Dva roky? (navíc pokud v tom modelovacím programu není zabudovanej softvér "věštění 2.1", taky se trefí tak kolem těch 80% :D )

MF: Co tam proboha hledal za štěstí? Objížděl kolonu v noci asi těžko?

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2013 8:21
od von Špilberk
MŠ: Tolik smutného čtení už tu dlouho nebylo. :( A rozhodně jsem neměl pocit, že ten stav hájíte. Naopak podle mne to je skvělý popis (ne skvělé) situace.
Ale něco nadějného jsem přeci jen našel:
Martin Šubrt píše:Nikdo neprověřuje, zda bude někde kolona, na oddělení modelování dopravy to dojde nejdřív v okamžiku, až tam ta kolona bude a někdo bude v novinách požadovat řešení. Nicméně kvůli té vodě za rok máme výhodu. Směrem dc budou panely a efekty uvidíme a panely půjde dát pryč, když bude problém. To je nesporná výhoda. Dá se otestovat i budoucí stav provozu zc tím, že nepůjde nějaký čas jezdit kolem ostrůvku zc. I k tomu bude možné získat data a případně to ještě řešit jinak. Protože reálná situace dokáže dát nejpřesvědčivější argumenty.
A teď vlastně musíme doufat, že tam vznikne opravdu pořádná kolona, protože čím delší, tím lepší. :D

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2013 7:40
od MF
Noční zásah linky AE na Horomericke.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2013 6:46
od Láďa
9001 píše:Ted se zeptám trochu kacířsky. Bude tramvaj jezdit když se bude kopat vodovod? Pokud bude zase výluka tak co píšeš je prostě výsměch do obličeje lidem co tam bydlí a jezdí.
Já tu bydlím a za výluku jsem náhodou rád. V jř je uveden odjezd v 7:22, tak v 7:22 přijede X22. V případě 22 je uveden odjezd v 7:22 a 26 a ve 28 přijedou 2 vlaky za sebou (v tom lepším případě)... Rekord bylo lednové/únorové ráno kolem 7:30, kdy jsem přišel na plný ostrůvek a 16 minut jsem čekal na 22 s intervalem 4 minut. Nezapomenutelný zážitek.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 19.10.2013 1:19
od Petrpes
Pak se pejsek s kočičkou vypraly na valše a pověsily se na šňůru do průvanu (za co nevím).
Ale vím za co bych takhle vešel některé úředníci a politici :)

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 23:31
od 9001
Marek B: Nastavit "pomazanou" hlavu, která bude usměrnovat všechny požadavky... Tohle co vznikne na Francouzské může fungovat v Liberci, ale na komunikaci takové intenzity jako je Francouzská...

Mě to přijde jako když pejsek s kočičkou pekli dort... :roll:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 23:15
od Marek B.
9001: A jaké řešení tedy nabízíš ty? Co tedy čekáš, že kdo udělá jinak?

Martin: Horší je, když projektant neumí dobře namalovat ani ty obruby. Třeba se jim podařilo doprasit Kulaťák a Svatovítskou, kde původní obrubník je širší, než nový.
IMG_6985.jpg

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 23:12
od Martin Šubrt
9001: Ano, normálním lidem je to jedno. Protože se většinou nezajímají, jak fungují městské části, jak se připravují projekty, jak se nějaký "nápad" dostane z papíru na ulici. Nezajímá to ani řadu politiků, ani oni nemají kolikrát žádnou představu, jak to probíhá. Pak se diví, co jejich odbory dopravy schválily... A jelikož to nikoho netrápí, nikdo neřeší systémově postupy. To je úroveň, která vůbec do rozhodovacích procesů města ještě nedoputovala...tedy možná v posledních pěti měsících, ale tam je zase problém, že systémová řešení jsou trošku moc ovlivňována jednou názorovou skupinou, což vytváří další veřejné rozpory a odvrací to pozornost od toho systémového cíle. Mimochodem, od 7.11. zaniká ÚRM a vzniká Institut plánování a rozvoje.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 23:05
od Martin Šubrt
9001: Nikdo není pomazaný. Nikdo nerozhoduje ve smyslu, zde bude zastávka. Prostě to nějak vyplyne v procesu připomínek z požadavků x desítek subjektů. Hodně subjektů může vkládat návrhy, v procesu se ale neobjevuje nikdo, kdo by mohl špatný směr vývoje zastavit, ani nikdo, kdo by měl nyní právo říct, tohle se musí prověřit. Tak to nyní nefunguje, realizace jsou aktuálně souborem přání zaslaných projektantovi. Projektant je v tomto případě technik malující obruby, nikoli inženýr, který by se zabýval širším dopadem dopravní realizace na okolí.

Až v případě Karlova náměstí probíhají prověření do úrovně modelu i mikrosimulace budoucí situace, včetně pohybu chodců. Ale to je ten proces "na dlouho"...

Tramvaj jezdit podle všeho bude, vodovod by se měl stavět v místě cca parkovacích stání.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 22:47
od 9001
MŠ: Jenže tohle co píšeš je normálním lidem celkem jedno a uvidí pouze výsledek = kolony. To opravdu nikomu z pomazaných nedošlo, že zrušení pruhu pro auta nebude mít takovýto následek resp. zabití metrolinky?

Ted se zeptám trochu kacířsky. Bude tramvaj jezdit když se bude kopat vodovod? Pokud bude zase výluka tak co píšeš je prostě výsměch do obličeje lidem co tam bydlí a jezdí.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 22:42
od Martin Šubrt
9001: Kdyžtak si ještě přečti ten můj příspěvek před "obhajováním paskvilu", který je velkým dílem o tom, že se domnívám, že nechápeme funkci ulic typu Francouzská, Bělehradská a Vinohradská. Pak zajdi na městské části a zkus jim to vysvětlit, že oranžová zóna podle kolejí (Seifertova, Vinohradská) znamená stálé výjezdy a parkování aut, auta na kolejích znamenají kolony a zdržování nejen MHD, ale i těch aut, včetně zásobování. A zkus nějak vyjednat, aby se provoz aut od tramvají segregoval s úbytkem např. 100 parkovacích míst. Alespoň na částech těch ulic s vyhrazením jen zásobovacích zálivů a základního počtu stání. Přines k tomu návrh, kde budou ta parkovací místa vytvořena náhradou a kdo to případně zaplatí. Ano, budujeme si nefunkční město, jediné, co dnes můžeš zkusit, aby si to někdo zkusil začít uvědomovat.

Na debatě v pondělí o Václaváku pan starosta Prahy 1 vehementně prosazoval parkoviště pod dolním Václavákem pro 450 aut, byť v dolní části bylo donedávna necelých 100 stání. Také tam zaznělo, že denně mělo v sedmdesátých letech na Václaváku cíl (práce, kavárna, obchod, kino, divadlo, revue, byt) 138 000 denně. Nyní je to cca 10 000, co mají na náměstí denně cíl, zbytek jsou přeběhlíci někam za prací do okolí. Starosta Prahy 1 chce 128 000 na náměstí dostat asi auty...v dolní části chce obnovit provoz, protože tam budou vjezdy a výjezdy z těch garáží...část bude patřit pod to obchodní centrum v tom bloku domů směr Panská... Někudy to tam musí přijet a ty příjezdové komunikace si pěkně povedeme s auty na kolejích. A magistrála pěkně sčítá další navázané korálky zatížení auty, 6 - 10 000 navíc v jednom směru do pěti let... Prodloužení klasických kolon na Nuseláku a ve Wilsonově o polovinu... Pěkné vyhlídky.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 22:29
od Martin Šubrt
9001: Tak nějak přemýšlím, v čem obhajuju paskvil? Jen jsem popsal, jak to vzniklo. Sám mám cca jednu stránku výhrad dokonce i k tomu, jak to má za rok vypadat...

Je něco nepochopitelného na sledu událostí? Nejprve chce Praha 10 vylepšit Moskevskou. Tam se vše zkoordinuje (byť do dvou etap), jen v tom trošku dělají zmatek sítě a povolení na jejich opravu. Ukáže se, že tramvajová trať bude v Moskevské zavřená 6 měsíců. To je dost a Francouzská by se dělala 2-3 měsíce o dva roky později. DP zareaguje a pokusí se připravit i RTT Francouzské. V tom okamžiku je naprosto nulová šance jakkoli uvažovat o změně podoby ulice. Porto popisuju, že i když je o změně podoby ulice představa, ladění trvá rok, dva, tři. Viz třeba RTT Lazarská a chystané zastávkové mysy. Když vymyslíte RTT tak narychlo, tak je to neprojednatelné jinak, než jako výměna kolejí, byť zde alespoň bez panelů. Podotýkám, že DPP neplánoval zastávku Krymská do centra a neplánoval v rámci RTT Francouzské změnu podoby zastávky Krymská z centra na mys. RTT bylo o výměně kolejí.

Nicméně pak přijdou další vlivy. Zastávka Ruská dc byla v poloze, kdy se strašně složitě na ni zajišťoval bezpečný přístup a dlouhodobě byl tlak na posun před křižovatku s Ruskou. To spadlo do reka Moskevské. P10 si ale pak všimla a místní lidé též, že vzdálenost Ruská - Jana Masaryka do kopce je moc velká, což je do jisté míry pravda, sám jsem tam ze začátku výluky potkal dost starších lidí, kteří od Krymské chodili dolů na ten autobus přes stavbu a téměř každý se ptal, zda náhodou Krymská dc po výluce nebude.

No a do rychle zpracovaného RTT přijde požadavek na zastávku Krymská do centra. Protože ji chtějí lidé. DP musí získat na RTT povolení, ostrůvek dc se nevejde a dokumentace k RTT je rozeslána x desítkám organizací. Tady totálně není prostor pro jakoukoli úpravu ulice. Jediné řešení je RTT prostě nedělat, nevyčerpat peníze a riskovat, že budu muset za dva roky zavřít Francouzskou spolu s Bělehradskou. DP ale musí nějak hospodařit a nemůže čekat na vnější vlivy, sám taky nemá možnost vstoupit aktivněji do uličního prostoru, protože by to musel platit, včetně přeložek sítí apod.

Podoba zastávky se maluje až v okamžiku, kdy už se koleje vyměňují. Třeba na svodnou komisi TSK podoba zastávek došla až teď. S dovětkem, že se na ní shodla Praha 10, sektoráři i Policie. Maximální možnost zásahu = nemohl by být jeden přechod kratší o 1,5 metru...? To je tak maximální rovina připomínek, která je nyní k dispozici.

Nikdo neprověřuje, zda bude někde kolona, na oddělení modelování dopravy to dojde nejdřív v okamžiku, až tam ta kolona bude a někdo bude v novinách požadovat řešení. Nicméně kvůli té vodě za rok máme výhodu. Směrem dc budou panely a efekty uvidíme a panely půjde dát pryč, když bude problém. To je nesporná výhoda. Dá se otestovat i budoucí stav provozu zc tím, že nepůjde nějaký čas jezdit kolem ostrůvku zc. I k tomu bude možné získat data a případně to ještě řešit jinak. Protože reálná situace dokáže dát nejpřesvědčivější argumenty.

Já mám pořád pocit, že si někdo představuje, že bude ve městě sedět jedna osoba, co bude mít absolutní moc vše zařídit a bude tak osvícená, že vše bude perfektní. To tak ale nikdy nebude. Každá akce vzniká jako kompromis asi 100 názorů, kde hrají obrovskou roli zájmy jednotlivých organizací, které i mohou mít vůli k dohodě, ale těch vlivů je tolik, že prostě budou vznikat podivnosti typu 59 m zastávka Vítězné nám.

Je teď velká vůle, aby podivnosti nevznikaly. Nicméně pak to chce pro každou akci těch 5 let přípravy, stabilizované rozpočty i organizace. Tam ještě zdaleka nejsme. A Karlák nepochybně pak řada lidí rovněž označí za paskvil, byť se mu celkem asi 25 lidí a 5-7 institucí věnovalo intenzívně 2 roky. A našli nějaký kompromis, který by třeba mohl fungovat.

A budou ho hledat u Bělehradské (ta se připravuje od roku 2010) a Vinohradské, tam nás to čeká...

MM: Vodovod se bude dělat nový, ale vedle kolejí.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 21:39
od MM-Mikulovsky
9001 píše:MŠ: Takže obhajuješ paskvil, který komplet zabije dopravně oblast. Tramvaj nám budou stát až na Koh i noor. Tohle beru jako naprostou prohru... sorry.
Díky - vzal jsi mi to z úst.
Ovšem ještě by tu mohla být teoretická šance, že v oblasti zastávek Krymská (díky "operativně" roztažené osovce) TT zasahuje nad nutné výkopy pro reko vodovodu = když už by se v ten moment musely odpálit letos položené "žebříky" (koleje na pražcích), tak by nemuselo být nutné je vracet do současné polohy, ale byla to příležitost pro vybudování mnou uváděného esíčka a odsazených protisměrných zastávek.

PS: Buďme tedy rádi za ty "žebříky" - jenž snad není možné (viz oprava vodovodu v oblasti zastávek Škola Radlice či navrtaného plynovodu na Křižovnickém náměstí) pro jejich sypké kamenité podloží (na rozdíl od W-tramu na betonové desce) podkopávat, protože by to zničilo jejich geometrii! Jó a po roce "položení" by určitě nemusely být vyhozeny, ale po rozebrání by mohly být i použity přímo na místě na složení větší části TT v upravené ose.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 21:10
od 9001
MŠ: Takže obhajuješ paskvil, který komplet zabije dopravně oblast. Tramvaj nám budou stát až na Koh i noor. Tohle beru jako naprostou prohru... sorry.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Napsal: 18.10.2013 20:13
od Martin Šubrt
MM: Všechno jde, ale reko Francouzské se skutečně zrodilo jako přílepek k Moskevské na poslední chvíli. Dodnes bez jistoty, kde se začne letos nebo příští rok vlastně kopat voda. K tomu jako přílepek vznikla zastávka Krymská dc, kde DP obdivuhodně zareagoval na poslední chvíli alespoň rozšířením osové vzdálenosti kolejí. Aby se dělaly přestavby celé ulice v tebou popsaném rozsahu, to by chtělo koordinaci nejméně 5 let dopředu, dlouhodobý plán investic, nějaký rok neměnnou shodu na výsledném řešení bez vstupů od městských částí a po změnách na velké radnici...pak možná... Třeba Karlák se řeší už rok a postaví se snad za rok. A to na startu toho řešení už byl projekt RTT i náznak obnov SSZ. A popravdě, ve výsledku se na Karláku zase tak moc nezmění, přesto se detaily v podobě zastávek a přechodů ladí stále, protože se objevují stále další a další koordinační souvislosti a otázky.