ElWapp píše:Stavební povolení RTT Vinohradská
Nejsem sice od fochu, ale nakoukl jsem... Zase z větší části to "krásno až jindy", grr...
Ale štve mě ten stav na Želivského, kde je rozmístění zastávek a pěších tras dost na nic a očividně se s tím nehodlá nic dělat (zastávky budou definitivní na původních místech, plus ještě zábradlí). Jezdím 2x denně ve směru Vršovice-Vysočany, takže si užívám přestupy mezi 139/124/213/150 a 10/16. Z tram na bus to ještě jde, i když po doplnění zábradlí si nedovedu představit jak dlouho se ten dav bude podél nástupiště sunout k přechodu (v IAD jinak jsou dostatečné díry na přímý ústup k chodníku), opačně už je to horší - výstup z busu v terminálu u metra, ostrá soutěska škvírkou kolem vystaveného zboží květinového stánku, čekání na půleném přechodu s preferencí tram (protože podchod nemá větev za křižovatku), pak je na výběr uzoučký chodníček kolem dalšího květinářství, ještě zúžený reklamou a za mokra loužemi, nebo bahnitá pěšina přes trávník za květinářstvím, následuje obří kaluž na vjezdu do parkoviště (celá zebra pod vodou), další úzký chodníček kolem ještě dalšího květinářství a nakonec přebíhání přes 2 pruhy+TT protože zebra je až bůhvíkde. (Už ani nemluvím o šikovných jízdních řádech, kde tram ve většině případů těsně ujede, aby pak zavřená ještě dlouho stála u světel.) Fakt geniální řešení přestupní vazby pro vcelku myslím logický směr, spíš to budí dojem že tam ty zastávky byly snad už před metrem (nepodařilo se mi dohledat) a nějak se na ně při řešení celého uzlu zapomnělo.
Změny přechodů snad trochu pomůžou, přidání zábradlí bude naopak otravné, ale nad čím se hlavně pozastavuji je vzdálenost tram zastávek (Želivského od Flory) od samotné křižovatky. Moje přestupní trasa má mezi stejnojmennými zastávkami skoro 200m pěšky, a na tom se nezmění nic. Nechápu proč se ty zastávky drží kancelářských budov a hřbitova víc než stanice metra a ostatních zastávek uzlu Želivského. Tam by dle mého uživatelsky nejvíc pomohlo přidat zastávku za křižovatkou ve směru k NNŽ, která by byla mnohem blíž a lépe dostupná a jako bonus by soustřeďovala všechny linky v daném směru jízdy - jenže stavět v jednom uzlu 2x (navíc na výjezdu z křižovatky s takovým provozem) není asi zrovna dobrý nápad. Přisunout stávající zastávky ke křižovatce by ale taky nebylo špatné, jenže to teď asi nejdřív za xx let...
