Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 05.11.2010 12:33

Ad reko Edvard Benes>

Dnes cely den a zitra dopoledne bude probihat pokladka panelu. Zitra se zacnou svarovat kolejnicove pasy (pritomen svarecsky naves v zastavce Cechuv most), budou se nasledne rozvazet traktorem na misto a v nedeli odpoledne se ma zacit zatlacovat (bohuzel mostecka gumotlacka). V nedeli by se melo betonovat v miste stredovych panelu. Tak to tak vypada, ze by mohla byt vyluka zkracena o skoro cely tyden, coz je paradni kousek!

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 05.11.2010 0:08

Bezžlábková kolejnice má samocistici efekt, ale neni to samozrejme stoprocentni. Nicmene rozdil v jizdnich vlastnostech je patrny uz pri desti, natoz kdyby tam bylo nejake to listicko.

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 04.11.2010 23:47

I kdyby byla trať pod stromy v módu S49 a ty byly přidělány na 6ti metrových stojnách, stejně by se na nich listí rozjíždělo a klouzalo by to stejně... Obzvláště malým lístkům je naprosto fuk, jestli tam nějaký žlábek je či není.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 04.11.2010 23:24

Fořtík píše:...není důležitý listí, ale ta olejová esence vylisovaná z lisí po jeho přejetí. Ta se pouze odstraněním listů z kolejí neodstraní...
No jasně, ale neudrží-li se listí na temeni kolejnice a na bezžlábkový se prostě neudrží, nedojde k jeho přejetí a tim k vylisování šťávičky. :wink:

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Fořtík » 04.11.2010 22:52

Výživný je to všude, včera jsem klouzal s 11 jak blázen (TramM potvrdí), není důležitý listí, ale ta olejová esence vylisovaná z lisí po jeho přejetí. Ta se pouze odstraněním listů z kolejí neodstraní. Ale to bohužel (bohudík - nutí to řidiče k opatrnosti a předvídavosti) patřilo, patří a patřit bude k podzimnímu provozu tramvají. Dá se to zvládnout, ale chce to cvik a odhad. ;-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 04.11.2010 22:14

Otevřený svršek obecně a zatravnění pod úrovní temene kolejnice skutečně riziko skluzu snižovat bude, protože listí se na vršku kolejnice tak snadno neudrží, ale samozřejmě ho neodstraní úplně, protože listí je jednou, nikoliv jedinou příčinou vzniku skluzu a smyku.
Dneska to bylo opravdu výživný, pozorováno v úseku mezi Hradčanskou a Malostranskou...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 04.11.2010 20:38

mám dotaz: minimalizuje užití kolejnic S49 v kombinaci s otevřeným svrškem (či zatravněním v úrovni štěrku - tj. ne tak, jak je to v řepích) možnost "klouzání" tramvaje po kolejích vzhledem k listí v kolejišti? dneska jsem jel 22 domů a mezi letohrádkem a pohořelcem to bylo utrpení. pokud výše uvedený postup riziko klouzání snižuje, pak při příští reko (která je pravda v nedohlednu:) doporučuji S49 s travičkou až pod temenem kolejnice.... a taky se tím vyloučí jízda po aut v kolejišti.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 03.11.2010 16:26

neopustilo

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 03.11.2010 16:10

Absolut: Já věděl že se dohodnem... :lol:
Každopádně v oblouku nad Billou už je nějaký čas 30 a to samé, ne-li větší omezení, nás nejspíš za chvíli čeká i přímo proti vchodu do Billy, kde se začíná propadat pravá kolej ve vyhnilém žlabu.
Už nějakej čas tam myškuju, abych si o vyhřezlý části žlabu nerozříz gumy...

MOp: Vás to ještě nepustilo ? 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 03.11.2010 9:05

Já jsem PR kohosi, nikoliv HŠ.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 03.11.2010 8:56

Démon: Tak teď už zcela souhlasím. Moc mě to tehdy mrzelo, že se dělal jen ten jeden oblouk, protože ten pod železniční tratí u Nuselských schodů byl již tehdy strašlivý a esíčko nad Billou směrem k Bruselské bylo taky dost načnuté. Ale rozkaz zněl tehdy jasně - pouze oblouk pod zastávkou Pod Karlovem. Přitom se toho v té výluce dalo udělat mnohem víc. Troufám si říct, že při dnešním vedení JDCT by se takhle nesystematicky nepostupovalo, i když riskuji, že budu za tuto větu označen jako pan MOp za PR mluvčího Honzy Šurovského.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 02.11.2010 18:35

Absolut píše:Další tři oblouky byly již v roce 2006 dost bídné, ale tehdy bylo rozhodnuto s nimi nic nedělat a tak není divu, že dnes jsou ještě o 4 roky provozu horší.
Ony tři oblouky byly horší než bídné už tenkrát a výškové rozdíly jednotlivých panelů zvící cca 5 cm dělaly na trati docela nepěkné schody, o množství výkusů a zlomů v kolejnicích, které nikdo nebyl schopen vyvařit ani nemluvě...
Pakliže je problém v mnou použitém termínu "odflákly", tak se omlouvám, každopádně byl zvolen podstatně menší rozsah opravy, než si technický stav té trati už v té době žádal.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.11.2010 2:15

matti píše:to je pěkný, že ekonomicky, ale pomalu se jezdí pod mostem mezi Vychovatelnou a Bulovkou, velmi pomalu v oblouku mezi Bulovkou a Vosmíkových, dále pomalu v zastávce U Kříže, pak nad Stejskalovou, u Divadla pod Palmovkou je to jak na horský dráze a leckde vypadají ty panely příšerně...
No jestli se v tom ještě někdo vůbec vyzná - zejména nejen řidiči, ale i ti co určují a provádějí vyvěšení. No těsně za zastávkou Maniny ZC (k Libeňskému mostu) přes křížení s ulicí V Háji tomu tak viditelně v pátek nebylo, protože v uvedeném místě v délce cca 10ti metrů byla v odpoledních hodinách vyvěšena OR 15 a ukončena ukončením OR a přitom v dohledné vzdálenosti cca 60 - 100 metrů před SSZ viselo další ukončení OR, protože již notnou dobu v celé délce ulice Dělnické platí OR 40. Zarážející je i to, že cca 24 hodin žádnému z mých tam tudy projíždějících kolegů nevadilo, že jsou za sebou dvě ukončení OR a mezi nimi žádný začátek. Až já, když jsem tam v sobotu po poledni jel po prvé z mých tří kol na lince 3 jsem se nad tím zarazil a požádal PDT o vyslání na místo nějaké odpovědné osoby, aby určila chybu a následně rozhodla o její nápravě. Přiznávám, že já jsem ji nerozeznal, protože jsem si nevšiml umístění OR 15 - při stanicování jsem ji měl již zakrytou čelním BUSE, protože je skutečně těsně za zastávkou. Při zpáteční cestě jsem si všiml, že před mnou viděnou první ze dvou cedulek ukončení visí ještě jedna a v ten moment mi došlo, co na ní pravděpodobně je a že první ukončení nemá být ukončení, ale obnovení OR 40. Což mi bylo potvrzeno při mé druhé cestě na Lehovec - při mém příjezdu do zastávky Maniny ZC jí opouštěla l 1 (wana + vlk) a na protější koleji po převěšení balili drátenící plošinu.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 31.10.2010 23:41

Musím se ohradit. U Nuselských schodů se nic nodfláklo, respektive jedině rozsah stavby, ale její provedení bylo nadmíru slušné. Bohužel byl repanelizován jen jeden oblouk + kus roviny. Další tři oblouky byly již v roce 2006 dost bídné, ale tehdy bylo rozhodnuto s nimi nic nedělat a tak není divu, že dnes jsou ještě o 4 roky provozu horší.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od demon » 31.10.2010 22:31

MOp píše:Otakarova -> Bruselska: Tam se repanelizovalo částečně v září 2006.
A nechutně se to odfláklo. #-o
Hlavně v úseku Otakarova - Nuselské schody...

Odpovědět