Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ad reko Edvard Benes>
Dnes cely den a zitra dopoledne bude probihat pokladka panelu. Zitra se zacnou svarovat kolejnicove pasy (pritomen svarecsky naves v zastavce Cechuv most), budou se nasledne rozvazet traktorem na misto a v nedeli odpoledne se ma zacit zatlacovat (bohuzel mostecka gumotlacka). V nedeli by se melo betonovat v miste stredovych panelu. Tak to tak vypada, ze by mohla byt vyluka zkracena o skoro cely tyden, coz je paradni kousek!
Dnes cely den a zitra dopoledne bude probihat pokladka panelu. Zitra se zacnou svarovat kolejnicove pasy (pritomen svarecsky naves v zastavce Cechuv most), budou se nasledne rozvazet traktorem na misto a v nedeli odpoledne se ma zacit zatlacovat (bohuzel mostecka gumotlacka). V nedeli by se melo betonovat v miste stredovych panelu. Tak to tak vypada, ze by mohla byt vyluka zkracena o skoro cely tyden, coz je paradni kousek!
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Bezžlábková kolejnice má samocistici efekt, ale neni to samozrejme stoprocentni. Nicmene rozdil v jizdnich vlastnostech je patrny uz pri desti, natoz kdyby tam bylo nejake to listicko.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Rekonstrukce TT
I kdyby byla trať pod stromy v módu S49 a ty byly přidělány na 6ti metrových stojnách, stejně by se na nich listí rozjíždělo a klouzalo by to stejně... Obzvláště malým lístkům je naprosto fuk, jestli tam nějaký žlábek je či není.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
No jasně, ale neudrží-li se listí na temeni kolejnice a na bezžlábkový se prostě neudrží, nedojde k jeho přejetí a tim k vylisování šťávičky.Fořtík píše:...není důležitý listí, ale ta olejová esence vylisovaná z lisí po jeho přejetí. Ta se pouze odstraněním listů z kolejí neodstraní...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Výživný je to všude, včera jsem klouzal s 11 jak blázen (TramM potvrdí), není důležitý listí, ale ta olejová esence vylisovaná z lisí po jeho přejetí. Ta se pouze odstraněním listů z kolejí neodstraní. Ale to bohužel (bohudík - nutí to řidiče k opatrnosti a předvídavosti) patřilo, patří a patřit bude k podzimnímu provozu tramvají. Dá se to zvládnout, ale chce to cvik a odhad.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Otevřený svršek obecně a zatravnění pod úrovní temene kolejnice skutečně riziko skluzu snižovat bude, protože listí se na vršku kolejnice tak snadno neudrží, ale samozřejmě ho neodstraní úplně, protože listí je jednou, nikoliv jedinou příčinou vzniku skluzu a smyku.
Dneska to bylo opravdu výživný, pozorováno v úseku mezi Hradčanskou a Malostranskou...
Dneska to bylo opravdu výživný, pozorováno v úseku mezi Hradčanskou a Malostranskou...
Re: Rekonstrukce TT
mám dotaz: minimalizuje užití kolejnic S49 v kombinaci s otevřeným svrškem (či zatravněním v úrovni štěrku - tj. ne tak, jak je to v řepích) možnost "klouzání" tramvaje po kolejích vzhledem k listí v kolejišti? dneska jsem jel 22 domů a mezi letohrádkem a pohořelcem to bylo utrpení. pokud výše uvedený postup riziko klouzání snižuje, pak při příští reko (která je pravda v nedohlednu:) doporučuji S49 s travičkou až pod temenem kolejnice.... a taky se tím vyloučí jízda po aut v kolejišti.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
neopustilo
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Absolut: Já věděl že se dohodnem...
Každopádně v oblouku nad Billou už je nějaký čas 30 a to samé, ne-li větší omezení, nás nejspíš za chvíli čeká i přímo proti vchodu do Billy, kde se začíná propadat pravá kolej ve vyhnilém žlabu.
Už nějakej čas tam myškuju, abych si o vyhřezlý části žlabu nerozříz gumy...
MOp: Vás to ještě nepustilo ?
Každopádně v oblouku nad Billou už je nějaký čas 30 a to samé, ne-li větší omezení, nás nejspíš za chvíli čeká i přímo proti vchodu do Billy, kde se začíná propadat pravá kolej ve vyhnilém žlabu.
Už nějakej čas tam myškuju, abych si o vyhřezlý části žlabu nerozříz gumy...
MOp: Vás to ještě nepustilo ?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Já jsem PR kohosi, nikoliv HŠ.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Démon: Tak teď už zcela souhlasím. Moc mě to tehdy mrzelo, že se dělal jen ten jeden oblouk, protože ten pod železniční tratí u Nuselských schodů byl již tehdy strašlivý a esíčko nad Billou směrem k Bruselské bylo taky dost načnuté. Ale rozkaz zněl tehdy jasně - pouze oblouk pod zastávkou Pod Karlovem. Přitom se toho v té výluce dalo udělat mnohem víc. Troufám si říct, že při dnešním vedení JDCT by se takhle nesystematicky nepostupovalo, i když riskuji, že budu za tuto větu označen jako pan MOp za PR mluvčího Honzy Šurovského.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ony tři oblouky byly horší než bídné už tenkrát a výškové rozdíly jednotlivých panelů zvící cca 5 cm dělaly na trati docela nepěkné schody, o množství výkusů a zlomů v kolejnicích, které nikdo nebyl schopen vyvařit ani nemluvě...Absolut píše:Další tři oblouky byly již v roce 2006 dost bídné, ale tehdy bylo rozhodnuto s nimi nic nedělat a tak není divu, že dnes jsou ještě o 4 roky provozu horší.
Pakliže je problém v mnou použitém termínu "odflákly", tak se omlouvám, každopádně byl zvolen podstatně menší rozsah opravy, než si technický stav té trati už v té době žádal.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
No jestli se v tom ještě někdo vůbec vyzná - zejména nejen řidiči, ale i ti co určují a provádějí vyvěšení. No těsně za zastávkou Maniny ZC (k Libeňskému mostu) přes křížení s ulicí V Háji tomu tak viditelně v pátek nebylo, protože v uvedeném místě v délce cca 10ti metrů byla v odpoledních hodinách vyvěšena OR 15 a ukončena ukončením OR a přitom v dohledné vzdálenosti cca 60 - 100 metrů před SSZ viselo další ukončení OR, protože již notnou dobu v celé délce ulice Dělnické platí OR 40. Zarážející je i to, že cca 24 hodin žádnému z mých tam tudy projíždějících kolegů nevadilo, že jsou za sebou dvě ukončení OR a mezi nimi žádný začátek. Až já, když jsem tam v sobotu po poledni jel po prvé z mých tří kol na lince 3 jsem se nad tím zarazil a požádal PDT o vyslání na místo nějaké odpovědné osoby, aby určila chybu a následně rozhodla o její nápravě. Přiznávám, že já jsem ji nerozeznal, protože jsem si nevšiml umístění OR 15 - při stanicování jsem ji měl již zakrytou čelním BUSE, protože je skutečně těsně za zastávkou. Při zpáteční cestě jsem si všiml, že před mnou viděnou první ze dvou cedulek ukončení visí ještě jedna a v ten moment mi došlo, co na ní pravděpodobně je a že první ukončení nemá být ukončení, ale obnovení OR 40. Což mi bylo potvrzeno při mé druhé cestě na Lehovec - při mém příjezdu do zastávky Maniny ZC jí opouštěla l 1 (wana + vlk) a na protější koleji po převěšení balili drátenící plošinu.matti píše:to je pěkný, že ekonomicky, ale pomalu se jezdí pod mostem mezi Vychovatelnou a Bulovkou, velmi pomalu v oblouku mezi Bulovkou a Vosmíkových, dále pomalu v zastávce U Kříže, pak nad Stejskalovou, u Divadla pod Palmovkou je to jak na horský dráze a leckde vypadají ty panely příšerně...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Musím se ohradit. U Nuselských schodů se nic nodfláklo, respektive jedině rozsah stavby, ale její provedení bylo nadmíru slušné. Bohužel byl repanelizován jen jeden oblouk + kus roviny. Další tři oblouky byly již v roce 2006 dost bídné, ale tehdy bylo rozhodnuto s nimi nic nedělat a tak není divu, že dnes jsou ještě o 4 roky provozu horší.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
A nechutně se to odfláklo.MOp píše:Otakarova -> Bruselska: Tam se repanelizovalo částečně v září 2006.
Hlavně v úseku Otakarova - Nuselské schody...