Stránka 563 z 604

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 03.5.2008 12:17
od syverin
Absolut napsal:Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.

Imho dochází díky rychlejšímu opotřebování jazyků ke vzniku dynamických rázů, které v poměrně krátké době mají za následek vytržení upevňovacích šroubů ze závitu. Výhybka pak už může být dál neopravitelná.
Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...

Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.

A která MČ si na to vzpomněla? Nebo budou stromy jenom po jedné straně? :D

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 03.5.2008 10:48
od Absolut
Bohužel, jakýkoli (i menšinový) podíl soukromého vlastnictví na pozemcích pod TT je problém. Toto byl třeba i důvod ponechání části starých BKV v obloučcích v Nuslích mezi Divadlem na Fidlovačce a Svatoplukovou v uvedeném směru.

Co když třeba jeden nevýměnný jazyk vydrží déle, než tři výměnné? Co když je třeba levnější po dělším čase vyměnit celou výměnu, než za tu dobu 3x měnit jazyk? Vařím z vody, jen naznačuju, kde může být odpověď.

Myslíkova je v plánu a momentálně ji brzdí plány městské části, která si vzpomněla, že tam chce stromy a nechala si na to udělat studii od architekta, který trošku zapomněl, že v té ulici jsou nějaké podzemní sítě, nějaké trakční vedení a nějaké veřejné osvětlení...

Za Ženskými domovy je v plánu až po vyřešení majetkových poměrů přilehlého nádraží.

Re: DPK 4/2008

OdeslatNapsal: 02.5.2008 23:55
od martyn
P_V napsal:- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?

Mj. křížový přejezd ve smyčce Nádraží Braník.

DPK 4/2008

OdeslatNapsal: 02.5.2008 23:41
od P_V
V DPK 4/2008 mě zaujalo:
- Důkladné souvislé opravě trati Přístaviště - Nádraží Braník částečně brání majetkové poměry. V katastrální mapě jsem našel jen jediný takový pozemek, relativně malý, kde je město nebo MČ vlastníkem jen ze 75%. Z pozice většinového vlastníka by podle mě snad problém být neměl...
- Výhybky s výměnnými jazyky mají neuspokojivou životnost, a proto se budou nahrazovat výhybkami s nevýměnnými jazyky. Tak jak je to napsáno, vrtá mi hlavou, proč... snad ten jazyk je výměnný právě proto, aby se dal po ošoupání vyměnit. V čem by byl přínos nevýměnného jazyku pro životnost?
- Nadbytečné kolejové spojky v obratištích se mají rušit. Kterépak to budou?
- Uvažuje se o dalších rozřazovacích splítkách Dtto?
- Stále se nezapomíná na odstraňování nepotkávacích míst Kromě Myslíkovy, Škrétovy a za Ženskými domovy už všude na širé trati relativně nedávno výměna svršku proběhla a nic nezměnila, tak ať se to povede. Wana by mohla být vhodným argumentem, když se doposud jednalo jen o KT8.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 30.3.2008 20:41
od demon
DPmPET napsal:U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET 8-)
Však píšu, že to není z mojí hlavy, takhle jsem to prostě vyčetl...
Díky za upřesnění.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 30.3.2008 20:12
od DPmPET
demon napsal:Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.

P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.


U mobilních svařoven jako Plasser se vaří jak blokové tak i stojinové kolejnice.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 30.3.2008 20:08
od DPmPET
pterodaktyl napsal:Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!


Samotné kolejnice mají určitě třídy tvrdosti,bohužel v Praze se používají kolejnice nejměkčí třídy aby se na to mohlo navařovat.Samozřejmě když budu mít kolejnice tvrdší třídy tak se budou sjíždět okolky.Materiál kolo-kolejnice by měl mít stejnou tvrdost,jistě mě někdo doplní.
U výměn s pružnými jazyky se používají standartní kolejnice a materiál jazyků je z manganové slitiny.
Spoje kolejnic můžou být montované,svařované formou Liberáku(plechové pásky),obloukovým a odporovém svařováním.Termity se moc v Praze nepoužívají protože se časem protlučou.
DPmPET 8-)

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 30.3.2008 20:02
od demon
Kolejnice se vyrábějí z uklidněné, vakuované, kyslíkové konvertorové oceli, odlévané do předlitků (kontislitků) na zařízení plynulého odlévání nebo ingotovou technologií do kokil spodem, dodávají ve stavu tepelně nezpracovaném.
Kolejnice se svařují:
- ručně el. obloukem,
- ručně el. obloukem do zápustky,
- stykovým odtavením mobilními svařovnami - pouze blokové žlábkové kolejnice,
- termitem - pouze stojinové žlábkové kolejnice.

P.S. Není to z mojí hlavy, podrobnosti čekej spíš od pana Absoluta, aj.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 30.3.2008 19:14
od pterodaktyl
Mohl bych se (poněkud hloupě) zeptat na to, z jaké oceli jsou běžné kolejnice a kolejnice ve výhybkách na tramvajových tratích(resp. je to stejný materiál, jako u vignolových kolejnic, nebo jsou tramvajové kolejnice tvrdší?)
Jak se svařují-viděl jsem obloukově, ale vaří se také odporově či termitem?
díky za odpověď!

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 27.3.2008 7:56
od Absolut
Přesně tak, Damire.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 26.3.2008 17:31
od Damir Holas
nitro napsal:Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik


Ano, je to příprava na reko. Před nějakou dobou tady o tom informoval Absolut. Brzo je to uděláno proto, že dělníci pro opravy tratí teď moc neměli do čeho píchnout, tak aby se nenudili :wink: Pak v létě bude práce víc, takže se ten náskok bude hodit.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 26.3.2008 17:02
od nitro
Muzete pls nekdo vysvetlit, jaky vyznam melo odstraneni asfaltu v useku Olsanska Nakladove Nadr. Zizkov? Me napadla akorat priprava na planovanou rekonstrukci, ale to mi prijde nejak moc brzo... Dik

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 13.1.2008 15:16
od demon
Martin napsal:No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.
Ten vyšrafovanej pruh tam tušim neni od rekonstrukce, ale objevil se tam až někdy v průběhu loňského roku !
Nemyslim si, že by se zrovna o trať na Černokostelecké nikdo nestaral, v létě se poměrně často kropí a seká (to bych řek až moc, protože pak hodně prosychá).
Ty vyschlý plochy po stranách jsou od soli, pak se tam samozřejmě usadí plevel, s tim se asi těžko dá dělat něco jinýho, než pokládat každej rok novej koberec...

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 13.1.2008 1:45
od Martin
Absolut napsal:...To, co popisuješ ovšem není problém trávy, ale údržby. Prašné víc neý zpevněný kryt to snad ale není... Laminátové kryty na trubkovém zábradlí a chybějící bezbariérové přístupy v úseku Vinice - Černokostelecká jsou otázkou doby. Samozřejmě by to šlo změnit. Dnes už by se to nestalo. Přístřešky lze dát jen od nějaké šířky zastávky.

Bezpečností odstup od zábradlí 0,5m vychází hlavně ze sliničních norem, de facto by za obrubou 0,5 m neměla být žádná spojitá překážka a to zejména pro případ potřeby mimořádných událostí. Určitě si někteří z nás pamatují z dětství, že to tak nebylo vždy, ale prostě teď to tak je a na rozdíl od jiných norem se z tohohle vyjímka udělat nedá.

No vidiš, a já myslel, že ten půlmetr je nějaká chyba, protože ještě v silnici je asi 70 cm vyšrafovaný pruh v délce celé zastávky - od přechodu k přechodu.
Že se neudělaly už při generální rekonstrukci bezbariérové přístupy je mi s podivem, není to přece tak dlouho zpátky a nájezdy se už běžně dělaly u přechodů na normálních chodnících (a to jen tak bez větších úprav).
K té údržbě - mě to trochu přijde, že si DP zas něco pořídil "aby to vypadalo" a teď netuší, jak se o to starat; nebo se mu jenom obyčejně nechce.

Re: Rekonstrukce TT

OdeslatNapsal: 11.1.2008 13:57
od Absolut
Správně. Takhle vypadají BKV v Budapešti, tedy tam, kde je ještě nezrušili.