Stránka 582 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 12.4.2010 16:21
od Brejšín
No dokážu si představit udržet schopnost vypravit vozy na Lehovec a případně do Řep jelikož se jedná o tratě s totálně odlišnějma vozovnama, takže se dá vybírat to nejlepší. Případně do Motola půjčovat dobré vozy odjinud (VO,SA,KO). Ovšem otázkou je až z toho 1,5 soustruhu co máme 1 umře. V Motole nejdou soustružit T3R.P s plno plentama a 14T.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 12.4.2010 12:24
od radek31
9001 píše:Konečně rozumný názor =D>
Na Lehovec se nikdy nic neodklonilo, pokud nepočítám linku 8, která tam zaskakovala za 19 (Stejně tam hloubetín poslal vozy co by jezdili na 19) a povodnové odklony.
to je zase názor :-(
na Lehovec se vždy odklánělo velmi často - když nejelo M-B až na ČM, tak tam jezdila l. 12

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 12.4.2010 0:35
od 9001
demon píše:
MOp píše:No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
Já se obávám, že jednotky kusů to nejspíš nebudou nikdy, už jen vzhledem ke stavu financí nutných pro pořízení nových obručí pro 14T, u kterých tímto klesne životnost někam k 60.tisícům kilometrů...
V současnosti dle mých informací výšce 16 mm odpovídá nějakých 60-70% vozového parku a to dlouhodobě, protože při dvou funkčních soustruzích prostě nelze vyššího čísla dosáhnout.
60 tisíc budou mít přezuté profily PR-1 nebo původní?

Ted spíš dotaz na podmínky. Jak jede soustruh v ÚD? Předpokládám,že od 7 do 15. Kdyby se zavedl třísměnný provoz, bylo by to technicky reálné?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 12.4.2010 0:24
od 9001
MF píše:Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.
Konečně rozumný názor =D>
Na Lehovec se nikdy nic neodklonilo, pokud nepočítám linku 8, která tam zaskakovala za 19 (Stejně tam hloubetín poslal vozy co by jezdili na 19) a povodnové odklony.
Plzenská je o malinko horší, ale tak to není nic neřešitelného. Motol, který má největší podíl bude muset mít všechny vozy stejně ok, protože jinak by se vůz nedostal z vrat. Žižkov díky podílu na lince 9 taky.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 22:20
od Proxy
8750 píše:Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?
Zatím je podle mne závazný Pokyn 27/2010, který začali řidiči podepisovat minulý týden a zde se výslovně píše:
"Do úseků s kolejnicemi 49E1 nesmí vjet řidič s tramvajovým vozidlem, které není označeno piktogramem dle bodu 2 této normy."

Dále se tam určuje:
"Za aktuální označení zodpovídá příslušná jednotka, která má dotčené vozidlo ve své správě.
Nabytí a pozbytí způsobilosti tramvajového vozidla k pojíždění TT s kolejnicemi 49E1 se zaznamená do Technického pasportu vozidla. Zápis provádí určený odpovědný pracovník příslušné provozovny nebo střediska."

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 20:34
od demon
MOp píše:No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
Já se obávám, že jednotky kusů to nejspíš nebudou nikdy, už jen vzhledem ke stavu financí nutných pro pořízení nových obručí pro 14T, u kterých tímto klesne životnost někam k 60.tisícům kilometrů...
V současnosti dle mých informací výšce 16 mm odpovídá nějakých 60-70% vozového parku a to dlouhodobě, protože při dvou funkčních soustruzích prostě nelze vyššího čísla dosáhnout.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 18:51
od MF
Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 17:44
od 8750
MF píše:Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.
Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 16:17
od MF
Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.

Spíš mě napadla myšlenka než samolepka na sklo použít razítko "schopno na S49" do vozové knihy. Ale zase to přináší možnost selhání toho, kdo razítko dává a neustálé hledání údajů o vozech při jejím přebírání.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 16:14
od 9001
MOp: Pokud to budou jednotky vozů, tak to je opravdu bezpředmětná diskuze.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 14:11
od MOp
No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 14:04
od KGX 63
A nemělo by si tohle ohlídat spíš depo? Selským rozumem mi přijde logické, že když bude označen 1.vůz soupravy patřičným piktogramem, tak že by to mělo platit zároveň i pro druhý vůz téže soupravy. Ze začátku bude třeba překlenout určité mezidobí než přejde většina vozů na požadovanou výsku okolku 16mm a soupravy se budou skládat podle momentálních možností jednotlivých dep. Očekávám drobná škatulata hejbejte se. Trochu oříškem budou asi případné odklony při MU, alespoň ze začátku.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 13:58
od MOp
Dle logiky veci a prislusneho ustanoveni ten, ktery vuz prebiral v depu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 13:39
od 9001
Mop: Tady se možná narazí na to co když řidič vyjede nezkontroluje a svačinář vypadne. Na koho to potom spadne?

Proč se neudělal další bod, že nelze spojit do soupravy vozy, které nesplnuji podmínky na S49?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 10:40
od MOp
ano, kazdy vuz.

je tam psano pred vyjezdem, nikoliv pri stridani.