Stránka 583 z 660

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 20:34
od demon
MOp píše:No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
Já se obávám, že jednotky kusů to nejspíš nebudou nikdy, už jen vzhledem ke stavu financí nutných pro pořízení nových obručí pro 14T, u kterých tímto klesne životnost někam k 60.tisícům kilometrů...
V současnosti dle mých informací výšce 16 mm odpovídá nějakých 60-70% vozového parku a to dlouhodobě, protože při dvou funkčních soustruzích prostě nelze vyššího čísla dosáhnout.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 18:51
od MF
Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 17:44
od 8750
MF píše:Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.
Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 16:17
od MF
Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.

Spíš mě napadla myšlenka než samolepka na sklo použít razítko "schopno na S49" do vozové knihy. Ale zase to přináší možnost selhání toho, kdo razítko dává a neustálé hledání údajů o vozech při jejím přebírání.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 16:14
od 9001
MOp: Pokud to budou jednotky vozů, tak to je opravdu bezpředmětná diskuze.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 14:11
od MOp
No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 14:04
od KGX 63
A nemělo by si tohle ohlídat spíš depo? Selským rozumem mi přijde logické, že když bude označen 1.vůz soupravy patřičným piktogramem, tak že by to mělo platit zároveň i pro druhý vůz téže soupravy. Ze začátku bude třeba překlenout určité mezidobí než přejde většina vozů na požadovanou výsku okolku 16mm a soupravy se budou skládat podle momentálních možností jednotlivých dep. Očekávám drobná škatulata hejbejte se. Trochu oříškem budou asi případné odklony při MU, alespoň ze začátku.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 13:58
od MOp
Dle logiky veci a prislusneho ustanoveni ten, ktery vuz prebiral v depu.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 13:39
od 9001
Mop: Tady se možná narazí na to co když řidič vyjede nezkontroluje a svačinář vypadne. Na koho to potom spadne?

Proč se neudělal další bod, že nelze spojit do soupravy vozy, které nesplnuji podmínky na S49?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 10:40
od MOp
ano, kazdy vuz.

je tam psano pred vyjezdem, nikoliv pri stridani.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 10:34
od MM-Mikulovsky
15 Provoz na kolejnicích tvaru 49E1 – doplnění § 55
15.1 Návěst „Kolejnice 49E1“
Návěst „Kolejnice 49E1“ povoluje další jízdu do příslušné kolejové větve pouze vlaku, jehož všechny vozy jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1.
Návěst je tabulka o rozměrech minimálně 500x500mm se zeleným podkladem. Uprostřed návěsti je bílou plochou vyznačen tvar kolejnice. Návěst musí být ve spodní části doplněna šipkou (šipkami) černé barvy ve směru, do kterého mohou pokračovat pouze vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1.

15.2 Označení vozů způsobilých k pojíždění kolejnic 49E1
Vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1 jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění těchto kolejnic. Piktogram je umístěn ve spodní části pravé strany čelního skla. Obrazové provedení piktogramu je v příslušném poměru zmenšenou verzí návěsti dle bodu 15.1.
15.3 Povinnosti řidiče tramvaje
Řidič je povinen před výjezdem zkontrolovat označení všech vozů vlaku piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1. S vozy neoznačenými tímto piktogramem nesmí vjet do úseků označených návěstí dle bodu 15.1.


Z této citace návrhu úpravy předpisů to chámu tak, že každý vůz bude označen zvlášť - to abych při střídání ve směru do příslušných úseků TT šel zkontrolovat i druhý vůz! Nebo skutečně mám důvěřovat předávajícímu, jak bylo zde již psáno? (Doplnění) Osobně jsem přesvědčen, že jeho oznámení ve smyslu "vše v pořádku" by mělo stačit, ale bojím se (po zkušenostech u DP vlastních i jiných), že při maléru by to šlo za mnou a ne nikoliv za ním.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 21:46
od Proxy
9001 píše:Máš někde grafické provedení?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 9:38
od Absolut
Přesně jak píše Gabuliatko - správná je vždycky taková varianta, která je bezpečnější.

9001: No v podstatě jsi to pochopil dobře, i když to tady zase servíruješ svým tradičně agresivním způsobem. Na trati v Poděbradské by toho mohlo jet docela dost, a to i s okolkem pod 16 mm. Je to trať s oblouky o docela velkých poloměrech. Určitě by tam vypadly některé historické vozy, co jsem tak na ně tuhle ve Střešovicích koukal. No ale ty tam asi zatím nepojedou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 9:10
od gabuliatko
P_V píše:Neměly by se spíš červenou tabulkou značit vozy co tam nemohou? Předpokládám že 16 mm by mělo být brzy něco jako standard a měly by to splňovat pokud možno všechny tramvaje, vyjma několika co právě čekají na soustruh.
Můj laický názor je, že to je z důvodu bezpečnosti.
Pokud někdo odcizí cedul že smí, tak nesmí. Ale pokud někdo odcizí cedul že nesmí, tak je zaděláno na průšvih.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 8:18
od MOp
p_v - moje rec.. souhlasim s tebou.