Stránka 583 z 659

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 11.4.2010 10:34
od MM-Mikulovsky
15 Provoz na kolejnicích tvaru 49E1 – doplnění § 55
15.1 Návěst „Kolejnice 49E1“
Návěst „Kolejnice 49E1“ povoluje další jízdu do příslušné kolejové větve pouze vlaku, jehož všechny vozy jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1.
Návěst je tabulka o rozměrech minimálně 500x500mm se zeleným podkladem. Uprostřed návěsti je bílou plochou vyznačen tvar kolejnice. Návěst musí být ve spodní části doplněna šipkou (šipkami) černé barvy ve směru, do kterého mohou pokračovat pouze vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1.

15.2 Označení vozů způsobilých k pojíždění kolejnic 49E1
Vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1 jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění těchto kolejnic. Piktogram je umístěn ve spodní části pravé strany čelního skla. Obrazové provedení piktogramu je v příslušném poměru zmenšenou verzí návěsti dle bodu 15.1.
15.3 Povinnosti řidiče tramvaje
Řidič je povinen před výjezdem zkontrolovat označení všech vozů vlaku piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1. S vozy neoznačenými tímto piktogramem nesmí vjet do úseků označených návěstí dle bodu 15.1.


Z této citace návrhu úpravy předpisů to chámu tak, že každý vůz bude označen zvlášť - to abych při střídání ve směru do příslušných úseků TT šel zkontrolovat i druhý vůz! Nebo skutečně mám důvěřovat předávajícímu, jak bylo zde již psáno? (Doplnění) Osobně jsem přesvědčen, že jeho oznámení ve smyslu "vše v pořádku" by mělo stačit, ale bojím se (po zkušenostech u DP vlastních i jiných), že při maléru by to šlo za mnou a ne nikoliv za ním.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 21:46
od Proxy
9001 píše:Máš někde grafické provedení?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 9:38
od Absolut
Přesně jak píše Gabuliatko - správná je vždycky taková varianta, která je bezpečnější.

9001: No v podstatě jsi to pochopil dobře, i když to tady zase servíruješ svým tradičně agresivním způsobem. Na trati v Poděbradské by toho mohlo jet docela dost, a to i s okolkem pod 16 mm. Je to trať s oblouky o docela velkých poloměrech. Určitě by tam vypadly některé historické vozy, co jsem tak na ně tuhle ve Střešovicích koukal. No ale ty tam asi zatím nepojedou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 9:10
od gabuliatko
P_V píše:Neměly by se spíš červenou tabulkou značit vozy co tam nemohou? Předpokládám že 16 mm by mělo být brzy něco jako standard a měly by to splňovat pokud možno všechny tramvaje, vyjma několika co právě čekají na soustruh.
Můj laický názor je, že to je z důvodu bezpečnosti.
Pokud někdo odcizí cedul že smí, tak nesmí. Ale pokud někdo odcizí cedul že nesmí, tak je zaděláno na průšvih.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 8:18
od MOp
p_v - moje rec.. souhlasim s tebou.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 8:14
od P_V
Neměly by se spíš červenou tabulkou značit vozy co tam nemohou? Předpokládám že 16 mm by mělo být brzy něco jako standard a měly by to splňovat pokud možno všechny tramvaje, vyjma několika co právě čekají na soustruh.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 09.4.2010 0:18
od 9001
demon píše:
Proxy píše:Za umístění samozřejmě bude odpovědné depo, nikoliv že by řidič měřil stav okolku :!: Řidič pouze na začátku směny, případně při předávce zkontroluje, že vůz linky, která bude jezdit úsekem s 49E1 má za oknem tyto značky....
Depo bude pochopitelně zodpovědné za umístění, řidič za zbytek, tj.že tam ta cedule skutečně je a že za žádných okolností na S49 nevjede, není-li tam, což mi přijde jako podstatné.
Zase rozpitváváš blbosti. Pokud tam cedulka prokazatelně nebude a řidič vykolejí na S49, tak je to jeho problém, protože nepřebral pořádně vůz. Jestli jsem správně pochopil tak po S49 dokáže jezdit i postatně menší okolek jenom to nejde papírově.

Že nevjede na S49? To mi přijde jako kdyby si v Liberci žádali příplatky za to, že nevjedou se 1435 do 1000 a naopak. #-o

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 22:16
od demon
Proxy píše:Za umístění samozřejmě bude odpovědné depo, nikoliv že by řidič měřil stav okolku :!: Řidič pouze na začátku směny, případně při předávce zkontroluje, že vůz linky, která bude jezdit úsekem s 49E1 má za oknem tyto značky....
Depo bude pochopitelně zodpovědné za umístění, řidič za zbytek, tj.že tam ta cedule skutečně je a že za žádných okolností na S49 nevjede, není-li tam, což mi přijde jako podstatné.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 21:06
od 9001
Absoult: Tak trochu jsem doufal, že bude cedulka pouze vepředu a bude platit pro celou soupravu, protože pak to ztrácí smysl.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 20:28
od Proxy
demon píše:Dnes vyšla dlouho očekávaná směrnice upravující provoz vozů na tratích s kolejnicí S49.
Zavádí novou přenosnou značku pro vozy splňující podmínky provozu (>16mm). Umístěna bude za čelním sklem a odpovědnost je, jak jinak, na řidiči.
To je trochu silné tvrzení :wink:
Za čelním oknem každé tramvaje, která bude mít okolek větší než 16 mm bude umístěna cedulka 9 x 9 cm (= zelený čtverec s vyobrazení bezžlábkové kolejnice). Za umístění samozřejmě bude odpovědné depo, nikoliv že by řidič měřil stav okolku :!: Řidič pouze na začátku směny, případně při předávce zkontroluje, že vůz linky, která bude jezdit úsekem s 49E1 má za oknem tyto značky.

Akorát mi není jasné, jestli při střídané přestávce bude nutné dojít i k zadnímu vozu, nebo bude řidič věřit kolegovi, že to ráno zkontroloval...

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 18:22
od 9001
Docela rozumné řešení. Odpovědnost je snad předem jasná.

Máš někde grafické provedení?

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 17:30
od demon
Dnes vyšla dlouho očekávaná směrnice upravující provoz vozů na tratích s kolejnicí S49.
Zavádí novou přenosnou značku pro vozy splňující podmínky provozu (>16mm). Umístěna bude za čelním sklem a odpovědnost je, jak jinak, na řidiči.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 08.4.2010 14:23
od Marek B.
Jazyky: Čepovky mi nevadí, koneckonců na křižovatku u Mánesa a jedinečný zvuk průjezdu T3 budu do sm?rti vzpomínat (RIP). Myslel jsem to zakřivení na Syverinově fotce. To je vtip, nebo ne?

PV: Ano, křižovatka vychovatelna po vybudování tunelu z velké části pozbude smyslu, stačil by MÚ směr Libeň - D8 a prostý výjezd na úrovňovou křižovatku V Holešovičkách x Zenklova. Mimochodem záhodno by bylo do budoucna řešit tranzit ulicí Zenklovou ze Severního města, kdy tato ulice je prakticky jedinou použitelnou komunikací Centrum - Kobylisy/Bohnice, avšak svým šířkovým profilem a vedením intenzivní zástavbou tomuto úkolu zcela nevyhovuje. Za 1. republiky se předpokládalo vybudování nové třídy zhruba podél ulice Trojské k novému mostu přes Vltavu. Most se stavět bude, ale tato potřebná komunikace asi šanci projít již nemá, takže asi jednou přijde na řadu další tunel???

Gab: býv. Král. hlav. město Praha nemá naprosto žádnou koncepci dalšího rozvoje dopravní infrastruktury. Postupuje se stylem na-co-je-zrovna-stavební-povolení-nebo-politik-zrovna-chce-protlačit-to-postavíme. Nebo jste někdo někdy viděl seznam dopravních staveb seřazených podle priorit a přínosů a zároveň by podle tohoto seznamu probíhala příprava?

Podle mého názoru by další stavby ve městě mimo Pražský okruh po dokončení Blanky měly probíhat při udržení stávajících či mírně nižších investičních toků takto (+můj odhad ceny):
MO Blanka: 2007 - 2012 25mld+
Kultivace Magistály alespoň na 2x2 pruhy + odbočovací od Holešovic až po Jižní spojku: 2012 - 2013 připraveno není nic, ÚRM zpracovává studii zklidnění. 1mld
Radlická radiála: 2012 - 2015 - hotová EIA, ale není DÚR, DSP - nestíhá se (největší priorita - odlehčení Plzeňské tř., Radlické tř. a ul. K Barrandovu) 10mld
Libeňská spojka: 2013 - 2015 - EIA vrácena - nestíhá se (vymístění dopravy ze Zenklovy a kultivace prostoru) 3mld
MO Pelc-Tyrolka - Balabenka: 2014 - 2016 - EIA vrácena - už se stíhá blbě (pokračování stavby MO - systémová vazba na Východní část MO) 5mld
MO Balabenka - V Rybníčkách (Východní část): 2015 - 2019 - EIA vrácena (dokončení MO, odlehčení východního segmentu města) 20mld+
Břevnovská Radiála: 2019 - 2022 - EIA vrácena (odlehčení Bělohorské, Karlovarské a Patočkovy) 10mld+
Tunel V Holešovičkách(Prosecká radiála): 2021- 2024 - pouze čára na mapě (Odlehčení ul. V Holešovičkách) 6mld?
Vysočanská Radiála Kbelská - Balabenka: 2023 - 2026 - pouze čára na mapě (Odlehčení Vysočan, především Poděbradské) 12mld+
Vychází investiční tempo do IGK tak 5-6mld. ročně. (dnes 8 mld). Bohužel jak vidno,tak příprava staveb zoufale pokulhává, připraveno není nic.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 07.4.2010 22:26
od Absolut
Jo, rozhodně nechci polemizovat ohledně toho, že je to špatnej vtip. Jen konstatuju srovnání s Blankou, která se v takovém případě jeví jako krutá ironie a výsměch do tváře obyčejným lidem.

Re: Rekonstrukce TT

Napsal: 07.4.2010 22:15
od gabuliatko
Absolut píše:Libeňská spojka je rozhodně projektově líp navržená než celá slavná Blanka. A to jsem měl možnost se s ní trošku seznámit.
To nikdo nezpochybňuje. Jen při dvou a více letém skluzu dopravních staveb a neustálém oddalování severního obchvatu v Praze mi tunel v Libni přijde jako vtip. Jako špatnej vtip.